quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:05 schreef Rikketik het volgende:Hem simpel een demagoog noemen gaat me wat ver, als je ziet wat hij van Twente gemaakt heeft.
Natuurlijk zal hij ontzettend veel goed gedaan hebben voor de club, maar hij spreekt wel heel vaak uit wat de supporters willen horen.
Het stadion zou nog wel even uitgebreid gaan worden, maar via RTV Oost is naar buiten gekomen dat Twente het zelf niet eens kan financieren op het moment. Er komt pas geld vrij voor uitbreiding als Twente een speler voor heel veel geld verkoopt. Om dan over een nieuwe uitbreiding te praten vind ik nogal voorbarig, het is nog maar de vraag of het (op korte termijn) te realiseren is.
Verder heeft hij volgens mij ook Rini Coolen aangesteld, iets wat volgens mij niet bepaald een succes geweest is.
Na de transfer van Kennedy heeft Joop gezegd nooit meer met clausules te werken, nog geen seizoen later werd Wilkshire voor een appel en een ei verkocht omdat hij een clausule in z'n contract had staan. Ook Engelaar had een clausule in z'n contract staan, weliswaar een mooi bedrag.
Elia speelde vorig seizoen al goed, alleen z'n rendement lag nog erg laag. Dit seizoen speelt hij al vanaf het begin erg goed, zowel in de competitie als in de UEFA Cup. Joop wou echter z'n contract pas gaan verlengen en openbreken toen veel clubs interesse toonden. Nu heeft Elia geen haast om te verlengen en Twente staat minder sterk in de onderhandelingen dan wanneer men eerder z'n contract verlengd zouden hebben.
Rutten is de redding van Joop gehaald. Op voorspraak van Rutten kwamen o.a. Engelaar en Elia naar Enschede en vanwege de link met Hiddink is ook Wilkshire naar FC Twente gehaald. El Ahmadi was nog overbodig onder Rini Coolen, dankzij Rutten is hij helemaal opgebloeid en heeft hij Twente veel geld opgeleverd. Veel van het geld waarmee Joop z'n werk heeft kunnen doen heeft hij voor een groot deel aan Rutten te danken, al is Joop natuurlijk wel verantwoordelijk voor de aanstelling van Rutten.
[ Bericht 1% gewijzigd door Blawh op 06-01-2009 13:36:40 ]