abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 december 2008 @ 13:13:59 #126
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_64426923
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:11 schreef Meki het volgende:
Ja, zelfs wordt er weer gelogen: "Vorige week had Hamas een bestand opgezegd dat door bemiddeling van Egypte tot stand was gekomen." Hamas heeft namelijk helemaal niets opgezegd. Het bestand liep gewoon af, zoals door alle partijen was overeengekomen. Dat Hamas het bestand daarna met nog eens 24 uur had verlengd, wordt ook verzwegen.
Bron?
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_64426933
Een week lang heeft de pro-Israël media de Nederlandse geesten rijp gemaakt voor consensus voor deze laffe aanval op de grootste openluchtgevangenis en een van de dichstbevolkte gebieden ter wereld. Met het nauwgezet documenteren van Kassam-aanvallen op Israël - en de Israëlische aanvallen en het aantal van hun mortiergranaten op Gaza te verzwijgen. En wanneer er bericht werd dat Israël een aanval uitvoerden, was dat altijd ter ‘vergelding’.

Ook hier lezen we weer: "De afgelopen dagen zijn vanuit de Gazastrook tientallen raketten op Israël afgevuurd." Geen woord over de Israëlische aanvallen. Ook hier lezen we weer: "Israël heeft de extremisten 48 uur de tijd gegeven het verzet te staken, voordat wordt overgegaan tot een offensief." Dat suggereert: eigen schuld. En niets over dat Hamas hun bestand wilde verlengen wanneer Israël de grenzen van Gaza open zou gooien om hulp toe te laten.

Ja, zelfs wordt er weer gelogen: "Vorige week had Hamas een bestand opgezegd dat door bemiddeling van Egypte tot stand was gekomen." Hamas heeft namelijk helemaal niets opgezegd. Het bestand liep gewoon af, zoals door alle partijen was overeengekomen. Dat Hamas het bestand daarna met nog eens 24 uur had verlengd, wordt ook verzwegen.

De oorzaak van dit alles is simpelweg omdat de Gazanen op de verkeerde partij hebben gestemd. Onder druk van het Westen moest en zou Hamas meedoen met de verkiezingen, en Hamas won de verkiezingen. Wanneer u denkt dat het Westen belang hecht aan democratie vergist u zich enorm.

Het doel van deze Schreibtischmord is natuurlijk om ons te doen geloven dat wat Israël doet geen mensenrechtenschending is en geen oorlogsmisdaad is, maar slechts ter "verdediging" van de ‘kleine, kwetsbare joodse staat’. De op vier na grootste militaire macht ter wereld met kernwapens en chemische wapens. Het collectief straffen van een bevolking door o.a. de grenzen te sluiten zodat basisvoorzieningen niet meer aangeleverd kunnen worden kun je van alles noemen, maar noem het geen zelfverdediging!
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  Moderator zondag 28 december 2008 @ 13:14:35 #128
8781 crew  Frutsel
pi_64426940
quote:
Iran beveelt moslims Palestijnen te steunen

TEHERAN - De hoogste geestelijk leider van Iran, ayatollah Ali Khamenei, heeft zondag een religieus decreet uitgevaardigd waarin moslims in de hele wereld worden bevolen de Palestijnen te verdedigen tegen Israëlische aanvallen op de Gazastrook

“Alle Palestijnse strijders en alle vrome mensen in de islamitische wereld zijn verplicht de weerloze vrouwen, kinderen en mensen in de Gazastrook te helpen op elke mogelijke manier. Wie gedood wordt in dit legitieme verweer wordt beschouwd als een martelaar”, aldus Khamenei voor de Iraanse televisie.
Klinkt als een oorlogsverklaring van Iran... precies zoals Israel het wenste... op die manier een vrijbrief krijgen voor een aanval op de installaties van Iran?
  zondag 28 december 2008 @ 13:14:46 #129
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64426950
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:13 schreef jimmyrodgers het volgende:

[..]

Niet over Mo's maasa moordne beginnen dan ben je extreem rechts
ships, keep forgetting that.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_64427003
Mohammed is volgens mij 1400 jaar geleden. Erg relevant ook voor de discussie over de Palestijns-Israelische oorlog.

Wat ik mij dus afvraag: mocht er in Nederland ooit iets gebeuren, dan gaat men ook gebeurtenissen uit 1400 jaar geleden aankaarten om dingen te rechtvaardigen?

Lijkt me heel gevaarlijk, zo ben je net zo erg als de bommengooiers van gisteren/vandaag en terroristen.
pi_64427036
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:14 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Klinkt als een oorlogsverklaring van Iran... precies zoals Israel het wenste... op die manier een vrijbrief krijgen voor een aanval op de installaties van Iran?
Nou als Nederland helpt meldt ik me aan voor het leger.
Paul is mijn papa, Tong80 mijn Opa.
  zondag 28 december 2008 @ 13:17:40 #132
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64427049
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:16 schreef IHVK het volgende:
Mohammed is volgens mij 1400 jaar geleden. Erg relevant ook voor de discussie over de Palestijns-Israelische oorlog.
ik vroeg me af met welke maat meki rekent. sorry hoor.
pi_64427055
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:10 schreef Meki het volgende:

[..]

Wie zegt dat Haaretz.com ?
Het allerbelangrijkste vergeet je de rakketten zijn begonnen nadat Israel de grenzen dicht gooiden en er een humanitaire ramp van maakten.
Niet helemaal waar.

Het bestand van zes maanden liep afgelopen week af, waarop Israel de grensovergangen met de Gazastrook opende om voedsel en medicijnen uit onder meer Egypte door te laten en wat doet de Hamas als antwoord? Tientallen rakketten op Israel afvuren waarop Israel niet anders kon dan erop reageren. Logisch dat ze dan de boel weer dichtgooien.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_64427061
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:16 schreef IHVK het volgende:

Wat ik mij dus afvraag: mocht er in Nederland ooit iets gebeuren, dan gaat men ook gebeurtenissen uit 1400 jaar geleden aankaarten om dingen te rechtvaardigen?

Lijkt me heel gevaarlijk, zo ben je net zo erg als de bommengooiers van gisteren/vandaag en terroristen.
Hij vermoorde toch Joden
pi_64427064
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:17 schreef jimmyrodgers het volgende:

[..]

Voor wat ?
pi_64427065
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik vroeg me af met welke maat meki rekent. sorry hoor.
Met 2 maten
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_64427067
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:04 schreef niet_links het volgende:
Zelfs Abbas zegt dat het de schuld is van Hamas hier op Aljazeera.
Natuurlijk zegt Abbas dat.
pi_64427084
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:18 schreef jimmyrodgers het volgende:

[..]

Hij vermoorde toch Joden

En de joden hebben jezus vermoord!!!

Relevant? Nee..
pi_64427087
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:18 schreef Meki het volgende:

[..]

Voor wat ?
Iran aanvallen, dat is de grootste bedreiging voor het fatsoenlijke westen.
  Moderator zondag 28 december 2008 @ 13:19:02 #140
8781 crew  Frutsel
pi_64427090
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:17 schreef jimmyrodgers het volgende:

[..]

Nederland helpt?
Zou op zijn vroegst gebeuren als Israel lid wordt van de NAVO
en dat gebeurd nooit denk ik
pi_64427097
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:14 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Wanneer dat al als een oorlogs verklaring door israel gezien wordt dan zijn ze nog gestoorder als men nu al ten toon spreid.

maar ja alle is mogelijk bij mensen met een totaal gebrek aan zelf refecltie die in een slachtoffer rol gedrukt zijn. Dat zien we bij de gaza bewoners maar ook bij de israelische leiders die paranoide in elke scheet een bedreiging willen zien.
  zondag 28 december 2008 @ 13:19:43 #142
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64427106
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

Natuurlijk zegt Abbas dat.
ok, het komt het electoraal wel uit, maar zou hij liegen in tijden dat de steun van hamas sneller kan groeien dan ooit?
pi_64427111
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:17 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Niet helemaal waar.

Het bestand van zes maanden liep afgelopen week af, waarop Israel de grensovergangen met de Gazastrook opende om voedsel en medicijnen uit onder meer Egypte door te laten en wat doet de Hamas als antwoord? Tientallen rakketten op Israel afvuren waarop Israel niet anders kon dan erop reageren. Logisch dat ze dan de boel weer dichtgooien.
--------------------------------------------------------------------------------
Ook hier lezen we weer: "Israël heeft de extremisten 48 uur de tijd gegeven het verzet te staken, voordat wordt overgegaan tot een offensief." Dat suggereert: eigen schuld. En niets over dat Hamas hun bestand wilde verlengen wanneer Israël de grenzen van Gaza open zou gooien om hulp toe te laten.

De oorzaak van dit alles is simpelweg omdat de Gazanen op de verkeerde partij hebben gestemd. Onder druk van het Westen moest en zou Hamas meedoen met de verkiezingen, en Hamas won de verkiezingen. Wanneer u denkt dat het Westen belang hecht aan democratie vergist u zich enorm.

Het doel van deze Schreibtischmord is natuurlijk om ons te doen geloven dat wat Israël doet geen mensenrechtenschending is en geen oorlogsmisdaad is, maar slechts ter "verdediging" van de ‘kleine, kwetsbare joodse staat’. De op vier na grootste militaire macht ter wereld met kernwapens en chemische wapens. Het collectief straffen van een bevolking door o.a. de grenzen te sluiten zodat basisvoorzieningen niet meer aangeleverd kunnen worden kun je van alles noemen, maar noem het geen zelfverdediging!
pi_64427124
quote:

[..]

Tja, ik vraag me af wat dat fatsoenlijk nou eens inhoudt, gezien hoe sommigen tekeer zijn gegaan de afgelopen decennia.
pi_64427127
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:18 schreef IHVK het volgende:

[..]

En de joden hebben jezus vermoord!!!

Relevant? Nee..
Het gaat toch om Joden v.s. Palestijnen/Islamieten 9nu Iran ook mee wil doen). Maar ja op antisemitisch FOK! zijn alleen Israëls fouten relevant.
pi_64427135
quote:

[..]

de enige die een gevaar is voor de westen is Israel
die zelf alle banken omver hebben verworpen.
pi_64427152
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:20 schreef jimmyrodgers het volgende:

[..]

Het gaat toch om Joden v.s. Palestijnen/Islamieten 9nu Iran ook mee wil doen). Maar ja op antisemitisch FOK! zijn alleen Israëls fouten relevant.
Alles wat tegen Israel is antisemitisch
  Moderator zondag 28 december 2008 @ 13:21:38 #148
8781 crew  Frutsel
pi_64427153
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:18 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Met 2 maten
ik denk dat Meki wel een punt heeft dat wij in het Westen wat meer Pro israelische berichtgeving krijgen. Net zoals men daar in de Arabisch wereld, en vermoedelijk de bronnen die Meki leest, wat meer Pro Palestijns/Hamas zijn.
Waarheid zal wel in het midden liggen.
  zondag 28 december 2008 @ 13:21:42 #149
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64427157
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:19 schreef Meki het volgende:

[..]

--------------------------------------------------------------------------------
Ook hier lezen we weer: "Israël heeft de extremisten 48 uur de tijd gegeven het verzet te staken, voordat wordt overgegaan tot een offensief." Dat suggereert: eigen schuld. En niets over dat Hamas hun bestand wilde verlengen wanneer Israël de grenzen van Gaza open zou gooien om hulp toe te laten.

waar komt die tekst vandaan eigenlijk?
pi_64427176
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ok, het komt het electoraal wel uit, maar zou hij liegen in tijden dat de steun van hamas sneller kan groeien dan ooit?
Nou, nee. Het is ook Hamas aan te rekenen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')