Mee eens, natuurlijk moeten ouderen ook normaal kunnen leven, maar er is geen enkele reden om mensen op hun 55ste naar huis te laten gaan en tot hun dood geld te laten krijgen terwijl ik later tot mijn 70ste zal moeten blijven werken. De babyboomers hebben een enorme staatsschuld opgebouwd en niets klaargezet voor de toekomst.quote:Op donderdag 25 december 2008 20:48 schreef LXIV het volgende:
Met alle respect voor Hare Majesteit (die ik onlangs nog een uur persoonlijk heb mogen spreken), wil ik best wel solidair zijn met ouderen, maar van de babyboomers die vanuit hun premie-A woning met eindloonpensioen (vanaf hun 53-ste) roepen dat deze generatie tot het 70-ste levensjaar moet blijven werken met beide partners heb ik een beetje genoeg. Dan zeg ik: meer mogelijkheden voor de jeugd en de gezinnen, laat die ouderen dan maar hooguit drie keer per jaar op vakantie gaan.
Agreed.quote:Op donderdag 25 december 2008 20:48 schreef LXIV het volgende:
Met alle respect voor Hare Majesteit (die ik onlangs nog een uur persoonlijk heb mogen spreken), wil ik best wel solidair zijn met ouderen, maar van de babyboomers die vanuit hun premie-A woning met eindloonpensioen (vanaf hun 53-ste) roepen dat deze generatie tot het 70-ste levensjaar moet blijven werken met beide partners heb ik een beetje genoeg.
Dan zeg ik: meer mogelijkheden voor de jeugd en de gezinnen, laat die ouderen dan maar hooguit drie keer per jaar op vakantie gaan.
die heb ik gemist heb je een linkquote:Op vrijdag 26 december 2008 13:08 schreef Saphire het volgende:
[..]
Agreed.
De generatie babyboomers mogen eerst even verantwoorden wat ze met de gasbel hebben gedaan en waar de jaren van economische voorspoed in zijn geïnvesteerd en daarna mogen ze dan toegeven dat ze het grondig hebben verneukt en tot hun 70ste doorwerken.
Ook dat paarse kabinet, de generatie Kok/Zalm werd de hand boven het hoofd gehouden en de rekening werd doorgeschoven naar de generatie 20'rs en 30'rs.
Dat een lul als Samson dan ook nog eens even de schuld gaat leggen bij de bovengenoemde groep is al helemaal schandalig, maar dat is een beetje offtopic hier.
Babyboomers
http://www.trouw.nl/opini(...)_ruw_verstoord_.htmlquote:Op vrijdag 26 december 2008 19:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
die heb ik gemist heb je een link
ah die, die was ook leuk ja, ik wacht nog op het moment dat bolkestein ofzo de generatie 19- 80/90 de schuld gaat geven van de staatsschuldquote:Op vrijdag 26 december 2008 20:38 schreef Saphire het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/opini(...)_ruw_verstoord_.html
Kan het zelf niet beter verwoorden. Snap ook niet dat er niet meer aandacht voor deze ongein is in de media. Het wordt MI angstvallig stilgehouden. We moeten echt van dat omslagstelsel af. Laat mensen gewoon zelf sparen voor hun pensioen.quote:Op donderdag 25 december 2008 20:48 schreef LXIV het volgende:
Met alle respect voor Hare Majesteit (die ik onlangs nog een uur persoonlijk heb mogen spreken), wil ik best wel solidair zijn met ouderen, maar van de babyboomers die vanuit hun premie-A woning met eindloonpensioen (vanaf hun 53-ste) roepen dat deze generatie tot het 70-ste levensjaar moet blijven werken met beide partners heb ik een beetje genoeg.
Dan zeg ik: meer mogelijkheden voor de jeugd en de gezinnen, laat die ouderen dan maar hooguit drie keer per jaar op vakantie gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |