Brook Lopez heeft weer een leuke wedstrijd gespeeld, 31 punten. Lijkt geen slechte pick te zijn op #10 voor de New Jersey Nets. Ben erg benieuwd hoe dat team er over 2 jaar uit ziet en hoe ze zullen presteren. Ben ook erg benieuwd of Devon Harris een topspeler is of dat het uiteindelijk tegen zal vallen.
Wade doet 't ook weer lekker, is m'n favoriete speler, heb alleen niet 't gevoel dat hij MVP gaat worden. Denk dat Lebron James het gaat winnen, o.a. omdat hij het geweldig heeft gedaan, doet, en zal blijven doen en omdat mensen Lebron liever een MVP-award zien winnen dan Dwyane.
Orlando Magic is echt aardig bezig, op papier vind ik ze dan niet 'briljant'. Dat gevoel had ik echter ook bij de Cavaliers, maar die zijn ook erg goed bezig. Ik zie alleen Orlando Magic totaal niet als een Championship-contender.
Jermaine O'neal en Marion hebben allebei slechte periode achter de rug, maar zijn allebei nog niet bejaard en kunnen in andere omstandigheden beter spelen. Jermaine heeft maar 1 slecht seizoen achter de rug en bij Miami is hij de enige lange man en hij kan gewoon als center spelen.
Hij speelt simpelweg niet zo goed samen met Chris Bosh en Shawn Marion kan voor dat team veel meer betekenen dan Jermaine O'neal. Op die manier kunnen Chris Bosh en Bargnani gewoon standaard spelen.
Bij Miami speelt hij vervolgens mooi 38 minuten per wedstrijd ipv. 28 minuten zoals nu slecht gecombineerd met Bosh en Bargnani. Vervolgens is er ook bij Miami en volwaardige rotatie van Beasley, Haslem en O'neal of zelfs Beasley op Small Forward. Dan komt hij echt weer goed in z'n spel. Ik geloof niet dat hij door z'n blessure een slechte speler is geworden. Hij is 30 jaar oud en 6-time all-star. Hij zat in 2007 nog in het all-star team en had daarvoor 6 goede jaren achter de rug. Bij Dwyane Wade, Yao, Tracy McGracy en veel spelers waren ze ook bang dat hij niet meer de oude werd en het is ze allemaal gelukt.
Verder zijn er niet zoveel goede lange mannen te vinden. Brad Miller van de Sacramento Kings kunnen ze misschien proberen en natuurlijk de lange spelers van de Clippers, waarvan ze er erg veel hebben, maar hopeloos blijven geloven in hun 'promising backcourt'. Verder is hij sowieso beter dan Odom, waarvoor Miami vorig jaar ook wilde traden, maar Lakers niet, de gekken.
Het is vaak bij lange spelers (post-up players), dat ze liever power forward spelen i.p.v. center en Jermaine O'neal lijkt me één van de power forwards die gewoon op center kan. O'neal en Haslem is al een nette front-court en Marion is wel te missen. Jermaine O'neal is perfect voor Miami Heat en biedt veel kansen voor een betere chemistry en hij heeft de kans om zichzelf weer als basisspeler te ontwikkelen tot all-star speler.
[ Bericht 10% gewijzigd door dennis00 op 18-01-2009 17:00:03 ]