quote:Op woensdag 24 december 2008 15:44 schreef -Mellow- het volgende:
Ik ga straks bapao's maken.
Daarbij geroerbakte rode paprika en peultjes, met een dressing van limoen en worcestershire sauce en geroosterde sesamzaadjes on top.
Dit verplaats ik naar vrijdag. Nadat ik alle boodschappen had gedaan vond mijn kater het mooi geweest met de activiteit.quote:Op woensdag 24 december 2008 15:44 schreef -Mellow- het volgende:
Ik ga straks bapao's maken.
Daarbij geroerbakte rode paprika en peultjes, met een dressing van limoen en worcestershire sauce en geroosterde sesamzaadjes on top.
Niet eens naar de mac?quote:Op donderdag 25 december 2008 10:37 schreef Patries86 het volgende:
Vanavond eten we/maken we
Amuses: Pate bolletje omhult met Carpaccio en gedresseerd met pijnboompitten en kaas
Voorgerecht: Romige Bos- paddenstoelensoep met luxe kleine broodjes en kruidenboter
Hoofdgerecht: Gevulde kip met een vulling van gehakt, champignons, uien en knoflook, peterselie en
selderij. Dit 2.5 uur in de oven met daarop 2 plakken spek voor de smaak
Erbij doen we krieltjes uit de oven en haricoverts gewikkeld in spek
Nagerecht: IJstaart met slagroom
Ons ontbijt is:
Versgebakken broodjes(zo'n mix van die kleintjes etc) met allemaal lekkere salades en een vers gekookt eitje
Erbij drinken we thee en verse jus de orange
Dat klinkt ook best okquote:Op donderdag 25 december 2008 19:00 schreef marcb1974 het volgende:
Garnalen met thaise basilicum en rijst
Waarom zouden wij naar de mc donalds gaan? Zo vaak komen we daar niet.. afgelopen 3 weken in ieder geval niet geweest. Mc donalds s zo zielig met kerst... 1 van mijn ex vriendjes (eerste vriendje) die at om 2de kerstdag altijd mc donalds... en waarom?? Meneer luste geen chinees en zijn ouders haalde dat altijd 2de kerstdag, ze zouden het liefste in een chinees restaurant eten.. maar dan is het helemaal lullig voor hem.quote:
Dat had ik gisteren.quote:
Het recept van Rudolph van Veen?quote:Op woensdag 24 december 2008 17:01 schreef cybermans het volgende:
Ossenhaas met boter, kaas en eieren. .
Snel, terug naar de keuken, je gas staat nog aan!!!!!!quote:Op zaterdag 27 december 2008 17:12 schreef krioro het volgende:
leftover pom met kip, rijst, kouseband etc.
Whehe, nee joh, lijkt maar zo door de slechte foto en licht en zo.quote:Op zaterdag 27 december 2008 17:21 schreef Tezz het volgende:
[..]
Snel, terug naar de keuken, je gas staat nog aan!!!!!!
Wees blij, weet het al niet voor ontbijtquote:Op zondag 28 december 2008 10:49 schreef PdeHoog het volgende:
Tosti'sen voor vanavond weet ik het weer eens niet
quote:Op zaterdag 27 december 2008 17:21 schreef Tezz het volgende:
Snel, terug naar de keuken, je gas staat nog aan!!!!!!
buikgriepquote:Op maandag 29 december 2008 16:45 schreef MaLo het volgende:
Niet zo veel ben ik bang, ik heb me een portie last van mijn buik. Krampen, en heb honger maar bij iedere hap die ik neem word ik misselijk
.
Drink nu een lauw kopje thee, want warme thee valt ook al niet goed.
Jaquote:
Niet zomaar gebakken aardappels, nee, rozevalquote:Op dinsdag 30 december 2008 07:28 schreef Windigo het volgende:
Vanavond gebakken aardappels, gecarameliseerde witlof en een varkenshaasje
Nu een oliebol![]()
Oe, waar? Bijquote:Op dinsdag 30 december 2008 14:42 schreef Bluezz het volgende:
Vanavond met een stelletje fokkers in Utereg tapassen
Klinkt weer heerlijk Tezz, jij goddelijk mensquote:Op woensdag 31 december 2008 09:12 schreef Tezz het volgende:
Vanavond uiteraard oliebollen.
Daarna een fles wijn opentrekken en mijn gasten lekkere hapjes voorzetten:
- overjarige brokkelkaas met vijgen gemarineerd in port
- Roggebroodrondjes met haringtartaar en bietjespurree
- gegrilde mini-spiesjes met satesaus
- quiche met zongedroogde tomaatjes en feta
- sandwich carpaccio met zelfgemaakte pesto
- ciabatta met zalm / ciabatta met honing en brie
- bruscetta met zoete tomaatjes en zelfgemaakte pesto
quote:Op woensdag 31 december 2008 09:12 schreef Tezz het volgende:
kut. Die ben ik vergeten!quote:Op woensdag 31 december 2008 13:58 schreef lies1947 het volgende:
champagne.
Op de helft een gebakken ei met plakjes tomaat, op de andere helft eiersalade.quote:Op woensdag 31 december 2008 12:53 schreef Raissa het volgende:
[..]
Hier ook. En er ligt een stokbroodje in de oven, moet nog bedenken wat ik erop wil..
Ze hebben het goed bij jou! Heb je een receptje voor de pesto? Heb nog geen goede gevonden (of de traiteur hier is gewoon erg goed bezigquote:Op woensdag 31 december 2008 09:12 schreef Tezz het volgende:
De combi wortel/gember ligt voor de hand, maar samen met kastanje?quote:Op woensdag 31 december 2008 20:17 schreef Tristessa het volgende:
Mijn wortelkastanjegembersoep experiment is goed gelukt.
Oh, en vanavond staat in ieder geval wodka en sekt op het menu.
Nou ja, dat was dus het experiment en het heeft goed uitgepaktquote:Op woensdag 31 december 2008 20:55 schreef computergirl het volgende:
[..]
De combi wortel/gember ligt voor de hand, maar samen met kastanje?
Ik maak pesto altijd met gelijke delen basilicum / pecorino of parmezaan / geroosterde pijnboompitten. Ik pak meestal van alles 40 gram, dan heb je flink wat pesto. Daarbij gaat dan grof zeezout, een teentje knof en ongeveer 100 ml. goede olijfolie.quote:Op woensdag 31 december 2008 20:14 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ze hebben het goed bij jou! Heb je een receptje voor de pesto? Heb nog geen goede gevonden (of de traiteur hier is gewoon erg goed bezig)
Was ook bedoeld als stevige lunch. we moeten zometeen naar een nieuwjaarsborrel en het avondeten zal er wel bij in schieten.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:45 schreef Man-E-Faces het volgende:
Ja Tezz lijkt wel een maaltijd ipv lunch
Ik ga weer aan de witte snelkookrijst en een blikje hachee van struik
(vanavond dan he)
't is Struik Wat Ik Ge-bruik..
klinkt goedquote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:48 schreef Zo-is-dat het volgende:
we hadden vanavond gefrituurde kipstukjes, gemarineerd met sake, sojasaus en knof, gepaneerd met bloem en maismeel. Deze dipte we in chilisaus en hapte we weg met sushi-rijst, bosuitjes en sla! Hmmm!
Voor herhaling vatbaar!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Lekker???quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:18 schreef Fuente het volgende:
Tezz, dat ziet er gruwelijk lekker uit
Hier vanavond een ciabatta met pesto en mozzarella en tomaat.
Het was ook lekker !quote:Op zondag 4 januari 2009 11:04 schreef lighted het volgende:
[..]
Lekker???
Sorry maar op die foto ziet het er naar mijn mening echt fokkin ranzig uit:D.. het zal best lekker zijn dat geloof ik wel..
Áls je het maakt, vergeet ze niet aan te braden voor de oven ingaan,zoals ikquote:Op zondag 4 januari 2009 22:31 schreef Tezz het volgende:
@bluezz: dat ziet er heerlijk uit! Goede tip , ik ga het deze week eens proberen.
Klinkt lekker Bluezz, maar wat is er krokant aan deze rode kool?? Dit is toch meer de traditonele manier?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:12 schreef Bluezz het volgende:
Probeer het dan eens zo?
Krokante rode kool
Uitje snijden en in hete boter aanfruiten.
Rode kool in fijne julienne snijden en mee fruiten.
Appelen schillen, in maantjes snijden, samen met wat kandijsuiker en wijnazijn bij de rode kool voegen.
Laten gaar stoven met deksel en op het laatst wat honing toevoegen.
Wedden dat je het lust
dat ziet er wederom heerlijk uit.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:10 schreef Bluezz het volgende:
Rode koolstamppot met bosui en kalkoen in cajunkruiden.
(Kaartje bij de appie) Lekker!!
[ afbeelding ]
Ok.. ik zal het eens proberen. Dankjewel. Als ik het niet lus, lus ik het dan écht niet?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:12 schreef Bluezz het volgende:
Probeer het dan eens zo?
Krokante rode kool
Uitje snijden en in hete boter aanfruiten.
Rode kool in fijne julienne snijden en mee fruiten.
Appelen schillen, in maantjes snijden, samen met wat kandijsuiker en wijnazijn bij de rode kool voegen.
Laten gaar stoven met deksel en op het laatst wat honing toevoegen.
Wedden dat je het lust
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |