abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64467730
Jawel, hij is er weer: het traditionele hoe-was-jouw-vakantiejaar-topic!

De formule is hetzelfde als de voorgaande jaren: waar ben je geweest in 2008 en hoe beviel dat? Wat waren de hoogte- of dieptepunten ?

ik geef later mijn eigen reactie
  maandag 29 december 2008 @ 16:14:09 #2
202348 Susi
Temple of Love
pi_64467812
Eigenlijk wel heel goed, enkel hoogtepunten eigenlijk :
Mei ; paar dagen Helsinki
juli ; drie weken Centraal-Rusland
november ; Sint Petersburg
november ; Tallinn
december ; Nederland

Dieptepunt was alleen dat ik me vergist had in de dag waarop ik terugvloog naar Nederland vanuit Moskou.
pi_64468222
Ja was een top jaar!

Hele maand november door Nieuw Zeeland gezworven
I like smug
  maandag 29 december 2008 @ 16:29:26 #4
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_64468295
Betreurenswaardig

Ben alleen een midweekje naar Center Parcs geweest begin December. Dat was op zich erg leuk
Alleen dat we last zouden hebben van muizen was wat minder
2009 maakt het voor mij weer goed. Ga 15 dagen naar Tenerife in mei

[ Bericht 0% gewijzigd door MuRKie op 29-12-2008 16:40:10 ]
  maandag 29 december 2008 @ 16:40:24 #5
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_64468689
Niet ontzettend veel weg geweest, maar wel leuke dingen.

Voorjaar: weekendje Antwerpen. Erg leuk, ontzettend lekker weer gehad, goed geshopt en cultuur opgesnoven. Was een succes.

Zomer: samen met mijn vriend een rondreis gemaakt met de (eigen) auto door Noorwegen. Schitterend! Dit was een droomreis voor mijn vriend die in vervulling ging, maar ook ik ben nu helemaal om. Zo om zelfs dat we aankomend jaar naar Finland hopen te gaan.
Smell the flowers while you can....
pi_64468744
Mwa, erg matig, rondreis Marokko en Rome. Mijn ouders gingen naar Zurich, Berlijn en Londen, maar daar had ik geen zin in.

Dieptepunt? Nou ja, geen dus. Hopelijk wordt 2009 beter.

Het wordt dit jaar in de zomervakantie een reis naar India, Sri Lanka, Singapore, Malediven en Maleisie of Paaseilanden & Chili of alleen IJsland.

Ik moet nog alleen bedenken hoeveel geld ik moet gaan sparen, en met wie ik ga.
ik hou van holland. jij?
pi_64468806
Dit jaar heb ik het - voor mijn doen - redelijk bescheiden gehouden; slechts twee reisjes gemaakt.

In het voorjaar ben ik tien dagen naar Syrië geweest. In de periode rond Hemelvaart kon ik met slechts een paar verlofdagen anderhalve week vrij zijn. Syrië is dan een prima land om zo'n periode door te brengen.
Hoogtepunten:
- het eten was veel beter dan verwacht
- het land was heel afwisselend (Syrië is veel meer dan een grote zandbak).
Dieptepunten:
- fototoestel ging halverwege de reis onherstelbaar stuk
- ziek geworden van het eten op de terugvlucht en vervolgens in Nederland ook nog enkele dagen ziek.

In de herfst heb ik een reis van drie weken gemaakt in Centraal Azië: Turkmenistan. Oezbekistan, Kazachstan en Kyrgizië.
Toen ik tien jaar geleden voor het eerst naar New York ging, was dat met een studiereisje van de studievereniging. Dat moest dus zo goedkoop mogelijk. We vlogen daarom met Uzbekistan Airways. In het vliegtuig was o.a. een filmpje te zien met de attracties van Oezbekistan. Dat zag er zo aantrekkelijk uit dat ik me toen heb voorgenomen het land ooit te willen bezoeken.
Ook wilde ik graag eens naar Turkmenistan toe – vanwege Turkmenbashi, de inmiddels overleden leider met grootheidswaanzin. Verder had ik niet echt een goed beeld bij Centraal Azië; reden temeer om eens te gaan kijken. De combinatie Azië, Islam en ex-Soviet leek me boeiend.
Zeer goed bevallen. Vier prachtige, interessante, heel verschillende landen. Goed weer, hele leuke reisgenoten. Wat wil je nog meer? Geen dieptepunten dus. Hoogtepunten: bizar Ashgabat (hoofdstad Turkmenistan), mondain Almaty (Kazachstan), de natuur van Kyrgyzië en de oude steden van Oezbekistan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2008 16:51:54 (linkjes hersteld) ]
  maandag 29 december 2008 @ 16:44:44 #8
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_64468837
quasi geen verlof gehad, dus enkel weekendjes kunnen op reis gaan

weekendje dusseldorf, weekendje reims en groot weekend athene (met twee dagen extra omdat we vast zaten door de sneeuwstorm) en groot weekend parijs. Allemaal erg leuk en uniek (zeker athene, de akropolis in de sneeuw, en lege straten die de dag ervoor chaotisch vol zaten), maar heb toch een echte reis gemist.

Volgend jaar hopelijk twee stevige reizen (portugal & NY), en hier en daar wel eens een weekendje.
pi_64469140
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:42 schreef Juvenalis het volgende:
Paaseilanden
Zijn dat er meerdere tegenwoordig?
pi_64470632
Mag niet klagen. Ik ben eindelijk naar NY geweest. Heb 5 weken samen met mijn moeder door oost-Canada gereisd. Heb ook nog een maandje in Banff gezeten en ben in de zomer met familie/vrienden 2 weken naar Frankrijk geweest.
pi_64476924
Zwaar kut eigenlijk, alleen maar een lang weekend naar Spanje geweest. Er wil nooit iemand met me mee!
pi_64477408
Een redelijk bescheiden jaar, vergeleken met 2007... vooral in de tweede helft wat rustiger aan gedaan en wat minder reizen voor werk gemaakt dan in andere jaren

Februari: Malta en Valencia; op bezoek bij vrienden in Valencia op tussenstop voor een gratis vlucht naar Malta voor een paar dagen 'niets' doen (als in: dan toch maar 30 kilometer gaan lopen, doelloos met de nostalgische bussen rondrijden en oude stadjes bezoeken)
Maart: Kyoto, Nagasaki, Tokyo en nog veel meer van Japan gezien; op bezoek bij een bruiloft. En natuurlijk onbeperkt rondreizen in Japanse treinen met een Japan Rail Pass, te veel Sushi eten, sake drinken, karaoke oefenen en vooral verbazen over het land en het volk.
April: Ljubljana en Zagreb: dienstreis met een weekendje in één van de weinige Europese hoofdsteden waar ik nog niet was geweest. Beide interessante, mooie steden voor een paar dagen (niet meer), maar geen culinaire of uitgaans toppers. Op de heenreis ook nog even Zürich in geweest.
Juni: London; Voor werk met een mooie receptie in het Aquarium. Eens van west (Fullham) naar Oost (Brick Lane) door London gelopen in plaats van naar musea en andere attracties. Rondleiding door het Chelsea stadion was ook wel bijzonder.
September: Mexico; Cancun, Play del Carmen, Mexico Stad, Merida en Campeche. En de ruïnes van Chichén Itzá en Theothihuacan. Vooral erg warm, maar ook erg leuk om een TRV'er op te zoeken en om eens zonder plan rond te reizen.
September: Nottingham en Liverpool; Studiereisje naar deze gezellige typisch Engelse steden.

Hoogtepunten: veel... een aantal wensen uitgekomen als het bezoeken van de megasteden Tokyo en Mexico Stad, maar ook erg genoten van de kleinschaligheid van het verrassende Malta, Ljubljana en Campeche.

Dieptepunten: Geen eigenlijk of misschien dat verkeerd gekozen restaurant met zangeres in Cancun

46.500KM gevlogen, 19 vluchten, 11 landen, 6 internationale treinreizen, een aantal busreizen en veel gelopen...

[ Bericht 5% gewijzigd door DutchTrain op 29-12-2008 23:08:10 ]
  maandag 29 december 2008 @ 22:47:33 #13
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_64481951
Het was wel een fiks reisjaar eigenlijk, zelfs voor mijn doen...

Januari: Een lang weekend London met een vriendin. Eigenlijk geen echte toeristische dingen gedaan, maar wel lekker geshopt, gegeten en naar de Lion King geweest. En gewoon erg gezellig.

Februari: Eerst voor werk naar Tanzania, daarna kwam lief ook daarheen en hebben we een 8 dagen samen gedaan daar: 5 dagen heerlijk op Zanzibar, daarna nog twee dagen op safari (Lake Manyara). Echt geweldig en super dat hij het nu ook eindelijk allemaal een keer kon zien!

Maart: Twee dagen London voor werk. Nadeel: erg weinig tijd om iets zelf te doen. Voordeel: zat in een hele leuke wijk, één die ik een volgende keer toch nog eens verder ga bekijken!

April: Dagje Antwerpen. Blijft een geweldige stad om te shoppen voor kleding.
Ook in April: Tien dagen werk in Ecuador met tussendoor een weekendje strand (Atacames) met een goede Ecuadoriaanse vriend. Erg leuk om de Ecuadoriaanse versie van een strandvakantie te zien!

Juni: Vakantie naar New York en Toronto. In Toronto een goede vriendin bezocht en dat eindelijk maar eens gecombineerd met een trip naar New York. Wat een fan-tas-ti-sche stad! Absoluut een hoogtepunt van het afgelopen reisjaar.

Augustus: Weer voor werk naar Tanzania. Helaas weinig tijd gehad voor uitjes, afgezien van een terrasje op de laatste dag.

September/Oktober: Vakantie, met lief naar Bangkok, Cambodja en Laos voor dik drie weken. Eindelijk eens "echt" naar Azië dus. Erg de moeite waard, ontzettende mooie dingen gezien en gedaan. Hoogtepunten: de boeddistische monniken, de olifanten en de vele trips het land in op brommertjes en fietsjes.

Oktober: Voor werk naar Ghana, alleen maar rondgerend (wel een leuk sitebezoek op het überplatteland ) en de laatste middag voor de vlucht nog een beetje gerelaxed aan een heerlijk zwembad.

November: Voor werk naar Ecuador en daar 4 dagen vrij aan vastgeplakt. Die gebruikt om bij te komen (was nogal ziek geweest) in een heerlijk hotelletje in de Ecuadoriaanse jungle (Misahuallí).

December: Dagje naar Gent, waar ik volgens mij nog nooit was geweest (of in elk geval heel lang niet!). Heel leuk en gezellig stadje!

De statistieken:
- 10 landen (buiten Nederland), 4 continenten
- Ongeveer 97 nachten in hotels
- 31 enkele vluchten (inclusief één rondvlucht; exclusief stops), 2 bootreizen (Tanzania en Cambodja), drie internationale treinreizen (Antwerpen (heen/terug) en VS-Canada) en heul veul bus-, brommer- en autoreizen.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_64482074
Drie dagen naar Coruna was mijn vakantie.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_64482347
Ook ik heb een prima vakantie jaar gehad!
5 vakanties er op zitten.

Mei :Turkije - Side. Super vakantie, veel gedaan, lekker weer, Ideaal
Juli : Chersonissos. Tegenvallertje, niet voor mij weggelegd dat jongeren gebeuren ik ga liever wat doen.. wel heerlijk weertje!
Augustus : Italia - Venetie. In principe hele leuke vakantie gehad.. Zee viel tegen. maar voor de rest heerlijk.
Helaas eerder naar huis moeten gaan wegens ziekte.

Oktober : Turkije - Guynok. In principe leuk gehad, maar veel minder leuke plaats als Side, daarbij hebben we heel veel lopen vergelijken wat jammer was. Wel leuke plekken om te winkelen! en de boottoch was heerlijk
December : Duitsland - Winterberg. Lekker paar daagjes even er uit, was pas week van te voren gepland.. maar heerlijk even in de sneeuw geweest.
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
  Moderator dinsdag 30 december 2008 @ 07:45:07 #16
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_64489805
Weekendje Liverpool vanwege de British Open Squash 2008. Was tof.
Weekendje Palma de Mallorca met de voorverkenners. Was nog toffer.
Weekendje Sancerre aan de Loire met vrienden. Veel wijn. Ontzettend gelachen en onwijs goed gegeten.
Roadtrip Eiffel en Ardennen. Leuk.

Dieptepunt: geen lange vakantie gehad.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_64489836
weekendje duitsland
2,5 week italie thats it.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 30 december 2008 @ 08:36:37 #18
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_64490151
weekendje Rhenen.

Het kan dus altijd erger J.
  Moderator dinsdag 30 december 2008 @ 08:40:40 #19
9859 crew  Karina
Woman
pi_64490187
Ik ben helemaal niet op vakantie geweest, zelfs geen weekendje weg. Ik heb in mijn vakantie mijn huis laten schilderen en daar is ook het grootste deel van mijn vakantiegeld naar toe gegaan.

Maar het was hier redelijk weer, dus af en toe naar het strand geweest.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_64490203
Weekje Gran Canaria gedaan... Vooral uitrusten.

Dit jaar hopen we op Aruba.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 30 december 2008 @ 08:45:03 #21
67103 Caspian
Sneaky fucker, dont you think?
pi_64490214
In februari wintersport gehad in Frankrijk, zoals ieder jaar. Verder binnen Nederland gebleven voor de vakantie.
Wat wel een vermelding waard is (aangezien dit immers het Travel forum is), is dat ik in September naar Engeland verhuist ben voor m'n studie. Het studentenleven hier bevalt me heel erg goed. Helaas blijf ik maar tot 25 februari, maar gelukkig kom ik terug in januari 2010 voor een vol jaar.
Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
  dinsdag 30 december 2008 @ 09:23:01 #22
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_64490639
Hik, ben je in Sua dan op het strand geweest? Kort strand, maar wel mooi. Ook zijn de verschillende kleine barretjes heerlijk om te chillen in de zon! En een cocktail kostte bij een hele goeie bar 3 dollar, werd vlak voor onze neus klaargemaakt. Heerlijk! Ik heb daar afgelopen zomer ook walvissen gespot en ze van heel dichtbij gezien!

Dit was een uitstapje, ik heb in the middle of nowhere een schooltje gebouwd, via een organisatie. Het plaatsje lag ongeveer 1,5 uur met de truck de jungle in vanaf Quinindé (ofwel Roza Zarate). Het was daar geweldig mooi! Ongelooflijk!

Verder zijn we op terugreis toen gestrand in Guayaquil omdat het vliegtuig kapot was. In een park in een wat duurdere wijk met veel hotels en dure winkels liepen gewoon leguanen los rond, en je kon ze zelfs aanraken! Echt bizar....

Komende zomer met een vriend van me eerst een paar dagen bij zijn ouders kamperen aan de spaanse oostkust (zij betalen de staanplaats à 95 euro per nacht als t goed is, lekker goedkoop :p), dan een weekje Blanes/Calella (iets minder goedkoop :s , en dan nog een dag of 5 bij mijn ouders in Marseille (ook weer lekker goedkoop )

Vliegen naar Girona, treinen naar Blanes/Calella en ook weer treinen naar marseille en daarvandaan naar huis.
RBB + 6 jaar Ted Verdonkschot: 3 Kampioenschappen, 1 zaterdagkampioenschap, 2 Districtsbekers en 1 Amateurbeker!
als de dag van gisteren.... 13 mei 2006...
pi_64492102
januari: London, hoofddoel was naar de show van Hans Teeuwen gaan, ook nog het Natural History Museum meegepikt

februari: Barcelona, musea, strand, Gaudi, FC Barcelona-CF Valencia

april: Aachen, dagje schnitzel eten

juni: Wroclaw, goedkoop Pools bier en vodka, dierentuin, terrasjes

juli: Hong Kong - Macau - Bangkok - Siem Reap - Kuala Lumpur - Singapore, veel

oktober: Milaan, kasteeltje, pizzaatje, pastaatje

november: Berlijn, Rijksdag, cocktails, kunst

19 vluchten, 2 treinreizen, 1 bootreis, 34 hotelovernachtingen, 10 landen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_64493966
Juli: weekendje Antwerpen (leuke stad, leuk centrum, prima te doen voor een paar daagjes)

September: week Berlijn (de stad verraste me in positief opzicht. Cultureel uiteraard uitstekend, maar ook met veel moderne trekjes. Prima weer gehad daar. We komen daar nog zeker eens terug)

Oktober: weekendje Ardennen (Marche-en-Famenne, prima uitvalslocatie om van daaruit te mountain-biken of wandelen. Het was toen al lekker koud, dus we hebben flink gewandeld. Heerlijk eten ook altijd in die prachtige dorpjes in de Ardennen)

December: weekendje Parijs (om de Kerstsfeer te proeven en die was ruimschoots aanwezig. Prima vermaakt, prachtig hotel, enorm veel gewandeld)

Voor volgend jaar staan nogmaals Parijs en de Ardennen op het programma, alsmede een weekendje Breukelen. Verder hebben we Reykjavik en Stockholm in de planning en gaan we in de zomer naar Kreta. Het eerste wat we nu gaan vastleggen (volgende week!!) is zeven nachten New York in september!
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:54:21 #25
104963 ETA
European Travel Author
pi_64495881
Voor mijn doen een matige reisjaar:

5 reizen, 16 vliegtickets, 41500 vliegkilometers, 9 landen, 59 reisdagen:

Jan/Feb: 3 weken vakantie Egypte en Jordanie

Juni: 4 dagen vakantie Krakow

Juli: 5 dagen vakantie London & Brussel

September: 4 dagen vakantie/reunie Barcelona

December: 27 dagen in Peru & kerst in NYC
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')