mooie illustratie wel dat het probleem goed weergeeftquote:Op zaterdag 27 december 2008 21:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, dat blijft een lastige discussie..
[ afbeelding ]
Maar zo de grenzen trekken is ook een beetje oneerlijk.
en wie is de huillie nou?quote:Op zaterdag 27 december 2008 21:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar om op het gegeven land de nieuwkomers een duidelijke voorkeursbehandeling te geven en de oude bewoners hardhandig te verjagen is ook weer zoiets.quote:Op zaterdag 27 december 2008 21:17 schreef cultheld het volgende:
[..]
Maar waar trek je de grens? Moet half Turkije ook maar ophouden met bestaan omdat het gejat is? En waren de Joden niet de oorspronkelijke bewoners van dat hele kleine lapje grond? Je kunt toch onmogelijk al die Joden verbannen en dan zeggen dat het probleem is opgelost? Feit is dat Israël bestaat.
hijs leuk!quote:
Ze worden daar onderdrukt, volkomen logisch dat daar groeperingen als Hamas ect kunnen blijven bestaan. Men haat Israel, men wil gewoon haar vrijheid terug. De enige manier om Hamas te slopen in de Palestijnse gebieden is door die kut nederzettingen weg te halen en stoppen met het onderdrukken van een volk. En dan nog zal het een tijd duren.quote:Op zaterdag 27 december 2008 21:21 schreef Saphire het volgende:
[..]
Zolang het raketten blijft regenen zal Israël blijven reageren met geweld. De "discussie" die hier gevoerd wordt is typerend voor het conflict arabisch-Israëlische conflict.
Ik huil er niet om hoor, ik geef het alleen aan als reden voor alle onrustigheid.quote:
Waarom heb je Ajax in je avatar staan?quote:Op zaterdag 27 december 2008 21:14 schreef Frasier het volgende:
[..]
Feit is wat overdreven maar vanaf de tijd dat ze er zijn neer gestreken tot nu zijn er continu conflicten geweest. Lijkt me op zich reden om aan te nemen dat ze daar misschien niet helemaal op hun plek zijn.
De enige juiste oplossing lijkt mij een tweestaten-oplossing. Bovendien kun je de miljoenen welwillende, gematigde Israëli's die een gelukkig leven proberen te leiden in Haifa, Jeruzalem en Bethlehem het niet aanrekenen dat er ook extremistische Joden (overigens maar een klein percentage van de bevolking) bestaan, die het liefst elke Palestijn van de aardbodem zouden vagen.quote:Op zaterdag 27 december 2008 21:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ze worden in principe niet onderdrukt. ze krijgen wat hen toekomt na aanvallen op de staat israel. hamas is natuurlijk met een overweldigende meerderheid gekozen. terwijl men in het partijprogramma kon lezen, voor zover dit niet de enige reden van winst was, dat ze de israeliërs willen uitroeien.quote:Op zaterdag 27 december 2008 21:26 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ze worden daar onderdrukt, volkomen logisch dat daar groeperingen als Hamas ect kunnen blijven bestaan. Men haat Israel, men wil gewoon haar vrijheid terug. De enige manier om Hamas te slopen in de Palestijnse gebieden is door die kut nederzettingen weg te halen en stoppen met het onderdrukken van een volk. En dan nog zal het een tijd duren.
De winnaar van een oorlog maakt de regels uit.quote:Op zaterdag 27 december 2008 21:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ik zou heel hard huilen.quote:Op zaterdag 27 december 2008 21:26 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik huil er niet om hoor, ik geef het alleen aan als reden voor alle onrustigheid.
Hoe zou jij reageren als je buurman op z'n manier het land ging verdelen, gesteund door z'n grote bodybuilder-broer.
Echt....quote:Op zaterdag 27 december 2008 21:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ze worden in principe niet onderdrukt. ze krijgen wat hen toekomt na aanvallen op de staat israel.
Nogmaals: Fatah was hard op weg. Als Rabin niet door een extremistische Israëliër vermoord was had het er allemaal veel beter uitgezien.quote:Op zaterdag 27 december 2008 21:27 schreef cultheld het volgende:
[..]
De enige juiste oplossing lijkt mij een tweestaten-oplossing. Bovendien kun je de miljoenen welwillende, gematigde Israëli's die een gelukkig leven proberen te leiden in Haifa, Jeruzalem en Bethlehem het niet aanrekenen dat er ook extremistische Joden (overigens maar een klein percentage van de bevolking) bestaan, die het liefst elke Palestijn van de aardbodem zouden vagen.
Er zal dan ook pas vrede kunnen komen wanneer zowel de Israëli's als de Palestijnen de extremistische takken binnen hun gemeenschap verstoten, door er openlijk afstand van te nemen en zich actief te verzetten tegen intimidatie en terreur vanuit de eigen groep.
lekker rusitg.quote:Op zaterdag 27 december 2008 21:29 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Echt....![]()
Met mensen als jou ga ik niet eens een discussie aan.
Laten Nederlanders hier een les uit leren door niet op Wilders of Verdonk te stemmen, je ziet wat voor ellende er van komt als populisten de macht hebben.quote:Op zaterdag 27 december 2008 21:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ze worden in principe niet onderdrukt. ze krijgen wat hen toekomt na aanvallen op de staat israel. hamas is natuurlijk met een overweldigende meerderheid gekozen. terwijl men in het partijprogramma kon lezen, voor zover dit niet de enige reden van winst was, dat ze de israeliërs willen uitroeien.
denkje dat belgië ons gaat aanvallenquote:Op zaterdag 27 december 2008 21:32 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Laten Nederlanders hier een les uit leren door niet op Wilders of Verdonk te stemmen, je ziet wat voor ellende er van komt als populisten de macht hebben.
quote:Op zaterdag 27 december 2008 21:03 schreef StateOfMind het volgende:
Kern van het hele huidige probleem (al gaat de echte kern van het hele conflict heel wat dieper natuurlijk) is de situatie vak aktie -> reaktie -> reaktie -> reaktie etc. Als de Palestijnen eens zouden stoppen met raketaanvallen en aanslagen, dan reageert Israel niet meer met vergeldingsakties. Andersom geldt natuurlijk hetzelfde: als Israel eens zou stoppen met vergeldingsakties, dan volgen daarop geen raketaanvallen meer.
Zo zou het tenminste moeten zijn.
Maar beide partijen zijn stijfkoppig. Als men deze vicieuze (spelling?) cirkel zou kunnen doorbreken, dan zou dat al een hele stap zijn lijkt mij.
Idd, zie mijn bericht. Zodra de aktie-reaktie-reaktie-reaktie cirkel niet doorbroken wordt blijft het maar doorgaan en doorgaan, zoals het al vele decennia gaat. Maar voor het zover is (mocht het uberhaupt ooit zover komen) zal er nog heel wat bloed vloeien aan beide zijden.quote:Op zaterdag 27 december 2008 21:21 schreef Saphire het volgende:
[..]
Zolang het raketten blijft regenen zal Israël blijven reageren met geweld. De "discussie" die hier gevoerd wordt is typerend voor het conflict arabisch-Israëlische conflict.
Dat was inderdaad waarschijnlijk geweest. Helaas is het niet zo gelopen en lijkt een oplossing momenteel verder weg dan ooit.quote:Op zaterdag 27 december 2008 21:31 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Nogmaals: Fatah was hard op weg. Als Rabin niet door een extremistische Israëliër vermoord was had het er allemaal veel beter uitgezien.
Ja, wat die intelligentie misschien betreft wel. Maar verder, op sociaal en diplomatiek gebied...quote:Op zaterdag 27 december 2008 21:07 schreef cultheld het volgende:
[..]
Israëli's simpele mensen? Ze zijn gemiddeld beter opgeleid dan Nederlanders.
Kortzichtig mannetjequote:Op zaterdag 27 december 2008 21:27 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Waarom heb je Ajax in je avatar staan?
Denk je dit echt?quote:Op zaterdag 27 december 2008 21:26 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ze worden daar onderdrukt, volkomen logisch dat daar groeperingen als Hamas ect kunnen blijven bestaan. Men haat Israel, men wil gewoon haar vrijheid terug. De enige manier om Hamas te slopen in de Palestijnse gebieden is door die kut nederzettingen weg te halen en stoppen met het onderdrukken van een volk. En dan nog zal het een tijd duren.
Geen Arabier heeft het zo goed als de Israëlische Arabierenquote:Op zaterdag 27 december 2008 21:44 schreef Mr-Sander het volgende:
[..]
Ja, wat die intelligentie misschien betreft wel. Maar verder, op sociaal en diplomatiek gebied...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |