Maar goed, je bent er dus over eens dat de splitsing van Duitsland na WO2 verder weinig te maken heeft met de economische bloei, welke (West) Duitsland heeft meegemaakt na die periode? En is derhalve ook geen goed voorbeeld om te gebruiken bij Irak?quote:
Ik heb nota bene al eerder gezegd dat het niet vergelijkbaar is met Irak. De enige overeenkomst is de splitsing an sich.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:49 schreef Semisane het volgende:
[..]
Maar goed, je bent er dus over eens dat de splitsing van Duitsland na WO2 verder weinig te maken heeft met de economische bloei, welke (West) Duitsland heeft meegemaakt na die periode? En is derhalve ook geen goed voorbeeld om te gebruiken bij Irak?
Klopt, kleine staatjes die elkaar niet kunnen luchten of zien kan eventueel ook voor problemen zorgen, maar op huidige wijze verder gaan zorgt bewezen voor problemen. Ik vind splitsing best het proberen waard. Samen lukt het in elk geval niet. Wellicht afzonderlijk wel.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:46 schreef Semisane het volgende:
[..]
Dat klopt en dat is ook een goed punt, maar Irak verdelen in een aantal kleine staatjes, die elkaar niet kunnen luchten en zien is niet bepaald een garantie op stabiliteit.
[..]
Tja, maar dat probleem heeft niet enkel te maken met Irak.
[..]
Klopt.
Interessant is misschien de schrijver Emmanuel Todd. Hij schreef in 1976 al over de val van het communisme in La chute finale en in 1998 relativeerde hij de enorme economische groei in L'illusion économique. In Wereldmacht Amerika uit 2003 wordt niet op een splitsing ingegaan maar veel zaken worden wel vrij aardig voorspelt.quote:Op zondag 28 december 2008 13:43 schreef henkway het volgende:
In 1989 stelde ik op mijn werk het idee dat de USSR uiteen zal vallen, gezien het zwakkere centraal gezag, en het gerommel met de muur in Oostduitsland, men zei toen, nee hoor, dat laat het centraal gezag niet toe
dat komt omdat de geschiedenis zich herhaald alleen met een kleine twist steedsquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:54 schreef Aether het volgende:
[..]
Interessant is misschien de schrijver Emmanuel Todd. Hij schreef in 1976 al over de val van het communisme in La chute finale en in 1998 relativeerde hij de enorme economische groei in L'illusion économique. In Wereldmacht Amerika uit 2003 wordt niet op een splitsing ingegaan maar veel zaken worden wel vrij aardig voorspelt.
De eerste stappen? Men spreekt zaken af over vrij verkeer van personen (Canada heeft behoefte aan immigranten) en handel. Tussen dat en toetreding tot de EU zit een heel groot verschil.quote:Op maandag 12 januari 2009 01:07 schreef Marble het volgende:
Ik zie Canada ook nog wel binnen afzienbare tijd toetreden tot de EU (uiteraard met een wat meeromvattende naamgeving). De eerste stappen zijn al gezet.
Canada vind ik een heel mooi land om te wonen, maar ook een wat duur land...quote:Op maandag 12 januari 2009 01:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
De eerste stappen? Men spreekt zaken af over vrij verkeer van personen (Canada heeft behoefte aan immigranten) en handel. Tussen dat en toetreding tot de EU zit een heel groot verschil.
De EU heeft met zoveel landen handelsakkoorden.quote:Op maandag 12 januari 2009 01:37 schreef Marble het volgende:
Je moet toch ergens beginnen he, brainiac.
Mij lijkt het niets. Mooie natuur, maar als ik daar elke dag tegenaan moet kijken word ik niet gelukkig.quote:Op maandag 12 januari 2009 01:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Canada vind ik een heel mooi land om te wonen, maar ook een wat duur land...
Wel een van de mooiste landen ter wereld (=persoonlijke voorkeur).
Gut meid, zometeen ga je ons nog vertellen dat de lucht blauw is!quote:Op maandag 12 januari 2009 01:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
De EU heeft met zoveel landen handelsakkoorden.
Dan concludeer jij meteen dat alle lucht op de wereld ook bij de EU wordt gevoegd. De vlag van de EU is immers ook blauw.quote:Op maandag 12 januari 2009 01:49 schreef Marble het volgende:
[..]
Gut meid, zometeen ga je ons nog vertellen dat de lucht blauw is!
De eerste stappen zijn al gezet:quote:Op maandag 12 januari 2009 01:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan concludeer jij meteen dat alle lucht op de wereld ook bij de EU wordt gevoegd. De vlag van de EU is immers ook blauw.
quote:Morocco and the EU have also signed an open-skies agreement. The agreement is Europe's first ever outside its borders. It came into force on summer 2006.
De EU probeert gewoon akkoorden te sluiten met handelspartners. Dat lijkt me niet zo raar. Als ik zie hoeveel moeite Turkije moet doen, dan zie ik Marokko voorlopig er ook nog niet bijkomen.quote:Op maandag 12 januari 2009 01:57 schreef Marble het volgende:
[..]
De eerste stappen zijn al gezet:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |