duh .. maar olvarit is wat de naam is.quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:24 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Als je het artikel gelezen zou hebben had je geweten dat dat niet Olvarit / Nutricia was, maar HVV - een leverancier van hun.
Er zit een groot verschil in zeggen dat Olvarit vervuild was, of dat Olvarit expres slechte stoffen erin stopte.quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:27 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
duh .. maar olvarit is wat de naam is.
quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:27 schreef ToT het volgende:
Hoe weet je dat er kwik in zit? Heb je daar een bron van?
Kwik zorgt trouwens voor verlammingsverschijnselen, impotentie, coma en uiteindelijk de dood. Ook schijn je er, door allerlei chemische reacties in je lichaam, een alcoholvergiftiging door te kunnen krijgen. Maar ADHD, autisme en astma?
"e:However, the blood mercury levels were not found to be significantly associated with ADHD symptoms in children.
Bron.quote:CONCLUSIONS: The observed association between blood lead concentration and the appearance of ADHD symptoms in Korean children suggests that lead, even at low concentrations, is a risk factor for ADHD.
Wat denk je als je zijn posts leest?quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:17 schreef Zwansen het volgende:
Lambiek, ik hoop echt voor je dat je een of andere relkloon bent van Meki.
Je wil toch niet serieus beweren dat je in het dagelijks leven ook al deze rotzooi verkoopt aan andere mensen?
Daar zou ik idd ook wel een bronvermelding van willen zien.quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:25 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Dat is echt klinkklare onzinHeb je daar bronnen voor?
Ik ken toevallig een onderzoeksgroep in Leiden die heel ver is met kankeronderzoek en die worden allerminst tegengewerkt. In tegendeel zelfs; die krijgen 5 miljoen subsidie
!
Lood i.p.v. kwik. Okee, lood tast volgens mij ook je zenuwstelsel aan, dus dat kan best wel kloppen.quote:
Exactquote:Op dinsdag 23 december 2008 12:35 schreef ToT het volgende:
[..]
Lood i.p.v. kwik. Okee, lood tast volgens mij ook je zenuwstelsel aan, dus dat kan best wel kloppen.
Ach joh,quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Daar zou ik idd ook wel een bronvermelding van willen zien.
Lambiekje, serieus: een beetje paranoia is gezond; het houdt je scherp. Men moet niet zomaar alles accepteren wat er gezegd wordt, maar jij lijkt ALLES te slikken wat mensen tegen de gevestigde orde roepen. Dit lijkt me alles behalve gezond. Jouw hele wereldbeeld is echt enorm paranoïde. Als je je nou op 1 of 2 dingen zou focussen en daar tegen zou strijden....okay! Maar jeez: BNW, de Twin Towers, illuminati, Vrijmetselaars, de Bilderberg groep, de BigFarma enz enz enz enz enz...... Je bent echt een Don Quichotte die tegen windmolens vecht. Doe alsjeblieft een stapje terug joh, denk aan je bloeddruk. Ook al ZOU je op de helft van je punten gelijk hebben, dan nog zul je weinig mensen weten te overtuigen doordat je OVERAL tegenaan schopt.
Stel prioriteiten; wat vind je belangrijk in het leven om je druk over te maken en waarover wil je mensen ECHT wakker schudden? Wat is nog enigszins tastbaar en hard aan te tonen met neutrale bronnen i.p.v. met obscure sites van onbekende mensen die naam willen maken?
De wereld IS verrot, dat staat onomstotelijk vast, maar jij kunt niet in je eentje de hele gevestigde orde omver werpen.
mercury is kwik, dus er zit kwik inquote:Op dinsdag 23 december 2008 12:35 schreef ToT het volgende:
[..]
Lood i.p.v. kwik. Okee, lood tast volgens mij ook je zenuwstelsel aan, dus dat kan best wel kloppen.
Gastquote:Op dinsdag 23 december 2008 12:38 schreef Goelie het volgende:
[..]
mercury is kwik, dus er zit kwik in
quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:41 schreef Bravebart het volgende:
[..]
GastHij bedoelt dat bewezen is dat lood ADHD veroorzaakt en kwik dat niet doet. Beter lezen.
quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:27 schreef ToT het volgende:
Hoe weet je dat er kwik in zit? Heb je daar een bron van?
quote:
Er werd iets gezegd over dat er een onderzoek was gedaan naar of kwik ADHD kon veroorzaken. Ik heb de link nog niet bekeken of die Koreaanse kindertjes die kwik via vaccinatie hebben binnen gekregen, maar ik denk eerder dat het door voeding komt (vissen eten uit vervuilde rivieren of zo). Ik check ff.quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:41 schreef Bravebart het volgende:
[..]
GastHij bedoelt dat bewezen is dat lood ADHD veroorzaakt en kwik dat niet doet. Beter lezen.
Los van het feit hoe mensen aan het kwik in hun bloed komen, de artikels zijn er een beetje wazig over of hoge kwikwaardes nou wel of geen oorzaak zijn van ADHD. het artikel wat ik eerder al postte lijkt het te ontkennen, maar dit artikel lijkt het toch toch waarschijnlijk te vinden.quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:52 schreef ToT het volgende:
[..]
Er werd iets gezegd over dat er een onderzoek was gedaan naar of kwik ADHD kon veroorzaken. Ik heb de link nog niet bekeken of die Koreaanse kindertjes die kwik via vaccinatie hebben binnen gekregen, maar ik denk eerder dat het door voeding komt (vissen eten uit vervuilde rivieren of zo). Ik check ff.
De basisstelling was dat je door die vaccinaties ADHD enzo kon krijgen. Als verklaring daarvoor werd gezegd dat er kwik in zou zitten. Nu wordt gezegd dat kwik geeneens ADHD kan veroorzaken.
Edit: die link blijft er neutraal over: die kids hadden gewoon kwik of lood in het bloed zitten en er wordt NIET gezegd hoe ze er aan kwamen.
maar...quote:CONCLUSION: High blood mercury level was associated with ADHD.
quote:Whether the relationship is causal requires further studies.
Als ik de wiki zo zie en doorklik op bron [1] dan likt het dat erop dat ze Thimerasol gaan weren uit de vaccins in de toekomst.quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:55 schreef Goelie het volgende:
Of het in Olvarit zit weet ik niet.
wel vond ik dit:
Baby food mercury concern
Parents are being reassured about mercury levels in baby foods despite reports suggesting high levels have been found.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/2931565.stm
en http://en.wikipedia.org/wiki/Thimerasol
over kwik in een vaccin.
Bron.quote:A number of affluent countries are moving to eliminate thiomersal (thimerosal), an ethylmercury preservative, from vaccines as a precautionary measure because of concerns about the potential adverse effects of mercury in infants. The WHO advocates continued use of thiomersal-containing vaccines in developing countries because of their effectiveness, safety, low cost, wide availability and logistical suitability in this setting.
The guidelines for long-term mercury exposure should not be used for evaluating risk from intermittent single day exposures, such as immunisation using thiomersal-containing vaccines. Similar or higher mercury exposures likely occur from breast feeding and the health benefit of eliminating thiomersal from a vaccine, if any, is likely to be very small. On the other hand, the benefits accrued from the use of thiomersal-containing vaccines are considerably greater but vary substantially between affluent and developing regions of the world. Because of the contribution to overall mercury exposure from breast milk and diet in later life, the removal of thiomersal from vaccines would produce no more than a 50% reduction of mercury exposure in infancy and <1% reduction over a lifetime.
Different public policy decisions are appropriate in different settings to achieve the lowest net risk, viewed from the perspectives of the individual vaccinee or on a population basis. In developing regions of the world, at least over the next decade, far more benefit will accrue from protecting children against widely prevalent vaccine-preventable diseases by focusing efforts aimed at improving infant immunisation uptake by using current, inexpensive, domestically-manufactured, thiomersal-containing vaccines, than by investing in thiomersalfree alternatives.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |