Maar nu jullie!quote:GOVERT BOYEN
De Belgische doelman slaagt er ook maar niet in om rust uit te stralen en punten te pakken. Heeft goede reflexen, maar is ondanks zijn lengte zwak bij hoekschoppen en vrije trappen. En dat was juist de achilleshiel van FC Dordrecht waar nodig iets aan gedaan moest worden.
CIJFER: 5
DIDI LONGUET
Mist de dynamiek die hem voorheen zo kenmerkte. Zijn rushes zijn spaarzaam geworden. Weinig professioneel om te zwaar terug te komen van vakantie.
JOHAN VERSLUIS
Uitgerekend de man die weg mocht, is status van cultheld ontgroeid. Goede trap en met drie doelpunten ook nog eens (gedeeld) clubtopscorer. In de één-tegen-één duels soms nog iets te makkelijk.
CIJFER: 7
RUUD KRAS
De aanvoerder is nog altijd een betrouwbare schakel achterin. Moet zich nog meer laten gelden, maar het leiderschap zit nu eenmaal niet in hem. En dat is iets waar dit FC Dordrecht nou juist zo’n behoefte aan heeft.
CIJFER: 6,5
BART VAN MUYEN
Speelt als linksback naar zijn mogelijkheden. Opbouwend niet overtuigend, ook omdat hij rechtsbenig is. Komt soms in de problemen tegen rappe buitenspelers en als hij moet doordekken op ’hangende’ opponenten.
CIJFER: 6
GUY RAMOS
Niet meer weg te denken uit de groen-witte basis. Sterk in de persoonlijke duels, ideale speler achter een ’nummer tien’. Zware interlands met Kaapverdië gingen niet ten koste van zijn niveau. Moet wel opletten in de vuur van het spel niet té agressief te werk te gaan. CIJFER: 7
JUANITO SEQUEIRA
Is alleen bruikbaar als controleur, dus spelend van achter de bal. Was vaak aan de rechterkant actief, waar hij in aanvallende zin oplossingen diende te bedenken. Dat is niet zijn ’ding’.
JOHN VAN LOENHOUT
Na twaalf wedstrijden vastgelegd, omdat Marcel van der Sloot (klaplong) opnieuw wegviel. Oogt echter ook na acht duels nog niet geheel fit en heeft - ook door zijn gebrek aan snelheid - moeite om de ruimtes te belopen. Zou stempel moeten drukken, maar spel gaat sinds zijn droomdebuut meestal aan hem voorbij. Heeft pech dat de voorwaartsen totaal niet draaien. Kan steekpass niet kwijt en er is vaak al balverlies geleden, voordat hij kan bijsluiten.
NICK COSTER
Hoewel zeker niet als basiskracht van ADO Den Haag naar Dordrecht gehaald, valt hij in positieve zin op. Brengt over links vuur in de ploeg en probeert tenminste zijn teamgenoten op sleeptouw te nemen. Moet agressie wel positief aanwenden en zich niet verliezen in akkefietjes met opponenten.
CIJFER: 6
RIHAIRO MEULENS
Maakt status als talent niet waar. Niet doelgericht en te weinig interactie met medespelers. Moet veel krachtiger worden in de duels, maar zal waarschijnlijk nooit meer dan tien doelpunten per seizoen maken.
EDDY PUTTER
Groot probleemgeval binnen de Dordtse selectie. Kan zeker voetballen, maar kampt van alle spelers met het grootste gebrek aan zelfvertrouwen. Drie doelpunten is natuurlijk veel te weinig voor een spits. Inzet compenseert totaal verloren neusje voor de goal niet. Vraag blijft of hij met deze groep in drie-spitsensysteem beter rendeert.
MOUSSA KALISSE
Geen schim meer van de aanvaller die twee seizoenen terug furore maakte. Heeft nog wel dreiging, maar kan het laatste stapje (doelgerichtheid, schot, voorzet) niet meer maken.
GERT KRUYS
Trainer werkt hard en slaagt er vrijwel altijd in zijn elftal gemotiveerd aan de aftrap te krijgen. Wisselt wel vaak van systeem. De vraag of hij spelers beter maakt, kan nog niet volmondig met ’ja’ beantwoord worden. Heeft wel pech met de blessures van Van der Sloot en Pinas.
CIJFER: 5,5
Fernando Derveld (contract al weer ontbonden), Marcel van der Sloot, Brian Pinas, Reinhard Breinburg, Resham Sardar (allen door blessures), John Verhoek, Rocky Siberie, Mohamed Houdoe, Sjoerd Rensen, Nick van der Ploeg, Mohammed Auassar, Jerson Ribeiro, Tommy de Jong en Sander Barragan maakten te weinig minuten om voor een beoordeling in aanmerking te komen.
quote:Martin Pieckenhagen 7,5: solide, geen paniek.
Mark Looms 7: beresterke mentaliteit, echte jongen van de club. Speelde tegen de top van zijn kunnen.
Ragnar Klavan 7: begon matig, speelt dit seizoen met de week beter.
Everton Ramos da Silva 6: zeer wisselvallig.
Jan Wuytens 8: geweldige opmars gemaakt.
Tim Breukers 5: komt te kort voor Heracles.
Birger Maertens 7: presteert naar behoren, goede aankoop gebleken.
Willie Overtoom 5: zie Breukers
Darl Douglas 7: goede aankoop, kan alleen nog wat meer samenwerken
Ricky van den Bergh 7: slechte periode eind vorig seizoen achter zich gelaten, speelt dit seizoen goed.
Bas Dost 7: zit zeker potentie in deze knul
Remon de Vries 5: is geen Kwame Quansah
Karim Bridji 5: is geen Kwame Quansah
Lukas Bajer: te weinig gespeeld
Vojtech Schulmeister: idem
Emmanuel Boakye 7: prima verdediger met aanvallende kwaliteiten
Kwame Quansah 8,5: onmisbaar op het middenveld, helaas nu lang geblesseerd (geweest)
Sebastiaan Steur: te weinig gespeeld
Marnix Smit: te weinig gespeeld (gelukkig)
Qays Shayesteh: te weinig gespeeld
Mark-Jan Fledderus: te weinig gespeeld
Serdar Gökkaya: te weinig gespeeld
Daarom vraag ik het ook even bij de modjes. Van mij mag het open blijven, geeft ook een leuk beeld van de spelers.quote:Op maandag 29 december 2008 16:23 schreef methodmich het volgende:
Dat van jou is toch een algemeen topic? Dit is het jaarlijkse rapportcijferstopic.
En paultjuhhh, als je alleen cijfers wilt geven voor FCU kan dat ook, alleen voor de discussie is toelichting (kan ook in één zin) leuker.
Mwah. In de Uefa Cup was het niet geweldig. Het is meer de wisselwerking met Sulejmani die nog niet echt lekker loopt, maar een verzwakking is het ook weer niet als hij erin komt.quote:Op maandag 29 december 2008 17:17 schreef methodmich het volgende:
Daley Blind wel hoog hoor, een 7. Heeft alleen tegen Volendam op de vleugels van zijn debuut een wezenlijke bijdrage geleverd toch, verder valt ie nogal tegen?
Idd.quote:Op maandag 29 december 2008 16:11 schreef paultjuhhh het volgende:
Pfff moet het zo uitgebreid
Ben het in grote lijnen met je eens, alleen Mendez speelt dit seizoen helemaal niet dramatisch, en Culina vind ik ook degelijk spelen, met als hoogtepunt afgelopen zaterdag waar hij Elia uit de wedstrijd hield.quote:Op maandag 29 december 2008 18:49 schreef Rucebo het volgende:
PSV
Mendez - 4.5 - Elk jaar slechter geworden, kan maar beter terug gaan naar Ecuador, wil hij zelf ook graag.
Culina - 5.5 - Nooit een echte meerwaarde.
Koevermans - 6.5 - Goede afmaker, ook erg kopsterk. Scoorde 4 van de 5 CL-goals.
Lazovic - 6.5 - Werkt zich altijd te pletter, scoort alleen net iets te weinig. Internationaal ook niet goed genoeg.
Dzsudzsák - 6 Dit seizoen bakt hij er erg weinig van. Hopelijk vind hij zijn vorm weer terug.
Kut, toen ik jouw naam zag staan hoopte ik op de rapportcijfers voor Feyenoord maar dat valt dus effe vies tegen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 00:11 schreef Happel het volgende:
tvp
Komen er later op de dag aan.quote:Op dinsdag 30 december 2008 00:24 schreef Silenus het volgende:
[..]
Kut, toen ik jouw naam zag staan hoopte ik op de rapportcijfers voor Feyenoord maar dat valt dus effe vies tegen.
Ja, Culina kan wel een 6 zijn en Balasz en 5.5 inderdaad. Als rechtback doet hij het beter dan op het middenveld, maar ik blijf erbij dat hij nooit iets extra's brengt, ook al is hij ook niet vaak de zwakste.quote:Op dinsdag 30 december 2008 00:22 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Ben het in grote lijnen met je eens, alleen Mendez speelt dit seizoen helemaal niet dramatisch, en Culina vind ik ook degelijk spelen, met als hoogtepunt afgelopen zaterdag waar hij Elia uit de wedstrijd hield.
Dzsudzak zou ik dan een onvoldoende geven en Koevermans+Lazovic worden wat gevleid. Maar ik zou niet erg tornen aan al deze cijfers.
Zal dalijk nog wel van Chelsea doen.
Adelaar vond Cecilio wel een goede voetballer, maar hij mocht hem niet als mens. Maar goed, dat zegt Lopes zelf.quote:Op maandag 29 december 2008 20:37 schreef groenen het volgende:
FC Volendam
Cecilio Lopes -Kapitaalvernietiging zoals ik het zelden gezien heb. Werd na een paar weken al weggestuurd, maar die huursom liep lekker door .
Of zijn verwijdering door trainer Adelaar of door Lopes kwam weet niemand.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 17:13 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
18 Serginho Greene 3. Kan niet eens een man dekken en loopt er dan ook nog eens bij als de Sultan van Brunei. Snel oprotten.
Leedvermaak?quote:Op dinsdag 30 december 2008 17:25 schreef Silenus het volgende:
[..]
![]()
![]()
Dankje, DatMeenJeNiet.
Nog meer Feyenoorders met hun beoordelingen?
OMGquote:
Ging me niet om het niveau maar ik wist niet dat hij Dominique heetequote:Op dinsdag 30 december 2008 19:51 schreef groenen het volgende:
[..]
Bij Volendam is de standaard niet zo hoog.
Teveel naar Johan Derksen geluisterd?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:53 schreef Kingside het volgende:
Die Sno is dit jaar al de traditionele jaarlijkse miskoop. Wat een frikandel is dat zeg, ik snap niet dat hij bij Celtic gekomen is.
Hij is anders best nuttig geweest in de keren dat hij speelde.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:53 schreef Kingside het volgende:
Die Sno is dit jaar al de traditionele jaarlijkse miskoop. Wat een frikandel is dat zeg, ik snap niet dat hij bij Celtic gekomen is.
Dat viel me trouwens ook op ja, hij maakt zelf ook fouten (NAC thuis bijvoorbeeld), maar hij moet EN opkomen als rechtsback en Oleguer in de gaten houden. Lijkt me best lastig.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:31 schreef Triptamine het volgende:
Gregory van der Wiel 7
Speelt volgens veel mensen niet zo goed, maar ik vind dat ie de 7 verdiend omdat ie naast zijn werk ook vaak de troep van Oleguer opruimt.
Ja inderdaad, hij werkt voor twee manquote:Op zondag 4 januari 2009 13:23 schreef Rumille het volgende:
[..]
Dat viel me trouwens ook op ja, hij maakt zelf ook fouten (NAC thuis bijvoorbeeld), maar hij moet EN opkomen als rechtsback en Oleguer in de gaten houden. Lijkt me best lastig.
beetje aan de hoge kant, vind ikquote:Op dinsdag 30 december 2008 20:57 schreef Happel het volgende:
4 André Bahia - 4 - Gaat niet geweldig achterin. Heeft veel overtredingen nodig om zijn tegenstander af te stoppen. Goede twaalfde man, geen basismateriaal.
18 Serginho Greene - 1 - Prutspeler en opbokken. Mocht hij blijven, dan hoop ik dat hij alles in zijn knie afscheurd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |