abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 januari 2009 @ 20:54:23 #261
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_64703564
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:50 schreef ToT het volgende:
Goddomme zeg, te erg!

Tuurlijk; als je te hygiënisch werkt, krijg je een compleet belabberde weerstand, maar dat wil niet zeggen dat ik aan een petrischaaltje met de pest-bacterie ga lopen likken terwijl ik lekker met een hoop stront ga zitten kleien.
Je moet gewoon verstandig met hygiene omgaan. Ik heb het toch niet over excessen.
Feit is wel dat we met onze steriele wereld wel steeds zwaker en allergischer zijn geworden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 5 januari 2009 @ 20:55:15 #262
52357 Lambiekje
pi_64703604
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:46 schreef Iblis het volgende:

[..]

En nu nog iets met bewijzen in plaats van zwartmakingen....
J6 hoe f*cking blind is men.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_64703678
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Je moet gewoon verstandig met hygiene omgaan. Ik heb het toch niet over excessen.
Feit is wel dat we met onze steriele wereld wel steeds zwaker en allergischer zijn geworden.
quote:
Wassen maakt je juist jezelf vatbaarder voor alles en nog wat. Gewoon brood eten met zandbakhanden lekker weerstand op bouwen Zeep en al die middeltjes is geheel niet goed voor je lichaam. Mensen die dus constant en altijd hand wassen zijn het allergiest.
  maandag 5 januari 2009 @ 20:58:48 #264
52357 Lambiekje
pi_64703786
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:56 schreef ToT het volgende:

[..]

[..]

wie zegt dat je daar pharmaceutische rotzooi voor moet gebruiken?! Is dat de enige manier om je te wassen en je hygiene te waarborgen?
pi_64704151
Ah tuurlijk ja; water en zeep zijn idd smerige middeltjes van de BigPharma om de wereldbevolking te decimeren, stom dat ik daar ff niet aan dacht!

Nee tuurlijk; je moet niet continu met antibacteriële zeep werken, maar dat zeg je niet: je hebt het over zeep in het algemeen.
  maandag 5 januari 2009 @ 21:05:34 #266
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_64704152
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:55 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

J6 hoe f*cking blind is men.
Geen antwoord dus?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_64704276
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:58 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wassen maakt je juist jezelf vatbaarder voor alles en nog wat. Luizen bijv komt meest voor bij de kinderen die hun haren het vaakst wassen. Elke dag shampooën is slecht voor het haar. Gewoon brood eten met zandbakhanden lekker weerstand op bouwen Zeep en al die middeltjes is geheel niet goed voor je lichaam. Mensen die dus constant en altijd hand wassen zijn het allergiest.
Toevallig heb ik microbiologie gehad, en er zijn een aantal bacteriën die op je huid leven, in totaal zelfs ~150 soorten, maar die leven op vrij specifieke plaatsen, zo zijn de coccen die rondom de anus voorkomen onschuldig, totdat ze weer opnieuw in het spijsverteringskanaal komen, en helemaal als ze uit ontlasting van dieren komen.

Idem trouwens met de bacteriën uit bloed, moet je voor de gein eens een drupje varkensbloed in een open wondje doen, en er volgens jouw redenatie even een paar dagen niks mee doen. Je mag blij zijn als het bijbehorende ledemaat nog kunnen redden van de infectie die dat geeft. (En ja, dat heb ik zelf mogen aanschouwen met een uitbener bij ons in de vleesfabriek die het wel beter wist)

Overigens hebben bacteriën een extern transportmechanisme nodig, die hebben geen pootjes waar ze mens A naar mens B kunnen wandelen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_64704749
Duidelijke voorbeelden!

Ik heb zelf ook op een laboratoriumschool gezeten, maar zelfs iemand die op de middelbare school een paar lesjes biologie heeft gehad snapt wel dat je je af en toe moet wassen.

Maar nee: de school misleidt je natuurlijk alleen maar!
  maandag 5 januari 2009 @ 21:18:25 #269
52357 Lambiekje
pi_64704902
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:15 schreef ToT het volgende:
Duidelijke voorbeelden!

Ik heb zelf ook op een laboratoriumschool gezeten, maar zelfs iemand die op de middelbare school een paar lesjes biologie heeft gehad snapt wel dat je je af en toe moet wassen.

Maar nee: de school misleidt je natuurlijk alleen maar!
ik zeg niet dat je je niet moet wassen? Ik zeg ook niet dat je met poep moet kleien. Of dat je je been moet amputeren en dan er een varkenspoot aan naaien. Dat zij excessen. Tjsss wat denk je wel niet.

Ik zeg waarom moet we rotzooi van Bigpharma gebruiken? Al die 123 shampoos waar slaat dat op.
pi_64705051
Je had het net over zeep! Moet je zien hoe lang er al zeep gebruikt wordt en wat voor positief effect dat op de volksgezondheid heeft gehad!
  maandag 5 januari 2009 @ 21:23:31 #271
52357 Lambiekje
pi_64705193
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:21 schreef ToT het volgende:
Je had het net over zeep! Moet je zien hoe lang er al zeep gebruikt wordt en wat voor positief effect dat op de volksgezondheid heeft gehad!
Fight club: Tyler says Use Soap
pi_64705250
LOL

Nee maar okee: laten we het er maar op houden dat veel dingen nogal rottig uit je strot komen en dat je veel dingen vaak net iets genuanceerder bedoelt dan hoe je ze typt.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 04:06:34 #273
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_64717117
quote:
Op maandag 5 januari 2009 14:36 schreef Orwell het volgende:

[..]

het gaat om het woordje 'newly"

"I have always thought since I first heard about the Somali children that this really proves the causal role of vaccines. The Amish children who have no vaccines have no autistic-like disorders and the Somali children who are newly exposed to aggressive vaccine programmes have exceptionally high levels! What more evidence is needed?"
En hadden ze die 'exceptionally high levels' vóór de vaccinaties niet?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:39:32 #274
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_64728953
Zoals ik bij mn veiligheidscursus microbiologie heb geleerd, is het beter om met warm water en gewone zeep te wassen (3 minuten) dan met desinfectans (zoals bijv. 70% alcohol), omdat het gelijk emulgeert en reinigt Daar komt bij, dat bij desinfectans de lijken van bacteriën en het vuil blijven liggen, waardoor de bacteriën vervolgens dus weer vrolijk gaan groeien

Conclusie: niks mis met gewone zeep

NB: Zeep+warm water doden 80% van de bacteriën en organische stoffen. Desinfectantia doden 90% van de bacteriën, maar het vuil/bacteriën blijven liggen, dus kans op doorgroeien.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_64733943
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:39 schreef Bravebart het volgende:
Zoals ik bij mn veiligheidscursus microbiologie heb geleerd, is het beter om met warm water en gewone zeep te wassen (3 minuten) dan met desinfectans (zoals bijv. 70% alcohol), omdat het gelijk emulgeert en reinigt Daar komt bij, dat bij desinfectans de lijken van bacteriën en het vuil blijven liggen, waardoor de bacteriën vervolgens dus weer vrolijk gaan groeien

Conclusie: niks mis met gewone zeep

NB: Zeep+warm water doden 80% van de bacteriën en organische stoffen. Desinfectantia doden 90% van de bacteriën, maar het vuil/bacteriën blijven liggen, dus kans op doorgroeien.
Het beste is (volgens mijn microbiologie leraar) om eerst met een desinfectant te wassen, want zo week je ook bacteriën ed los uit de huidplooien, en vervolgens hier nogmaals met zeep achteraan te gaan. Daarom wassen chirurgen zich ook altijd 2x naar ik meen..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_64733979
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ik zeg niet dat je je niet moet wassen? Ik zeg ook niet dat je met poep moet kleien. Of dat je je been moet amputeren en dan er een varkenspoot aan naaien. Dat zij excessen. Tjsss wat denk je wel niet.

Ik zeg waarom moet we rotzooi van Bigpharma gebruiken? Al die 123 shampoos waar slaat dat op.
Je moet je handen ook niet wassen met shampoo...
  dinsdag 6 januari 2009 @ 16:44:10 #277
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_64734287
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:35 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het beste is (volgens mijn microbiologie leraar) om eerst met een desinfectant te wassen, want zo week je ook bacteriën ed los uit de huidplooien, en vervolgens hier nogmaals met zeep achteraan te gaan. Daarom wassen chirurgen zich ook altijd 2x naar ik meen..
Dat is inderdaad het beste, maar desinfectant zijn vaak niet zo goed voor je huid, dus dat wordt over het algemeen niet gedaan
  dinsdag 6 januari 2009 @ 17:34:53 #278
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_64736370
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

quote:
Zeep en al die middeltjes is geheel niet goed voor je lichaam.
Dat leek je wel degelijk te beweren.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_64753264
toen we eens naar de couveuse-afdeling gingen voor een 'kraambezoek' moesten we idd ook eerst met alcohol handen wassen en daarna met zeep voor we naar binnen mochten.
  woensdag 7 januari 2009 @ 08:52:29 #280
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_64758773
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:51 schreef poemojn het volgende:
toen we eens naar de couveuse-afdeling gingen voor een 'kraambezoek' moesten we idd ook eerst met alcohol handen wassen en daarna met zeep voor we naar binnen mochten.
Wij hebben als richtlijn dat we alleen desinfectant gebruiken als er pathogene organismen op de huid zijn gekomen. De residente flora (micro organismen die de huid koloniseren en zich daar vermenigvuldigen) die niet door zeep en water verwijderd wordt, is normaliter namelijk niet schadelijk voor de mens. Behalve dus in het geval van pathogene organismen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')