1 Henk Timmer 4, normaal gesproken een hele aardige keeper voor de Eredivisie, maar dit seizoen is het pure bagger. Belachelijk veel blunders en hij is nog onrustiger bij voorzetten dan eerst.
2 Theo Lucius 5, matig. Meer kan je er niet over zeggen. Voor zijn gezeur buiten de lijnen verdient hij een 2.
3 Kevin Hofland 5, begon heel goed, maar viel daarna ver terug. En natuurlijk raakte hij weer eens geblesseerd.
4 André Bahia 4, kan het niet, wilt het niet en heeft geen intelligentie,
5 Tim de Cler 3, schijnt priveproblemen te hebben en komt ook niet echt fit over. Hij is dit seizoen in ieder geval bizar slecht, terwijl hij vorig seizoen nog uitstekend speelde.
6 Karim El Ahmadi 6.5, een van de beste voetballers van de Eredivisie, maar maakt teveel foutjes omdat medespelers zonder zelfvertrouwen zich verstoppen. Heeft al een aantal goals gekost op die manier.
7 Denny Landzaat Alleen tegen Heracles gespeeld? Niet genoeg voor een beoordeling iig.
8 Giovanni van Bronckhorst 6,5. Kan het fysiek niet allemaal meer opbrengen voor de volle 90 minuten, maar zorgt voor veel strijd en doet het verder redelijk.
9 Roy Makaay 6,5. Begon heel slecht, maar dat lijkt toch aan de wedstrijdritme te hebben gelegen. Speelt de laatste weken vrij goed. Voetbalt goed mee, verliest niet alle ballen meer. Is alleen niet echt explosief meer en heeft te maken met een minimale aanvoer. Vandaar de weinige goals, maar dat hem aanrekenen kan ik de laatste weken niet.
10 Luigi Bruins 4.5, kan niet eens meer een bal over 3 meter spelen. Wat er mis is met de jongen weet ik niet, zelfvertrouwen lijkt hem nou niet echt te ontbreken, al kan dat een masker zijn. Verhuren aan een club als NEC zou perfect zijn voor zijn ontwikkeling, maar wij bevinden ons niet echt in die luxe positie.
11 Jon Dahl Tomasson 5, in de wedstrijden dat hij speelde was het heel matig. Maar ook dat kan aan wedstrijdritme en de weinige automatismen in de ploeg liggen. Moet maar eers fit worden.
14 Michael Mols 4, kan het gewoon niet meer belopen. Geen schande, had vorig jaar na een heel puik seizoen moeten stoppen.
16 Darley Ramon Torres -, niet gespeeld.
17 David Henrique dos Santos -, niet gespeeld.
18 Serginho Greene 3. Kan niet eens een man dekken en loopt er dan ook nog eens bij als de Sultan van Brunei. Snel oprotten.

20 Ron Vlaar -, wordt enorm gemist.
22 Andwelé Slory -, te weinig gezien, maar tegen NAC was het heel slecht. Heeft eigk alleen maar snelheid, een goed schot en een goede mentaliteit. Door dat laatste wil ik hem nog wel wat vaker zien, maar niet tegen een back die net zo snel is.
23 Danny Buijs -, pure kneus. Had nog wat geld op kunnen leveren (kon naar fucking FC Twente), maar wil zo graag van zijn transfervrije status profiteren aan het einde van het seizoen. Clubliefde hoor. Hopelijk komt het niet zo ver en vertrekt hij of in de winterstop, of belandt hij onder een trein.
25 Georginio Wijnaldum 7, heel goed in het begin van het seizoen, maar de laatste weken is het niets bijzonders meer. Schijnt vermoeid te zijn doordat hij in elke wedstrijd dit seizoen begon, maar dan snap ik niet waarom hij dan meedoet tegen Lech of zo.
28 Leroy Fer 6.5, laat vaak genoeg zien talentvol te zijn, maar verzuipt simpelweg in de drukte bij de 16 van de tegenstander. (door ene veel te trage opbouw) Heeft ook nog te veel slaapmomentjes.
29 Tim Vincken -, Wie?
31 Dwight Tiendalli 7.5, haalt het hele seizoen door voldoendes, en dat is best knap in dit team. Wisselt alleen veel goede acties af met 1 of 2 dramatische acties in een wedstrijd. Ook moet hij veel rustiger een bal inpassen.
32 Rob van Dijk -, uitstekend tegen PSV. Verder een rustpunt voor de verdediging, maar voor mijn gevoel duurt een duik van hem naar een hoek drie jaar. Te oud gewoon.
33 Jonathan De Guzman -, belachelijke rode kaart en alleen maar geblesseerd. Het volgende talent dat is verprutst. Speelde alleen redelijk goed tegen Kalmar.
37 Diego Biseswar 7.5, de beste dit seizoen. Scoort veel, maar nog belangrijker: hij is een echte teamspeler geworden. Lijdt nooit onnodig balverlies door domme dribbels en is lekker balvast. Laat verder zijn tegenstander vaak zijn hielen zien en zijn afstandschoten zijn natuurlijk geweldig.
53 Timothy Derijck 6, lang niet begrepen waarom hij is gehaald en wat hij sowieso in het profvoetbal doet, maar ik ben er inmiddels achter denk ik. De jongen heeft een uitstekende tackle en is sterk in de lucht. Alleen raakt hij altijd zijn directe tegenstander kwijt, of dekt hij te vaak aan de verkeerde kant. Voor iemand die er ineens moest staan doet hij het in ieder geval goed.
Verder heb je Pedro en Janota, die laten zien talentvol te zijn, maar in de duels komen ze, fysiek vooral, nog te kort. Geeft niet, zij hebben alle tijd.
Wattameleo, Erasmus, Leerdam, Schet en Nieveld speelden te weinig voor een beoordeling.