abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64457214

Sow we zijn ondertussen al bijna een jaartje bezig met inschrijven, in/uitloting, wachten en 5-01-09 eindelijk naar de notaris gaan. Dus vond het nu wel eens tijd worden om hier een topic te openen

In januari van dit jaar hebben wij ons ingeschreven voor het nieuwbouwproject De Lieven in Eindhoven.
In februari kregen we te horen dat we ingeloot waren voor dit project met een Parkwoning.

Grote versie

Na een redelijk lange wachtperiode was het in nov. eindelijk zover dat we de tegels en meerwerk konden uit gaan kiezen bij BAM Weert.
Zo hebben we gekozen voor in de wc en douche op de grond een mat zwarte tegel en op de muur een mat witte tegel. (de standaard tegels die je kan uitkiezen zonder extra kosten zeg maar)

De funderingspalen zitten in de grond en nu is het dus even afwachten tot ze weer beginnen met de bouw na het nieuwe jaar
  maandag 29 december 2008 @ 10:27:11 #2
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64457514
Even een pijl boven je eigen huis natuurlijk. Of koop je gewoon 2 woonblokken?
Lang leve mij! *O*
pi_64457536
quote:
Op maandag 29 december 2008 10:27 schreef Echo99 het volgende:
Even een pijl boven je eigen huis natuurlijk. Of koop je gewoon 2 woonblokken?
zal hem even aanpassen
pi_64457557
Miss_bleu, mooie woning, kun je trots op zijn!

Parkwoning, betekent dit, dat je geen eigen tuin hebt of zo? Ik zie dit nl niet 123 terug in de tekening?

Prijs zal zo rond de 320 liggen?
pi_64457639
quote:
Op maandag 29 december 2008 10:29 schreef Zigger het volgende:
Miss_bleu, mooie woning, kun je trots op zijn!

Parkwoning, betekent dit, dat je geen eigen tuin hebt of zo? Ik zie dit nl niet 123 terug in de tekening?

Prijs zal zo rond de 320 liggen?
we hebben een dakterras en een stukje thuis aan de achterkant.
(heb het bovenste plaatje aangepast met een pijl om te laten zien welke woning wij hebben)

Je hebt luxe woningen met een stuk glas erbij aan je woonkamer die die komen rond de 320. Wij hebben een standaard type E die zit op 278.

Parkwoning zegt eigenlijk alleen maar dat we tegenover het van lenneppark in Eindhoven zitten. Dus semi vrij uitzicht.
pi_64457691
quote:
Op maandag 29 december 2008 10:32 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
we hebben een dakterras en een stukje thuis aan de achterkant.
Hoeveel meter tuin dan nog?

Zijn de woningen gescheiden door ankerloze spouwmuren/dubbele muren?
pi_64457732
Spannend allemaal.
Succes!
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_64457761
quote:
Op maandag 29 december 2008 10:34 schreef Zigger het volgende:

[..]

Hoeveel meter tuin dan nog?

Zijn de woningen gescheiden door ankerloze spouwmuren/dubbele muren?
de grote van de tuin word niet echt aangegeven op de tekeningen. Dit hangt ook af van de positie van de woning in het blok. (dit omdat het een soort schuin loopt). Wij hebben zitten rekening dat het ongeveer 6 meter breedt zou moeten zijn en ongeveer 4 meter lang. Dus niet supergroot. Maar goed je hebt ook een dakterras van 19 vierkanten meter.

Dat van die muren zou ik na moeten kijken op onze technische specificaties. Dit zou ik 123 niet weten uit mijn hoofd
pi_64457946
Gefelie!!!!!!!

Houd de bouw goed in de gaten. Je kan gerust af en toe eens langs gaan om te vragen of je mag kijken. Meestal mag dat wel. Wij hebben dat ook gedaan en dat heeft ons achteraf een hoop gezeur gescheeld. Wij zijn precies een jaar geleden exact deze zelfde molen door gegaan. Alleen dan elders in Nederland.

Als je al in een vroeg stadium de vinger aan de pols kan houden, dan kan je ook in een vroeg stadium al dingen aangeven die niet naar het zin zijn. Dan is het makkelijker om het te verhelpen en heb je bij oplevering practisch geen punten meer over. Neem bij de oplevering iemand van VEH mee!! Dan sta je sterker wanneer er toch nog gebreken zijn. Veel bouwvakkers zijn slordig! Ze kunnen heel netjes werken hoor, maar de tijdsdruk bij dit soort projecten is vaak absuurt. Inclusief boete closules van de opdrachtgever waardoor de aannemer (en dus ook de bouwvakker) aardig onder tijdsdruk worden gezet.

Wij hebben voor de oplevering en voor het stucen van de muren bijvoorbeeld al een vensterbank laten vervangen omdat die er echt heel lelijk in zat. Ik had er niet aan moeten denken dat we dit pas bij de oplevering hadden gezien. Dat was een zooi geworden! Er hadden dan ook delen opnieuw gestuct moeten worden. Om nog maar te zwijgen over het oponthoud wat je van dat soort dingen krijgt.

Heel veel succes.

Maak veel foto's van de voortgang. Ook detailfoto's van zaken die je niet bevallen.
If things don't go right, turn left!
  Nerd met benen maandag 29 december 2008 @ 10:56:51 #10
18073 miss_bleu
pi_64458225
Dank je voor je tips! Orthello
  maandag 29 december 2008 @ 11:00:46 #11
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  maandag 29 december 2008 @ 11:03:43 #12
180451 Volpez
Volpes pilum mutat, non mores!
pi_64458376
En wat voor verwarming krijgt de woning?
Vloerverwarming en een WTW-systeem? Of gewoon 'ouderwetse' radiatoren?
Zij die spreken weten niet, zij die weten spreken niet.
pi_64458422
Eindhoven
Mooi woning hoor, lekker ruim en praktisch ingedeeld!
  Nerd met benen maandag 29 december 2008 @ 11:15:44 #14
18073 miss_bleu
pi_64458739
quote:
Op maandag 29 december 2008 11:03 schreef Volpez het volgende:
En wat voor verwarming krijgt de woning?
Vloerverwarming en een WTW-systeem? Of gewoon 'ouderwetse' radiatoren?
er zitten standaard ouderwetse radioatoren in de woning. Zo staat er voor de glaspartij aan de achterkant een vector radioator (schrijf je dat zo?). Maar die gaat er wel meteen uit, we laten de cementdekvloer eruit met de bouw om zelf nog wat te kunnen doen. Bijvoorbeeld vloerverwarming in de woning, zo is die lelijke radiator voor het raam ook makkelijk weg te halen. Het is ook de bedoeling dat we binnen een jaar daar ook open slaande buitendeuren in laten zetten.
  maandag 29 december 2008 @ 11:18:20 #15
180451 Volpez
pi_64458826
quote:
Op maandag 29 december 2008 11:15 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

er zitten standaard ouderwetse radioatoren in de woning. Zo staat er voor de glaspartij aan de achterkant een vector radioator (schrijf je dat zo?). Maar die gaat er wel meteen uit, we laten de cementdekvloer eruit met de bouw om zelf nog wat te kunnen doen. Bijvoorbeeld vloerverwarming in de woning, zo is die lelijke radiator voor het raam ook makkelijk weg te halen. Het is ook de bedoeling dat we binnen een jaar daar ook open slaande buitendeuren in laten zetten.
Heel mooi idd geen readiatoren in huis, alleen pas wel op met de vloerverwarming.
Ik woon in een nieuwbouwappartement en echt iedereen hier in de flat heeft gezeik met de vloerverwarming gehad en met de WTW-installatie. Ook van mensen die hier een huis hebben gekocht hoor ik dat ze problemen hebben met de vloerverwarming.
Niet om je bang te maken ofzo, maar let wel goed op door wie je de vloerverwarming aan laat leggen en zorg dat ze je goed uitleggen hoe het werkt!

Owja op de tekening zie ik wel een convectorput: stofverzamelaars die dingen!
  Moderator maandag 29 december 2008 @ 11:35:06 #16
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_64459286
Leuke woning, wat mij direct opvalt aan de tekening is dat er in iedere verblijfsruimte (slaapkamer, woonkamer, keuken) en de verkeersruimten (hal, overloop e.d.) een rookmelder is opgenomen ? Is dit bij deze woningen standaard of hebben jullie daar specifiek voor gekozen ?

Normaal gesproken zijn namelijk alleen de verkeersruimten voorzien van een rookmelder.
Kun je mij ook vertellen wat de afkorting LLGL in de woonkamer en boven in de slaapkamer betekenen ?

Zijn er nog bouwkundige opties die jullie specifiek gekozen hebben ? Ik ben zelf werkzaam als elektricien en ik vind dat er maar weinig wandcontactdozen of loze leidingen in de woning zijn opgenomen
  Nerd met benen maandag 29 december 2008 @ 11:53:26 #17
18073 miss_bleu
pi_64459709
quote:
Op maandag 29 december 2008 11:35 schreef Vonkenboer het volgende:
Leuke woning, wat mij direct opvalt aan de tekening is dat er in iedere verblijfsruimte (slaapkamer, woonkamer, keuken) en de verkeersruimten (hal, overloop e.d.) een rookmelder is opgenomen ? Is dit bij deze woningen standaard of hebben jullie daar specifiek voor gekozen ?

Normaal gesproken zijn namelijk alleen de verkeersruimten voorzien van een rookmelder.
Kun je mij ook vertellen wat de afkorting LLGL in de woonkamer en boven in de slaapkamer betekenen ?

Zijn er nog bouwkundige opties die jullie specifiek gekozen hebben ? Ik ben zelf werkzaam als elektricien en ik vind dat er maar weinig wandcontactdozen of loze leidingen in de woning zijn opgenomen
Nee die rookmelders zitten er standaard in. Die hebben wij niet extra aangegeven. De LLGL staat voor een loze glasvezel leiding. We wijk word voorzien van Kennisnet. Mijn vriend is ook elektricien geweest en viel idd ook hetzelfde op. We hebben wel wat leidingwerk om moeten leggen.

Aangezien wij een 2e wasbak in de badkamer willen hebben moet daar bijvoorbeeld een contactdoos in de gang verplaats worden ivm water. En op de zolder gaat de tussenmuur eruit en moet ook al het elektrische werk omgelegd worden.
pi_64461654
Leuk topic, ben heel benieuwd hoe het huis gaat worden! Heb destijds de brochures gezien en dat zag er allemaal erg goed uit! Gefeliciteerd in ieder geval!
pi_64462829
Ohhhhh, lijkt me geweldig wonen! Lekker overkomende vliegtuigskes kijken en luisteren naar het gezellige gezoem van de snelweg 's nachts

Hier:

http://www.b-o-w.nl/

Schrijf je maar vast in.
  Nerd met benen maandag 29 december 2008 @ 13:41:41 #20
18073 miss_bleu
pi_64462998
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:36 schreef Guus Muisarm het volgende:
Ohhhhh, lijkt me geweldig wonen! Lekker overkomende vliegtuigskes kijken en luisteren naar het gezellige gezoem van de snelweg 's nachts

Hier:

http://www.b-o-w.nl/

Schrijf je maar vast in.
Tilburgse weg is net helemaal opnieuw aangegelegd en ik woon nu op de aanvliegroute van Schiphol. Denk niet dat ik hier zo'n probleem mee heb
pi_64967990
schiet nog niet hard op hè

Nerd met benen maandag 12 januari 2009 @ 22:39:07 #22
18073 miss_bleu
pi_64970657
Nee dat werkt niet mee met de vorst nu. 23 jan. Eerste steenlegging. Ik ben benieuwd
  vrijdag 16 januari 2009 @ 16:13:34 #23
15869 gr8w8
Better by design.
pi_65113205
Feli's heb je al gehad he!

Is er een gastenlijst of kunnen we gewoon ongegeneerd mee komen zuipen?

Bij ons sloegen ze de plank mis met die bijeenkomst. Ze hadden niet duidelijk gekozen of dat nu voor de kopers, of voor de bobo's was. Gevolg: zeurverhalen van een stoffige man over de architectonische keuzes die de kopers allang wisten van de kopersbijeenkomst en teveel aandacht Voir bedankjes aan betrokken ambtenaren ed. Terwijl het leek een feestje voor bewoners te moeten worden.
Welkom bij de V&D der webfora.
  Nerd met benen vrijdag 16 januari 2009 @ 16:16:46 #24
18073 miss_bleu
pi_65113327
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 16:13 schreef gr8w8 het volgende:
Feli's heb je al gehad he!

Is er een gastenlijst of kunnen we gewoon ongegeneerd mee komen zuipen?

Bij ons sloegen ze de plank mis met die bijeenkomst. Ze hadden niet duidelijk gekozen of dat nu voor de kopers, of voor de bobo's was. Gevolg: zeurverhalen van een stoffige man over de architectonische keuzes die de kopers allang wisten van de kopersbijeenkomst en teveel aandacht Voir bedankjes aan betrokken ambtenaren ed. Terwijl het leek een feestje voor bewoners te moeten worden.

volgens mij is er geen gastenlijst . Raadslid komt de eerste steenleggen stond er volgens mij in de brief van woonbedrijf. Volgens mij is het dus gewoon publiekelijk open. Er stond wel in de brief dat je daarna een borrel kan drinken met je toekomstige buren
  vrijdag 16 januari 2009 @ 16:19:54 #25
15869 gr8w8
Better by design.
pi_65113481
Toekomstige buren is een ruim begrip.
  Nerd met benen vrijdag 16 januari 2009 @ 16:20:07 #26
18073 miss_bleu
pi_65113492
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 16:19 schreef gr8w8 het volgende:
Toekomstige buren is een ruim begrip.
pi_65119807
Gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeerd Claudia!

nu hopen dat de vorst niet teveel roet in de bouwplanningen gooit!
  vrijdag 16 januari 2009 @ 20:04:55 #28
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_65120582
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 19:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
Gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeerd Claudia!

nu hopen dat de vorst niet teveel roet in de bouwplanningen gooit!
Willem alexander zal het wel te druk hebben
pi_65121774
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 20:04 schreef gateway het volgende:

[..]

Willem alexander zal het wel te druk hebben
PROEST!
  Nerd met benen vrijdag 30 januari 2009 @ 20:12:03 #30
18073 miss_bleu
pi_65577861
Vorige week vrijdag hadden wij in een tentje met onwijs rotweer de eerste steenlegging.
Bij aankomst het altijd bekende stickertje met kavelnummer gekregen wat je op moet doen, zo kon je makkelijker zien wie je toekomstigen buren zouden worden.

Onze buurman rechts van ons hadden we toevallig al snel te pakken, die stond met het praatje toevallig ook al naast ons. Maar de woning links naast ons (een luxere woning) is nog niet verkocht.
Sowieso ben ik nu wel heel blij dat ze uit het contract hebben laten halen dat ze pas zouden gaan bouwen bij 60% verkoop. Want het project zit op dit moment zover ik te horen kreeg op 50%
Dus mochten er mensen nog een leuke woning zoeken

vrijdag 30 januari 2009 @ 20:13:46 #31
15869 gr8w8
Better by design.
pi_65577920
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 20:12 schreef miss_bleu het volgende:
Vorige week vrijdag hadden wij in een tentje met onwijs rotweer de eerste steenlegging.
Bij aankomst het altijd bekende stickertje met kavelnummer gekregen wat je op moet doen, zo kon je makkelijker zien wie je toekomistigen buren zouden worden.

Onze buurman rechts van ons hadden we toevallig al snel te pakken, die stond met het praatje toevallig ook al naast ons. Maar de woning links naast ons (een luxere woning) is nog niet verkocht.
Sowieso ben ik nu wel heel blij dat ze uit het contract hebben laten halen dat ze pas zouden gaan bouwen bij 60% verkoop. Want het project zit op dit moment zover ik te horen kreeg op 50%
Dus mochten er mensen nog een leuke woning zoeken

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Gewoon er vanaf zien en tegenover ons komen wonen.
  Nerd met benen vrijdag 30 januari 2009 @ 20:14:38 #32
18073 miss_bleu
pi_65577945
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:53 schreef mutzenbacher het volgende:
schiet nog niet hard op hè

[ afbeelding ]
toevallig nog een nieuwe foto vanaf je locatie?
  Nerd met benen vrijdag 30 januari 2009 @ 20:14:54 #33
18073 miss_bleu
pi_65577949
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 20:13 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Gewoon er vanaf zien en tegenover ons komen wonen.
Ook nog vrij?
  vrijdag 30 januari 2009 @ 20:21:25 #34
15869 gr8w8
Better by design.
pi_65578172
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 20:14 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

Ook nog vrij?
Yup. Ze vragen ook teveel. Maar om je gerust te stellen, bij ons schoten de % verkocht ook elke keer weer op en neer. Van de eerste serie kopers hier, is 80% afgevallen! Wegens financiering, maar ook omdat men soms niet zo lang wil wachten of een ander huis tussendoor kan krijgen. En elke vertraging of wijziging wordt aangegrepen om dan de koop te stoppen.

Enfin, als dat bij jullie ook zo is: van al die mensen die je gezien hebt, zou dan maar 1:5 daadwerkelijk je buren worden. Misschien dat ze nu wel wat banger zijn wegens de huidige markt en daardoor wat strenger. Maar dat slaat dus eigenlijk nergens op.
  Nerd met benen vrijdag 30 januari 2009 @ 20:23:51 #35
18073 miss_bleu
pi_65578253
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 20:21 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Yup. Ze vragen ook teveel. Maar om je gerust te stellen, bij ons schoten de % verkocht ook elke keer weer op en neer. Van de eerste serie kopers hier, is 80% afgevallen! Wegens financiering, maar ook omdat men soms niet zo lang wil wachten of een ander huis tussendoor kan krijgen. En elke vertraging of wijziging wordt aangegrepen om dan de koop te stoppen.

Enfin, als dat bij jullie ook zo is: van al die mensen die je gezien hebt, zou dan maar 1:5 daadwerkelijk je buren worden. Misschien dat ze nu wel wat banger zijn wegens de huidige markt en daardoor wat strenger. Maar dat slaat dus eigenlijk nergens op.
alles wat er die vrijdag was heeft ook echt officieel al bij de notaris getekend
toekomstige kopers en huurders waren zaterdag welkom
  vrijdag 30 januari 2009 @ 20:42:19 #36
15869 gr8w8
Better by design.
pi_65578933
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 20:23 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

alles wat er die vrijdag was heeft ook echt officieel al bij de notaris getekend
toekomstige kopers en huurders waren zaterdag welkom
Da's inderdaad de eerste stap, maar let op hoor, wij en anderen hadden ook al in januari 2007 getekend... D'r hoeft maar een kikker in de grond te zitten of een Ludwig Lindeman en hop! vertraging, gekke regels rond bouwrente en men kan er onderuit.
pi_65579058
Ik hou het ff in de gaten. (topic) Wel je a'damse accent afleren en PSV shirtje klaar leggen alvast he. Ik werk er 3 straten vandaan, kan wel eens live gaan kijken als je ervanuit holland niets van ziet en denkt "hey, hoe ver zijn ze ?"
  Nerd met benen zaterdag 31 januari 2009 @ 13:01:15 #38
18073 miss_bleu
pi_65593122
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 20:46 schreef Guus Muisarm het volgende:
Ik hou het ff in de gaten. (topic) Wel je a'damse accent afleren en PSV shirtje klaar leggen alvast he. Ik werk er 3 straten vandaan, kan wel eens live gaan kijken als je ervanuit holland niets van ziet en denkt "hey, hoe ver zijn ze ?"
ik probeer mij al aardig in te burgeren. Mijn vriend woont nu op dit moment in Oirschot dus zit al wel veel tijd in Brabant
pi_65593939
quote:
Op maandag 29 december 2008 11:35 schreef Vonkenboer het volgende:

Zal ik jou eens wat leren Vonkenboer?

Zodra de vluchtweg vanuit 1 verblijfsruimte naar een veilige plaats (in dit geval buiten) langer is als 20 meter, ben je verplicht in elke verblijfsruimte een rookmelder te plaatsen.
Bij een hoop nieuwbouw rijwoningen waar ze op de 2e verdieping nog een slaapkamer hebben is dit het geval. Dit lossen ze vaak op door deze kamer een onbenoemde ruimte te noemen, en geen verblijfsruimte, zo omzeil je die extra rookmelders
  zaterdag 31 januari 2009 @ 14:05:55 #40
15869 gr8w8
Better by design.
pi_65594605
Gewoon goed ventileren, heb je daar toch geen last van?
  Nerd met benen zaterdag 31 januari 2009 @ 14:21:46 #41
18073 miss_bleu
pi_65594917
Wij zonder ondertussen ook al druk aan het brainstormen over de keuken die we er in willen gaan zetten.
Een aantal dingen zijn zeker. Hij word hoogglans wit met RVS handgrepen en deze opstelling.
Het kleur blad moeten we nog gaan beslissen, we willen namelijk het blad en de bar laten doorlopen in de vloer. Dus de vloer moet dezelfde kleur gaan krijgen

zaterdag 31 januari 2009 @ 14:24:11 #42
15869 gr8w8
Better by design.
pi_65594970
Lekker veel blad, heel fijn. Waar zit de koelkast?
pi_65594985
Nice . Ik koekeloer even mee.
  Nerd met benen zaterdag 31 januari 2009 @ 14:25:07 #44
18073 miss_bleu
pi_65594989
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 14:24 schreef gr8w8 het volgende:
Lekker veel blad, heel fijn. Waar zit de koelkast?
die heb ik er even uit moeten halen uit deze tekening. Dat word een RVS koelkast met dubbele duren tegen de wand aan waar je nu door naar de keuken kijkt op het plaatje

Plaatje is trouwens niet helemaal zoals het op de tekening is. Bij het raam hebben we een stukje erker, waar een dikke betonnen vensterbank in komt te zitten. Dus keuken is niet vierkant
  zaterdag 31 januari 2009 @ 14:28:26 #45
15869 gr8w8
Better by design.
pi_65595054
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 14:25 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

die heb ik er even uit moeten halen uit deze tekening. Dat word een RVS koelkast met dubbele duren tegen de wand aan waar je nu door naar de keuken kijkt op het plaatje

Plaatje is trouwens niet helemaal zoals het op de tekening is. Bij het raam hebben we een stukje erker, waar een dikke betonnen vensterbank in komt te zitten. Dus keuken is niet vierkant
Ah okee! Niet negatief bedoeld, maar waarom zet je niet een van de twee hoge kasten (met oven of magnetron) ook tegen die muur, naast de koelkast? Dan blijft de kamer iets groter en zit je dichter bij het raam. Tenzij die ruimte tussen dat raam/erker en het kookgedeelte bedoeld is voor een tafel?
  Nerd met benen zaterdag 31 januari 2009 @ 14:34:22 #46
18073 miss_bleu
pi_65595195
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 14:28 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Ah okee! Niet negatief bedoeld, maar waarom zet je niet een van de twee hoge kasten (met oven of magnetron) ook tegen die muur, naast de koelkast? Dan blijft de kamer iets groter en zit je dichter bij het raam. Tenzij die ruimte tussen dat raam/erker en het kookgedeelte bedoeld is voor een tafel?
de reden daarvan is omdat we de bar bij de woonkamer willen betrekken. Als we die 2 hoge kasten tegen de andere muur aan zitten valt de bar weer een stuk terug
  zaterdag 31 januari 2009 @ 14:42:10 #47
15869 gr8w8
Better by design.
pi_65595394
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 14:34 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

de reden daarvan is omdat we de bar bij de woonkamer willen betrekken. Als we die 2 hoge kasten tegen de andere muur aan zitten valt de bar weer een stuk terug
Hoe breed is de bar gepland?
  Nerd met benen zaterdag 31 januari 2009 @ 14:47:42 #48
18073 miss_bleu
pi_65595535
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 14:42 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Hoe breed is de bar gepland?
lang 180cm en diep 126cm het is een dieper werkblad wat meteen gebruikt gaat worden als bar
pi_65596420
prima om een biertje aan te drinken dus
  Nerd met benen zaterdag 31 januari 2009 @ 16:52:22 #50
18073 miss_bleu
pi_65598660
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 15:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
prima om een biertje aan te drinken dus
heb toch liever wijn.
Wij hebben gekozen om de keuken bij de woonkamer te trekken omdat je toch vaak tegelijk thuis komt en er 1 dan staat te koken. Het is dan gezelliger om er bij te kunnen zitten met wat te drinken dan dat er 1 op de bank gaat zitten en gaat schreeuwen naar de keuken hoe zijn of haar dag was.
  Moderator zaterdag 31 januari 2009 @ 17:36:55 #51
92034 crew  Vonkenboer
pi_65599919
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 13:34 schreef Gurb het volgende:

[..]

Zal ik jou eens wat leren Vonkenboer?

Zodra de vluchtweg vanuit 1 verblijfsruimte naar een veilige plaats (in dit geval buiten) langer is als 20 meter, ben je verplicht in elke verblijfsruimte een rookmelder te plaatsen.
Bij een hoop nieuwbouw rijwoningen waar ze op de 2e verdieping nog een slaapkamer hebben is dit het geval. Dit lossen ze vaak op door deze kamer een onbenoemde ruimte te noemen, en geen verblijfsruimte, zo omzeil je die extra rookmelders
Dat als de vluchtweg langer dan (volgens mij was het 15 meter hoor ) dat er dan extra rookmelders geplaatst moeten worden staat inderdaad in de Nederlandse Praktijk Richtlijn voor de NEN1010
pi_65600934
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 13:34 schreef Gurb het volgende:
Dit lossen ze vaak op door deze kamer een onbenoemde ruimte te noemen, en geen verblijfsruimte, zo omzeil je die extra rookmelders
Bij mijn weten mag een zolder niet meer als een 'onbenoemde ruimte' benoemd worden. Daardoor moet er altijd een rookmelder bovenaan de trap zitten die naar de zolder loopt (verkeersruimte).
pi_65601555
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 16:52 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

heb toch liever wijn.
Wij hebben gekozen om de keuken bij de woonkamer te trekken omdat je toch vaak tegelijk thuis komt en er 1 dan staat te koken. Het is dan gezelliger om er bij te kunnen zitten met wat te drinken dan dat er 1 op de bank gaat zitten en gaat schreeuwen naar de keuken hoe zijn of haar dag was.
nja dat kan je dr ook prima aan drinken lijkt me

en idd..als je de keuze nog hebt. dan er lekker bij trekken.. geeft ook een veel opener gevoel
pi_65980473
we gaan de hoogte in!

*klik*
  donderdag 12 februari 2009 @ 12:04:04 #55
15869 gr8w8
Better by design.
pi_65980747
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 11:56 schreef mutzenbacher het volgende:
we gaan de hoogte in!

*klik*
[ afbeelding ]
Bij ons gaven ze in elk geval aan, wat voor weer het ook is, zolang het maar niet vriest kunnen ze door. Dus vanaf nu kan het rap gaan Bleu!
pi_65982880
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 11:56 schreef mutzenbacher het volgende:
we gaan de hoogte in!

*klik*
[ afbeelding ]
gaaaf dank je wel!!
Vind dit super gaaf dat je dit doet
pi_65983524
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 14:21 schreef miss_bleu het volgende:
Wij zonder ondertussen ook al druk aan het brainstormen over de keuken die we er in willen gaan zetten.
Een aantal dingen zijn zeker. Hij word hoogglans wit met RVS handgrepen en deze opstelling.
Het kleur blad moeten we nog gaan beslissen, we willen namelijk het blad en de bar laten doorlopen in de vloer. Dus de vloer moet dezelfde kleur gaan krijgen

[ afbeelding ]
Hi miss_blue,

Mooi huisje. Heb je al nagedacht over je afvoerkanaal van je afzuigkap? ik neem aan dat je die niet via je mechanische ventilatie laat lopen, maar over je kasten heen naar buiten? (tenminste als je kasten niet tot het plafond zijn..?)

Je moet inderdaad ook tijdens de bouw veel (detail) foto's maken van je leidingen enz.

Verder ga ik deze volgen.
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
pi_65983596
zover ik weet mogen wij aan de voorkant van de gevel niets veranderen. Dus ook geen kanaal naar buiten voor de afzuigkap. Dus dan gaat het idd via het mechanische ventilatiesysteem
pi_65983708
Wij mochten ook niks veranderen toen we het huis kochten.. en toch heeft het merendeel van de huizen een gat in de muur aan de voorkant. Het werkt iig een stuk beter...

Is er al enige duidelijkheid over de oplevertermijn?
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
pi_65983759
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 13:23 schreef Finch het volgende:
Wij mochten ook niks veranderen toen we het huis kochten.. en toch heeft het merendeel van de huizen een gat in de muur aan de voorkant. Het werkt iig een stuk beter...

Is er al enige duidelijkheid over de oplevertermijn?
eerste huizen worden begin 2010 opgeleverd door BAM. Wij zitten op de bouwroute in blok 8 dus ik ga uit van begin Q2 van 2010
  donderdag 12 februari 2009 @ 13:54:41 #61
15869 gr8w8
Better by design.
pi_65984881
Wij hebben geen directe buis naar buiten of via de centrale afzuiging. Dat laatste was zeker niet mogelijk ivm warmteterugwinding. Even goed laten informeren en navragen bij mensen die het hebben: koolstoffilter werkt perfect MITS je ook echt op tijd die filters vervangt. We zien het wel, als het over een jaar of twee cht bagger blijk te zijn, kunnen we alsnog een koker aanleggen via de de muur naar buiten, maar voorlopig geen problemen hier. Afzuiger aan, centrale afzuiging op standje drie, niks aan het handje.
pi_65987370
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 12:59 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

gaaaf dank je wel!!
Vind dit super gaaf dat je dit doet
ik heb er meer, moet je ff deze file neerladen .

Ik post ze ook hier vanaf nu: http://tinyurl.com/c42avp

[ Bericht 2% gewijzigd door mutzenbacher op 12-02-2009 15:54:02 ]
pi_65989994
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 15:12 schreef mutzenbacher het volgende:

[..]

ik heb er meer, moet je ff deze file neerladen .

Ik post ze ook hier vanaf nu: http://tinyurl.com/c42avp
gaaaaf dank je wel
bookmark de pagina.

Woon jij daar tegenover?
pi_65992120
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 16:14 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

gaaaaf dank je wel
bookmark de pagina.

Woon jij daar tegenover?
ja, nog wel
pi_65992132
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 17:05 schreef mutzenbacher het volgende:

[..]

ja, nog wel
gaaf
pi_65998028
we hebben een paar weken geleden onze definitieve meerwerklijst lijst in moeten leveren. En alles wat we willen is mogelijk.
Dus uiteindelijk komt het op dit lijstje uit:

begaande grond:
- cementdekvloer eruit
- Daardoor moeten de leidingen omgelegd worden op de vloer
- WC hangend laten maken
- WC door betegeld tot aan het plafond
- Fonteintje uit de WC laten halen (ding word alleen gebruikt om je wcrol in te leggen )
- Muurtje bij de keuken eruit
- Keuken niet standaard laten leveren, dus eruit gelaten

1e verdieping
- WC verplaats naar " kast"
- WC hangend laten plaatsen
- Fonteintje ook daar laten vervallen
- Tegels in de WC laten doorbetegelen tot aan het plafond
- Douchedrain ipv putje
- 2e wasbak
- Vloerverwarming
- Douche doorbetegelen tot aan het plafond

2e verdieping:
- muur op de zolder eruit dus 1 grote ruimte

Over hele woning
- Plinten laten vervallen
- Ander wit schakelmateriaal ipv standaard creme

al met al een flinke lijst. Eens kijken of dat in 1 keer goed gaat
pi_66009871
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:00 schreef miss_bleu het volgende:
we hebben een paar weken geleden onze definitieve meerwerklijst lijst in moeten leveren. En alles wat we willen is mogelijk.
Dus uiteindelijk komt het op dit lijstje uit:

begaande grond:
- cementdekvloer eruit
- Daardoor moeten de leidingen omgelegd worden op de vloer
- WC hangend laten maken
- WC door betegeld tot aan het plafond
- Fonteintje uit de WC laten halen (ding word alleen gebruikt om je wcrol in te leggen )
- Muurtje bij de keuken eruit
- Keuken niet standaard laten leveren, dus eruit gelaten

1e verdieping
- WC verplaats naar " kast"
- WC hangend laten plaatsen
- Fonteintje ook daar laten vervallen
- Tegels in de WC laten doorbetegelen tot aan het plafond
- Douchedrain ipv putje
- 2e wasbak
- Vloerverwarming
- Douche doorbetegelen tot aan het plafond

2e verdieping:
- muur op de zolder eruit dus 1 grote ruimte

Over hele woning
- Plinten laten vervallen
- Ander wit schakelmateriaal ipv standaard creme

al met al een flinke lijst. Eens kijken of dat in 1 keer goed gaat
Zo, dat is een fikse lijst!

Krijg je nog wat terug voor de plinten, de keuken, de fonteintjes en het laten vervallen van de wandjes, of valt het tegen?
  Nerd met benen vrijdag 13 februari 2009 @ 08:50:25 #68
18073 miss_bleu
pi_66010489
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 07:57 schreef Gurb het volgende:

[..]

Zo, dat is een fikse lijst!

Krijg je nog wat terug voor de plinten, de keuken, de fonteintjes en het laten vervallen van de wandjes, of valt het tegen?
Ja we krijgen er nog flink voor terug. Prijs van de complete lijst viel dan ook reuze mee
  vrijdag 13 februari 2009 @ 09:49:09 #69
15869 gr8w8
Better by design.
pi_66011637
Plinten? Zaten die er standaard in?
  Nerd met benen vrijdag 13 februari 2009 @ 10:59:21 #70
18073 miss_bleu
pi_66013837
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 09:49 schreef gr8w8 het volgende:
Plinten? Zaten die er standaard in?
  vrijdag 13 februari 2009 @ 13:10:30 #71
15869 gr8w8
Better by design.
pi_66018115
Die snap ik niet... Plinten zitten al op de muur bij aankoop? En daar leg je dan later je laminaatje of tegels ehm... tegenaan?
  Nerd met benen vrijdag 13 februari 2009 @ 13:30:29 #72
18073 miss_bleu
pi_66018758
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:10 schreef gr8w8 het volgende:
Die snap ik niet... Plinten zitten al op de muur bij aankoop? En daar leg je dan later je laminaatje of tegels ehm... tegenaan?
mja kennelijk... wij laten ze eruit en krijgen er nog geld voor terug ook
  maandag 23 februari 2009 @ 14:56:23 #73
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_66374682
teeeeeveeeeeeeeeeeeepeeeeeeeeeeeeeeeee
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  Nerd met benen maandag 23 februari 2009 @ 14:57:44 #74
18073 miss_bleu
pi_66374733
zaterdag zijn we langs gereden. Bekisting lag er voor de fundering. Maar fundering lag er zelf dus nog niet. Dacht van wel ondertussen maar niet dus.
pi_66407916
ik vind de voortgang ook maar magertjes tov vorige foto.. zal wel met carnaval te maken hebben

Nerd met benen dinsdag 24 februari 2009 @ 15:23:00 #76
18073 miss_bleu
pi_66410598
mwah! er staat toch nog wel wat muren meer omhoog
  Nerd met benen vrijdag 6 maart 2009 @ 15:44:38 #77
18073 miss_bleu
pi_66769160
Morgen maar eens kijken of er nog wat veranderd is en of we onze fundering al hebben
  Nerd met benen zaterdag 7 maart 2009 @ 13:50:16 #78
18073 miss_bleu
pi_66796889
blok 7 heeft al beton liggen wij zijn blok 8 we kwamen net onderstaande tegen
We konden ook eindelijk goed zijn welk stukje nou echt van ons gaat worden.
En we hebben volledige vrij uitzicht vanuit de keuken naar het park

zaterdag 7 maart 2009 @ 17:30:36 #79
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  Nerd met benen maandag 9 maart 2009 @ 10:46:25 #80
18073 miss_bleu
pi_66852805
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:30 schreef gateway het volgende:
leuk dan gaat het hard daarna denk ik, als het beton ligt
Blok 7ligt het al op nu. Nu even afwachten tot het bij ons gestort gaat worden
pi_66864742
nieuwe pano

[ Bericht 30% gewijzigd door mutzenbacher op 09-03-2009 17:11:40 ]
  Nerd met benen maandag 9 maart 2009 @ 18:00:59 #82
18073 miss_bleu
pi_66867349
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:49 schreef mutzenbacher het volgende:
nieuwe pano

[ afbeelding ]
pi_66925193
Gaaf... een gloednieuw huisje

En Eindhoven is zeker niet verkeerd, woon er zelf ook in een gloednieuw (huur)appartement.
Hier gaat de afzuigkap ook via de mechanische ventilatie. Eigenlijk hangen er twee afvoerpunten boven de keuken, eentje dus in de afzuigkap en de ander rechtboven de keuken in het plafon.

Volgens mij kriebelt het al flink als je ziet hoe de bouw vordert.
  Nerd met benen woensdag 11 maart 2009 @ 10:05:16 #84
18073 miss_bleu
pi_66926382
Absoluut kriebelt het, als alles geregeld is alle papieren zijn al bij de aannemer duurt het erg lang voordat je daadwerkelijk wat gaat zien
Q1 2010 kunnen we er pas in (als alles goed gaat)
  woensdag 11 maart 2009 @ 10:14:36 #85
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_66926641
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 10:05 schreef miss_bleu het volgende:
Absoluut kriebelt het, als alles geregeld is alle papieren zijn al bij de aannemer duurt het erg lang voordat je daadwerkelijk wat gaat zien
Q1 2010 kunnen we er pas in (als alles goed gaat)
Zit ik er tenminste eerder in dan jij
Mijn broertje heeft ook 'even' een huis gekocht namelijk en die heeft het al voordat ik de mijne krijg
  Nerd met benen woensdag 11 maart 2009 @ 10:15:47 #86
18073 miss_bleu
pi_66926671
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 10:14 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Zit ik er tenminste eerder in dan jij
Mijn broertje heeft ook 'even' een huis gekocht namelijk en die heeft het al voordat ik de mijne krijg
later instappen? En jij was al wel langer bezig dan wij. Vorig jaar feb. kregen we te horen dat we het huis kregen. Maar dan duurt het nog lang voor je echt kan gaan tekenen
  woensdag 11 maart 2009 @ 10:33:56 #87
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_66927240
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 10:15 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

later instappen? En jij was al wel langer bezig dan wij. Vorig jaar feb. kregen we te horen dat we het huis kregen. Maar dan duurt het nog lang voor je echt kan gaan tekenen
Ik in september ofzo en ze begonnen met bouwen op 23 november 2007
Ze zijn bijna klaar bij mij iig, wel tof als je muren staan hoor. Toen kreeg ik voor het eerst het idee dat ik een huis kreeg
  Nerd met benen woensdag 11 maart 2009 @ 10:37:27 #88
18073 miss_bleu
pi_66927347
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 10:33 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Ik in september ofzo en ze begonnen met bouwen op 23 november 2007
Ze zijn bijna klaar bij mij iig, wel tof als je muren staan hoor. Toen kreeg ik voor het eerst het idee dat ik een huis kreeg
duurt denk ik bij ons nog wel een maandje voordat ik iets van muren kan zien helaas
  woensdag 11 maart 2009 @ 10:42:14 #89
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_66927481
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 10:37 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

duurt denk ik bij ons nog wel een maandje voordat ik iets van muren kan zien helaas
dat gevoel is het wachten waard
  woensdag 11 maart 2009 @ 14:14:40 #90
22273 Dizer
Save the beard!
pi_66934549
Strijp

Ik ben echt benieuwd hoe strijp helemaal gaat worden. Begint echt leuk te worden daar.
Misschien ook maar inschrijven voor over een paar jaar.
Friends don't let friends remain beardless...
  Nerd met benen zaterdag 14 maart 2009 @ 14:19:54 #91
18073 miss_bleu
pi_67038673
Zo de bekisting ligt erop!

En dit wordt het uitzicht vanuit ons keukraam
  zaterdag 14 maart 2009 @ 18:10:48 #92
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_67045436
Mooi miss_bleu

Ik zie zelfs de invoerpijpen voor de meterkast al liggen

(door de pijpen komt later het water / gas / licht / telefoon en cai binnen in je huis)
  Nerd met benen maandag 16 maart 2009 @ 17:00:05 #93
18073 miss_bleu
pi_67106345
net deze binnen gekregen

Had ik gekocht voor de uitzet Erg duur maar veel te leuk om te laten staan
pi_67108357
quote:
Op maandag 16 maart 2009 17:00 schreef miss_bleu het volgende:
net deze binnen gekregen

[ afbeelding ]

! apart !

waneer is de housewarming gepland?
  Nerd met benen dinsdag 17 maart 2009 @ 15:54:04 #95
18073 miss_bleu
pi_67139218
Gaaf net even zitten spelen met floorplanner.com er zijn dingen die je helaas niet helemaal erin kan zetten. Maar zo moet het toch ongeveer gaan worden

dinsdag 17 maart 2009 @ 15:57:47 #96
22273 Dizer
Save the beard!
pi_67139385
quote:
Op maandag 16 maart 2009 17:00 schreef miss_bleu het volgende:
net deze binnen gekregen

[ afbeelding ]
Ik heb er maar twee... maar ze zijn erg tof idd .
Friends don't let friends remain beardless...
pi_67139544
Ziet er al mooi uit hoor Miss!

Toch nog even een vraagje; hou je niet ontzettend veel 'loze' ruimte over in het keuken-gedeelte? (en weinig ruimte in het woonkamer gedeelte, mede dankzij de eettafel die daar staat)
  Nerd met benen dinsdag 17 maart 2009 @ 16:20:27 #98
18073 miss_bleu
pi_67140292
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:01 schreef Candaasje het volgende:
Ziet er al mooi uit hoor Miss!

Toch nog even een vraagje; hou je niet ontzettend veel 'loze' ruimte over in het keuken-gedeelte? (en weinig ruimte in het woonkamer gedeelte, mede dankzij de eettafel die daar staat)
Mja ben nog aan het schuiven ben het er ook nog niet mee eens
pi_67140748
Ah het is ook wel leuk toch, een nieuw eigen huisje inrichten ^^
(Eh tja, ik moet nog even wachten vrees ik, ik woon nog steeds thuis, en voorlopig blijft dat nog wel zo, maar ik betrap me er steeds vaker op steeds meer aandacht te besteden aan folderjes van meubelzaken en ik sta zelfs bij de kwantum naar deurklinken, gordijnen en behangetjes te kijken terwijl ik op zoek ben naar kippengaas.... )
pi_67149544

Nerd met benen dinsdag 17 maart 2009 @ 21:29:55 #101
18073 miss_bleu
pi_67150827
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:52 schreef mutzenbacher het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
pi_67236090

Nerd met benen vrijdag 20 maart 2009 @ 12:38:28 #103
18073 miss_bleu
pi_67236309
wat gaaaf! Dank je wel!
  Nerd met benen vrijdag 20 maart 2009 @ 20:13:03 #104
18073 miss_bleu
pi_67249736
vandaag een brochure gehad voor de binnendeuren.
Standaard zit er dit in:

We kiezen voor de deur van de gang naar de keuken voor:

De rest blijft gewoon lekker standaard
pi_67252788
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 20:13 schreef miss_bleu het volgende:
Standaard zit er dit in:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En wat voor glas zit daar dan in? Mat?
It's funny
But not ha-ha funny.
  Nerd met benen vrijdag 20 maart 2009 @ 21:36:17 #106
18073 miss_bleu
pi_67253088
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 21:30 schreef Nero22 het volgende:

[..]

En wat voor glas zit daar dan in? Mat?
nee blank glas
  zondag 22 maart 2009 @ 09:22:46 #107
15869 gr8w8
Better by design.
pi_67286330
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 20:13 schreef miss_bleu het volgende:
Standaard zit er dit in:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Welke leverancier heb je? Wij willen ook nog steeds zoiets, ook alleen van hal naar kamer/keuken. Manon wilde eigenlijk meteen stompe deuren, maar daar vroeg Ballast-Nedam echt de hoofdprijs voor.
  Nerd met benen zondag 22 maart 2009 @ 10:19:26 #108
18073 miss_bleu
pi_67286935
quote:
Op zondag 22 maart 2009 09:22 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Welke leverancier heb je? Wij willen ook nog steeds zoiets, ook alleen van hal naar kamer/keuken. Manon wilde eigenlijk meteen stompe deuren, maar daar vroeg Ballast-Nedam echt de hoofdprijs voor.
BAM Willma werkt met Berkvens voor de deuren. Gelukkig krijgen wij door het hele huis al stompe deuren we wilde alleen deze laten veranderen met glas. Mja weet niet of ongeveer 500 euro duur is voor zo'n deur
  zondag 22 maart 2009 @ 11:26:49 #109
15869 gr8w8
Better by design.
pi_67288210
quote:
Op zondag 22 maart 2009 10:19 schreef miss_bleu het volgende:

[..]
ek is g
BAM Willma werkt met Berkvens voor de deuren. Gelukkig krijgen wij door het hele huis al stompe deuren we wilde alleen deze laten veranderen met glas. Mja weet niet of ongeveer 500 euro duur is voor zo'n deur
Het idee achter opdek is eigenlijk dat ze beter isoleren. En vervolgens moet er een spleet onder openblijven ivm luchtcirculatie.
pi_67288311
quote:
Op zondag 22 maart 2009 11:26 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Het idee achter opdek is eigenlijk dat ze beter isoleren. En vervolgens moet er een spleet onder openblijven ivm luchtcirculatie.
opdek past volgens mij makkelijker als stomp, daar moet je wat beter vakmanschap leveren om het mooi sluitend te maken... opdek valt over de naad heen zeg maar....
  zondag 22 maart 2009 @ 16:52:16 #111
15869 gr8w8
Better by design.
pi_67297948
Deels waar, die naden zie niet inderdaad. Opdek wordt echter prefab geleverd en is dus voor aannemer bij grote projecten tijdwinst. Stomp kan altijd worden bijgeschaafd indien die klemt, opdek moet ineens goed.
  Moderator zondag 22 maart 2009 @ 20:11:13 #112
45833 crew  Fogel
pi_67303761
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 14:21 schreef miss_bleu het volgende:
Dus de prijs die je eerder noemde is zonder keuken? Of incl keuken die je zelf samen mag stellen?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Nerd met benen maandag 23 maart 2009 @ 09:07:51 #113
18073 miss_bleu
pi_67314948
quote:
Op zondag 22 maart 2009 20:11 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dus de prijs die je eerder noemde is zonder keuken? Of incl keuken die je zelf samen mag stellen?
Er zit een standaard keuken in, maar die hebben wij eruit gelaten. Dat waren 3 onderkasjes en 3 bovenkastjes en een spoelbak meer niet. We kregen er nog flink wat geld voor terug, dus we hebben besloten hem eruit te laten en zelf te gaan shoppen voor een andere keuken.
  maandag 23 maart 2009 @ 09:38:55 #114
15869 gr8w8
Better by design.
pi_67315558
LEUK HE, KEUKENBOEREN!
  Nerd met benen maandag 23 maart 2009 @ 10:10:13 #115
18073 miss_bleu
pi_67316195
quote:
Op maandag 23 maart 2009 09:38 schreef gr8w8 het volgende:
LEUK HE, KEUKENBOEREN!
pi_67317899
quote:
Op zondag 22 maart 2009 10:19 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

denk dat je prijs redelijk goed is , al zal er 50-60 euro provisie in die deurprijs zitten
  Nerd met benen maandag 23 maart 2009 @ 15:34:42 #117
18073 miss_bleu
pi_67326499
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:12 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

denk dat je prijs redelijk goed is , al zal er 50-60 euro provisie in die deurprijs zitten
mja ik wil toch wat meer licht in mijn keuken en gang dus veel keuze hadden we ook nie
  Nerd met benen maandag 6 april 2009 @ 09:48:31 #118
18073 miss_bleu
pi_67751115
Dit was 21 maart:

En dit was zaterdag:

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_bleu op 07-04-2009 10:01:15 ]
  maandag 6 april 2009 @ 20:47:11 #119
15869 gr8w8
Better by design.
pi_67772511
quote:
Op maandag 6 april 2009 09:48 schreef miss_bleu het volgende:
Dit was 21 maart:
[ afbeelding ]

En dit was zaterdag:
[ afbeelding ]
Oja, heel mooi.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Nerd met benen dinsdag 7 april 2009 @ 10:01:24 #120
18073 miss_bleu
pi_67785382
Stom stonden gewoon op picasa
  dinsdag 7 april 2009 @ 13:06:51 #121
910 Barbie
Graduated Fool
pi_67791014
quote:
Op maandag 6 april 2009 09:48 schreef miss_bleu het volgende:

En dit was zaterdag:
[ afbeelding ]
Ik heb in het pand op de achtergrond, met die toren, gewoond, .
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:59:51 #122
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_67809708
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 13:06 schreef Barbie het volgende:

[..]

Ik heb in het pand op de achtergrond, met die toren, gewoond, .
Dat is toch een kerk?

ff nog meer offtopic:
Heb je trouwens zin om op onze HW party te komen?
Volgende week zaterdag. Vraag maar aan Niels waar .
  woensdag 8 april 2009 @ 11:13:26 #123
910 Barbie
Graduated Fool
pi_67822180
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:59 schreef bleiblei het volgende:
Dat is toch een kerk?

ff nog meer offtopic:
Heb je trouwens zin om op onze HW party te komen?
Volgende week zaterdag. Vraag maar aan Niels waar .
Nee joh, dat is een stom torentje op een pand met studio's en appartementen, . Aan de Johannes Buyslaan. Geen idee of dat vroeger een kerk is geweest.

HW. Lijkt me leuk. Moet ff kijken of ik Niels nog tegen ga komen een dezer dagen. En dan neem ik wel mijn vent mee hoor, die heb je gezien toen op de Markt en ook een keer op het terras bij de Rambler.
When I rush it hits me
  woensdag 8 april 2009 @ 11:43:05 #124
36431 bleiblei
pi_67823239
Gezellig!
  Nerd met benen woensdag 8 april 2009 @ 11:53:31 #125
18073 miss_bleu
pi_67823640
hiervoor is PM systeem uitgevonden
pi_67829956
Wat leuk joh zo'n nieuwbouw woning! Ga zelf waarschijnlijk volgende week het voorlopig koopcontract teken van een nieuwbouw woning hier in de buurt
  donderdag 9 april 2009 @ 13:34:34 #127
910 Barbie
Graduated Fool
pi_67861623
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:53 schreef miss_bleu het volgende:
hiervoor is PM systeem uitgevonden
Ah joh, zie het maar als een mooie topickick voor je, zodat we allemaal op de hoogte blijven van de vorderingen van de bouw, .

Waarom hebben jullie eigenlijk gekozen voor wonen in Eindhoven? Jij komt hier niet vandaan meen ik me te herinneren?

En hoever zitten jullie van de Tilburgseweg? Na de nieuwe aanleg is de geluidsoverlast stukken minder, maar de buurt klaagt nu over last van de felle verlichting.
When I rush it hits me
  Nerd met benen donderdag 9 april 2009 @ 13:39:14 #128
18073 miss_bleu
pi_67861800
Ik woon zelf idd nu onder de rook van Amsterdam. Maar mijn vriendlief wil niet naar de randstad verhuizen. Dus was de keuzen snel gemaakt. Ik wil niet in een dorpje wonen en hij niet in de randstad maar wel brabant. Dan dus Eindhoven
  donderdag 9 april 2009 @ 14:11:38 #129
15869 gr8w8
Better by design.
pi_67862961
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:39 schreef miss_bleu het volgende:
Ik woon zelf idd nu onder de rook van Amsterdam. Maar mijn vriendlief wil niet naar de randstad verhuizen. Dus was de keuzen snel gemaakt. Ik wil niet in een dorpje wonen en hij niet in de randstad maar wel brabant. Dan dus Eindhoven
Eindhoven is ook Randstad door al die import.
pi_67874161
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:39 schreef miss_bleu het volgende:
Gelukkig kan jij qua beroepskeuze overal in het land werken. Als je economisch gebonden bent aan een regio dan is het lastiger.
  Nerd met benen donderdag 9 april 2009 @ 20:08:33 #131
18073 miss_bleu
pi_67874947
quote:
Op donderdag 9 april 2009 19:42 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Gelukkig kan jij qua beroepskeuze overal in het land werken. Als je economisch gebonden bent aan een regio dan is het lastiger.
Jups
  Nerd met benen dinsdag 14 april 2009 @ 15:32:19 #133
18073 miss_bleu
pi_68008038
quote:
damn gaat echt hard!
Je ziet nu gewoon het gedeelte waar ons huis komt al niet eens meer
  Nerd met benen dinsdag 21 april 2009 @ 11:38:35 #134
18073 miss_bleu
pi_68232212
vandaag antwoord gekregen van de aannemer op de vraag of openslaande deuren aan de achterkant van het huis naar het terras en op het dakterras mogelijk was als meerwerk. Maar helaas. Dus die moeten er later maar in komen dan
  dinsdag 21 april 2009 @ 11:55:00 #135
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_68232811
"service"

ben blij dat ons huis een pui heeft die volledig open kan aan de achterkant :-D
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  Nerd met benen dinsdag 21 april 2009 @ 12:41:35 #136
18073 miss_bleu
pi_68234269
het komt erin hoor, hoe dan ook
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:44:43 #137
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_68236161
ik geef je groot gelijk, het is echt heerlijk... openslaande deuren
Ecosia
pi_68240191
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:41 schreef miss_bleu het volgende:
het komt erin hoor, hoe dan ook
waarschijnlijk goedkoper dan via de bouw, zou het wel gelijk in het begin laten doen 1 dag na oplevering.
  Nerd met benen dinsdag 21 april 2009 @ 16:00:02 #139
18073 miss_bleu
pi_68240686
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:47 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

waarschijnlijk goedkoper dan via de bouw, zou het wel gelijk in het begin laten doen 1 dag na oplevering.
moet je zeggen dat de meerwerkprijzen mij 1000% meevallen op dit moment
pi_68240733
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:00 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

moet je zeggen dat de meerwerkprijzen mij 1000% meevallen op dit moment
even makkelijk vergelijken wat vragen ze jou voor extra dubbele stopcontacten.
  Nerd met benen dinsdag 21 april 2009 @ 16:02:46 #141
18073 miss_bleu
pi_68240787
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:01 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

even makkelijk vergelijken wat vragen ze jou voor extra dubbele stopcontacten.
Uhmm wij laten complete schakelmateriaal vervangen door ander merk. kost en kleur 100 euro voor hele woning.
Dubbele laten we niet plaatsen
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:10:41 #142
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_68241076
vraag een offerte voor "draadloos stroom" door je hele huis
Ecosia
  Nerd met benen dinsdag 21 april 2009 @ 16:17:34 #143
18073 miss_bleu
pi_68241319
hell no
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:28:39 #144
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_68241702
Ecosia
  Nerd met benen maandag 27 april 2009 @ 19:57:35 #146
18073 miss_bleu
pi_68433982
gaaf gaat hard zo. Bij ons ligt het het alleen nu al 2 weken stil
pi_68433994
quote:
quote:
Die bomen!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It's funny
But not ha-ha funny.
  maandag 27 april 2009 @ 22:34:24 #148
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_68441132
lol idd!
Ecosia
  Nerd met benen vrijdag 8 mei 2009 @ 13:54:44 #149
18073 miss_bleu
pi_68808377
Gaat allemaal nu even niets zo heel snel meer.
Dit was namelijk 5 april:

En dit was 2 mei:

Moderator vrijdag 8 mei 2009 @ 18:42:41 #150
92034 crew  Vonkenboer
pi_68818302
Ik denk dat ze hebben moeten wachten op een levering stenen, of dat andere woonblokken voorrang hadden op deze
  vrijdag 8 mei 2009 @ 19:55:00 #151
36431 bleiblei
pi_68820831
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 13:54 schreef miss_bleu het volgende:
Gaat allemaal nu even niets zo heel snel meer.
Dit was namelijk 5 april:

[ afbeelding ]

En dit was 2 mei:
[ afbeelding ]

Zo te zien heb je geen idee hoe veel werk het is om die stenen te sorteren en netjes uit te zetten!
  Nerd met benen donderdag 14 mei 2009 @ 11:22:48 #152
18073 miss_bleu
pi_69009086
vorig weekend zat er al iets meer vaart in:

En kreeg net een smsje dat die lading stenen die er stonden nu ook echt als muren op onze fundering staan
pi_69011247
t zal nu wel opschieten als t weer lekker mee werkt
  Nerd met benen donderdag 14 mei 2009 @ 13:04:33 #154
18073 miss_bleu
pi_69012477
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 12:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
t zal nu wel opschieten als t weer lekker mee werkt
alles gaat te langzaam als je er op zit te wachten
Ik moet gewoon wat meer geduld hebben
pi_69014602
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:04 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

alles gaat te langzaam als je er op zit te wachten
Ik moet gewoon wat meer geduld hebben
ach, als de muren staan gaat het ook weer tergend langzaam voor je gevoel.
pi_69025057
heb weer een nieuwe pano geschoten vandaag:

http://tinyurl.com/rc5j3e

preview
  Nerd met benen donderdag 14 mei 2009 @ 19:19:09 #157
18073 miss_bleu
pi_69026094
wow!
  Nerd met benen donderdag 14 mei 2009 @ 19:23:27 #158
18073 miss_bleu
pi_69026294
net foto's binnen gekregen van de bouw aan de andere kant. Dus bij ons kavel:

pi_69047272
Wauw, dit wil ik volgen
  Nerd met benen maandag 18 mei 2009 @ 15:32:44 #160
18073 miss_bleu
pi_69152986
Deze was van gisteren

Moderator maandag 18 mei 2009 @ 16:58:09 #161
92034 crew  Vonkenboer
pi_69155973
Ze zullen binnenkort de verdiepingsvloer wel gaan leggen, de stempels staan namelijk al op hun plek en de binnenmuren zijn ook ondersteund. Daar waar die plaat op de stempels ligt zal het trappengat komen
pi_69397061
Wat grappig; waarschijnlijk wordt jij onze nieuwe buurvrouw! Wij hebben net namelijk kavel 47 gekocht (vandaar ook onze naam) en als we het goed hebben gezien heb jij het huis naast ons.

Leuk om te lezen wat jij allemaal aan het huis laat veranderen. Wij zijn ook druk bezig en hebben het een en ander gewijzigd (we hebben de badkamer iets vergroot, laten de erker vervallen en hebben net als jij geen dekvloer op de begane grond). Verder is de keuken al gekocht: we krijgen een heus kookeiland!

Wij zijn trouwens afgelopen weekend nog gaan kijken naar het huis en we hebben een eerste verdieping-vloer. Het gaat nu dus even heel snel. Hopelijk blijft dat zo, zodat we begin volgend jaar kunnen verhuizen.

Grtz!
  Nerd met benen maandag 25 mei 2009 @ 21:45:06 #163
18073 miss_bleu
pi_69398059
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:24 schreef delieven47 het volgende:
Wat grappig; waarschijnlijk wordt jij onze nieuwe buurvrouw! Wij hebben net namelijk kavel 47 gekocht (vandaar ook onze naam) en als we het goed hebben gezien heb jij het huis naast ons.

Leuk om te lezen wat jij allemaal aan het huis laat veranderen. Wij zijn ook druk bezig en hebben het een en ander gewijzigd (we hebben de badkamer iets vergroot, laten de erker vervallen en hebben net als jij geen dekvloer op de begane grond). Verder is de keuken al gekocht: we krijgen een heus kookeiland!

Wij zijn trouwens afgelopen weekend nog gaan kijken naar het huis en we hebben een eerste verdieping-vloer. Het gaat nu dus even heel snel. Hopelijk blijft dat zo, zodat we begin volgend jaar kunnen verhuizen.

Grtz!
hej wat leuk! Volgens mij hebben we met de bijeenkomst in januari toch even staan praten? Of waren jullie daar niet bij?
  Nerd met benen maandag 25 mei 2009 @ 21:47:20 #164
18073 miss_bleu
pi_69398154
dit was vrijdag
  Moderator maandag 25 mei 2009 @ 21:55:06 #165
92034 crew  Vonkenboer
  Nerd met benen maandag 25 mei 2009 @ 21:55:51 #166
18073 miss_bleu
pi_69398553
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:55 schreef Vonkenboer het volgende:
En de verdiepingsvloer ligt op zijn plek, is hij ook al gestort ?
ik denk het nog niet, vrijdag in iedergeval nog niet.
pi_69462631
nieuwe pano d.d. 27 mei (niet zo gek veel veranderd sinds vorige pano van 17 mei)

http://tinyurl.com/qetkzp
  Nerd met benen woensdag 27 mei 2009 @ 20:23:48 #168
18073 miss_bleu
pi_69466432
ze zijn nu veel aan de andere kant bezig denk ik
pi_69563513
Wij hebben het huis pas na de bijeenkomst in januari gekocht (we zijn net pas bij de notaris geweest), dus we hebben elkaar nog niet kunnen ontmoeten. Wordt jij onze directe buurvrouw?
Wij gaan trouwens geregeld kijken naar het huis en de verdiepingsvloer is waarschijnlijk (bijna) gereed. Het gaat dus lekker snel!!!
  Nerd met benen maandag 1 juni 2009 @ 11:16:10 #170
18073 miss_bleu
pi_69597051
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 22:58 schreef delieven47 het volgende:
Wij hebben het huis pas na de bijeenkomst in januari gekocht (we zijn net pas bij de notaris geweest), dus we hebben elkaar nog niet kunnen ontmoeten. Wordt jij onze directe buurvrouw?
Wij gaan trouwens geregeld kijken naar het huis en de verdiepingsvloer is waarschijnlijk (bijna) gereed. Het gaat dus lekker snel!!!
ja wij zijn kavel 46.
Hebben jullie dan het huis gekocht met de glazen uitbouw in de woonkamer?
Wij hebben namelijk in Januari op de eerste steenlegging staan praten met een die kavel 47 gekocht zou hebben. Die hadden nu al een huis in meerhoven. Zijn jullie dat?
  maandag 1 juni 2009 @ 11:30:55 #171
15869 gr8w8
Better by design.
pi_69597357
Meerhoven? Waarom zou je daar weg gaan?

maandag 1 juni 2009 @ 17:12:20 #172
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_69606859
quote:
Op maandag 1 juni 2009 11:30 schreef gr8w8 het volgende:
Meerhoven? Waarom zou je daar weg gaan?

het project van bleu is better by design
SPOILER
  Nerd met benen maandag 1 juni 2009 @ 17:15:33 #173
18073 miss_bleu
pi_69606945
quote:
Op maandag 1 juni 2009 17:12 schreef Paxlie het volgende:

[..]

het project van bleu is better by design
SPOILER

Jou huis zit er goed uit man! eindelijk af:)
  maandag 1 juni 2009 @ 17:41:39 #174
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_69607736
quote:
Op maandag 1 juni 2009 17:15 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

Jou huis zit er goed uit man! eindelijk af:)
Nog niet
Nu begint het pas
  Nerd met benen woensdag 10 juni 2009 @ 20:59:24 #175
18073 miss_bleu
pi_69912442
sow gisteren de rekening gehad voor termijn3 eerste etage vloer. Hypotheek begint al aardig te lopen
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:45:14 #176
15869 gr8w8
Better by design.
pi_69914435
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:59 schreef miss_bleu het volgende:
sow gisteren de rekening gehad voor termijn3 eerste etage vloer. Hypotheek begint al aardig te lopen
Aftellen!
  Nerd met benen donderdag 11 juni 2009 @ 14:38:24 #177
18073 miss_bleu
pi_69936148
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:45 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Aftellen!
tot begin volgend jaar ja
  donderdag 11 juni 2009 @ 19:55:05 #178
15869 gr8w8
Better by design.
pi_69948749
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:38 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

tot begin volgend jaar ja
Misschien kun je vast met de tuin beginnen? Nu is de tijd om gras te zaaien.
  PR/Manusje van alles donderdag 11 juni 2009 @ 20:22:05 #179
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_69949831
Dit topic wil ik graag volgen
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 11 juni 2009 @ 20:23:35 #180
15869 gr8w8
Better by design.
pi_69949875
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dit topicwijf wil ik graag volgen
  Nerd met benen vrijdag 12 juni 2009 @ 16:05:58 #181
18073 miss_bleu
pi_69976454
kreeg van mijn pa deze foto toegestuurd. Is volgens mij alleen het meest rechter huis dat van ons.

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_bleu op 13-06-2009 12:44:24 ]
pi_69995698
Ik zou toch ook zelf maar eens gaan kijken. Ook je boven verdieping is namelijk al klaar!
  Nerd met benen zaterdag 13 juni 2009 @ 12:43:48 #183
18073 miss_bleu
pi_69998608
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 10:44 schreef RoToN het volgende:
Ik zou toch ook zelf maar eens gaan kijken. Ook je boven verdieping is namelijk al klaar!
Ben er pas weer volgende week. Ben benieuwd!
pi_70042881
Ik kom zelf te wonen in Kavel 95 van het project. Het woonbedrijf heeft aangeven al in oktober te starten met opleveren van ons huis Ik kan het niet laten om een paar keer per week te gaan kijken.
  Nerd met benen maandag 15 juni 2009 @ 22:53:20 #185
18073 miss_bleu
pi_70044108
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:26 schreef RoToN het volgende:
Ik kom zelf te wonen in Kavel 95 van het project. Het woonbedrijf heeft aangeven al in oktober te starten met opleveren van ons huis Ik kan het niet laten om een paar keer per week te gaan kijken.
Wow das snel. Jullie hebben een hofwoning?
pi_70063483
Ja, wij hebben inderdaad een hofwoning gekocht. Daarom vinden wij het geweldig dat er om de paar weken een panorama foto van de bouw gemaakt wordt. Hopelijk volgen er nog meer!
Onze woning is op deze foto's goed te zien Ik vond het leuk om te lezen dat jullie ook interesse hadden in openslaande tuindeuren. Helaas, het is niet mogelijk tijdens de bouw.
Begin juni hebben wij samen met een aantal andere blokken de eerste kijkdag gehad.
Daar vertelden ze dat de bouw voorspoedig gaat en dat ze niet meer achter lopen op schema.

Doe je nog wel eens je site updaten?
pi_70064865
Bedankt mutzenbacher voor de nieuwe foto!
  Nerd met benen dinsdag 16 juni 2009 @ 20:16:13 #189
18073 miss_bleu
pi_70071678
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:11 schreef RoToN het volgende:
Ja, wij hebben inderdaad een hofwoning gekocht. Daarom vinden wij het geweldig dat er om de paar weken een panorama foto van de bouw gemaakt wordt. Hopelijk volgen er nog meer!
Onze woning is op deze foto's goed te zien Ik vond het leuk om te lezen dat jullie ook interesse hadden in openslaande tuindeuren. Helaas, het is niet mogelijk tijdens de bouw.
Begin juni hebben wij samen met een aantal andere blokken de eerste kijkdag gehad.
Daar vertelden ze dat de bouw voorspoedig gaat en dat ze niet meer achter lopen op schema.

Doe je nog wel eens je site updaten?
Cool ben benieuwd waneer wij door ons huisje mogen gaan lopen. Het is erg aantrekkelijk om over de hekken te gaan Wij hadden ons ook ingeschreven voor de hofwoningen. Maar die waren allemaal al in optie met de trekking. Zijn ook de enige type woning die compleet verkocht zijn. Leuk om zo via FOK meer buurtgenoten al te leren kennen
  Nerd met benen zaterdag 20 juni 2009 @ 18:05:03 #190
18073 miss_bleu
pi_70200125
net wezen kijken. De tweede etage staat er nu op:

zaterdag 20 juni 2009 @ 20:09:24 #191
15869 gr8w8
Better by design.
pi_70203872
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 18:05 schreef miss_bleu het volgende:

[ afbeelding ]
Herkenbaar! Zo lijkt het ineens heel bedompt/kil, die lucht van het cement maakt het heel koud. Maar zo schiet het al aardig op he! Hoe gaat het met het inrichten, al flink wat keuzes gemaakt of valt het mee? Moodboards!
  Nerd met benen zondag 21 juni 2009 @ 13:08:11 #192
18073 miss_bleu
pi_70218383
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 20:09 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Herkenbaar! Zo lijkt het ineens heel bedompt/kil, die lucht van het cement maakt het heel koud. Maar zo schiet het al aardig op he! Hoe gaat het met het inrichten, al flink wat keuzes gemaakt of valt het mee? Moodboards!
gaat best goed eigenlijk. Ook met dank aan floorplanner.com.
keuken is nog steeds een punt van discussie
pi_70232848
Wij waren er in januari niet bij, maar hebben toch echt kavel 47 gekocht. Misschien dat de mensen met wie jullie gepraat hebben nummer 48 gekocht hebben?

Het gaat snel met de bouw he? Waarschijnlijk mogen we binnenkort de volgende termijn weer gaan betalen... Vandaag zijn we trouwens met een zeer handige broer gaan kijken naar de bouw en deze zei dat als het zo doorgaat, de kans groot is dat het huis dit jaar nog wordt opgeleverd! Zou gaaf zijn!
  Nerd met benen zondag 21 juni 2009 @ 23:34:16 #194
18073 miss_bleu
pi_70239133
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:09 schreef delieven47 het volgende:
Wij waren er in januari niet bij, maar hebben toch echt kavel 47 gekocht. Misschien dat de mensen met wie jullie gepraat hebben nummer 48 gekocht hebben?

Het gaat snel met de bouw he? Waarschijnlijk mogen we binnenkort de volgende termijn weer gaan betalen... Vandaag zijn we trouwens met een zeer handige broer gaan kijken naar de bouw en deze zei dat als het zo doorgaat, de kans groot is dat het huis dit jaar nog wordt opgeleverd! Zou gaaf zijn!
hmm owkay.. Nou leuk! jullie zijn dus onze buren Zullen elkaar nog vaak tegenkomen denk ik
pi_70243620
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:09 schreef delieven47 het volgende:

Die zeer handig broer kent ook het principe van

Als het dak erop zit , ben je op de helft

Als ik zo mag gokken , eind januari , half februari als het geen strenge winter wordt.
  Nerd met benen maandag 22 juni 2009 @ 09:18:49 #196
18073 miss_bleu
pi_70243887
quote:
Op maandag 22 juni 2009 09:03 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Die zeer handig broer kent ook het principe van

Als het dak erop zit , ben je op de helft

Als ik zo mag gokken , eind januari , half februari als het geen strenge winter wordt.
dat is ook aangegeven als datum
pi_70269512
Eind januari moet haalbaar zijn voor kavel 46. Met blok 2 zijn ze ook al klaar met het metselen van de buitenmuren. In mijn blok (1) zijn ze inmiddels druk bezig met de binnenmuren, electra, trappen en kozijnen. Nog 17 weken tot de oplevering
  Moderator maandag 22 juni 2009 @ 21:47:13 #198
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_70269951
quote:
Op zondag 21 juni 2009 23:34 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

hmm owkay.. Nou leuk! jullie zijn dus onze buren Zullen elkaar nog vaak tegenkomen denk ik
zou je denken? Ik bedoel, sommige mensen kennen hun buren niet eens
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_70272338
quote:
Op maandag 22 juni 2009 09:18 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

dat is ook aangegeven als datum
werken jullie met 180 werkbare dagen na fundering of 400 kalenderdagen na passeren bij notaris ?
  Nerd met benen dinsdag 23 juni 2009 @ 10:29:52 #200
18073 miss_bleu
pi_70282107
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:36 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

werken jullie met 180 werkbare dagen na fundering of 400 kalenderdagen na passeren bij notaris ?
Dat moet ik even opzoeken. Papieren liggen in Eindhoven Ik zit in amsterdam
pi_70547006
nieuwe pano. het eerste huizenblok is van de buitenkand al bijna af, ik zie ze al binnen aan het werk. voor de rest ook veel bakstenen die er nu tegenaan gaan

http://picasaweb.google.c(...)wOYw?feat=directlink
  Nerd met benen woensdag 1 juli 2009 @ 14:36:51 #202
18073 miss_bleu
pi_70547079
wow bakstenen!!
pi_70549190
Gelukkig is de BAM bezig met de binnenkant. Immers, oktober komt steeds dichterbij... Voor de bouwvak zijn de aan de buitenkant klaar.
  Nerd met benen woensdag 1 juli 2009 @ 15:42:11 #204
18073 miss_bleu
pi_70549515
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:34 schreef RoToN het volgende:
Gelukkig is de BAM bezig met de binnenkant. Immers, oktober komt steeds dichterbij... Voor de bouwvak zijn de aan de buitenkant klaar.
ik verwacht dat ze bij ons na de bouwvak beginnen met de bakstenen.
pi_70563292
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 18:05 schreef miss_bleu het volgende:

[ afbeelding ]
Zoo ... op deze foto lijkt het klein en vooral laag ....
pi_70662567
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 22:31 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Zoo ... op deze foto lijkt het klein en vooral laag ....
dat heb ik ook altijd als je een huis in aanbouw ziet, maar als het eenmaal af is blijkt dat toch optisch bedrog te zijn geweest

bij het 'eerste' huizenblok zijn nu al de steigers weg trouwens.

Nerd met benen zondag 5 juli 2009 @ 12:32:38 #207
18073 miss_bleu
pi_70663515
cool bij blok 1 zijn idd de stijgers weg
Wij zijn gisteren nog even wezen kijken aangezien we ook de rekening voor termijn 4 al binnen hadden.
Niet veel meer dan 2 weken geleden te zien.
  zondag 5 juli 2009 @ 13:19:00 #208
180451 Volpez
pi_70664866
Gaaf!
pi_70679407
Wij hebben gisteren de vijfde termijn binnen gekregen. 'Dak waterdicht'. Nou, volgens mij hebben ze wat meer gedaan dan alleen maar dat
  Nerd met benen maandag 6 juli 2009 @ 08:20:39 #210
18073 miss_bleu
pi_70689937
quote:
Op zondag 5 juli 2009 20:41 schreef RoToN het volgende:
Wij hebben gisteren de vijfde termijn binnen gekregen. 'Dak waterdicht'. Nou, volgens mij hebben ze wat meer gedaan dan alleen maar dat
metselen is geen termijn?
pi_70690167
Vanwege de crisis krijg je de bakstenen van het Woonbedrijf cadeau
  Nerd met benen maandag 6 juli 2009 @ 08:49:51 #212
18073 miss_bleu
pi_70690200
quote:
Op maandag 6 juli 2009 08:47 schreef RoToN het volgende:
Vanwege de crisis krijg je de bakstenen van het Woonbedrijf cadeau
nou dat zou nog eens een leuk cadeautje zijn
  Nerd met benen maandag 13 juli 2009 @ 11:36:40 #213
18073 miss_bleu
pi_70928614
Bovenste etage staat erop!

pi_70991654
Gisteren de opleveringsbijeenkomst gehad bij het woonbedrijf. Deze bijeenkomst was voor alle kopers van de eerste helft van het plan. Voor jou leuk om te weten is dat vanaf half/eind oktober opgeleverd gaat worden. Om de twee weken wordt een blok opgeleverd. Alle parkwoningen staan gepland voor het 1e kwartaal. Het Woonbedrijf wil hier nog geen datum aan hangen. Als je even logisch nadenkt, dan staat jouw blok gepland rond week 7/8.

In september wordt nog een barbecue georganiseerd voor alle bewoners (huurders en kopers). Wie weet tot dan!
  Nerd met benen woensdag 15 juli 2009 @ 09:07:39 #215
18073 miss_bleu
pi_70991896
gaaaf!! leuke info! tnx!!
zou trouwens betekenen dat ik een leuk verjaardagskado krijg in 2010
  Nerd met benen maandag 20 juli 2009 @ 13:47:37 #216
18073 miss_bleu
pi_71147987

de stenen lagen er al misschien starten ze dus nog net voor de bouwvak!
pi_71240193
Het is gelukt, gisteren zijn de eerste stenen van je huis gemetseld. Veel meer zullen het er niet worden aangezien vrijdag de bouwvak begint.
  Nerd met benen donderdag 23 juli 2009 @ 08:53:40 #218
18073 miss_bleu
pi_71240290
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 08:46 schreef RoToN het volgende:
Het is gelukt, gisteren zijn de eerste stenen van je huis gemetseld. Veel meer zullen het er niet worden aangezien vrijdag de bouwvak begint.
gaaaf!!
Het begin is
  donderdag 23 juli 2009 @ 11:39:43 #219
263697 PrinsFloris
DeLieven kavel 48
pi_71244530
Toevallig kwam ik je forum tegen vandaag! Erg grappig de vorderingen te lezen en vooral ook die fotos. Wij zijn de eigenaar van kavel 48, twee huizen verder - toekomstige bijna-buren dus. We kijken uit op het parkje/speeltuintje, één huis naast het hoekhuis.

Afgelopen zondag nog ff wezen kijken en deze fotos gemaakt met m'n PDA: http://picasaweb.google.nl/DeLieven48
Op één van die fotos is ook jullie huis te zien.

Leuk ook de keuzes die jullie maken in me/mi-werk. Je hebt het over het weglaten van de cementdekvloer op de begane grond. Nu ben ik een leek op bouw-gebied; waarom is dat?

Al gezien dat er een kopersvereniging in oprichting is voor DeLieven? Geloof niet dat er veel schot in zit, maargoed: https://www.ehns.nl/

groetjes,
toekomstige bewoners nr 48
  Moderator donderdag 23 juli 2009 @ 12:38:22 #220
92034 crew  Vonkenboer
pi_71246742
Ik denk dat TS achteraf vloerverwarming gaat installeren op de begane grond en daarom de cement dekvloer achterwege laat. Of ze laten een tegelvloer aanbrengen waarbij de tegels in het cement gelegd worden.
  Nerd met benen donderdag 23 juli 2009 @ 13:08:19 #221
18073 miss_bleu
pi_71247819
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:39 schreef PrinsFloris het volgende:
Toevallig kwam ik je forum tegen vandaag! Erg grappig de vorderingen te lezen en vooral ook die fotos. Wij zijn de eigenaar van kavel 48, twee huizen verder - toekomstige bijna-buren dus. We kijken uit op het parkje/speeltuintje, één huis naast het hoekhuis.

Afgelopen zondag nog ff wezen kijken en deze fotos gemaakt met m'n PDA: http://picasaweb.google.nl/DeLieven48
Op één van die fotos is ook jullie huis te zien.

Leuk ook de keuzes die jullie maken in me/mi-werk. Je hebt het over het weglaten van de cementdekvloer op de begane grond. Nu ben ik een leek op bouw-gebied; waarom is dat?

Al gezien dat er een kopersvereniging in oprichting is voor DeLieven? Geloof niet dat er veel schot in zit, maargoed: https://www.ehns.nl/

groetjes,
toekomstige bewoners nr 48
heeej leuk buren!!!

Wij laten de cementdekvloer op de begaandevloer eruit omdat mijn vriend zelf vloerverwarming wil gaan rollen en ook nog wat leidingen zelf wil doortrekken. Anders moet je de vloer er weer uit gaan halen.
Ik zal vanavond even mijn lidnummer opzoeken dan zal ik mij ook aanmelden bij EHNS
  Nerd met benen donderdag 23 juli 2009 @ 13:09:00 #222
18073 miss_bleu
pi_71247842
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:38 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik denk dat TS achteraf vloerverwarming gaat installeren op de begane grond en daarom de cement dekvloer achterwege laat. Of ze laten een tegelvloer aanbrengen waarbij de tegels in het cement gelegd worden.
Vloerverwarming dus en wat extra leidingen. Er komt namelijk door het hele huis heen gewoon een houtenvloer
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:23:55 #223
263697 PrinsFloris
DeLieven kavel 48
pi_71250406
Aha, dat is het. Wij laten vloerverwarming doen door BAM zoals bijna alles (vier stuks linkerhanden) ... ;-)
  Nerd met benen donderdag 23 juli 2009 @ 14:47:22 #224
18073 miss_bleu
pi_71251178
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:23 schreef PrinsFloris het volgende:
Aha, dat is het. Wij laten vloerverwarming doen door BAM zoals bijna alles (vier stuks linkerhanden) ... ;-)
Heb gewoon de mazzel dat mijn vriend het zelf kan. Wij laten wel de vloerverwarming in de douche aanbrengen omdat anders de tegels er weer uit moeten
  Nerd met benen donderdag 23 juli 2009 @ 20:39:41 #225
18073 miss_bleu
pi_71262315
heb mij in iedergeval bij https://www.ehns.nl/ nu ook aangemeld
  donderdag 23 juli 2009 @ 20:43:38 #226
180451 Volpez
pi_71262438
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:09 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

Vloerverwarming dus en wat extra leidingen. Er komt namelijk door het hele huis heen gewoon een houtenvloer
Let je wel op met die houten vloer, dat je hem niet (te veel) laat isoleren enzo. Laat je goed adviseren hierover anders heb je echt geen plezier van je vloerverwarming!
  Nerd met benen donderdag 23 juli 2009 @ 20:57:46 #227
18073 miss_bleu
pi_71262821
nieuw materiaal op de website

De woning
  Nerd met benen donderdag 23 juli 2009 @ 20:58:14 #228
18073 miss_bleu
pi_71262837
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 20:43 schreef Volpez het volgende:

[..]

Let je wel op met die houten vloer, dat je hem niet (te veel) laat isoleren enzo. Laat je goed adviseren hierover anders heb je echt geen plezier van je vloerverwarming!
laten we zeker doen, thenks voor de tip
  donderdag 23 juli 2009 @ 21:00:03 #229
180451 Volpez
pi_71262904
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 20:57 schreef miss_bleu het volgende:
nieuw materiaal op de website

[ afbeelding ]
De woning
ziet er leuk uit!
  zondag 26 juli 2009 @ 21:00:41 #230
263697 PrinsFloris
DeLieven kavel 48
pi_71348529
vrijdagmiddag nog even langsgeweest; de eerste bakstenen zitten erop:

alsie het niet doet, check http://picasaweb.google.n(...)evenEindhovenKavel48

Vrijdag stond in de krant dat er een nieuw buurtcentrum en supermarkt komt op de plek waar nu de sporthal zit (2, 300 meter van onze straat). Het wordt dan wel een Lidl, maar beter een Lidl dan niets. We hebben Appie H een email gestuurd met de vraag of ze niet een AH in Lievendaal willen beginnen ... waarschijnlijk nog te vroeg (wachten tot de rest van de nieuwbouwprojecten in de buurt ook in de steigers staan) maar je weet maar nooit

groeten!
  Nerd met benen zondag 26 juli 2009 @ 22:41:32 #231
18073 miss_bleu
pi_71351558
Klinkt super positief! Ben benieuwd!
pi_71453445
Als aanvulling op de komst van de Lidl; de Lidl is in het oude pand weggegaan omdat ze daar niet kon uitbreiden. Voor de komst van de Lidl zat in dat pand een AH. Ik denk zelf dat daar geen nieuwe supermarkt meer komt. Alleen, wat dan wel??? De nieuwe Lidl zal ergens in de periode 2010-2013 gebouwd worden....

p.s. nog 3 1/2 week geduld voor Bam weer verder gaat bouwen aan onze huizen...
pi_71457237
schiet niet op zo
  Nerd met benen donderdag 30 juli 2009 @ 13:52:13 #234
18073 miss_bleu
pi_71457514
bouwvak he
pi_71461545
Gelukkig valt campzone prima in de bouwvak
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:50:02 #236
263697 PrinsFloris
DeLieven kavel 48
pi_71626965
Weet je toevallig wat er gaat gebeuren met de appartementen die achter onze achtertuin/parkeerplaats staan?
In de eerste gesprekken met onze makelaar gaf hij aan dat er een soort "begeleid wonen" of een woongroep zou komen. Nu las ik ergens dat het gewoon in de verhuur gaat als appartement. Weet iemand daar meer van?
  Nerd met benen woensdag 5 augustus 2009 @ 17:08:18 #237
18073 miss_bleu
pi_71627415
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:50 schreef PrinsFloris het volgende:
Weet je toevallig wat er gaat gebeuren met de appartementen die achter onze achtertuin/parkeerplaats staan?
In de eerste gesprekken met onze makelaar gaf hij aan dat er een soort "begeleid wonen" of een woongroep zou komen. Nu las ik ergens dat het gewoon in de verhuur gaat als appartement. Weet iemand daar meer van?
Wij hebben ook alleen nog maar de info gehad dat het begeleid wonen zou worden. Dus op dat gebied weet je dan al meer dan wij op dit moment.
pi_71675966
Op de opleveringsbijkeenkomst is verteld dat in deze woningen op de begane grond 'begeleid wonen' komt. De woningen daarboven zijn verhuurd aan senioren.
pi_71725570
De nieuwbouw in de Lieven nadert de fase waarin de aannemer start met de afwerking aan de binnenzijde, stucwerk en vloeren. Zijn er op dit moment bewoners die bekent zijn met het feit dat de aannemer voor hen vooraf aan het aanbrengen van de afsmeervloer hier voor hen vloerverwarming in aanlegt.

Met vriendelijke groet,
apel39
  Nerd met benen zondag 9 augustus 2009 @ 11:02:28 #240
18073 miss_bleu
pi_71725935
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 10:34 schreef apel39 het volgende:
De nieuwbouw in de Lieven nadert de fase waarin de aannemer start met de afwerking aan de binnenzijde, stucwerk en vloeren. Zijn er op dit moment bewoners die bekent zijn met het feit dat de aannemer voor hen vooraf aan het aanbrengen van de afsmeervloer hier voor hen vloerverwarming in aanlegt.

Met vriendelijke groet,
apel39
Nee wij niet. Wij laten die afsmeervloer er namelijk uit om het zelf te doen.
  maandag 10 augustus 2009 @ 12:36:26 #241
263697 PrinsFloris
DeLieven kavel 48
pi_71757220
Yep bij ons gaan ze er idd een vloerverwarming inleggen. Hoezo?

grt Andrik
pi_71769049
Wij (mijn vrouw en ik ) zijn ook geinterreseerd in vloer verwarming echter voor ons is er een probleem.
Wij hebben geen koopwoning maar huur en woonbedrijf weigert elke medewerking. Zij plaatsen een keuken die wij dan weer moeten laten verwijderen om een eigen keuze keuken te laten plaatsen. Wij hoeven geen plinten maar moeten daar dan wel weer extra voor betalen. Zo ook met de vloer verwarming zij werken hier niet aan mee met als excuus dat het voor de aannemer ondoenlijk is aan alle wensen te voldoen. Vandaar dat ik nu wil proberen om via de aannemer kijken wat de mogelijkheden zijn. Lukt dit niet dan moet ik na oplevering de slangen inlaten frezen wat een redelijk alternatief is, kost echter extra tijd en de warmte afgifte is misschien niet optmaal.Dus alle informatieover bij wie en een globale koste opgave zijn van harte welkom.

Met vriendelijke groet,
Apel39
pi_71930281
Hoi miss Bleu,

Wij hebben een hyves pagina opgericht van de lieven voor kopers, huurders en andere geinteresseerden. Wij hebben zelf een contourwoning gekocht.

Dus meld je aan op http://delieven.hyves.nl/

Groetjes Caroline
  Nerd met benen maandag 17 augustus 2009 @ 10:21:44 #244
18073 miss_bleu
pi_71943112
Heb mij ook aangemeld
pi_71944654
Leuk!

Ik heb meteen even bijgelezen op je forum, staan ook nog wel goede tips op voor ons. En ik ben meteen wat wijzer geworden over de oplevering. Wij hebben kavel 117, dat duurt nog wel even. Als ik goed gerekend heb dan wordt het eind april/begin mei.

Ik ga je forum verder volgen, misschien komen er nog meer bruikbare tips..

Gaat iedereen trouwens naar de bewoners - bbq op 10 september?
  Nerd met benen maandag 17 augustus 2009 @ 11:39:36 #246
18073 miss_bleu
pi_71944837
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:33 schreef Caroline_B het volgende:
Leuk!

Ik heb meteen even bijgelezen op je forum, staan ook nog wel goede tips op voor ons. En ik ben meteen wat wijzer geworden over de oplevering. Wij hebben kavel 117, dat duurt nog wel even. Als ik goed gerekend heb dan wordt het eind april/begin mei.

Ik ga je forum verder volgen, misschien komen er nog meer bruikbare tips..

Gaat iedereen trouwens naar de bewoners - bbq op 10 september?
nee wij gaan er niet heen. Ik werk zelf in Amsterdam en half 6 is voor mij sowieso niet haalbaar op een donderdagavond Helaas.
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:43:19 #247
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_71944964
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:39 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

nee wij gaan er niet heen. Ik werk zelf in Amsterdam en half 6 is voor mij sowieso niet haalbaar op een donderdagavond Helaas.
Hoe ga je dat doen als je er woont dan?
  Moderator maandag 17 augustus 2009 @ 11:58:56 #248
92034 crew  Vonkenboer
pi_71945477
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:37 schreef apel39 het volgende:
Wij (mijn vrouw en ik ) zijn ook geinterreseerd in vloer verwarming echter voor ons is er een probleem.
Wij hebben geen koopwoning maar huur en woonbedrijf weigert elke medewerking. Zij plaatsen een keuken die wij dan weer moeten laten verwijderen om een eigen keuze keuken te laten plaatsen. Wij hoeven geen plinten maar moeten daar dan wel weer extra voor betalen. Zo ook met de vloer verwarming zij werken hier niet aan mee met als excuus dat het voor de aannemer ondoenlijk is aan alle wensen te voldoen. Vandaar dat ik nu wil proberen om via de aannemer kijken wat de mogelijkheden zijn. Lukt dit niet dan moet ik na oplevering de slangen inlaten frezen wat een redelijk alternatief is, kost echter extra tijd en de warmte afgifte is misschien niet optmaal.Dus alle informatieover bij wie en een globale koste opgave zijn van harte welkom.

Met vriendelijke groet,
Apel39
Kunnen jullie niet de cementdekvloer achterwege laten ? Je leverd dan wel wat in op garantie e.d. maar je kunt dan wel later vloerverwarming laten installeren
  Nerd met benen maandag 17 augustus 2009 @ 12:36:37 #249
18073 miss_bleu
pi_71946639
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:43 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Hoe ga je dat doen als je er woont dan?
dan hoef ik niet om half 6 thuis te zijn he
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:38:01 #250
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_71946684
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:36 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

dan hoef ik niet om half 6 thuis te zijn he
Jawel want je moet de was doen en koken!
  Nerd met benen maandag 17 augustus 2009 @ 12:39:18 #251
18073 miss_bleu
pi_71946722
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:38 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Jawel want je moet de was doen en koken!
kan ook om 20.00 uur
  Nerd met benen maandag 17 augustus 2009 @ 12:40:57 #252
18073 miss_bleu
pi_71946767
Dit was trouwens vorige week:

pi_72019600
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:39 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

kan ook om 20.00 uur
als of de heren op deze wereld niet eten kunnen koken of een wasje er in gooien

( wasjes zijn na 23:00 toch voordeliger als je een dubbelle tellert hebt )
  Nerd met benen dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:12:11 #254
18073 miss_bleu
pi_72141919
bouwvak is voorbij. Ben benieuwd dit weekend
pi_72197246
We komen in een leuke buurt te wonen

http://www.ed.nl/regio/ei(...)t-dode-in-Strijp.ece

Ach ja, zoiets kan overal gebeuren!
  Nerd met benen donderdag 27 augustus 2009 @ 13:05:35 #256
18073 miss_bleu
pi_72197729
LOL
pi_72197797
dr moet toch 1 de eerste zijn?
  Nerd met benen zaterdag 5 september 2009 @ 17:21:46 #258
18073 miss_bleu
pi_72464901
vandaag even wezen kijken:

Ook nog even wezen spelen met de indeling van de keuken maar zo gaat het dan uiteindelijk worden:
pi_72616687
panorama van 9 september (gisteren):

Van het blok dat volgende maand wordt opgeleverd zijn ze nu met de achtertuinmuren bezig.

grotere versie en meer pics @ http://tinyurl.com/rc5j3e

Vind die BIB (bouw in eigen beheer) woningen maar erg suf trouwens. Veel met maar 1 verdieping. 1 was wel onderkelderd. Meer 'rechts' hebben de BiB huizen wel vaker 2 verdiepingen (kijk ik niet op uit).

Blijft jammer dat ze het voormalig LiDL-gebouw met bovenwoningen niet tegen de vlakte hebben (mogen) brengen.
pi_72616971
En de boom begint weer met bladderen...

Waar kwam jij ook alweer te wonen? Achterin toch?
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_72617091
quote:
Op donderdag 10 september 2009 17:17 schreef Nero22 het volgende:

die boom is er weer vroeg bij ja!

Ik kom helaas niet in De Lieven te wonen. Was het maar. Ik kan/wil niet kopen en voor de huurwoningen moet je ongeveer 7 jaar ingeschreven staan bij Woonbedrijf... Ik sta er 2.....
pi_72617473
quote:
Op donderdag 10 september 2009 17:20 schreef mutzenbacher het volgende:

[..]

die boom is er weer vroeg bij ja!

Ik kom helaas niet in De Lieven te wonen. Was het maar. Ik kan/wil niet kopen en voor de huurwoningen moet je ongeveer 7 jaar ingeschreven staan bij Woonbedrijf... Ik sta er 2.....
Die vraag was ook voor miss_bleu.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_72617560
quote:
Op donderdag 10 september 2009 17:31 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Die vraag was ook voor miss_bleu.
ooh

in dat geval

ja achterin ja

aan de fijnere kant iig!
pi_72625233
quote:
Op donderdag 10 september 2009 17:07 schreef mutzenbacher het volgende:
[ afbeelding ]

Van het blok dat volgende maand wordt opgeleverd zijn ze nu met de achtertuinmuren bezig.

grotere versie en meer pics @ http://tinyurl.com/rc5j3e

Vind die BIB (bouw in eigen beheer) woningen maar erg suf trouwens. Veel met maar 1 verdieping. 1 was wel onderkelderd. Meer 'rechts' hebben de BiB huizen wel vaker 2 verdiepingen (kijk ik niet op uit).

Blijft jammer dat ze het voormalig LiDL-gebouw met bovenwoningen niet tegen de vlakte hebben (mogen) brengen.
begint wel op een echte woonwijk weer te lijken zo
pi_72625248
quote:
Op donderdag 10 september 2009 17:17 schreef Nero22 het volgende:

ja, aan de kant van het park. Wij hebben een parkwoning
  vrijdag 11 september 2009 @ 00:40:53 #266
910 Barbie
Graduated Fool
pi_72632128
quote:
Op donderdag 10 september 2009 17:07 schreef mutzenbacher het volgende:
[ afbeelding ]

Ik zie nu pas dat deze foto's vanaf de J. Buyslaan zijn genomen, . Ik heb een tijdje in dat pand tegen over de Liddl gewoond, brrr. Jammer inderdaad dat het pand niet gesloopt is. Leuke wijk en dan zo'n stomme gribuszooi op het hoekje. Zonde!
When I rush it hits me
  Nerd met benen maandag 14 september 2009 @ 11:39:45 #267
18073 miss_bleu
pi_72725298
Ze schieten al aardig op:

We hebben ook de vloer voor de begaande grond uitgekozen:
pi_72727784
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 00:40 schreef Barbie het volgende:

[..]

Ik zie nu pas dat deze foto's vanaf de J. Buyslaan zijn genomen, . Ik heb een tijdje in dat pand tegen over de Liddl gewoond, brrr. Jammer inderdaad dat het pand niet gesloopt is. Leuke wijk en dan zo'n stomme gribuszooi op het hoekje. Zonde!
ik doelde eigenijk ook op het Lidl-pand.. van mij mag dat ook wel weg want het staat nu precies in De Lieven en past er totaal niet bij.

Maar grappig dat jij ook tegenover de Lidl hebt gewoond, zoals ik nu. Hoop er snel weg te kunnen!
  dinsdag 15 september 2009 @ 10:51:30 #269
910 Barbie
Graduated Fool
pi_72759696
quote:
Op maandag 14 september 2009 13:16 schreef mutzenbacher het volgende:
ik doelde eigenijk ook op het Lidl-pand.. van mij mag dat ook wel weg want het staat nu precies in De Lieven en past er totaal niet bij.

Maar grappig dat jij ook tegenover de Lidl hebt gewoond, zoals ik nu. Hoop er snel weg te kunnen!
Ja, dat snap ik. Heb er 10 maanden gewoond en was blij dat ik een huis kon krijgen.

OT: mooie vloer miss bleu!
When I rush it hits me
  woensdag 16 september 2009 @ 11:59:19 #270
263697 PrinsFloris
DeLieven kavel 48
pi_72797696
Idd erg mooie vloer! Wij hebben de vloer nu ook uitgekozen; steen ivm vloerverwarming. Wordt een grijze tegelvloer van 60x60. Boven waarschijnlijk sisal, heeft een mooie natuurlijke uitstraling.

BBQ vorige week was overigens erg geslaagd; leuk om de toekomstige bewoners van de Pieter Stockmanslaan te leren kennen.

@MissBleu: mocht je onze (toekomstige bewoners Pieter Stockmanslaan) namen en emailadressen willen hebben en jezelf daar ook aan toe willen voegen, laat het me even weten (weet niet of een prive-bericht mogelijk is op fok.nl?) ...
  Nerd met benen woensdag 16 september 2009 @ 13:20:10 #271
18073 miss_bleu
pi_72800341
je hebt een PM van mij
  Nerd met benen maandag 21 september 2009 @ 09:17:17 #272
18073 miss_bleu
pi_72958490
Dit was zondag

En wij hadden een idee om een flightcase te gaan gebruiken als bijzet-tafel in de woonkamer naast de bank. Maar wilde geen nieuwe hebben. Dus na een zoektocht hebben we deze op de kop kunnen tikken:

pi_72967381
Ter info,
zaterdag 10 oktober 2009 is er bij de meeste huizen een open dag van 11:00 tot 15:00 uur.

Je kunt dus in bijv. een contourwoning. Ons huis wordt 2e kwartaal 2010 pas opgeleverd dus wij gaan zeker even een kijkje nemen.

Meer info zie funda.

Groetjes Caroline
  Nerd met benen maandag 21 september 2009 @ 16:57:48 #274
18073 miss_bleu
pi_72971470
ow! intressant. Want stom dat BAM de huidige kopers niet even op de hoogte brengt. Maar snap het al is dus alleen voor nieuwe mogelijke kopers.

wel raar trouwens dat de huidige kopers nog geen mogelijkheid hebben gehad om in hun eigen woning te lopen terwijl ze het wel open gooien voor nieuwe mensen. Maar goed we gaan kijken of we er dan ook in kunnen.
pi_73002205
hoi miss bleu,

wij zijn al wel in ons huis geweest! er is een tijdje terug een dag geweest dat we een rondleiding kregen over het bouwterrein, we mochten toen (in tegenstelling tot wat in de brief stond) het huis in! wel alleen de begane grond, want de trap was nog niet helemaal af.

Wij krijgen al bijna de sleutel, staat nu op eind november. Het kan niet snel genoeg gaan
  dinsdag 22 september 2009 @ 15:17:04 #276
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_73002617
quote:
Op maandag 21 september 2009 16:57 schreef miss_bleu het volgende:
ow! intressant. Want stom dat BAM de huidige kopers niet even op de hoogte brengt. Maar snap het al is dus alleen voor nieuwe mogelijke kopers.

wel raar trouwens dat de huidige kopers nog geen mogelijkheid hebben gehad om in hun eigen woning te lopen terwijl ze het wel open gooien voor nieuwe mensen. Maar goed we gaan kijken of we er dan ook in kunnen.
Gewoon langsgaan en even vragen. Of een lulverhaal ophangen dat je iets moet opmeten voor je bank/kast/bureau
  Nerd met benen dinsdag 22 september 2009 @ 15:21:59 #277
18073 miss_bleu
pi_73002846
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:06 schreef vollenhovenstraat13 het volgende:
hoi miss bleu,

wij zijn al wel in ons huis geweest! er is een tijdje terug een dag geweest dat we een rondleiding kregen over het bouwterrein, we mochten toen (in tegenstelling tot wat in de brief stond) het huis in! wel alleen de begane grond, want de trap was nog niet helemaal af.

Wij krijgen al bijna de sleutel, staat nu op eind november. Het kan niet snel genoeg gaan
Jullie hebben een hofwoning? Deze worden toch als eerste opgeleverd?
pi_73030859
Nee, wij hebben een stijlwoning. Het blok helemaal op de hoek aan de parkkant vanaf de lidl gezien.
Ons huis is bijna helemaal dicht, alleen beneden nog de laatste kozijnen en ramen erin.
  Nerd met benen woensdag 23 september 2009 @ 10:11:43 #279
18073 miss_bleu
pi_73030949
quote:
Op woensdag 23 september 2009 10:07 schreef vollenhovenstraat13 het volgende:
Nee, wij hebben een stijlwoning. Het blok helemaal op de hoek aan de parkkant vanaf de lidl gezien.
Ons huis is bijna helemaal dicht, alleen beneden nog de laatste kozijnen en ramen erin.
gaaf he! Gaat nu best hard na al dat lange wachten Komt een enorme mooie woonwijk zometeen te staan. Ben ook benieuwd hoe ze de wijk zelf gaan aankleden.
  Nerd met benen zondag 27 september 2009 @ 16:21:08 #280
18073 miss_bleu
pi_73150925
Gisteren naar duitsland geweest om onze keuken verder te laten uittekenen naar onze wensen en kijken met welke offerte ze over de brug zouden komen. Viel ons 100% mee maar we zitten nog wat te wikken en te wegen over de keuken. Maar gelukkig hebben we nog even.

Dit was het huis gisteren De eerste etage heeft nu ook stenen.

[ Bericht 9% gewijzigd door miss_bleu op 27-09-2009 17:07:56 ]
pi_73156144
Zo drie ovens
En leuk dat eilandje zit er een barretje aan vast?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_73157143
Volgens mij is de middelste een koffiezetapparaat of niet?
  zondag 27 september 2009 @ 19:59:47 #283
15869 gr8w8
Better by design.
pi_73157719
Een tip over dat eilandje, uit eigen ervaring: Soms vergeten de keukenboeren dat een eiland wat niet geheel los staat, dus ook een blad moet hebben wat een paar cm minder lang is. Normaal steekt zo'n blad aan alle zijden iets uit, zo te zien ook bij jou. Als dan een kant tegen de muur zit, moeten ze het stukje wat uitsteekt aan die kant weglaten. Anders steekt ie straks aan de andere kant dubbel over. Waarschijnlijk hebben ze het goed getekend, maar de moeite om het even na te kijken!

En doe iets aan de voortuin zeg, ziet er niet uit zo met die zooimannen. Waar heb je de vloer nu gehaald?
  Nerd met benen maandag 28 september 2009 @ 09:03:55 #284
18073 miss_bleu
pi_73172511
quote:
Op zondag 27 september 2009 19:11 schreef Ml-etje het volgende:
Zo drie ovens
En leuk dat eilandje zit er een barretje aan vast?
1 combi magnetron, 1 stoomoven en koffiezetapperaat
1 kant is idd werkruimte en de andere kant is de bar om aan te zitten
quote:
Op zondag 27 september 2009 19:42 schreef Anne het volgende:
Volgens mij is de middelste een koffiezetapparaat of niet?
idd
quote:
Op zondag 27 september 2009 19:59 schreef gr8w8 het volgende:
Een tip over dat eilandje, uit eigen ervaring: Soms vergeten de keukenboeren dat een eiland wat niet geheel los staat, dus ook een blad moet hebben wat een paar cm minder lang is. Normaal steekt zo'n blad aan alle zijden iets uit, zo te zien ook bij jou. Als dan een kant tegen de muur zit, moeten ze het stukje wat uitsteekt aan die kant weglaten. Anders steekt ie straks aan de andere kant dubbel over. Waarschijnlijk hebben ze het goed getekend, maar de moeite om het even na te kijken!

En doe iets aan de voortuin zeg, ziet er niet uit zo met die zooimannen. Waar heb je de vloer nu gehaald?
thenks voor de tip! Ze had er wel mee zitten spelen, maar zie het idd ook niet terug op de technische tekening. Tuinman is ziek dus moet voorlopig even zo blijven

Vloer komt bij esco (http://www.escovloeren.nl/ ) vandaan bij westerhoven.
pi_73172618
Stoomoven lekker! Ik zag later pas het witte vlakje in de middelste, luxe hoor!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 28 september 2009 @ 22:31:28 #286
15869 gr8w8
Better by design.
pi_73196371
Esco is top. Wij hebben het uit eindelijk bij Megafloors gehaald. Met name vanwege het voordeel dat ze de leggers in eigen dienst hebben, heeft Esco niet. Bleek in ons geval een goede keuze met dat drama met de lekkage.
  Nerd met benen dinsdag 29 september 2009 @ 09:06:56 #287
18073 miss_bleu
pi_73202523
ja we waren bij Esco ook zo klaar eigenlijk. We gaan de vloer wel zelf leggen. Dat is namelijk geld wat ik gewoon in mijn zak kan houden dan maar wat meer werk
pi_73202622
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:06 schreef miss_bleu het volgende:
ja we waren bij Esco ook zo klaar eigenlijk. We gaan de vloer wel zelf leggen. Dat is namelijk geld wat ik gewoon in mijn zak kan houden dan maar wat meer werk
Tip: Koop een paar extra m2 meters. Als je later een paar m2 nodig hebt trekken ze je er onderdoor.
  Nerd met benen dinsdag 29 september 2009 @ 09:14:38 #289
18073 miss_bleu
pi_73202645
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:13 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Tip: Koop een paar extra m2 meters. Als je later een paar m2 nodig hebt trekken ze je er onderdoor.
check! goede tip
pi_73207273
Nieuwe pano (grotere versie in de gallery @ http://tinyurl.com/rc5j3e)

Vanuit mijn uitzicht dus weinig nieuws meer te zien vanaf nu, behalve natuurlijk de stadswoningen vooraan die er straks zo uit moeten komen te zien:

De hofwoningen krijgen in oktober al bewoners, de schuttingen en tuinhuisjes zijn dan ook al geplaatst. Lijkt me leuk als er wat leven is straks .
  Nerd met benen dinsdag 29 september 2009 @ 12:57:22 #291
18073 miss_bleu
pi_73207698
Ja de hofwoningen worden al opgeleverd.Gaat nu inderdaad best hard. Ben heeel benieuwd hoe het zometeen is als iedereen erin zit
  Nerd met benen vrijdag 2 oktober 2009 @ 12:49:48 #292
18073 miss_bleu
pi_73302678
de artist impressions van de parkwoningen staan ook eindelijk online

pi_73302963
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:06 schreef miss_bleu het volgende:
Doe je nog wel vochtmeting uitvoeren op 10 plekken ? , anders straks leuk je vloer bol van het bouwvocht, ze meten als het goed is tot 10 cm in de vloer qua vochtgehalte.
  Nerd met benen vrijdag 2 oktober 2009 @ 13:05:12 #294
18073 miss_bleu
pi_73303052
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 13:01 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Doe je nog wel vochtmeting uitvoeren op 10 plekken ? , anders straks leuk je vloer bol van het bouwvocht, ze meten als het goed is tot 10 cm in de vloer qua vochtgehalte.
Jep,is zelfs verplicht
pi_73309449
Wat gaan jullie doen met de badkamer?
  Nerd met benen zaterdag 3 oktober 2009 @ 14:50:54 #296
18073 miss_bleu
pi_73333591
De badkamer wordt bijna standaard opgeleverd.
- 2 wasbakken (standaard sanitair)
- Douche met drain in de vloer
- witte tegels aan de muur
- Zwarte tegel op de grond.

We willen een inloop douche met een glazenwand. Maar die kosten een godsvermogen. Dus dat zal even moeten wachten denk ik.

Vandaag zijn we weer even wezen kijken:

Het blok voor ons, blok7 had vandaag al een schoorsteen en binnen de trappen al zitten. Ben benieuwd of dat volgende week er bij ons ook al in zit
pi_73333870
Netjes hoor Claudia!

Vooral omdat het topic al een jaar oud is, je moet op klappen staan qua spanning. Je wil het toch wel af hebben onderhand lijkt me
  Nerd met benen zondag 4 oktober 2009 @ 13:22:04 #298
18073 miss_bleu
pi_73355470
ja heeel erg. Geduld hebben is niets voor mij maar we moeten toch nog zeker tot eind feb. wachten voordat we naar binnen kunnen denk ik.
  zondag 4 oktober 2009 @ 13:59:58 #299
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_73356466
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:22 schreef miss_bleu het volgende:
ja heeel erg. Geduld hebben is niets voor mij maar we moeten toch nog zeker tot eind feb. wachten voordat we naar binnen kunnen denk ik.
duurt lang!
  Nerd met benen maandag 5 oktober 2009 @ 10:06:10 #300
18073 miss_bleu
pi_73384588
heel lang pax
pi_73387602
trappen doen ze meestal pas als het wind en water dicht is (dit tegen wegrotten houten trappen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')