Hij krijgt het druk deze zomer...quote:Lance Armstrong wordt opnieuw vader
AMSTERDAM - Lance Armstrong en zijn vriendin Anna Hansen verwachten hun eerste kindje. "Anna en ik zijn dolblij te kunnen bevestigen dat we in juni een baby krijgen", stelde de voormalig wielerkampioen dinsdag in een verklaring.
Armstrong heeft al drie kinderen met zijn ex-vrouw.
Armstrong
De 37-jarige sporter overwon in de jaren negentig zaadbalkanker die was uitgezaaid naar zijn longen en hersenen. Na zijn succesvolle strijd tegen de ziekte won hij zevenmaal achtereen de Tour de France.
Zijn eerste drie kinderen werden verwekt via reageerbuisbevruchting. Daarvoor werd gebruikgemaakt van sperma dat Armstrong had laten opslaan voordat hij chemotherapie onderging.
Tour
De wielrenner maakte in september bekend dat hij volgend jaar opnieuw zal meedoen aan de Tour. Hij wil met zijn deelname aandacht vragen voor de wereldwijde strijd tegen kanker.
Zou mooi zijnquote:Op dinsdag 23 december 2008 15:31 schreef Bartoli het volgende:
Bartolimaar die was al aan zijn jaren teveel bezig bij CSC . Nu Bettini nog en de mid jaren 90 gaan herleven. Bartoli, VDB, Bettini, Boogerd enzo in de Waalse Klassiekers
quote:Op woensdag 24 december 2008 14:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Is dat een of andere bijwerking van de doping die ze namen midden jaren '90 ofzo ? Die neiging tot come-backs ?
Olano ookquote:Op woensdag 24 december 2008 16:18 schreef ultra_ivo het volgende:
Jalabert blaast een aardig potje mee bij triathlons. Die zou ook zo terug kunnen komen.
Yep. Z'n vriendin is uitgerekend in Juni, precies tussen de Giro en de Tour dus. Toeval?quote:Op woensdag 24 december 2008 11:33 schreef OProg het volgende:
Lance Armstrong wordt opnieuw vader
Hij krijgt het druk deze zomer...
Waarom schrijven die italiaanse ploegen zich in andere landen in?quote:Op woensdag 24 december 2008 16:45 schreef DutchSL het volgende:
Drie ploegen hebben de ProContinentale status verkregen:
MURCIA-CONTENTPOLIS AMPO (ESP)
LPR BRAKES (IRL)
AMICA CHIPS-KNAUF (SMR)
(typisch dat die Italiaanse ploegen zich zo vaak in andere landen registreren)
Fiscale redenen vermoedelijk ?quote:Op vrijdag 26 december 2008 10:53 schreef MxM het volgende:
[..]
Waarom schrijven die italiaanse ploegen zich in andere landen in?
quote:Nieuwkomer Katoesja duurste team in ProTour
Deel dit artikel
Printversie
ANP
gepubliceerd op 26 december 2008 15:30, bijgewerkt op 16:26
MOSKOU - Nieuwkomer Katoesja heeft het duurste wielerteam in de ProTour. De Russische ploeg werkt komend seizoen met een begroting van 15 miljoen euro. Dat berichtte de Italiaanse krant Gazzetta dello Sport vrijdag. De 27 leden van team Katoesja, vernoemd naar een pantser-afweerraket uit de Tweede Wereldoorlog, werden deze week in Moskou gepresenteerd. Eregast was de Russische premier Vladimir Poetin.
Katoesja wist onder anderen de wielertoppers Robbie McEwen, Filippo Pozzato, Vladimir Karpets en Gert Steegmans te contracteren.
die 15 miljoen was toch over meerdere jaren verspreid?quote:
het artikel heeft het over een seizoensbegroting. Met 15 m over meerdere jaren horen ze niet echt tot de top van de ploegen denk ik.quote:Op vrijdag 26 december 2008 18:09 schreef The_Hives het volgende:
[..]
die 15 miljoen was toch over meerdere jaren verspreid?
nou met bv 7,5 miljoen per jaar rij je niet echt achteraan. Zeker gezien het feit dat er zoveel ploegen gestopt zijn, zijn de salarissen zeker niet gestegen voor komend jaar. En niet iedere renner uit die ploeg vangt tegen het miljoen per jaar.quote:Op vrijdag 26 december 2008 18:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
het artikel heeft het over een seizoensbegroting. Met 15 m over meerdere jaren horen ze niet echt tot de top van de ploegen denk ik.
Nogal niet inderdaad. Volgens mij zit Rabobank rond de 12 miljoen, inclusief de opleidingsploeg.quote:Op vrijdag 26 december 2008 18:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
het artikel heeft het over een seizoensbegroting. Met 15 m over meerdere jaren horen ze niet echt tot de top van de ploegen denk ik.
Ze moesten echter een team van dik 20 renners bij elkaar kopen plus alle faciliteiten opzetten, dat kost een paar centquote:Op vrijdag 26 december 2008 18:18 schreef The_Hives het volgende:
[..]
nou met bv 7,5 miljoen per jaar rij je niet echt achteraan. Zeker gezien het feit dat er zoveel ploegen gestopt zijn, zijn de salarissen zeker niet gestegen voor komend jaar. En niet iedere renner uit die ploeg vangt tegen het miljoen per jaar.
Rabobank zit bij de abosolute top qua budget, dus als je daar 25% boven zit, heb je best kans dat je (theoretisch) het grootste budget hebtquote:Op vrijdag 26 december 2008 18:18 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Nogal niet inderdaad. Volgens mij zit Rabobank rond de 12 miljoen, inclusief de opleidingsploeg.
Elsevier juni 2006quote:Met een jaarlijks sponsorbedrag van 10 miljoen euro voor de profploeg slokt het wielrennen meer dan de helft van het sponsorbudget van Rabobank Nederland (18 miljoen euro) op.
quote:Zabel beëindigt rijke carrière met zege
vr 26/12/08 - Erik Zabel heeft zijn profcarrière afgesloten met een zege. De Duitser won aan de zijde van Leif Lampater op de baan in Dortmund de Grote Kerstprijs.
De 38-jarige Zabel reed dit jaar zijn laatste seizoen op de weg. Parijs-Tours was zijn laatste wegwedstrijd.
Daarna nam Zabel nog deel aan enkele zesdaagsen. Met Lampater won hij die van Dortmund.
Zabel is de succesrijkste Duitse wielrenner. In zijn 16 profjaren boekte hij meer dan 200 zeges.
Hij won 12 Tourritten en nam zes keer de groene trui mee naar huis. Vier keer won hij Milaan-Sanremo.
In de nadagen van zijn carrière gaf hij toe dat hij voor de Tour van 1996 doping (epo) had genomen.
Zabel wordt adviseur bij de wielerploeg Team Columbia.
ja de gehele Rabobank Wielerploegen volgens mijquote:Op vrijdag 26 december 2008 23:08 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ik heb het maar even opgezocht.![]()
![]()
[..]
Elsevier juni 2006
Profploeg, is dat inclusief RB3?
alweer? Als het dezelfde is als een paar weken geleden is het grotendeels (verpaktquote:Op zondag 28 december 2008 14:15 schreef FritsVanEgters het volgende:
Wielerjaaroverzicht nu op Sporza.
Hoe lang duurde die uitzending? Dit was een uurtje.quote:Op zondag 28 december 2008 15:19 schreef The_Hives het volgende:
[..]
alweer? Als het dezelfde is als een paar weken geleden is het grotendeels (verpakt) op België gericht
als ze een dubbelprogramma rijden maakt dat weinig uit hoor. de huidige cooke is niet veel sterker dan pakweg een Bozic of een Traksel. Ik denk dat jongens als Westra, Poels, Hoogerland enzo wel voldoende mooie wedstrijden kunnen rijden hoor.quote:Op zondag 28 december 2008 19:12 schreef DutchSL het volgende:
Baden Cooke ook al naar Vacansoleil (geen Rock Racing dus..), dat is een topversterking voor deze ploeg, maar het Nederlandse gehalte wordt steeds minder zo. Ze mogen wat knechten voor een Aussie, Fransman, Sloveen, twee Italianen en een Belg die door de mazen van de wet is geglipt
Nee, dan ligt mijn sympathie meer bij Skil.
weer een wildcard extra, zie je wel dat het systeem nu beter werkt voor iedereen. Ondanks dat de ProTour toch nog bestaat in een afgeslante vorm.quote:Op maandag 29 december 2008 11:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
Onze vrienden van Bouygues hebben ondertussen ook aan RCS laten weten dat ze hun Giro mogen steken waar de zon niet schijnt, want ze doen niet mee.
Het zou zeker een aanwinst zijn voor de Giro, maar ik vrees dat hij zijn kansen met 65% zwaar overschat, de concurrentie lijkt me gewoon te groot (en in 't voordeel aangezien de meesten Italiaanser zijn).quote:Vacansoleil hoopt op deelname Giro d'Italia
Vacansoleil wil in mei deelnemen aan de Giro d'Italia. De nieuwe Nederlandse profploeg hoopt van de organisatoren een wildcard te ontvangen. Dat zegt manager Daan Luijkx in BN/De Stem.
Hij schat de kansen dat zijn ploeg een uitnodiging krijgt op 65 procent. "We hebben met Matteo Carrara en Clément Lhotellerie al klassementsmannen. Met Bobbie Traksel, Borut Bozic en nu Cooke erbij doen we ook mee in de sprints. We kunnen nu een team vormen waarmee ik aan de start durf te komen in een grote ronde", aldus Luijkx.
Vacansoleil telt komend seizoen 22 renners. Op de valreep wist de ploeg nog enkele ervaren renners te strikken. "Dat we in ons eerste jaar al zo veel kwaliteit in huis hebben, is boven verwachting. Zoals we ook pas in ons derde jaar een grote ronde zouden rijden. Maar met Carrara erbij, ooit vierde in Zwitserland en 36e in de Tour, heb ik een goed gevoel over een start in de komende Giro."
quote:Met Bobbie Traksel, Borut Bozic en nu Cooke erbij doen we ook mee in de sprints.
quote:met Carrara erbij, ooit vierde in Zwitserland en 36e in de Tour,
de kans dat ze de Vuelta mogen rijden is groter dan de Giroquote:Op maandag 29 december 2008 19:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het zou zeker een aanwinst zijn voor de Giro, maar ik vrees dat hij zijn kansen met 65% zwaar overschat, de concurrentie lijkt me gewoon te groot (en in 't voordeel aangezien de meesten Italiaanser zijn).
quote:Marc Wauters mogelijk ploegleider Silence-Lotto
- Datum: 30-dec-2008 21:28
Marc Wauters is met Silence-Lotto in gesprek over een functie als ploegleider. Dit meldt de oud-renner van Rabobank dinsdag aan de Gazet van Antwerpen. "We hebben het over het financiële en het sportieve gehad", aldus de 39-jarige Belg. "Ik heb nog niet beslist, maar heb er wel een goed gevoel bij." Lotto is de ploeg van Thomas Dekker.
Wauters stopte in 2006 met fietsen. In 2001 reed hij kortstondig in de gele trui tijdens de Tour de France en won hij een etappe. In 1999 won hij de klassieker Parijs-Tours. Van 1998 tot 2006 stond hij onder contract bij Rabobank.
Straffe praatquote:‘Ik kan Contador verslaan’
AMSTERDAM - Ambities heeft Andy Schleck genoeg. De renner van Saxo Bank zegt in Marca dat hij in de Tour de France de strijd wil aangaan met de allerbeste.
“Het afgelopen seizoen heb ik gezien dat mijn derde week in de Tour de beste was,” herinnert Schleck zich. “Ik heb in de Alpen mijn klassement verspeeld, maar in de laatste week heb ik duidelijk gemaakt dat ik de strijd aan kan gaan met de besten. De gele trui is binnen mijn bereik.”
De jonge Luxemburger concentreert zich de komende tijd vooral op zijn tijdritten. “Die moeten in de komende Tour van een beter niveau zijn. Daar zijn wij nu druk mee bezig om deze te verbeteren. De komende maanden ga ik samen met enkele ploeggenoten elke bergetappe verkennen, zodat ik niet voor verrassingen kom te staan,” vertelt Andy.
Contador
Tijdens de Tour zal hij tegenover de gedoodverfde titelkandidaat Alberto Contador staan. Of hij een kans maakt? “Natuurlijk is hij de grootste favoriet. Maar ik heb bewezen dat ik ook hem kan verslaan. Waarom zou dat dan niet in de komende Tour kunnen gebeuren?,” besluit Schleck.
nergens tot nu toe, maar als er 1 is die .. alhoewel, dan zie ik Gesink ook wel als kanshebber..quote:Op donderdag 1 januari 2009 10:08 schreef Leatherface het volgende:
Waar heeft A. Schleck bewezen Contador te kunnen verslaan?
Mwah, de Tour won Contador met klein verschil, maar in sommige bergritten was ie toch wel aardig indrukwekkend. Maar echt oppermachtig was ie tot zover nog niet, nee.quote:Op donderdag 1 januari 2009 12:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Schleck moet nog werken aan zijn tijdrit en misschien zijn koers-intelligentie.
Maar hij was gewoon de beste in de laatste Tour-week vorig jaar. En vooral: hij was overtuigend. Contador heeft elke grote ronde al eens gewonnen en geen enkele overtuigend.
Ik vond Schleck bergop overtuigender dan Contador in zijn laatste Tour (en Vuelta en Giro). Schleck heeft een mindere tijdrit voorlopig, dus hij zal het nog wel moeten afleggen tegen Contador, die, ook als Armstrong de sterkere blijkt te zijn, wel een vrije rol zal hebben.quote:Op donderdag 1 januari 2009 12:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Schleck moet nog werken aan zijn tijdrit en misschien zijn koers-intelligentie.
Maar hij was gewoon de beste in de laatste Tour-week vorig jaar. En vooral: hij was overtuigend. Contador heeft elke grote ronde al eens gewonnen en geen enkele overtuigend.
quote:Italiener will 2009 Klassiker und die WM gewinnen
Rebellin nimmt sich Zoetemelk zum Vorbild
link: http://www.radsport-news.com/sport/sportnews_54332.htm
Kortom, Luca Gelfi heeft zich op 42-jarige leeftijd van kant gemaakt. Hij won in 1990 nog 2 etappes in de Giro.quote:Tragedia nel ciclismo: Luca Gelfi si è suicidato
Tragedia della depressione oggi a Torre de' Roveri: nel suo negozio di biciclette si è tolto la vita Luca Gelfi. Bergamasco, classe 1966 (era nato il 21 giugno), Gelfi è stato professionista dal 1988 al 1998 cogliendo quattro vittorie, tra le quali spiccano due tappe al Giro d'Italia del 1990, quello vinto da Bugno. Aveva vestito i colori di Del Tongo, MG, Eldor, Mapei, Brescialat e Ros Mary. Tra i suoi piazzamenti di rilievo, spicca il secondo posto nella Milano-Sanremo del 1993, alle spalle di Fondriest e davanti a Sciandri.
Conclusa la carriera agonistica, Gelfi era salito in ammiraglia e da anni era il tecnico del Team F.lli Giorgi, una delle più quotate formazioni juniores d'Italia.
Da qualche tempo Gelfi soffriva a causa di una forte depressione e pare che l'ultima telefonata l'abbia fatta proprio a Carlo Giorgi, suo patron e grande amico, che in questo momento si trova in Romania. Gelfi (nella foto con Paolo Sipala) lascia la moglie e un piccolo bimbo.
Tuttobiciweb.it
overtuigender? contador reed weg van de tegenstand, shleck heeft nooit weggereden. Alle tegenstanders die shleck juist kon volgen of net niet kon lossen heeft contador er allemaal al meermaals afgereden bergop.quote:Op donderdag 1 januari 2009 13:03 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik vond Schleck bergop overtuigender dan Contador in zijn laatste Tour (en Vuelta en Giro). Schleck heeft een mindere tijdrit voorlopig, dus hij zal het nog wel moeten afleggen tegen Contador, die, ook als Armstrong de sterkere blijkt te zijn, wel een vrije rol zal hebben.
mooi blok voor de Ronde van Vlaanderen, Freire deed het vorig jaar ook niet slecht.quote:NUYENS: "VOEL ME THUIS BIJ RABOBANK"
Nick Nuyens is een van de 6 nieuwkomers
in het ProTour-team van Rabobank. "Maar
ik voel me hier al helemaal thuis", zei
hij op de teamvoorstelling voor 2009.
"We zijn al een aantal keer samen ge-
weest en ik kende de meeste gezichten
al", vertelde Nuyens aan Sporza. Hij
stapte over na twee jaar bij Cofidis.
"Het verschil is enorm: alles is hier
hypergestructureerd en heel professio-
neel. Er wordt veel van jou verwacht,
maar je krijgt er veel voor terug."
Waarom koos hij voor Rabobank? "Zij
willen de Ronde van Vlaanderen winnen
en ik ook. Dan vind je elkaar."
&
NUYENS: "ALLES MOET WIJKEN VOOR RONDE"
De Ronde van Vlaanderen is hét doel in
2009 van Nick Nuyens. Vorig jaar werd
hij tweede, net als in Het Volk. "Ik
kon vorig jaar niet van de zege proeven
en dat wil ik niet meer meemaken."
"Ik weet dat ik de Ronde kan winnen. Ik
krijg ook het vertrouwen van Rabobank.
Meer dan vroeger wil ik er dit jaar vol
voor gaan. Alles moet daarvoor wijken."
Bij Cofidis was hij vaak de enige kop-
man. "Maar hier zal ik het kopmanschap
moeten afdwingen. Flecha en Langeveld
kunnen ook winnen. De beste van de dag
zal de hoofdrol krijgen, maar dat is
voor mij geen enkel probleem."
Boom is volgens mij een uitermate geschikte renner voor de AGR. Maar dat is hij ook voor de RvV en P-R. Het ligt er dus puur aan hoe hij zijn voorseizoen gaat indelen. Volgens mij dacht ik ergens gelezen te hebben dat hij dit jaar nog geen klassiekers in het voorseizoen gaat rijden. Ergens begrijpelijk, maar toch jammer.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:41 schreef groenen het volgende:
Ze hebben alleen bijna niemand voor de heuvelklassiekers, of ze moeten Freire weer uitspelen in de AGR![]()
Ik denk dat Gesink daar wat explosiviteit tekort komt.
Voor Milan San Remo zijn er voldoende noemenswaardige koersen te noemen:quote:
Dat hadden ze al. Brown won al een rit in de Jayco Bay Cycling Classic en heeft vandaag zijn totaal op 2 gebracht door het eindklassement te winnen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:28 schreef The_Hives het volgende:
En rabo heeft de eerste overwinning van 2009 te pakken
Rabobank? Kan iemand mij dan uitleggen waarom er geen Rabobank achter zijn naam staat?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat hadden ze al. Brown won al een rit in de Jayco Bay Cycling Classic en heeft vandaag zijn totaal op 2 gebracht door het eindklassement te winnen.
Omdat ze voor lokale ploegen rijden? B.v. McEwen rijdt voor Katjoesja, Cooke voor Vacansoleil en Simon Gerrans voor Cervelo.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:40 schreef kawotski het volgende:
[..]
Rabobank? Kan iemand mij dan uitleggen waarom er geen Rabobank achter zijn naam staat?
Results - Stage 2
Geelong - Short course - Saturday 3 January 2009
Elite Men Stage Result
1 Graeme Brown Urban Hotel
2 Joel Pearson Savings & Loans
3 Robbie McEwen Bike Hub/Ridley
4 Leigh Howard Jayco VIS
5 Bernie Sulzberger Virgin Blue
6 Michael Stallard Savings & Loans
7 Baden Cooke O2 Networks - Reflections Group
8 Simon Gerrans O2 Networks - Reflections Group
9 Cody Stevenson Budget Forklifts
10 Nic Sanderson Rock Racing
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat hadden ze al. Brown won al een rit in de Jayco Bay Cycling Classic en heeft vandaag zijn totaal op 2 gebracht door het eindklassement te winnen.
maar dan is het nog geen overwinning voor Rabobank maar alleen Brown. Beetje ant-fucking natuurlijk..quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:45 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Omdat ze voor lokale ploegen rijden? B.v. McEwen rijdt voor Katjoesja, Cooke voor Vacansoleil en Simon Gerrans voor Cervelo.
Meerdere keren vermoed ik. Kans lijkt ook echter groot dat Brown dan 6e en McEwen 7e is. McEwen leek me vorig jaar al over zijn top, dat wordt dit jaar niet beter.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:12 schreef kawotski het volgende:
McEwen die achter Brown blijft, ben benieuwd hoe vaak Brown dat voor mekaar krijgt als het dus daadwerkelijk onder de vlag van Katusha en Rabobank gaat.
quote:'Ook Cinelli in de problemen'
De Italiaanse Cinelli-ploeg is nog niet in het bezit van een licentie voor het wielerjaar 2009. Dat meldt het Italiaanse Tuttobiciweb . Het management zal dan ook haast moeten maken om bij de Italiaanse wielerbond nog een proflicentie af te dwingen.
Bij het team, dat wil opereren onder de vlag van San Marino, staan controversiële renners onder contract. Onder meer dopingzondaar Jorg Jaksche en het 'enfant terrible' Frank Vandenbroucke hebben een verbintenis met de ploeg.
Straks blijkt dat ook een spookploeg te zijn zoals H2O en staan er nog een batterij renners op straat ...quote:
Een complot van Armstrong, Valverde en co tgen VDB en Snuffelquote:Op donderdag 8 januari 2009 17:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Straks blijkt dat ook een spookploeg te zijn zoals H2O en staan er nog een batterij renners op straat ...
*Is blij*quote:Vacansoleil in Italiaanse topkoersen
vrijdag 09 januari 2009
Het nieuwe Nederlandse Pro Continentale team Vacansoleil heeft zich vrijdagochtend voorgesteld aan de pers. Bij de ploegpresentatie werd bekend dat het Vacansoleil Pro Cycling Team ook een wildcard heeft ontvangen voor zowel de Tireno - Adriatico als Milaan - San Remo. Naast de twee Italiaanse topwedstrijden hoopt men o.a. aan de Giro en/of de Vuelta deel te kunnen nemen.
De organisatie van de Vuelta a Espana gaf eerder al aan dat het graag twee Nederlandse teams aan de start zou hebben staan nu de drie weken durende wedstrijd komend jaar in Assen zal starten. Rabobank is al wel zeker van één van die twee plaatsen. Er zal dan ook een strijd tussen Skil-Shimano en Vacansoleil uitgevochten moeten worden voor dat tweede startbewijs.
Naast de twee grote Italiaanse wedstrijden en mogelijk de Giro en/of de Vuelta, heeft Vacansoleil ook groen licht gekregen voor de Amstel Gold Race. Organisator Leo van Vliet bevestigde het team dat de deelname een feit is. In het voorjaar zal Vacansoleil in ieder geval ook te zien zijn in de Ster van Besseges, de Ruta del Sol, de Ronde van Algarve en de Ronde van de Middellandse Zee. Op dit moment probeert het ploegmanagement bij zoveel mogelijk Belgische voorjaarsklassiekers een startbewijs los te peuteren.
Het team dat is voortgekomen uit P3 Transfer - Batavus hoopt in 2009 een goede stap vooruit te zetten. Daarvoor werden een aantal aantrekkelijke renners aangetrokken die de rol van kopman goed aankunnen. Baden Cooke werd overgenomen van Barloworld en de Australiër, doe overigens niet op de presentatie aanwezig was i.v.m. het Australisch Kampioenschap, wil laten zien wat hij waard is. Vanaf de Omloop Het Volk wil hij er staan. Hij zal in het kopmanschap daarbij o.a. worden gesteund door Bjorn Leukemans, die uit is op revanche. De Belg werd na een vermeende positieve dopingtest ontslagen bij Predictor-Lotto, maar later vrijgesproken.
Door het aantrekken van Gerben Löwik werd tevens een pak ervaring aan de ploeg toegevoegd. De 31-jarige renner uit Vriezenveen kende bij Rabobank vier jaren van pech, maar is nu zeer gemotiveerd om zich weer te laten zien. Manager Daan Luijkx zei eerder al in Löwik een goede versterking te zien: “Gerben is een renner waar de jonge renners zich in en buiten de koers aan op kunnen trekken. Hij is enorm gedreven en ik ben erg blij met zijn komst.”
Met Cooke, Löwik, Traksel en Bozic in het team kan Vacansoleil rekenen op een aantal snelle mannen die tevens goed uit de voeten kunnen in de voorjaarsklassiekers. Daarnaast denkt de derde Nederlandse profploeg na Rabobank en Skil-Shimano, met de Italiaan Matteo Carrara en de Fransman Clément Lhotellerie twee uitstekende renners voor de meerdaagse koersen te hebben.
Wielerland.nl
En Leukemans gaat ze naar eigen zeggen allemaal ownen ...quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:53 schreef TheArt het volgende:
Als ze ook nog startrecht krijgen in een groot deel van de Vlaamse voorjaarskoersen dan hebben ze echt een schitterend programma voor het eerste deel van een eerste jaar. Milaan-San Remo, Tirreno Adriatico, AGR, Ster van Besseges, de Ruta del Sol, de Ronde van Algarve en de Ronde van de Middellandse Zee en dan nog enkele Vlaamse koersen. Dat mag er zeker wezen
quote:Rasmussen wil rentree maken in Vuelta 2009
07 januari 2009
Michael Rasmussen heeft een terugkeer in het wielerpeloton nog altijd niet uit zijn hoofd gezet. De oud-renner van Rabobank wil het verleden achter zich laten en zich weer richten op het wielrennen.
Rasmussen zou zijn comeback willen plannen tijdens de Ronde van Spanje van dit jaar. Die Vuelta start in Assen waar de 34-jarige zijn rentree wil maken. "De gedachte is prachtig en ik ben volop in training. Alles hangt af of er een ploeg is die mij wil aannemen," aldus de Deen in de Deense krant Politiken.
Katusha, Liquigas.. als zn prijs niet te hoog is denk ik nog wel dat er wat animo voor hem isquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |