abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64457214

Sow we zijn ondertussen al bijna een jaartje bezig met inschrijven, in/uitloting, wachten en 5-01-09 eindelijk naar de notaris gaan. Dus vond het nu wel eens tijd worden om hier een topic te openen

In januari van dit jaar hebben wij ons ingeschreven voor het nieuwbouwproject De Lieven in Eindhoven.
In februari kregen we te horen dat we ingeloot waren voor dit project met een Parkwoning.

Grote versie

Na een redelijk lange wachtperiode was het in nov. eindelijk zover dat we de tegels en meerwerk konden uit gaan kiezen bij BAM Weert.
Zo hebben we gekozen voor in de wc en douche op de grond een mat zwarte tegel en op de muur een mat witte tegel. (de standaard tegels die je kan uitkiezen zonder extra kosten zeg maar)

De funderingspalen zitten in de grond en nu is het dus even afwachten tot ze weer beginnen met de bouw na het nieuwe jaar
  maandag 29 december 2008 @ 10:27:11 #2
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64457514
Even een pijl boven je eigen huis natuurlijk. Of koop je gewoon 2 woonblokken?
Lang leve mij! *O*
pi_64457536
quote:
Op maandag 29 december 2008 10:27 schreef Echo99 het volgende:
Even een pijl boven je eigen huis natuurlijk. Of koop je gewoon 2 woonblokken?
zal hem even aanpassen
pi_64457557
Miss_bleu, mooie woning, kun je trots op zijn!

Parkwoning, betekent dit, dat je geen eigen tuin hebt of zo? Ik zie dit nl niet 123 terug in de tekening?

Prijs zal zo rond de 320 liggen?
pi_64457639
quote:
Op maandag 29 december 2008 10:29 schreef Zigger het volgende:
Miss_bleu, mooie woning, kun je trots op zijn!

Parkwoning, betekent dit, dat je geen eigen tuin hebt of zo? Ik zie dit nl niet 123 terug in de tekening?

Prijs zal zo rond de 320 liggen?
we hebben een dakterras en een stukje thuis aan de achterkant.
(heb het bovenste plaatje aangepast met een pijl om te laten zien welke woning wij hebben)

Je hebt luxe woningen met een stuk glas erbij aan je woonkamer die die komen rond de 320. Wij hebben een standaard type E die zit op 278.

Parkwoning zegt eigenlijk alleen maar dat we tegenover het van lenneppark in Eindhoven zitten. Dus semi vrij uitzicht.
pi_64457691
quote:
Op maandag 29 december 2008 10:32 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
we hebben een dakterras en een stukje thuis aan de achterkant.
Hoeveel meter tuin dan nog?

Zijn de woningen gescheiden door ankerloze spouwmuren/dubbele muren?
pi_64457732
Spannend allemaal.
Succes!
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_64457761
quote:
Op maandag 29 december 2008 10:34 schreef Zigger het volgende:

[..]

Hoeveel meter tuin dan nog?

Zijn de woningen gescheiden door ankerloze spouwmuren/dubbele muren?
de grote van de tuin word niet echt aangegeven op de tekeningen. Dit hangt ook af van de positie van de woning in het blok. (dit omdat het een soort schuin loopt). Wij hebben zitten rekening dat het ongeveer 6 meter breedt zou moeten zijn en ongeveer 4 meter lang. Dus niet supergroot. Maar goed je hebt ook een dakterras van 19 vierkanten meter.

Dat van die muren zou ik na moeten kijken op onze technische specificaties. Dit zou ik 123 niet weten uit mijn hoofd
pi_64457946
Gefelie!!!!!!!

Houd de bouw goed in de gaten. Je kan gerust af en toe eens langs gaan om te vragen of je mag kijken. Meestal mag dat wel. Wij hebben dat ook gedaan en dat heeft ons achteraf een hoop gezeur gescheeld. Wij zijn precies een jaar geleden exact deze zelfde molen door gegaan. Alleen dan elders in Nederland.

Als je al in een vroeg stadium de vinger aan de pols kan houden, dan kan je ook in een vroeg stadium al dingen aangeven die niet naar het zin zijn. Dan is het makkelijker om het te verhelpen en heb je bij oplevering practisch geen punten meer over. Neem bij de oplevering iemand van VEH mee!! Dan sta je sterker wanneer er toch nog gebreken zijn. Veel bouwvakkers zijn slordig! Ze kunnen heel netjes werken hoor, maar de tijdsdruk bij dit soort projecten is vaak absuurt. Inclusief boete closules van de opdrachtgever waardoor de aannemer (en dus ook de bouwvakker) aardig onder tijdsdruk worden gezet.

Wij hebben voor de oplevering en voor het stucen van de muren bijvoorbeeld al een vensterbank laten vervangen omdat die er echt heel lelijk in zat. Ik had er niet aan moeten denken dat we dit pas bij de oplevering hadden gezien. Dat was een zooi geworden! Er hadden dan ook delen opnieuw gestuct moeten worden. Om nog maar te zwijgen over het oponthoud wat je van dat soort dingen krijgt.

Heel veel succes.

Maak veel foto's van de voortgang. Ook detailfoto's van zaken die je niet bevallen.
If things don't go right, turn left!
  Nerd met benen maandag 29 december 2008 @ 10:56:51 #10
18073 miss_bleu
pi_64458225
Dank je voor je tips! Orthello
  maandag 29 december 2008 @ 11:00:46 #11
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  maandag 29 december 2008 @ 11:03:43 #12
180451 Volpez
Volpes pilum mutat, non mores!
pi_64458376
En wat voor verwarming krijgt de woning?
Vloerverwarming en een WTW-systeem? Of gewoon 'ouderwetse' radiatoren?
Zij die spreken weten niet, zij die weten spreken niet.
pi_64458422
Eindhoven
Mooi woning hoor, lekker ruim en praktisch ingedeeld!
  Nerd met benen maandag 29 december 2008 @ 11:15:44 #14
18073 miss_bleu
pi_64458739
quote:
Op maandag 29 december 2008 11:03 schreef Volpez het volgende:
En wat voor verwarming krijgt de woning?
Vloerverwarming en een WTW-systeem? Of gewoon 'ouderwetse' radiatoren?
er zitten standaard ouderwetse radioatoren in de woning. Zo staat er voor de glaspartij aan de achterkant een vector radioator (schrijf je dat zo?). Maar die gaat er wel meteen uit, we laten de cementdekvloer eruit met de bouw om zelf nog wat te kunnen doen. Bijvoorbeeld vloerverwarming in de woning, zo is die lelijke radiator voor het raam ook makkelijk weg te halen. Het is ook de bedoeling dat we binnen een jaar daar ook open slaande buitendeuren in laten zetten.
  maandag 29 december 2008 @ 11:18:20 #15
180451 Volpez
Volpes pilum mutat, non mores!
pi_64458826
quote:
Op maandag 29 december 2008 11:15 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

er zitten standaard ouderwetse radioatoren in de woning. Zo staat er voor de glaspartij aan de achterkant een vector radioator (schrijf je dat zo?). Maar die gaat er wel meteen uit, we laten de cementdekvloer eruit met de bouw om zelf nog wat te kunnen doen. Bijvoorbeeld vloerverwarming in de woning, zo is die lelijke radiator voor het raam ook makkelijk weg te halen. Het is ook de bedoeling dat we binnen een jaar daar ook open slaande buitendeuren in laten zetten.
Heel mooi idd geen readiatoren in huis, alleen pas wel op met de vloerverwarming.
Ik woon in een nieuwbouwappartement en echt iedereen hier in de flat heeft gezeik met de vloerverwarming gehad en met de WTW-installatie. Ook van mensen die hier een huis hebben gekocht hoor ik dat ze problemen hebben met de vloerverwarming.
Niet om je bang te maken ofzo, maar let wel goed op door wie je de vloerverwarming aan laat leggen en zorg dat ze je goed uitleggen hoe het werkt!

Owja op de tekening zie ik wel een convectorput: stofverzamelaars die dingen!
Zij die spreken weten niet, zij die weten spreken niet.
  Moderator maandag 29 december 2008 @ 11:35:06 #16
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_64459286
Leuke woning, wat mij direct opvalt aan de tekening is dat er in iedere verblijfsruimte (slaapkamer, woonkamer, keuken) en de verkeersruimten (hal, overloop e.d.) een rookmelder is opgenomen ? Is dit bij deze woningen standaard of hebben jullie daar specifiek voor gekozen ?

Normaal gesproken zijn namelijk alleen de verkeersruimten voorzien van een rookmelder.
Kun je mij ook vertellen wat de afkorting LLGL in de woonkamer en boven in de slaapkamer betekenen ?

Zijn er nog bouwkundige opties die jullie specifiek gekozen hebben ? Ik ben zelf werkzaam als elektricien en ik vind dat er maar weinig wandcontactdozen of loze leidingen in de woning zijn opgenomen
  Nerd met benen maandag 29 december 2008 @ 11:53:26 #17
18073 miss_bleu
pi_64459709
quote:
Op maandag 29 december 2008 11:35 schreef Vonkenboer het volgende:
Leuke woning, wat mij direct opvalt aan de tekening is dat er in iedere verblijfsruimte (slaapkamer, woonkamer, keuken) en de verkeersruimten (hal, overloop e.d.) een rookmelder is opgenomen ? Is dit bij deze woningen standaard of hebben jullie daar specifiek voor gekozen ?

Normaal gesproken zijn namelijk alleen de verkeersruimten voorzien van een rookmelder.
Kun je mij ook vertellen wat de afkorting LLGL in de woonkamer en boven in de slaapkamer betekenen ?

Zijn er nog bouwkundige opties die jullie specifiek gekozen hebben ? Ik ben zelf werkzaam als elektricien en ik vind dat er maar weinig wandcontactdozen of loze leidingen in de woning zijn opgenomen
Nee die rookmelders zitten er standaard in. Die hebben wij niet extra aangegeven. De LLGL staat voor een loze glasvezel leiding. We wijk word voorzien van Kennisnet. Mijn vriend is ook elektricien geweest en viel idd ook hetzelfde op. We hebben wel wat leidingwerk om moeten leggen.

Aangezien wij een 2e wasbak in de badkamer willen hebben moet daar bijvoorbeeld een contactdoos in de gang verplaats worden ivm water. En op de zolder gaat de tussenmuur eruit en moet ook al het elektrische werk omgelegd worden.
pi_64461654
Leuk topic, ben heel benieuwd hoe het huis gaat worden! Heb destijds de brochures gezien en dat zag er allemaal erg goed uit! Gefeliciteerd in ieder geval!
pi_64462829
Ohhhhh, lijkt me geweldig wonen! Lekker overkomende vliegtuigskes kijken en luisteren naar het gezellige gezoem van de snelweg 's nachts

Hier:

http://www.b-o-w.nl/

Schrijf je maar vast in.
  Nerd met benen maandag 29 december 2008 @ 13:41:41 #20
18073 miss_bleu
pi_64462998
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:36 schreef Guus Muisarm het volgende:
Ohhhhh, lijkt me geweldig wonen! Lekker overkomende vliegtuigskes kijken en luisteren naar het gezellige gezoem van de snelweg 's nachts

Hier:

http://www.b-o-w.nl/

Schrijf je maar vast in.
Tilburgse weg is net helemaal opnieuw aangegelegd en ik woon nu op de aanvliegroute van Schiphol. Denk niet dat ik hier zo'n probleem mee heb
pi_64967990
schiet nog niet hard op hè

Nerd met benen maandag 12 januari 2009 @ 22:39:07 #22
18073 miss_bleu
pi_64970657
Nee dat werkt niet mee met de vorst nu. 23 jan. Eerste steenlegging. Ik ben benieuwd
  vrijdag 16 januari 2009 @ 16:13:34 #23
15869 gr8w8
Better by design.
pi_65113205
Feli's heb je al gehad he!

Is er een gastenlijst of kunnen we gewoon ongegeneerd mee komen zuipen?

Bij ons sloegen ze de plank mis met die bijeenkomst. Ze hadden niet duidelijk gekozen of dat nu voor de kopers, of voor de bobo's was. Gevolg: zeurverhalen van een stoffige man over de architectonische keuzes die de kopers allang wisten van de kopersbijeenkomst en teveel aandacht Voir bedankjes aan betrokken ambtenaren ed. Terwijl het leek een feestje voor bewoners te moeten worden.
Welkom bij de V&D der webfora.
  Nerd met benen vrijdag 16 januari 2009 @ 16:16:46 #24
18073 miss_bleu
pi_65113327
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 16:13 schreef gr8w8 het volgende:
Feli's heb je al gehad he!

Is er een gastenlijst of kunnen we gewoon ongegeneerd mee komen zuipen?

Bij ons sloegen ze de plank mis met die bijeenkomst. Ze hadden niet duidelijk gekozen of dat nu voor de kopers, of voor de bobo's was. Gevolg: zeurverhalen van een stoffige man over de architectonische keuzes die de kopers allang wisten van de kopersbijeenkomst en teveel aandacht Voir bedankjes aan betrokken ambtenaren ed. Terwijl het leek een feestje voor bewoners te moeten worden.

volgens mij is er geen gastenlijst . Raadslid komt de eerste steenleggen stond er volgens mij in de brief van woonbedrijf. Volgens mij is het dus gewoon publiekelijk open. Er stond wel in de brief dat je daarna een borrel kan drinken met je toekomstige buren
  vrijdag 16 januari 2009 @ 16:19:54 #25
15869 gr8w8
Better by design.
pi_65113481
Toekomstige buren is een ruim begrip.
Welkom bij de V&D der webfora.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')