abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64310819
quote:
Toen het verdriet toesloeg bij Oranje
Door MAARTEN WIJFFELS / CHRIS VAN NIJNATTEN

[RECONSTRUCTIE EK 2008] Voor de EK-exit tegen Rusland zijn voetbalredenen aan te voeren. Er was ook het drama-Boulahrouz, dat in geen enkel trainershandboek voorkomt. In het Beau-Rivage Palace hotel in Lausanne spelen Dirk Kuyt, Arjen Robben en André Ooijer 'Kolonisten van Catan'. Op de kamer van Kuyt volgen ze ondertussen op televisie Zweden-Rusland.

In het vijf sterrenhotel aan het Meer van Genève zitten zo meer groepjes internationals voetbal te kijken en zijn zij aan het relaxen. Het is woensdagavond 18 juni. 20.52 uur.

Kuyt heeft zoals vaker zijn deur openstaan. Net als Robben in het bordspel met twee kaarten graan en drie kaarten ijzererts een stad gaat 'bouwen', komt teammanager Hans Jorritsma binnen.

Er is wat gebeurd, zegt hij met ernstige blik.

Ontnuchtering alom als zij horen dat de pasgeboren Anissa Boulahrouz is overleden. Wat eerder op de dag nog 'een complicatie bij de zwangerschap' heette, is uitgelopen op een persoonlijk drama.

De spelers, drie jonge vaders, vallen van een roze wolk. Drie wedstrijden heeft Oranje tot dan toe gewonnen. Wereldkampioen Italië en vice-wereldkampioen Frankrijk zijn met sensationele cijfers weggeveegd. Zelfs een B-ploeg haalde het met gemak tegen Roemenië. Dit kan het toernooi van Oranje worden, met dat gevoel zaten ze te kolonisten. Het spel wordt meteen opgeborgen. De tv gaat uit.

Wat nu?

,,Ik vond dat we sowieso de eerste helft af moesten kijken,'' zegt Marco van Basten bijna een half jaar later. De bondscoach had deze avond gepland als hét moment om als groep de knop om te zetten. Zweden-Rusland viel op het perfecte tijdstip tussen alle euforie. Uit deze partij zou meteen de tegenstander voor de kwartfinale komen. Van Basten: ,,In eerste instantie vond ik het wat abrupt om meteen naar het ziekenhuis te gaan. Maar er werd met enige nadruk aangegeven dat het toch belangrijk was dat we zouden komen.''

Op dat moment is perschef Kees Jansma met aanvoerder Edwin van der Sar al onderweg. Maar de twee zijn amper vertrokken of ze krijgen een telefoontje. Ruud van Nistelrooy is ook ingelicht door Jorritsma en wil absoluut mee. ,,We zijn dus omgekeerd om hem op te halen,'' weet Jansma nog.

In het ziekenhuis van Lausanne treffen ze de familie Boulahrouz en ook Robin van Persie en Nigel de Jong. Die twee hadden 's middags met Ibrahim Afellay al toestemming gekregen om het hotel uit te gaan en Boulahrouz en zijn vrouw Sabia bij te staan. Hun dochtertje, drie maanden te vroeg geboren, is uiteindelijk anderhalf uur oud geworden.

In de rust komt Van Basten alsnog met een taxi naar het ziekenhuis. Jansma: ,,We zagen de familie Boulahrouz en het kindje, dat maakte grote indruk. Ze wilden hun verdriet erg graag met ons delen. Het was groot verdriet. Het voetbal was volledig weg. In de gang zaten Ruud en Edwin te wachten. Er kwam allemaal personeel aan dat met mobiele telefoons foto's van die twee maakte. Normaal onderga je zoiets, het hoort erbij, nu maakte dat de situatie heel raar. Ze zaten daar helemaal niet meer als voetballers.''

Een paar kilometer verderop doet Zweden - Rusland er ook in het spelershotel niet meer toe. Naast Boulahrouz zijn in deze EK-selectie slechts vier andere spelers nog zonder (jonge) kinderen.

Van der Vaart en Kuyt zijn eerder ternauwernood ontsnapt aan eenzelfde familiedrama. De vrouwen, die in twee andere hotels ook met clubjes samen zitten, worden gebeld.

,,Je wilt zoiets toch meteen delen,'' zegt Kuyt. ,,De hele groep was terneergeslagen. Zo zweefde je als het ware met z'n allen na een fantastische toernooistart. En zo stond je in één klap met beide voeten op de grond.''

Khalid Boulahrouz vindt het een half jaar na dato nog heel moeilijk, té moeilijk, om inhoudelijk te praten over de dag dat Anissa, een naam die staat voor vriendelijkheid, werd geboren en overleed. Er staat hem sowieso weinig bij. Over zijn herinneringen hangt één grote emotionele waas. ,,Ik zit nog volop in de verwerking. Over één of twee jaar, misschien dat ik het dan helder heb. Zo lang heeft het ook geduurd voordat ik kon praten over de dood van mijn vader.''

Die bewuste woensdag begon het allemaal bij de training in het Stade Olympique de la Pontaise. Boulahrouz moest met grote snelheid naar het ziekenhuis. Hij mocht in een politieauto stappen en dat werd gezien door een journalist. Prompt ontstond er een stroom aan berichten op binnen- en buitenlandse websites. Er werd druk gespeculeerd over dopinggebruik van de 26-jarige verdediger.

Perschef Jansma: ,,Om de familie te beschermen heb ik een paar uur mijn mond gehouden, maar op een bepaald moment heb ik een paar Nederlandse journalisten gebeld, en gezegd dat het met het kindje van hem te maken had.''

Boulahrouz keert die avond als enige speler nog niet terug in het hotel. Hij komt wel de volgende ochtend als Oranje vanaf elf uur achter gesloten deuren traint. Van Basten zal moeten beslissen of het EK voor Boulahrouz verdergaat of dat hij de verdediger voor de tweede keer in korte tijd naar huis stuurt. Eerder viel 'Boulah' af bij de voorselectie voor het EK, maar een blessure van Ryan Babel bracht hem op de valreep terug bij de groep van 23.

Van Basten bespreekt het met de leden van zijn staf. Zijn eerste intuïtieve gedachte is: niets mag de focus op het toernooi verstoren. Maar uiteindelijk gaat hij toch vooral af op wat hij van Boulahrouz zelf hoort.

Van Basten: ,,'Wat wil jij?', heb ik gevraagd. Khalid gaf meteen aan dat hij door wilde met het EK en dat hij ook wilde spelen tegen Rusland. Hij achtte zich in staat het verdriet een plaats te geven. Hij was heel vastberaden in wat hij wilde. Ik heb nog wel gezegd: je moet het dan ook zélf aan de groep duidelijk maken. Anders denken ze misschien dat wij het voor jou hebben beslist.''

Als hij een kwartiertje later dan de anderen het trainingsveld op komt lopen, vraagt Boulahrouz het woord. ,,Er was geen publiek, het was windstil, dus je hoorde alleen hem,'' zegt Kuyt. ,,Wat me is bijgebleven, is dat Boulah niet wilde dat we medelijden zouden hebben. Dat zei hij meteen. Hij wilde ondanks de pijn en het verdriet zo normaal mogelijk behandeld worden. Hij wilde met het team de missie afmaken die we eind mei waren gestart.''

Kees Jansma: ,,Achteraf zijn er allerlei wijze theorieën, die ik nog begrijp ook, die zeggen dat Boulahrouz meteen naar huis gestuurd had moeten worden. Maar nog afgezien van dat hij dat niet wilde, de belangrijke spelers van het Nederlands elftal wilden dat ook niet. Van der Sar en Van Nistelrooy wilden absoluut dat Khalid bleef. Dit was de eerste grote tegenvaller, en wat voor één, van een groep die in euforie had geleefd. Ze wilden elkaar juist nu niet laten zakken. Ze wilden per se niet uit elkaar.''

In de spelersgroep komt nu tot aan de kwartfinale tegen Rusland een natuurlijk proces op gang. Als Boulahrouz door wil, wordt hij ook als zodanig behandeld.

Sowieso voelt iedereen wel aan dat het geen zin heeft om met 22 man op iemands lip te zitten. De Jong, Van Persie en Afellay, de spelers die normaal het dichtst bij Boulahrouz staan, zullen waar nodig voor extra steun zorgen.

,,Ik heb geprobeerd mijn steentje bij te dragen,'' zegt Afellay daarover. ,,Gewoon door er te zijn. Want wat moet je zeggen?''

Van Basten: ,,In mijn beleving ging er op voetbalgebied daarna niets anders dan op de voorgaande toernooidagen. Het basisteam voor Rusland hadden we al staan en omdat Boulahrouz normaal en goed trainde, hoefden we niets meer te veranderen. Ik hield in de gaten hoe het met hem ging door te observeren en Khalid af en toe eens wat te vragen.''

Eén ding moet nog wel in teamverband worden besproken. Wat doet Oranje zaterdag bij de wedstrijd? Komt er een minuut stilte? Speelt de ploeg met rouwbanden?

Jansma: ,,Vanuit de familie ontstond de gedachte dat er misschien een minuut stilte moest komen. Het was een voorzichtige gedachte, maar die werd snel verlaten. Het zou te veel impact op de wedstrijd geven, dacht iedereen.''

Het dragen van rouwbanden wordt door de groep wel omarmd. Onder aanvoering van Van der Sar en Van Nistelrooy zien de spelers het als een passende manier om te laten voelen dat zij deelgenoot zijn van het verdriet van een teamgenoot.

Hans Jorritsma vist de banden op uit een van de bagagekisten. ,,Je hoopt ze nooit nodig te hebben,'' zegt hij. ,,Maar rouwbanden behoren - helaas - tot de standaarduitrusting van Oranje.''

De krachtmeting met de Russen van Guus Hiddink nadert nu met rasse schreden. Op vrijdag is het Nederlands elftal van Lausanne afgezakt naar Bazel, waar ’s avonds nog een laatste keer wordt getraind. Letterlijk in de laatste seconde van die sessie blesseert Robben zijn lies. De enige Oranje-speler met diepgang gaat het duel met de verrassende Russen niet halen. In het strijdplan van Van Basten valt een belangrijke troef weg.

Hiddink heeft Oranje tot op het bot geanalyseerd. Als trainer van de tegenstander maakt hij gebruik van de euforie. Hoe groot die is, merkt hij aan zijn eigen mobiele telefoon. Zelfs Hiddink krijgt na Frankrijk-Nederland sms’jes uit alle werelddelen met felicitaties. Aan zijn spelers laat hij echter ook de mindere momenten uit Oranjes pouleduels zien.

Hiddink wil zijn spelmaker Arshavin vrij krijgen ‘tussen de linies’. En hij weet dan al dat hij Boulahrouz op de Nederlandse rechterflank zo veel mogelijk gaat laten opbouwen, omdat die daar moeite mee heeft. Achteraf opvallend is een quote van sportpsychologe Afke van der Wouw in deze krant. Ze ziet op afstand in Boulahrouz een sterke speler, maar ze kaart ook het risico op blessures aan bij mensen die net een ‘big life event’ hebben meegemaakt. ,,Door de mentale tik kunnen zij fysiek minder aan.’’

Toevallig of niet ruimt Boulahrouz tegen de Russen na 54 minuten geblesseerd het veld. Maar Van Basten wisselt zijn rechtsback ook omdat hij al geel heeft gekregen en opbouwend inderdaad moeite heeft. Zo eindigt het EK voor hem nog wat eerder dan voor de rest van de spelers, over wie Freek de Jonge na het 3-1 verlies zegt dat de rouwbanden knelden.

De keuzes die zijn gemaakt en de impact ervan; iedereen heeft er zijn eigen gedachten bij. Boulahrouz zelf zegt een half jaar na dato nog steeds achter alle beslissingen te staan. Hij put steun uit de vele blijken van medeleven. Bij het EK ontving hij zelfs condoleances van premier Balkenende en van de Italiaanse nationale ploeg. Zijn dochtertje werd op de ochtend van de wedstrijd begraven.

Was bij de Russische ploeg hetzelfde gebeurd als met Boulahrouz, dan had Guus Hiddink ook aan de betreffende speler overgelaten of hij bij de groep zou blijven. Wel had hij dan naar één moment gezocht waarop alle emoties konden worden geuit.

Hiddink: ,,Houd je verdriet en rouwverwerking binnen de ploeg, of maak je ook de grote wereld deelgenoot? Ik had voor een intiem moment van rouw gekozen, met de spelers en familie erbij. Ik had niet met rouwbanden gespeeld. Maar Marco heeft ongetwijfeld heel goede redenen waarom hij het anders heeft gedaan.’’

,,Het was een toernooi waarin er vanaf dag één veel familiesentimenten speelden, als je er op terugkijkt,’’ zegt Kees Jansma. ,,De kinderen werden van de tribune gehaald. Maar dat kwam ook door het stadion in Bern. Je hoorde je familie gewoon roepen, ze zaten vooraan. Je had je kind in je armen voor je het wist. Zoiets is moeilijk te sturen of bij te sturen. En dan stond Boulahrouz ook nog eens op een aparte manier in de groep. Hij was er bij, viel af en kwam erbij. Het wás al een apart verhaal. De focus moest weer vol op het toernooi, maar dat ging gewoon niet meer. Hoe ga je met zoiets om? Dit overvalt je en het zal je de volgende keer ook weer overvallen.’’

Van Basten gelooft evenmin dat er één standaardprotocol te maken valt voor een gebeurtenis als deze. ,,Als dit over tien jaar nog een keer zou gebeuren, maak je toch weer een afweging op basis van de omstandigheden van dát moment. De locatie, de spelers, alles zal weer anders zijn. Je moet je verstand gebruiken en je gevoel laten meespelen en dan beslissen. Je kunt oeverloos discussiëren. Maar alles afwegende geloof ik toch dat we juist hebben gehandeld.

,,Als we van de Russen hadden gewonnen, was het credo geweest: ze hebben het voor Boulahrouz gedaan en het heeft de groep nog dichter bij elkaar gebracht. Zoiets kán ook een mooie ervaring zijn. Wat de wedstrijd betreft, denk ik dat het ontbreken van Robben een grotere impact heeft gehad op het verloop. Op voetbalgebied dan, hè. Oké, een wedstrijd is meer dan alleen technisch/tactisch. Maar dat blijft wel altijd de basis.’’

Het AD.
Ook op FOK! is er veel over gepraat wat er misschien anders had gedaan moeten worden of beslist? Had de technische staf bij Oranje anders moeten handelen? Had Boulahrouz anders moeten beslissen? Had het uberhaupt uitgemaakt voor de wedstrijd tegen Rusland?

Ik denk dat er goed mee om gegaan is, voor zover dat kan. Boulahrouz wegsturen had niets uitgemaakt - het was nu eenmaal gebeurd. Boulahrouz opstellen was misschien een ander verhaal geweest.

Laten we in ieder geval hopen het niet meer tijdens een toernooi mee te moeten maken.
  woensdag 24 december 2008 @ 00:59:35 #2
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_64310905
Tenenkrommend hoe uitgebreid er laatst over werd gesproken bij SV.
Die beslissing maak je op dat moment, toen stond heel Nederland erachter en was Boulahrouz de nieuwe nationale volksheld.

We verliezen van Rusland en ineens hadden we het anders kunnen doen.
pi_64311139
Onzin om er achteraf zoveel over te praten.

We verloren gewoon van een conditioneel betere ploeg met een veel slimmere coach.
Het drama Boula er elke keer bijslepen slaat echt nergens op.

Gaat in de geschiedschrijving misschien net zo'n verkeerde rol spelen als het Bild-zeitung zwembadverhaal in 1974 of het manchetgedoe van v.d. Kerkhof in 1978.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_64311350
Idd zinloze discussie achteraf. Tegen Italie en Frankrijk hebben ze het weliswaar uitstekend gedaan, maar het is helemaal geen gek idee hoor dat dit Ned. elftal (met van basten als coach destijds) gewoon verliest van Het Russische team + meesterbrein Guus Hiddink.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_64312660
het is allemaal de schuld van jeroen gruter
pi_64313126
Tja als we kampioen geworden waren dan was het het Boulahrouz gebeuren dat er een hechte onverslaanbare groep van gemaakt had die voor elkaar door het vuur gingen ofzo. Dus zoiets is makkelijk erbij halen.
pi_64313168
Verder is het vrij smakeloos imo om een half jaar na dato, over de rug van een dergelijk drama, nogeens te gaan reconstrueren wat er mogelijk mis is gegaan.. temeer omdat het heel makkelijk is achteraf te praten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twerk op 24-12-2008 02:37:41 ]
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  woensdag 24 december 2008 @ 02:36:38 #8
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_64313381
Nederland verloor omdat Rusland ons overklast heeft.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_64313410
En vooral ook omdat ze een veel slimmere, betere coach hebben.

+ Fittere spelers.
  woensdag 24 december 2008 @ 03:01:26 #10
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_64313764
Feit blijft dat zo'n 'big life event' een grote impact op iemand heeft die de sportprestatie negatief beïnvloedt. Of de prestatie van Boulahrouz in de wedstrijd tegen Rusland beslissend is geweest, is op z'n minst twijfelachtig te noemen. Ik ben er eigenlijk zeker van dat dat NIET zo is. Nederland heeft terecht verloren. Terecht omdat Rusland op bijna alle fronten sterker was. Dus eigenlijk een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Blijft de vraag: wat doe je als coach als zoiets gebeurt. Naast de emotionele ondersteuning (die volop aanwezig was) vind ik dat je degene die zoiets overkomt wat boven iemands macht gaat eigenlijk in bescherming moet nemen. In bescherming naar de buitenwereld en naar zichzelf. Iedereen die zo'n 'big life event' heeft meegemaakt weet dat het prille moment (en ook daarna) erg moeilijk is te behappen en dat je dan bent overladen. De enige remedie is dan een stapje terugdoen en het de tijd gunnen.

Als het team Boulahrouz wil ondersteunen, dan kunnen ze dat het beste doen om te laten zien op het veld wat het voor hun betekent en dus nog een extra stapje harder te lopen. Dan kan je de overwinning opdragen aan Boulahrouz. Nu begint het toch een beetje zuur verhaal te worden, vooral voor Boulahrouz en zijn familie.

Kortom, we hebben terecht verloren van de Russen en heerlijk kunnen genieten van enkele mooie wedstrijden die we wel hebben gewonnen. Boulahrouz heeft wel debet aan de mooie wedstrijden maar geen credit aan het verlies omdat niet hij of de spelers dit moeten beslissen maar de coach. Een coach die een prachtige leercurve meemaakt.
  woensdag 24 december 2008 @ 03:27:24 #11
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64314034
quote:
Op woensdag 24 december 2008 02:36 schreef TC03 het volgende:
Ja, en niets meer dan dat.

Oranje mist te veel afmakers.
  woensdag 24 december 2008 @ 03:28:07 #12
111382 Ofyles2
pi_64314036
quote:
Op woensdag 24 december 2008 02:38 schreef Twerk het volgende:
En vooral ook omdat ze een veel slimmere, betere coach hebben.

+ Fittere spelers.
Arjen Robben zou wat mij betreft nooit meer geselecteerd hoeven te worden. Die gast klapt dubbel bij elke aanraking met de vinger om te overdrijven.
pi_64320176
We hadden gewoon tegen Roemenië met de basiself moeten voetballen
pi_64320210
Als ze dan ook verloren hadden van Rusland had dat juist níet gemoeten. Zo blijf je bezig.
pi_64320410
Het is een voetbalwedstrijd. Die verlies je weleens.

Misschien dat het hard aankwam, omdat velen Oranje overschatten, maar 'we' waren niet het eerste slachtoffer van Rusland.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_64321108
Anders over-analyseer je de boel.
pi_64321529
Valt me nog mee dat die knakkers niet roepen dat mevrouw Boulahrouz beter haar best had moeten doen. Ik begrijp werkelijk niet waarom dat drama er steeds bij wordt gesleept wanneer we een excuus zoeken. We werden gewoon overklast. Waarom? Omdat ze beter waren.
pi_64321609
Dat van Bouhlarouz blijft speculeren, maar ik denk dat de situatie net zo goed in de koppies zou blijven hangen wanneer hij het kamp zou hebben verlaten. Als spelers als van der Sar, van Bronckhorst en van Nistelrooy aangeven dat ze samen zijn begonnen en het ook samen willen afmaken, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat je als coach daar naar luistert.

In Nederland wordt er toch altijd wat gezeken. Als Boula zou zijn weggestuurd en we hadden ook verloren, dan zou er weer waarschijnlijk weer gediscusseerd worden over het feit dat van Basten eigenwijs was door hem weg te sturen terwijl enkele routiniers het graag met Boula wilden afmaken.

Als we van Rusland hadden gewonnen op het tandvlees, dan had er wellicht weer geschreven worden dat de groep dankzij de situatie nog meer een eenheid was geworden waardoor men net dat ene beslissende stapje meer kon zetten.

Over de wedstrijd, er werd ook gezegd dat het systeem aangepast had moeten worden aan Rusland. Maar als je aanvallend zoveel kwaliteiten hebt als Nederland en je hebt de wereldkampioen en de vice-wereldkampioen verslagen met 3-0 en 4-1 (weliswaar met het nodige geluk), dan ga je toch niet je elftal aanpassen aan met alle respect Rusland?
pi_64321956
quote:
Op woensdag 24 december 2008 12:49 schreef Blawh het volgende:
Dat van Bouhlarouz blijft speculeren, maar ik denk dat de situatie net zo goed in de koppies zou blijven hangen wanneer hij het kamp zou hebben verlaten. Als spelers als van der Sar, van Bronckhorst en van Nistelrooy aangeven dat ze samen zijn begonnen en het ook samen willen afmaken, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat je als coach daar naar luistert.

In Nederland wordt er toch altijd wat gezeken. Als Boula zou zijn weggestuurd en we hadden ook verloren, dan zou er weer waarschijnlijk weer gediscusseerd worden over het feit dat van Basten eigenwijs was door hem weg te sturen terwijl enkele routiniers het graag met Boula wilden afmaken.

Als we van Rusland hadden gewonnen op het tandvlees, dan had er wellicht weer geschreven worden dat de groep dankzij de situatie nog meer een eenheid was geworden waardoor men net dat ene beslissende stapje meer kon zetten.

Over de wedstrijd, er werd ook gezegd dat het systeem aangepast had moeten worden aan Rusland. Maar als je aanvallend zoveel kwaliteiten hebt als Nederland en je hebt de wereldkampioen en de vice-wereldkampioen verslagen met 3-0 en 4-1 (weliswaar met het nodige geluk), dan ga je toch niet je elftal aanpassen aan met alle respect Rusland?
Helemaal mee eens. Rusland was die dag gewoon beter.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
  woensdag 24 december 2008 @ 13:02:43 #20
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_64322000
Wat de general consensus is. Rusland was gewoon beter en dat gezeik over Boulah is pure lulkoek en een soort faalgedrag om dan toch maar te bedenken dat we eigenlijk de beste zijn en maar een dom fatalistich achterlijk excuusje verzinnen.
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_64322194
we zijn tactisch overklast die dag. daarbij had Rusland een enorme boost overgehouden aan de winst tegen Zweden terwijl NL al een tijdje geplaatst was en met een 2de elftal speelde in de 3rde partij.
  woensdag 24 december 2008 @ 13:12:07 #22
111382 Ofyles2
pi_64322271
quote:
Op woensdag 24 december 2008 13:09 schreef DJ_Ryow het volgende:
we zijn tactisch overklast die dag. daarbij had Rusland een enorme boost overgehouden aan de winst tegen Zweden terwijl NL al een tijdje geplaatst was en met een 2de elftal speelde in de 3rde partij.
Dat dus ook, gebrek aan eenduidigheid.
pi_64322481
Een analyse over die rode kaart die werd ingetrokken lijkt me een stuk zinvoller dan dit verhaal.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_64323050
quote:
Op woensdag 24 december 2008 12:49 schreef Blawh het volgende:

Ik zie niet echt in wat aanpassen met de aansprekendheid van de tegenstander te maken heeft. Het is een kwestie van de sterke punten van de tegenstander af te remmen en de zwakheden bloot te leggen. Dat is precies wat Rusland deed en Nederland (met name ten opzichte van de Russische vleugelverdedigers) totaal nagelaten heeft.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_64323482
quote:
Op woensdag 24 december 2008 13:36 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Ik zie niet echt in wat aanpassen met de aansprekendheid van de tegenstander te maken heeft. Het is een kwestie van de sterke punten van de tegenstander af te remmen en de zwakheden bloot te leggen. Dat is precies wat Rusland deed en Nederland (met name ten opzichte van de Russische vleugelverdedigers) totaal nagelaten heeft.
Ik ben meer iemand die het liefst ziet dat een ploeg uitgaat van eigen kwaliteiten. Iedere wedstrijd hetzelfde systeem waarbij je denk dat je sterke punten optimaal tot uiting kunnen komen. Als je constant in hetzelfde systeem speelt waarbij je sterke punten tot uiting komen, zie je ook eerder automatismen in het spel terug. Aanpassingen aan het spel gaat toch vaak ten koste van de automatismen.

Nederland had 9 keer gescoord in 3 wedstrijden, ik zou echt niet wat gaan aanpassen als je gemiddeld 3x per wedstrijd scoort, ook al loop je daarmee het risico dat je 1 of enkele goals tegenkrijgt.
  woensdag 24 december 2008 @ 14:04:56 #26
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_64324047
Rusland was goed maar wij waren toen gewoon belabberd. Die rode kaart die ingetrokken werd was ook ongelooflijk. Alleen daaraan kon je al zien dat we gewoon niet door konden gaan.

Klaar en over. Closed.
pi_64324369
Klinkt gek denk ik, maar Nederland was alleen geholpen als Zweden van Rusland had gewonnen. Dan had je tegen Zweden gespeeld en die had je gewonnen omdat die ploeg net zo fit was of minder als Oranje (itt de Russen) en omdat Hiddink tactisch veel verder/ervarener is dan Van Basten.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  woensdag 24 december 2008 @ 14:24:21 #28
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_64324765
quote:
Op woensdag 24 december 2008 13:19 schreef Da_Sandman het volgende:
Een analyse over die rode kaart die werd ingetrokken lijkt me een stuk zinvoller dan dit verhaal.
Inderdaad, die kaart was het definitieve breekpunt en absoluut een grof schandaal. Ik durf gerust te beweren dat er een verband is tussen dat incident en het feit dat Lubos Michel onlangs zeer plotseling zijn loopbaan beëindigd heeft.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_64324995
quote:
Op woensdag 24 december 2008 14:13 schreef Dylan Dog het volgende:
Klinkt gek denk ik, maar Nederland was alleen geholpen als Zweden van Rusland had gewonnen. Dan had je tegen Zweden gespeeld en die had je gewonnen omdat die ploeg net zo fit was of minder als Oranje (itt de Russen) en omdat Hiddink tactisch veel verder/ervarener is dan Van Basten.
Dat laatste vind ik wel wat makkelijk hoor. Je hoeft echt geen genie te zijn om te zien dat Boulahrouz niet op kan bouwen en hem dus vrij te laten. Dat dat vervolgens zo goed uitgevoerd wordt lijkt me meer de verdienste van de spelers en vooral het gevolg van de grotere fitheid van de Russen.
pi_64325595
quote:
Op woensdag 24 december 2008 14:29 schreef DemonCleaner het volgende:

[..]

Dat laatste vind ik wel wat makkelijk hoor. Je hoeft echt geen genie te zijn om te zien dat Boulahrouz niet op kan bouwen en hem dus vrij te laten. Dat dat vervolgens zo goed uitgevoerd wordt lijkt me meer de verdienste van de spelers en vooral het gevolg van de grotere fitheid van de Russen.
Hiddink heeft het gewoon beter gespeeld. Ploeg de underdog induwen, dat soort zaken. Nederland was geknakt en Hiddink's Rusland heeft geprofiteerd. Ik ben er heilig van overtuigd dat als er een mindere trainer coach was geweest, Rusland niet had gewonnen.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_64325655
quote:
Op woensdag 24 december 2008 14:24 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Inderdaad, die kaart was het definitieve breekpunt en absoluut een grof schandaal. Ik durf gerust te beweren dat er een verband is tussen dat incident en het feit dat Lubos Michel onlangs zeer plotseling zijn loopbaan beëindigd heeft.
Zo, jij durft!
pi_64325869
quote:
Op woensdag 24 december 2008 14:49 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Hiddink heeft het gewoon beter gespeeld. Ploeg de underdog induwen, dat soort zaken. Nederland was geknakt en Hiddink's Rusland heeft geprofiteerd. Ik ben er heilig van overtuigd dat als er een mindere trainer coach was geweest, Rusland niet had gewonnen.
Daar heeft ie niet hard voor hoeven duwen. Nederland had net de wereldkampioen en vice-wereldkampioen overtuigend verslagen. Rusland was van het veld geveegd door Spanje en had zich hersteld tegen twee erg tegenvallende teams. Nederland was hoe dan ook favoriet.

Of Rusland met een andere trainer ook had gewonnen durf ik zo niet te zeggen. Misschien hadden we nog wel verloren als Hiddink en Van Basten van rol waren gewisseld. Als we van conditie konden wisselen met de Russen hadden we echter zeker gewonnen, denk ik.

Wil overigens niet zeggen dat ik Hiddink geen goeie trainer vind, in tegendeel. Maar hij is ook maar gewoon een mens, zoals alle andere trainers, en ging daarna tegen Spanje weer onderuit.
pi_64327982
quote:
Boulahrouz openhartig over zware EK-periode
Het EK leek prachtig te worden voor Khalid Boulahrouz, die zich uit het niets in de basis wist te knokken. Tot de dag dat zijn te vroeg geboren dochtertje overleed. De verdediger vertelt nu over de zwaarste periode uit zijn leven.

"Natuurlijk, als ik aan het EK denk, overheerst de pijn", zegt Boulahrouz in gesprek met Sportweek. "Het is nog steeds heel moeilijk, ik zit nog volop in de verwerking. Het heeft twee jaar geduurd voordat ik over de dood van mijn vader kon praten. Het overlijden van mijn dochtertje heeft ook tijd nodig. Ik ben nog heel kwetsbaar, praat er liever niet over. Er hebben veel mensen meegeleefd, daar ben ik ze heel dankbaar voor. Ik begrijp ook dat de vragen zullen blijven komen. Daarom wil ik er nu voor het eerst en voorlopig voor het laatst iets over vertellen."

"Ik kan nog niet zeggen hoe ik me voelde, die dag dat Anissa werd geboren en kort daarna overleed", zo vervolgt Boulahrouz zijn verhaal. "Als ik erover praat, komt het verdriet te veel naar boven. Kan ik niet meer helder denken. Het was een bizarre situatie. Dat had niets te maken met het feit dat ik met een EK bezig was. Ook als ik thuis had gezeten, was het volledig onwerkelijk geweest. Alles draaide om me heen."

Steun kreeg de verdediger van VfB Stuttgart gelukkig van velen. "Hoe die fatale dag precies verliep, weet ik niet meer exact. Het is één grote emotionele waas waarvan me ondanks al het verdriet ook de steun van een heleboel mensen is bijgebleven. Nigel (de Jong) en Robin (van Persie) waren er de hele dag. Later kwamen Ruud (van Nistelrooy), Edwin (van der Sar), Hans (Jorritsma), Kees (Jansma) en Marco. Leo en Carlo kwamen ’s avonds."

De mensen bedanken die voor hem en zijn vrouw klaarstonden heeft Boulahrouz nog niet kunnen doen, tot zijn spijt. "Rodger Linse, mijn zaakwaarnemer, was geweldig. Evenals Anja van Ginhoven, Monique Kessels en Theo Damen van de KNVB. Hartverwarmend hoe zij ons steunden en al het organisatorische werk in goede banen leidden. Wie mijn vrouw en ik in het bijzonder willen bedanken, maar waar we helaas nog geen mogelijkheid voor hebben gekregen, is Bouchra van Persie. Vanaf de eerste weeën tot en met de volgende dag heeft ze ons niet verlaten."

Alle steun die hij kreeg zorgde zelfs voor een beetje kippenvel bij de 26-jarige verdediger. "Dat medeleven, die ultieme steun maakt dat ik over alle pijn toch nog een laag kippenvel heb. Ruud, Edwin, Robin, Nigel, Marco; grote sportsterren die toch mens durven te zijn. Die zich lieten gaan, omdat ze het zo erg voor ons vonden. Het zijn mensen met het hart op de goede plaats. Dat wist ik al. Maar toch… Die steun was een beetje water op een bosbrand. Maar ook dát water helpt om het vuur, dat altijd zal blijven branden, minder te maken."
Had ik ook in Boulahtopic gepost.
Vind 't een mooi artikel.
Striving to be more than average.
pi_64328122
quote:
Die steun was een beetje water op een bosbrand. Maar ook dát water helpt om het vuur, dat altijd zal blijven branden, minder te maken.
Zo.. Na zijn voetbalcarriere kan hij alsnog zijn misgelopen carriere als poëet oppakken.
pi_64328177
Gedane zaken nemen geen keer.
pi_64328214
Ja het had anders gemoeten. Van Basten had voor de laatste oefenwedstrijden van het EK ontslagen moeten worden. Dan hadden we een kansje gehad op de titel. Nu was je bij voorbaat al zo goed als kansloos.
  woensdag 24 december 2008 @ 16:25:44 #37
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_64329087
Ik ben er van overtuigd dat de goede vibe doorbroken is door het verdriet rondom Boula. De vraag is echter of een andere aanpak niet hetzelfde negatieve effect gehad zou hebben. Als je kampioen wilt worden moet nu eenmaal alles kloppen, het is een cliché maar het is waar. Volgens mij valt niemand veel te verwijten.

Dat het aan het genie Hiddink lag geloof ik trouwens niet, als je de wedstrijd terug ziet zul je zien dat het bij NL letterlijk al vanaf de eerste pass mis ging, daar hadden ze geen tegenstander voor nodig.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_64329221
quote:
Op woensdag 24 december 2008 16:25 schreef TAV74 het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat de goede vibe doorbroken is door het verdriet rondom Boula. De vraag is echter of een andere aanpak niet hetzelfde negatieve effect gehad zou hebben. Als je kampioen wilt worden moet nu eenmaal alles kloppen, het is een cliché maar het is waar. Volgens mij valt niemand veel te verwijten.

Dat het aan het genie Hiddink lag geloof ik trouwens niet, als je de wedstrijd terug ziet zul je zien dat het bij NL letterlijk al vanaf de eerste pass mis ging, daar hadden ze geen tegenstander voor nodig.
Achteraf praten is makkelijk. Als je toevallig in vorm was geweest en een tactisch sterke coach had gehad, had iedereen gezegd.. Ze speelden voor Boula, iedereen ging door elkaar voor het vuur blabla.

+

Het kan wel degelijk aan Hiddink liggen. Door je team zo neer te zetten dat de Ned. elftal spelers snel onder druk staan kun je ze ook dwingen verkeerde passes te geven. Je denkt toch niet dat Sneijder of Van Persie ineens geen balletje meer over 45 meter bij elkaar in de voeten kunnen schuiven?
pi_64329227
dat hele EK was tenenkrommend.

En ik denk dat we 1 mogelijkheid over het hoofd zien: onze verdediging was gewoon matig. Als dan opeens vanaf 0-1 moet voetballen is het opeens ook een ander verhaal.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_64329354
We hebben toch 2 wedstrijden meer kunnen genieten van oranje dan in de 10 jaar ervoor? Lekker boeiend of dan de halve finale wordt gehaald of niet. Om dan de speculeren over de rug van een doodgeboren kind is helemaal misselijkmakend.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_64329369
achteraf gepraat- Booooring

bern was wel vet
  woensdag 24 december 2008 @ 17:12:53 #42
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_64330646
quote:
Op woensdag 24 december 2008 16:29 schreef Twerk het volgende:

[..]

Achteraf praten is makkelijk. Als je toevallig in vorm was geweest en een tactisch sterke coach had gehad, had iedereen gezegd.. Ze speelden voor Boula, iedereen ging door elkaar voor het vuur blabla.

+

Het kan wel degelijk aan Hiddink liggen. Door je team zo neer te zetten dat de Ned. elftal spelers snel onder druk staan kun je ze ook dwingen verkeerde passes te geven. Je denkt toch niet dat Sneijder of Van Persie ineens geen balletje meer over 45 meter bij elkaar in de voeten kunnen schuiven?
Beetje beter lezen: ik zeg dus juist al dat de vraag altijd blijft of een andere aanpak een ander effect had gehad. Denk dat het voorval met Boulah op zich gewoon heel ongelukkig is geweest en invloed heeft gehad die je niet kunt gebruiken op een groot toernooi. Het is gebeurd, en dat is vooral menselijk een drama voor Boularouz en zijn familie.

En wat Hiddink betreft: Ja het kan aan hem liggen, maar als direct de eerste pass zonder enige druk van een tegenstander al over de zijlijn gaat heeft het niets met de tactiek van de tegenstander te maken.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_64331875
De invloed van Hiddink wordt overdreven. Al had een andere coach misschien de geschorste Arshavin niet meegenomen naar het EK.
pi_64331966
Het kan toch geen toeval zijn dat hij het met Nederland, Zuid-Korea, Australie EN Rusland zo goed heeft gedaan op eindtoernooien?
pi_64332193
Typisch Nederlands om de invloed van Hiddink te bagatelliseren. In elk land waar hij heeft gewerkt krijgt hij een standbeeld. Bovendien zijn dat dezelfde mensen die zoveel respect zeggen te hebben voor buitenlandse trainers die stukken minder gepresteerd hebben. Hiddink is gewoon 1 vd grootste trainers ter wereld.. face it.
pi_64332258
quote:
Op woensdag 24 december 2008 00:59 schreef Kopbal het volgende:
Tenenkrommend hoe uitgebreid er laatst over werd gesproken bij SV.
Die beslissing maak je op dat moment, toen stond heel Nederland erachter en was Boulahrouz de nieuwe nationale volksheld.

We verliezen van Rusland en ineens hadden we het anders kunnen doen.
Juist!

Ze hadden alleen Arshavin voor 4 wedstrijden moeten schorsen
pi_64332904
quote:
Op woensdag 24 december 2008 02:36 schreef TC03 het volgende:
Inderdaad. Typisch Nederlands om dan nog maandenlang naar "wat nou als" verhalen te gaan zoeken.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_64333627
quote:
Op woensdag 24 december 2008 18:05 schreef Twerk het volgende:
Typisch Nederlands om de invloed van Hiddink te bagatelliseren. In elk land waar hij heeft gewerkt krijgt hij een standbeeld. Bovendien zijn dat dezelfde mensen die zoveel respect zeggen te hebben voor buitenlandse trainers die stukken minder gepresteerd hebben. Hiddink is gewoon 1 vd grootste trainers ter wereld.. face it.
De invloed van Hiddink wordt hier juist niet gebagatelliseerd. Het algemene beeld bij de media was dat die Russen er niks van konden tot Hiddink langs kwam en ze hoogstpersoonlijk leerde voetballen. Zelfde verhaal bij Australië en Zuid Korea. Dat hij een toptrainer is ben ik helemaal met je eens, maar ook Hiddink heeft wel gewoon goed materiaal nodig.
  woensdag 24 december 2008 @ 19:26:17 #49
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_64334961
Nee.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  woensdag 24 december 2008 @ 19:29:38 #50
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_64335115
Boulahrouz was überhaupt één van de redenen dat Nederland zo ver schopte.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 24 december 2008 @ 19:31:29 #51
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_64335189
quote:
Op woensdag 24 december 2008 19:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Boulahrouz was überhaupt één van de redenen dat Nederland zo ver schopte.

²
Dat is overdreven, maar hij is wel de beste verdediger die we hebben, maar dat zegt misschien meer over types als Mathijsen en Heitinga dan over hem.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  woensdag 24 december 2008 @ 22:00:10 #52
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_64340350
Ja, het had al anders gemoeten qua coach en selectie. Deze ploeg was bij voorbaat kansloos, iedereen met verstand van voetbal zag dat al jaren aankomen.

Maar salonfascist KeSSler niet! Die gunde onze cliniclown een vakantie in Zwitserland. Na het wk in Duitsland mocht Bassie nu het EK in Zwitserland en Oostenrijk verkl0ten! Nogmaals dank daarvoor.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  woensdag 24 december 2008 @ 22:59:57 #53
111382 Ofyles2
pi_64342312
Het enige dat Kesler verdient is een roemloze aftocht via de achterdeur.
pi_64360439
Leuk topic.

Ik denk dat de trieste gebeurtenissen rondom Boulahrouz een grote invloed hebben gehad. Daarnaast leek men tegen Rusland te geloven dat het allemaal wel goed zou komen. Dat komt mede door de hysterie na de goede wedstrijden tegen Italie en Frankrijk.
pi_64360489
quote:
Op woensdag 24 december 2008 22:00 schreef Barca het volgende:
Ja, het had al anders gemoeten qua coach en selectie. Deze ploeg was bij voorbaat kansloos, iedereen met verstand van voetbal zag dat al jaren aankomen.

Maar salonfascist KeSSler niet! Die gunde onze cliniclown een vakantie in Zwitserland. Na het wk in Duitsland mocht Bassie nu het EK in Zwitserland en Oostenrijk verkl0ten! Nogmaals dank daarvoor.
Ach jij zei dat we de groepsfase niet zouden overleven en kansloos laatste zouden worden met een doelsaldo van 1 voor en 10 tegen. Dus hoe serieus moeten we jou nog nemen?
  donderdag 25 december 2008 @ 23:06:43 #56
30220 Barca
pi_64363595
quote:
Op donderdag 25 december 2008 20:35 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Ach jij zei dat we de groepsfase niet zouden overleven en kansloos laatste zouden worden met een doelsaldo van 1 voor en 10 tegen. Dus hoe serieus moeten we jou nog nemen?
Je moet niet alles serieus nemen. Soms worden zaken gechargeerd.
pi_64366155
Tvp, mooi topic
pi_64366394
quote:
Op donderdag 25 december 2008 23:06 schreef Barca het volgende:

[..]

Je moet niet alles serieus nemen.
Ik heb nieuws voor je. De mensen die jou hier nog serieus nemen, zijn op één hand te tellen.
pi_64366988
quote:

[..]

Whehe .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 26 december 2008 @ 01:29:12 #60
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_64368056
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 00:27 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Ik heb nieuws voor je. De mensen die jou hier nog serieus nemen, zijn op één hand te tellen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_64368969
Ik baal er nog steeds van dat we destijds Gibril Sankoh niet hebben genaturaliseerd en in de defenstie gezet tijdens het Ek en Jeroen Verhoeven gewoon op doel.. Dan hadden we dit gezeik allemaal niet gehad en waren we gewoon europees kampioen geworden..
  vrijdag 26 december 2008 @ 09:21:35 #62
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_64371284
Volgens mij had het met meerdere factoren te maken. Denk dan aan de blessure van Robben (Zie Frankrijk, pas toen Robben erin kwam begon NL te voetballen). Van Nistelrooij leek niet helemaal scherp, niet zijn schuld, hij had gewoon moeten spelen tegen Roemenie, zelfde geldt voor het complete middenveld.

We hadden gewoon wat meer snelheid mee moeten nemen, denk aan Babel, die had zo'n wedstrijd tegen Rusland open kunnen breken.
WOS'ser for life.
  vrijdag 26 december 2008 @ 09:28:25 #63
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_64371325
Dat Rusland beter was die dag is zeker, maar kwam dat omdat Nederland slecht speelde of omdat Rusland heel sterk speelde. Ik denk dat de problemen rondom Boulahrouz zeker mee hebben gespeeld. Het verschil in mentaliteit bij Nederland was gewoon te groot. Tegen Italië en Frankrijk zag je vanaf het begin een team dat wilde, tegen Rusland heb ik dat niet gezien.
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
  vrijdag 26 december 2008 @ 16:17:10 #64
30220 Barca
pi_64379217
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 00:27 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Ik heb nieuws voor jou: wat jij zegt is geen nieuws! Het is sinds het vuurwerkincident al bekend dat het gaat om het aantal vingers van een vuurwerkhand: de middelvinger!
pi_64379254
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 09:21 schreef Gabbylicious het volgende:

We hadden gewoon wat meer snelheid mee moeten nemen, denk aan Babel, die had zo'n wedstrijd tegen Rusland open kunnen breken.
Zou je denken?
  vrijdag 26 december 2008 @ 16:20:31 #66
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_64379301
Rusland was het eerste land dat profiteerde van de defensieve chaos bij het Nederlands elftal. Wat veel mensen vergeten zijn, is dat het tegen Italië en Frankrijk al kansen regende en dat de keeper (van der Sar) ons redde.
  zondag 28 december 2008 @ 17:24:52 #67
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_64435282
Maar we hebben toch niet verloren? Guus Hiddink is toch een Nederlander???? Een fantastische coach met veel menselijk inzicht en tactisch vernuft. Daarnaast hebben we Boulahrouz steun gegeven, niets mis mee toch?

Als je dan toch de schuld aan iets of iemand wil geven: ... het lag aan Bazel! Waarom? Omdat Bern veel leuker is!
  zondag 28 december 2008 @ 17:54:41 #68
53267 TC03
pi_64436393
quote:

[..]

Zelfs al is het gechargeerd, dan nog blijkt maar weer dat jouw onjuiste beweringen op niets gebaseerd zijn. Op voetbalverstand hebben we je niet kunnen betrappen.
  zondag 28 december 2008 @ 18:05:41 #69
30220 Barca
pi_64436689
quote:
Op zondag 28 december 2008 17:54 schreef TC03 het volgende:

[..]

Zelfs al is het gechargeerd, dan nog blijkt maar weer dat jouw onjuiste beweringen op niets gebaseerd zijn. Op voetbalverstand hebben we je niet kunnen betrappen.
Welk voetbalverstand?
  zondag 28 december 2008 @ 18:23:35 #70
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_64437226
Boulahrouz had buiten de selectie gelaten moeten worden, dan kon hij zich helemaal op het verdriet van zijn vrouw en zichzelf richten en kon de selectie geconcentreerd aan de slag.

Boulahrouz speelde tijdens de wedstrijd tegen Rusland echt belabberd, ik kan me herinneren de Russen de hele tijd hem vrij lieten om de opbouw te verzorgen. Nu is ie daar al niet zo sterk in, maar nu miste hij ook nog eens de concentratie.

Verder had Van Basten 4-4-2 tegen Rusland moeten voetballen. Het gebrek aan diepgang op de vlanken (door gemis Robben) kon dan worden opgevangen door een aanspeelpunt naast Van Nistelrooy neer te ztten. Met vier middenvelders op een lijn waren we ook beter opgewassen tegen het blok van Rusland.
  zondag 28 december 2008 @ 18:25:58 #71
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_64437293
quote:
Op zondag 28 december 2008 18:05 schreef Barca het volgende:

[..]

Welk voetbalverstand?
Mooi, in ieder geval nog zelfkennis.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zondag 28 december 2008 @ 18:35:27 #72
30220 Barca
pi_64437602
quote:
Op zondag 28 december 2008 18:25 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Mooi, in ieder geval nog zelfkennis.
Waarom wordt er voetbalverstand van mij verwacht? Dat snap ik niet!
  zondag 28 december 2008 @ 18:46:57 #73
53267 TC03
pi_64437921
quote:
Op zondag 28 december 2008 18:35 schreef Barca het volgende:

[..]

Waarom wordt er voetbalverstand van mij verwacht? Dat snap ik niet!
Dus je geeft toe dat je er geen verstand van hebt?
  zondag 28 december 2008 @ 18:48:00 #74
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_64437955
Omdat je overal er als eerste bij bent om je ongenuanceerde mening in de rondte te schreeuwen.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  zondag 28 december 2008 @ 19:01:24 #75
30220 Barca
pi_64438405
quote:
Op zondag 28 december 2008 18:46 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dus je geeft toe dat je er geen verstand van hebt?
Ja hoor. Ik heb ook nooit gezegd dat ik er verstand van heb.
quote:
Op zondag 28 december 2008 18:48 schreef Kriegel het volgende:
Omdat je overal er als eerste bij bent om je ongenuanceerde mening in de rondte te schreeuwen.
Daarmee beweer ik nog niet dat ik verstand heb van voetbal. Ik vind het gewoon leuk om mijn mening, hoe belachelijk ook, te geven.
  zondag 28 december 2008 @ 19:03:24 #76
53267 TC03
pi_64438463
quote:
Op zondag 28 december 2008 19:01 schreef Barca het volgende:

[..]

Ja hoor. Ik heb ook nooit gezegd dat ik er verstand van heb.
[..]

Daarmee beweer ik nog niet dat ik verstand heb van voetbal. Ik vind het gewoon leuk om mijn mening, hoe belachelijk ook, te geven.
Weten we dat ook weer.
pi_64438486
Belachelijk is het zeker.
  zondag 28 december 2008 @ 19:05:24 #78
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_64438525
quote:
Op woensdag 24 december 2008 14:04 schreef Doezelhaar het volgende:
Rusland was goed maar wij waren toen gewoon belabberd. Die rode kaart die ingetrokken werd was ook ongelooflijk. Alleen daaraan kon je al zien dat we gewoon niet door konden gaan.

Klaar en over. Closed.
Ik heb dat met die rode kaart gemist, wat was dat?
  zondag 28 december 2008 @ 19:07:32 #79
30220 Barca
pi_64438587
quote:
Op zondag 28 december 2008 19:05 schreef Loserkid het volgende:

[..]

Ik heb dat met die rode kaart gemist, wat was dat?
Overtreding terwijl de bal buiten de lijnen was. Dat zou je niet kunnen bestraffen. Vreemd, je kan wel een straf geven voor een vechtpartij in de gang of het beledigen van een scheidsrechter tijdens de rust.
  zondag 28 december 2008 @ 21:01:26 #80
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_64442397
Ja, was het toen niet Sneijder die bij de achterlijn onderuit gemaaid werd door een gast die al geel had?

Stompzinnig om die tweede kaart dan in te trekken omdat de bal toevallig buiten de lijnen was geweest. Bijna net zo achterlijk als die Ivanov die twee jaar daarvoor tegen Portugal werkelijk overal rood voor gaf, behalve dan aan die vent die met een soort karatetrap Robben bijna z'n keel doormidden schopte, want hee, er was al gefloten voor iets anders.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_64443592
Die ingetrokken rode kaart sloeg nergens op inderdaad. Als iemand geel krijgt voor een schandalige overtreding kan diegene later niet middels videobeelden worden aangepakt, maar een rode kaart kan wel even ingetrokken worden.

Als men buiten de lijnen iemand onderuithaalt dan is het gevolg ook gewoon een gele of rode kaart.

Denk overigens niet dat Nederland tegen 10 Russen wel had gewonnen. Nederland was echt gewoon rampzalig slecht.
pi_64443909
quote:
Op zondag 28 december 2008 21:01 schreef Kriegel het volgende:
Ja, was het toen niet Sneijder die bij de achterlijn onderuit gemaaid werd door een gast die al geel had?
Volgens mij raakte die Rus Sneijder toch niet eens?
quote:
Stompzinnig om die tweede kaart dan in te trekken omdat de bal toevallig buiten de lijnen was geweest. Bijna net zo achterlijk als die Ivanov die twee jaar daarvoor tegen Portugal werkelijk overal rood voor gaf, behalve dan aan die vent die met een soort karatetrap Robben bijna z'n keel doormidden schopte, want hee, er was al gefloten voor iets anders.
Dat was inderdaad belachelijk
pi_64445515
Gaat er niet om dat die Rus Sneijder niet raakte, de kaart was al gegeven
Brett Holman
  maandag 29 december 2008 @ 00:56:03 #84
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_64452087
vds zei in zn interview dat NL van ieder land had gewonnen in de kwartfinale op rusland na, omdat guus NL door en door kende
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  maandag 29 december 2008 @ 00:57:18 #85
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_64452124
quote:
Op zondag 28 december 2008 18:23 schreef Heerlijkheid het volgende:
Boulahrouz had buiten de selectie gelaten moeten worden, dan kon hij zich helemaal op het verdriet van zijn vrouw en zichzelf richten en kon de selectie geconcentreerd aan de slag.

Boulahrouz speelde tijdens de wedstrijd tegen Rusland echt belabberd, ik kan me herinneren de Russen de hele tijd hem vrij lieten om de opbouw te verzorgen. Nu is ie daar al niet zo sterk in, maar nu miste hij ook nog eens de concentratie.

Verder had Van Basten 4-4-2 tegen Rusland moeten voetballen. Het gebrek aan diepgang op de vlanken (door gemis Robben) kon dan worden opgevangen door een aanspeelpunt naast Van Nistelrooy neer te ztten. Met vier middenvelders op een lijn waren we ook beter opgewassen tegen het blok van Rusland.
eens
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_64452143
quote:
Op maandag 29 december 2008 00:56 schreef Fortitudo het volgende:
vds zei in zn interview dat NL van ieder land had gewonnen in de kwartfinale op rusland na, omdat guus NL door en door kende
Lijkt me onzin, andere coaches hadden ook heus wel gezien waar de zwakke plek van Oranje zat.
pi_64452472
quote:
Op zondag 28 december 2008 22:12 schreef endr0me het volgende:
Gaat er niet om dat die Rus Sneijder niet raakte, de kaart was al gegeven
Klopt, maar ik kan me nou niet echt druk maken om een onterecht gegeven gele kaart die ingetrokken wordt om de verkeerde reden. Zeker niet in een wedstrijd waarin Nederland buiten de standaardsituaties echt helemaal niets wist te creëren.
pi_64453490
quote:
Op maandag 29 december 2008 00:56 schreef Fortitudo het volgende:
Want andere bondscoaches hebben geen TV en mogelijkheid om wedstrijden te bekijken?
  maandag 29 december 2008 @ 06:06:48 #89
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_64455125
Als je wint heb je gelijk
Als je verliest niet

Dus had het anders gemoeten
pi_64455127
quote:
Op maandag 29 december 2008 06:06 schreef bikkeltje2 het volgende:
Als je wint heb je gelijk
Als je verliest niet

Dus had het anders gemoeten
Scorebord-journalist!
pi_64455140
De rouwbanden hadden niet gemoeten. Dat was de fout.

Boulah er wel of niet bij maakte volgens mij nieteens meer uit, de hele teamspirit werd ondermijnt.
  maandag 29 december 2008 @ 11:33:40 #92
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_64459248
Door een stel rouwbanden?
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  dinsdag 30 december 2008 @ 01:07:53 #93
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_64486986
We hebben verloren omdat de tegenstander meer doelpunten heeft gemaakt!

Maar als je dat zegt dan krijg je toch een lading over je heen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')