Vroegah ja, tegenwoordig heb je Bachelor van 3 jaar en Master dan 1 of 2 jaar.quote:Op donderdag 25 december 2008 19:28 schreef Rosbief het volgende:
3 jaar, 4 jaar duurt het toch normaal?
Volgens mij duurt een HBO studie 4 jaar. Bachelor op een uni duurt 3 jaar.quote:Op donderdag 25 december 2008 19:28 schreef Rosbief het volgende:
3 jaar? 4 jaar duurt het toch normaal?
Ok, ik dacht dat HBO altijd bachelor was en uni dan master ofzo.quote:Op donderdag 25 december 2008 19:28 schreef di0r1 het volgende:
[..]
Volgens mij duurt een HBO studie 4 jaar. Bachelor op een uni duurt 3 jaar.
Op HBO haal je een HBO-Bachelor en dat duurt 4 jaar. Op de universiteit haal je in 3 jaar een universitaire Bachelor en daarna in 1 of 2 jaar een Master.quote:Op donderdag 25 december 2008 19:30 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Ok, ik dacht dat HBO altijd bachelor was en uni dan master ofzo.
Maar volgens mij hangt dat of wanneer dat vak wordt gegeven toch? Als je bijna alle vakken hebt gehaald, maar slechts 2 vakken niet...en die worden nou net in het laatste semester gegeven....quote:Op donderdag 25 december 2008 19:30 schreef HuHu het volgende:
Ja, dat is lang. Als je een keer een vak of iets niet haalt is het begrijpelijk dat je uitloop hebt, maar méér dan een jaar uitloop is wel erg veel.
Als je één of twee vakken niet haalt, dan kun je meestal al aan je Master beginnen. Je haalt die vakken dan in tijdens je Master en begint dan wat later aan je afstudeerscriptie. Dan heb je (hopelijk) maar één of twee blokken vertraging, in plaats van direct een heel jaar. Als je echt vette pech hebt loop je een jaar vertraging op, maar meer dan een jaar is wel erg veel dan.quote:Op donderdag 25 december 2008 19:31 schreef di0r1 het volgende:
[..]
Maar volgens mij hangt dat of wanneer dat vak wordt gegeven toch? Als je bijna alle vakken hebt gehaald, maar slechts 2 vakken niet...en die worden nou net in het laatste semester gegeven....
Nou ja ja moet je master nog daarnaquote:Op donderdag 25 december 2008 19:40 schreef Jesse_ het volgende:
Ach een jaartje meer studeren is niet erg toch?
Zolang is 5 jaar ook helemaal niet.
Dan neem je daar ook twee jaar voorquote:Op donderdag 25 december 2008 20:37 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Nou ja ja moet je master nog daarna. Dat red je meestal ook niet precies in 1 jaar
.
Onzin, de enigen die daar moeilijk over doen zijn je mede-studiegenoten die dat van hun ouders geleerd hebben ofzo. Of misschien hele kritische werkgevers maar dat betwijfel ik.quote:Op donderdag 25 december 2008 22:58 schreef Telates het volgende:
Zoals eerder gezegd is 5 jaar over een bachelor wel erg lang. 4 jaar is zeker acceptabel. Tussen de 4 en 5 jaar kun je nog mee wegkomen als je iets van een bestuur hebt gedaan. Overigens geldt dit alleen voor universitaire opleidingen. Als je op het HBO zit moet je maar gewoon je lesjes volgen en op tijd je proefwerken maken.
Door in een redelijk tempo te studeren laat je zien dat je enige discipline hebt om iets waar je aan begint op een redelijke termijn af te maken. Voor praktisch alle studies is het geen probleem om nominaal of met 1 jaar vertraging je bachelor te halen. Enige uitzonderingen zoals Lucht en Ruimtevaart en IO daargelaten.quote:Op donderdag 25 december 2008 23:10 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Onzin, de enigen die daar moeilijk over doen zijn je mede-studiegenoten die dat van hun ouders geleerd hebben ofzo. Of misschien hele kritische werkgevers maar dat betwijfel ik.
Laat je niet opjagen!
Bij sommige studies kan het niet eens..quote:Op zaterdag 27 december 2008 09:52 schreef Hexagon het volgende:
Niks mis met een jaar extra. Hoeveel mensen studeren uberhaupt nominaal af?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |