Laat me raden, die moeder is vast zo'n tokkiehuisvrouw die boos op die kerel werd omdat haar kind hem aanreed.quote:WAALWIJK - Een 48-jarige Waalwijker heeft dinsdag met het Openbaar Ministerie 260 euro verrekend voor een klap die hij uitdeelde aan een kind van zes jaar.
Dat maakte een woordvoerder van de politie woensdag bekend.
Klap
Het slachtoffertje fietste 's middags in de Guido Gezellestraat in Waalwijk en reed per ongeluk tegen de benen van de man. Het jongetje kreeg een klap en raakte overstuur.
De verdachte werd snel daarna opgepakt en verklaarde dat hij het kind slechts had geduwd. Zelf had hij een schaafwond aan zijn scheenbeen opgelopen. Op het politiebureau betaalde de man niettemin contant een schikking om vervolging te voorkomen.
. Ja duh.. dat was de bedoeling waarschijnlijk ookquote:Het jongetje kreeg een klap en raakte overstuur.
onschuld? neuh.. hij had immers die mep uitgedeeld.....quote:Op woensdag 24 december 2008 17:52 schreef poemojn het volgende:
je weet niet of dit een rotjochie was, of een rotvent.Dat hij de schikking betaalde zegt waarschijnlijk al dat hijzelf niet overtuigd was van zijn onschuld.
Nou, ik kan een hele hoop slechtere redenen bedenken hoor!quote:Op woensdag 24 december 2008 17:53 schreef teamlead het volgende:
maar kom freakin' on zeg... de politie bellen omdat je kind een klap krijgt
Je punt is? Bewijs je hiermee het tegendeel ofzo? Het kind is 6, geen 16.quote:Op woensdag 24 december 2008 17:54 schreef teamlead het volgende:
ja, want dat kind gaat zeggen dat ie het met opzet deed nadat hij een mep kreeg
Een corrigerende tik waarvoor? Omdat het kind niet op tijd kon remmen?quote:Op woensdag 24 december 2008 17:58 schreef qwerty_x het volgende:
jij bent zo iemand die alles discussierend met een 6-jarige tracht op te lossen ?
van een corrigerende tik is nog nooit iemand slechter geworden
Helemaal lekker ben je niet als je een kind een klap geeft inderdaad. Ik vind 260 euro ook belachelijk laag als schikking.quote:Op woensdag 24 december 2008 17:29 schreef Koploperkopper het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)waalwijker-geld.html
[..]
Laat me raden, die moeder is vast zo'n tokkiehuisvrouw die boos op die kerel werd omdat haar kind hem aanreed.
Het ligt er maar net aan. Als je elke dag een corrigerende tik uitdeelt lijkt het me niet dat het kind daar beter van wordt. Het uitdelen van corrigerende tikken is ook niet aan derden op straat, maar aan de ouders.quote:Op woensdag 24 december 2008 17:58 schreef qwerty_x het volgende:
jij bent zo iemand die alles discussierend met een 6-jarige tracht op te lossen ?
Schei uit zeg. Scheld dat kind dan alleen uit.quote:Op woensdag 24 december 2008 17:58 schreef qwerty_x het volgende:
Ik niet. Maar laat me raden, je hebt geen kinderen?quote:Op woensdag 24 december 2008 18:02 schreef qwerty_x het volgende:
de OP is te wazig om te bepalen of het al dan niet terecht was
maar om nou te zeggen dat "iedereen die met z'n jatten aan je kind zit een probleem heeft" vind ik dan ook wel wat ver gaan
ik zou het inderdaad ook niet echt op prijs stellen als derden dat met mijn kinderen doen en zelf zal ik zoiets al helemaal niet doen.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het ligt er maar net aan. Als je elke dag een corrigerende tik uitdeelt lijkt het me niet dat het kind daar beter van wordt. Het uitdelen van corrigerende tikken is ook niet aan derden op straat, maar aan de ouders.
Als een kind per ongeluk op straat tegen je oploopt dan deel je meteen een tik uit?quote:Op woensdag 24 december 2008 18:02 schreef qwerty_x het volgende:
de OP is te wazig om te bepalen of het al dan niet terecht was
maar om nou te zeggen dat "iedereen die met z'n jatten aan je kind zit een probleem heeft" vind ik dan ook wel wat ver gaan
fout geraden !quote:Op woensdag 24 december 2008 18:04 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik niet. Maar laat me raden, je hebt geen kinderen?.
Wat voor situaties zijn dat dan precies?quote:Op woensdag 24 december 2008 18:05 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
ik zou het inderdaad ook niet echt op prijs stellen als derden dat met mijn kinderen doen en zelf zal ik zoiets al helemaal niet doen.
Ik kan me echter voorstellen dat er situaties zijn dat ik die derden wel kan begrijpen - ligt eraan wie het zijn.
of wilde remmen....?quote:Op woensdag 24 december 2008 18:00 schreef Vivi het volgende:
[..]
Een corrigerende tik waarvoor? Omdat het kind niet op tijd kon remmen?.
euh, een helemaal toevallige passant was deze meneer niet hoor.. deze meneer was de rem die dit kind gebruikte (al dan niet bewust)quote:En hoewel ik er idd tegen ben om te slaan, is die beslissing nog altijd aan de ouders. Niet aan een toevallige passant.
ik hoop toch echt dat je het verschil snapt tussen een opvoedkundige tik en een kind in elkaar beuken he?quote:Je laatste opmerking durf ik trouwens ook grif te betwisten hoor.
Sorry, maar als jouw koters mijn kat een schop ofzo geven, dan ren ik naar buiten en geef ik jouw koters een schop. Had je ze maar beter moeten opvoeden.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:04 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik niet. Maar laat me raden, je hebt geen kinderen?.
14 jaar is wat anders dan 6 jaar en zakkenrollen is wat anders dan per ongeluk botsen tegen een onoplettende voetganger.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:07 schreef Vivi het volgende:
Als mijn kind een 14-jarige zakkenroller zou zijn zou ik het idd niet erg vinden als ie een keer een flinke muilpeer kreeg. Zo, toch wat nuance aangebracht.
thuis spelen bij vriendjes - maken een teringherrie & idem rotzooi - weten dondersgoed dat ze aan het klieren zijn - ouders van vriendje zeggen al 20 keer op te houden - groepje gaat expres door met treiterenquote:Op woensdag 24 december 2008 18:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat voor situaties zijn dat dan precies?
Met je vooroordelen!quote:
Men zou jouw koters dan ook gewoon buiten de deur kunnen zetten. Denk dat je ze daar meer mee hebt dan met een corrigerende tik.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:09 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
thuis spelen bij vriendjes - maken een teringherrie & idem rotzooi - weten dondersgoed dat ze aan het klieren zijn - ouders van vriendje zeggen al 20 keer op te houden - groepje gaat expres door met treiteren
dan heb ik er nix op tegen als mijn koters een corrigerende tik op hun derriere krijgen
en daarover verschillen wij dan in meningquote:Op woensdag 24 december 2008 18:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Men zou jouw koters dan ook gewoon buiten de deur kunnen zetten. Denk dat je ze daar meer mee hebt dan met een corrigerende tik.
Dat is het leuke van een forum.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:12 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
en daarover verschillen wij dan in mening
Zoals Halcon ook al zegt, vind ik het beter als mijn koter dan buiten wordt gezet, of dat ze mij bellen om die kutkoter van mij op te halen. En dan geef ik hem zelf wel een corrigerende tik, of laat hem even een halfuurtje in handstand tegen een muur aan staan.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:09 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
thuis spelen bij vriendjes - maken een teringherrie & idem rotzooi - weten dondersgoed dat ze aan het klieren zijn - ouders van vriendje zeggen al 20 keer op te houden - groepje gaat expres door met treiteren
dan heb ik er nix op tegen als mijn koters een corrigerende tik op hun derriere krijgen
ok, dat ben ik helemaal met je eensquote:Op woensdag 24 december 2008 18:13 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zoals Halcon ook al zegt, vind ik het beter als mijn koter dan buiten wordt gezet, of dat ze mij bellen om die kutkoter van mij op te halen. En dan geef ik hem zelf wel een corrigerende tik, of laat hem even een halfuurtje in handstand tegen een muur aan staan.
nee, je begrijpt het nietquote:
Dat lijkt me ook. Ik zou het zeker niet waarderen als anderen mijn koter om een flutreden een tik geven. Sowieso hebben veel mensen een erg kort lontje. Als iedereen koters maar een tik zou geven, zou het een behoorlijk gewelddadig zooitje worden.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:12 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
en daarover verschillen wij dan in mening
Mij is altijd geleerd dat je altijd voorzichtig moet zijn met kinderen in het verkeer. Ze doen soms onverwachte dingen en die kun je ze niet altijd aanrekenen. Ik zou ook niet weten waarom dat kind dan thuis ook nog eens een pak rammel moet krijgen.quote:Op woensdag 24 december 2008 17:32 schreef teamlead het volgende:grote god
[..]
. Ja duh.. dat was de bedoeling waarschijnlijk ook![]()
etterbakkie ramt man, man mept kind en man krijgt boete? nog niet eens zo heel lang geleden kreeg kind dan thuis nog een extra mep in zo'n situatie
dit land is debiel![]()
Je vergeet dat we elkaar ook nog voor rotte vis moeten uitmaken.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:20 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
nee, je begrijpt het niet
nou moet jij me gaan overtuigen van jouw gelijk en in vervolgtopic nr. 29, nadat we beiden tot in den treure onze standpunten hebben lopen herhalen, gooit een mod er eindelijk een slotje op
Opvoedkundige tikquote:Op woensdag 24 december 2008 18:07 schreef teamlead het volgende:
ik hoop toch echt dat je het verschil snapt tussen een opvoedkundige tik en een kind in elkaar beuken he?
Euh, dat geef ik ook aan in mijn eerdere postsquote:Op woensdag 24 december 2008 18:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
14 jaar is wat anders dan 6 jaar en zakkenrollen is wat anders dan per ongeluk botsen tegen een onoplettende voetganger.
It's a conspiracy! OMG !quote:
Ja, en?quote:euh, een helemaal toevallige passant was deze meneer niet hoor.. deze meneer was de rem die dit kind gebruikte (al dan niet bewust)
Ja hoor, en ik ben tegen beiden.quote:ik hoop toch echt dat je het verschil snapt tussen een opvoedkundige tik en een kind in elkaar beuken he?
en wie moet zich nu aangesproken voelen ?quote:Op woensdag 24 december 2008 19:05 schreef soylent het volgende:
Grappig hoe we van die conservatieven een klompje kikkerdril in de baarmoeder niets mogen aandoen, maar zogauw een kind geboren wordt mag je er wel fysiek geweld op loslaten.
Wat een onzin zeg.quote:Op woensdag 24 december 2008 19:05 schreef soylent het volgende:
Grappig hoe we van die conservatieven een klompje kikkerdril in de baarmoeder niets mogen aandoen, maar zogauw een kind geboren wordt mag je er wel fysiek geweld op loslaten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |