abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 januari 2009 @ 17:53:02 #221
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_64654193
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:41 schreef PatGreen het volgende:
Ik heb het hele topic niet gelezen omdat er zooooveel in staat maar ik ben zwanger en ben zelf ook een beetje huiverig om mn toekomstige babytje bloot te stellen aan allerlei vacinaties die ik niet zo vertouw.
Die hele autisme epedimie in Amerika bijvoorbeeld zet me erg aan het denken hierover.
Welke zouden mensen aanraden wel te nemen en welke in ieder geval niet?

Niet dat ik dit klakkeloos aan zal nemen natuurlijk,
maar ben gewoon benieuwd wat hierover te vinden is of wat bijv, Lambiekje hierover weet?
De welkdenkenden raden aan het wel te doen, de mensen die in allerhande complottheorieën geloven raden het af.

Ofwel, het is maar net of je zo wantrouwig bent als de complotdenkers. Als je dat niet bent (wat ik hoop voor je) moet je je vooral geen zorgen maken en doen wat de rest van de wereld ook doet.
Maargoed, het blijft je eigen keus
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_64654667
quote:
Ik heb het hele topic niet gelezen omdat er zooooveel in staat maar ik ben zwanger en ben zelf ook een beetje huiverig om mn toekomstige babytje bloot te stellen aan allerlei vacinaties die ik niet zo vertouw.
Die hele autisme epedimie in Amerika bijvoorbeeld zet me erg aan het denken hierover.

maar ben gewoon benieuwd wat hierover te vinden is of wat bijv, Lambiekje hierover weet?
Allereerst van harte gefeliciteerd natuurlijk!

Mja autisme-epidemie....
In Amerika staan ze ontzettend snel met labeltjes en de daar bij behorende medicijnen klaar.
Is je kind soms een beetje druk? ADHD! Volpompen met Ritalin! (Ik weet ff de cijfers niet, maar er zijn bizar veel kinderen aan de Ritalin daar)
Artsen daar willen zo veel mogelijk geld verdienen en de concurrentie onderling is zeer groot.
Staat de diagnose je als patiënt niet aan? Ga dan naar een arts toe die wél een diagnose trekt die jij wil en daar medicijnen voor voorschrijft.
Geloof je als ouder zijnde dat je kind, dat een beetje introvert is, een autist is? Shop maar net zo lang langs artsen en psychiaters tot je eentje gevonden hebt die het met je eens is en er medicijnen voor geeft.
Heb je een pijntje? Pfff Paracetamol? Daar lachen ze in Amerika om, terwijl je hier in Nederland zo ongeveer op sterven moet liggen voor je wat sterkers krijgt.

DAT zijn de oorzaken van de "epidemieën" in Amerika: laffe artsen die meer aan hun portemonee denken dan aan de patiënt. En dan denken ze NIET vanuit de BigPharma kant, maar vanuit de kant dat ze hun patiënten niet willen verliezen.

Kortom: wees alsjeblieft niet te angstig voor vaccinaties. Dat is écht niet de oorzaak van de "autisme-epidemie".
pi_64654893
Ik beschouw mezelf ook als een weldenkend mens en ik denk dat een gezonde dosis wantrouwen daarbij hoort

Ik maak me wel zorgen over waar we ons heen laten leiden als we slapend door blijven gaan.

'Complotdenkers' is een etiketje wat je een nare bijsmaak probeert te geven en waaronder iedereen word geschaard die niet alles aanneemt en de mogelijkheid dat er mensen zijn die het niet het beste met de algehele mensheid voor hebben , maar vooral met hun eigen families en eigen mach,t niet bij voorbaat af doen als onzin.

Doen wat de rest van de wereld doet.... vind je dat nu werkelijk zelf een goede tip?
Staan de wereld en onze westerse maatschappij daarin er nu werkelijk zo goed voor?
Heb jij naar de verschillende documentaires gekeken ?
Wat vond je van de verhalen van verschillende deskundigen op uiteenlopende gebieden die de klokken luiden over praktijken die achter gesloten deuren af spelen?
Wat is jouw visie daarop?

In plaats van mensen als complottheoristen weg te zetten en , misschien doe jij dit niet maar ik lees het tot mijn schrik heel veel hier, zeer minachtend te behandelen , zou je je werkelijk kunnen verdiepen in wat er door mensen gezegd en aangekaart wordt.
  zondag 4 januari 2009 @ 18:21:34 #224
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_64655363
quote:

Neem Lambiekje alsjeblieft niet serieus hierin Hij mist de medische kennis die nodig is om iets zinnigs over dit onderwerp te zeggen. Wat hij denkt te weten is niet bepaald gebaseerd op rationele argumenten, maar meer op klakkeloos overgenomen paranoïde kreten van conspiracy websites.

Als je echt wat wilt weten kan je denk ik het beste een keer contact zoeken met een arts of bijvoorbeeld een consultatie bureau.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 4 januari 2009 @ 18:22:55 #225
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_64655431
quote:
Op zondag 4 januari 2009 18:10 schreef PatGreen het volgende:
Ik beschouw mezelf ook als een weldenkend mens en ik denk dat een gezonde dosis wantrouwen daarbij hoort

Ik maak me wel zorgen over waar we ons heen laten leiden als we slapend door blijven gaan.

'Complotdenkers' is een etiketje wat je een nare bijsmaak probeert te geven en waaronder iedereen word geschaard die niet alles aanneemt en de mogelijkheid dat er mensen zijn die het niet het beste met de algehele mensheid voor hebben , maar vooral met hun eigen families en eigen mach,t niet bij voorbaat af doen als onzin.

Doen wat de rest van de wereld doet.... vind je dat nu werkelijk zelf een goede tip?
Staan de wereld en onze westerse maatschappij daarin er nu werkelijk zo goed voor?
Heb jij naar de verschillende documentaires gekeken ?
Wat vond je van de verhalen van verschillende deskundigen op uiteenlopende gebieden die de klokken luiden over praktijken die achter gesloten deuren af spelen?
Wat is jouw visie daarop?

In plaats van mensen als complottheoristen weg te zetten en , misschien doe jij dit niet maar ik lees het tot mijn schrik heel veel hier, zeer minachtend te behandelen , zou je je werkelijk kunnen verdiepen in wat er door mensen gezegd en aangekaart wordt.
Weet je wat het is, op heel veel punten kan je flink wantrouwen hebben en twijfelen over de hele gang van zaken in de wereld, dat ben ik helemaal met je eens. Maar op dit punt, de vaccinaties, is er nog nooit iets wezenlijks bewezen, dat ze een negatieve invloed hebben (gehad) op de gezondheid. Het hele topic gaat het er al over en nog niemand is nog met een beetje gerenommeerd bewijs gekomen, dat ze slecht zijn. Tuurlijk, er zijn vast vaccinaties in omloop die misschien negatieve bijwerkingen kunnen hebben, maar dat zijn meestal vaccinaties voor relatief onbekende of nieuwe behandelmethoden en niet voor zoiets enorms als geboortevaccinaties (of wat het goeie woord daar ook voor is).
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  zondag 4 januari 2009 @ 22:14:57 #226
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_64667048
ah...2 medische experts aan het woord.
Als je echt wat wilt weten kan je denk ik het beste een keer contact zoeken met een arts of bijvoorbeeld een consultatie bureau.
of misschien het onafhankelijke (proest) voedingscentrum raadplegen??

maar kijk vooral niet naar doorgedraaide, communistische aluhoed-fanatici die programma's als Radar en het duivelse Zemba maken...met hun LEUGENS...big farma is er gewoon om mensen (het liefst arme afrikaanse kindertjes) te helpen! wie dat niet gelooft is paranoide.

http://www.trosradar.nl/index.php?id=uitzending&itemUid=1237
http://player.omroep.nl/?aflID=7951069
zembla over gardisal:
http://player.omroep.nl/?aflID=8122904
http://zapruder.nl/portal(...)gardasil_oplichting/
Huig
pi_64667368
PatGreen: ik sta als moderator en als gewoon mens precies tussen de conspiracy-gelovers en de debunkers in: ik weet gewoon 100% zeker dat er veel meer gebeurt dan wij te weten krijgen (en ik vind het persoonlijk zelfs een beetje naïef als mensen dat gaan ontkennen, aangezien er regelmatig schandalen naar buiten komen), maar ik denk ook dat veel conspiracy-gelovers weer veel te ver gaan met hun gedachtegangen. Niet alles van de gevestigde orde is slecht. Niet elke instantie is een slaaf van een verborgen overheid die de mensheid wil decimaliseren.

Trouwens; wat zou het nut zijn van vaccinaties te besmetten met kwik o.i.d.? Zoals al eerder in dit topic gezegd is, is de hoeveelheid vloeistof die je binnen krijgt ZO weinig dat als er een kwik-verontreiniging in zat, dat het echt een verwaarloosbare hoeveelheid zou zijn wat je uiteindelijk in je lichaam krijgt.
Of kwik autisme kan veroorzaken of niet staat nog wel een beetje ter discussie: de ene website zegt van wel, de andere zegt van niet.
Volg je gevoel en vooral ook je verstand. Laat je niet te bang maken door wat mensen hier roepen.
Moet je eens zien hoeveel mensen er jaarlijks worden ingeënt en hoe weinig kinderen uiteindelijk het labeltje "autist" opgeplakt krijgen. Als er bewust een conspiracy was om kinderen autistisch te maken, is de uitvoering wel zwaar beroerd.
Daarbij; wat heeft kinderen autistisch maken met een samenzwering te maken om de wereldbevolking te decimeren? Veel autisten stichten uiteindelijk ook een gezin.

Ik denk dat je eerder naar andere omgevingsfactoren moet kijken; voeding, straling, luchtverontreiniging, opvoeding enz.

Daarbij: wat wil je liever? Een miniem klein kansje dat je kind autistisch zou kunnen worden door een vaccinatie (iets wat NOOIT echt aangetoond is), of een verdomd grote kans dat je kind allerlei enge ziektes kan krijgen doordat je hem/haar niet laat inenten?
  zondag 4 januari 2009 @ 22:55:51 #228
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_64669108
quote:

Het klopt dat er een verband tussen baby-vaccinatie en autisme is. Maar dat je het roept heb je vast al wel wat zelf opgezocht of niet?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 4 januari 2009 @ 23:04:50 #229
52357 Lambiekje
pi_64669508
quote:
Op zondag 4 januari 2009 18:21 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Neem Lambiekje alsjeblieft niet serieus hierin Hij mist de medische kennis die nodig is om iets zinnigs over dit onderwerp te zeggen. Wat hij denkt te weten is niet bepaald gebaseerd op rationele argumenten, maar meer op klakkeloos overgenomen paranoïde kreten van conspiracy websites.

dat moet je natuurlijk altijd doen .. maar zij zullen altijd zeggen dat het goed is een vaccin nemen. Dat is nu het hele probleem IS de arts wel te vertrouwen...
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 4 januari 2009 @ 23:07:46 #230
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_64669639
quote:
Op zondag 4 januari 2009 22:55 schreef Lambiekje het volgende:
Het klopt dat er een verband tussen baby-vaccinatie en autisme is. Maar dat je het roept heb je vast al wel wat zelf opgezocht of niet?
Kom maar met bewijs. En niet dat Wakefield artikel uit the Lancet, dat al tig keer is herroepen, omdat Wakefield voor rekening (en met subsidie) van een actiegroep werkte die het verband aangetoond wilde hebben.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zondag 4 januari 2009 @ 23:16:06 #231
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_64669968
quote:
Op zondag 4 januari 2009 22:20 schreef ToT het volgende:
Trouwens; wat zou het nut zijn van vaccinaties te besmetten met kwik o.i.d.? Zoals al eerder in dit topic gezegd is, is de hoeveelheid vloeistof die je binnen krijgt ZO weinig dat als er een kwik-verontreiniging in zat, dat het echt een verwaarloosbare hoeveelheid zou zijn wat je uiteindelijk in je lichaam krijgt.
Of kwik autisme kan veroorzaken of niet staat nog wel een beetje ter discussie: de ene website zegt van wel, de andere zegt van niet.
Je kunt beter wetenschappelijke artikelen lezen dan websites. Wat kwik betreft, dat zit niet puur in vaccins, maar als een verbinding om het vaccin goed te houden. Overigens is in het in de VS en Europa al wel (grotendeels) uitgefaseerd, ondanks het feit dat er geen enkel verband is gevonden tussen kwik en autisme, maar vanuit het idee ‘better safe dan sorry’:
quote:
Conclusions Our study does not support a causal association between early exposure to mercury from thimerosal-containing vaccines and immune globulins and deficits in neuropsychological functioning at the age of 7 to 10 years.
bron
quote:
The discontinuation of thimerosal-containing vaccines in Denmark in 1992 was followed by an increase in the incidence of autism. Our ecological data do not support a correlation between thimerosal-containing vaccines and the incidence of autism.
bron
quote:
Conclusion The results do not support a causal relationship between childhood vaccination with thimerosal-containing vaccines and development of autistic-spectrum disorders.
bron
quote:
Conclusions. With the possible exception of tics, there was no evidence that thimerosal exposure via DTP/DT vaccines causes neurodevelopmental disorders.
bron
quote:
CONCLUSIONS. The prevalence of pervasive developmental disorder in Montreal was high, increasing in recent birth cohorts as found in most countries. Factors accounting for the increase include a broadening of diagnostic concepts and criteria, increased awareness and, therefore, better identification of children with pervasive developmental disorders in communities and epidemiologic surveys, and improved access to services. The findings ruled out an association between pervasive developmental disorder and either high levels of ethylmercury exposure comparable with those experienced in the United States in the 1990s or 1- or 2-dose measles-mumps-rubella vaccinations.
bron
quote:
Conclusions The DDS data do not show any recent decrease in autism in California despite the exclusion of more than trace levels of thimerosal from nearly all childhood vaccines. The DDS data do not support the hypothesis that exposure to thimerosal during childhood is a primary cause of autism.
bron
quote:
The body of existing data, including the ecologic data presented herein, is not consistent with the hypothesis that increased exposure to Thimerosal-containing vaccines is responsible for the apparent increase in the rates of autism in young children being observed worldwide.
bron
quote:
Daarbij: wat wil je liever? Een miniem klein kansje dat je kind autistisch zou kunnen worden door een vaccinatie (iets wat NOOIT echt aangetoond is), of een verdomd grote kans dat je kind allerlei enge ziektes kan krijgen doordat je hem/haar niet laat inenten?
Het is echt nooit aangetoond zelfs.

Ik reageer wat fel, want dit gezwam kan het best zo snel mogelijk de kop ingedrukt worden, want zoals je zegt: de gevolgen van niet vaccineren en de risico's zijn niet gering. Natuurlijk heb je in Nederland een soort van kuddeimmuniteit, maar je ondermijnt die wel door je kinderen niet in te enten.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zondag 4 januari 2009 @ 23:16:30 #232
52357 Lambiekje
pi_64669981
quote:
Op zondag 4 januari 2009 22:20 schreef ToT het volgende:
PatGreen: ik sta als moderator en als gewoon mens precies tussen de conspiracy-gelovers en de debunkers in: ik weet gewoon 100% zeker dat er veel meer gebeurt dan wij te weten krijgen (en ik vind het persoonlijk zelfs een beetje naïef als mensen dat gaan ontkennen, aangezien er regelmatig schandalen naar buiten komen), maar ik denk ook dat veel conspiracy-gelovers weer veel te ver gaan met hun gedachtegangen. Niet alles van de gevestigde orde is slecht. Niet elke instantie is een slaaf van een verborgen overheid die de mensheid wil decimaliseren.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good people to do nothing."
Dat is het probleem
quote:
Feit is wel dat kwik-termometers verboden zijn maar gewoon een minieme hoeveelheid in een baby spuiten is wel toegestaan wat is dat voor kul redenatie. Waarom zou het wel goed zijn ?
quote:
Volg je gevoel en vooral ook je verstand. Laat je niet te bang maken door wat mensen hier roepen.
Moet je eens zien hoeveel mensen er jaarlijks worden ingeënt en hoe weinig kinderen uiteindelijk het labeltje "autist" opgeplakt krijgen. Als er bewust een conspiracy was om kinderen autistisch te maken, is de uitvoering wel zwaar beroerd.
Brandbrief: toename autisme in Zuidoost-Brabant
Explosief zelfs...niet specifiek met vaccineren maar toch is er ook hier iets aan de hand...
quote:
Daarbij; wat heeft kinderen autistisch maken met een samenzwering te maken om de wereldbevolking te decimeren? Veel autisten stichten uiteindelijk ook een gezin.
quote:
Ik denk dat je eerder naar andere omgevingsfactoren moet kijken; voeding, straling, luchtverontreiniging, opvoeding enz.
De Codex ...
quote:
Uhh je stelt je kind dus juist bloot aan al die enge ziektes (verzwakt dan wel maar toch). Er is nog nooit aangetoond dat een vaccin effectief werkt. Het smoesje is dat je lichaam dan daar al vast aan wendt en zich kan wapenen. Maar dat vind ik nogal een volkomen ridicule redenatie. We hebben 100.000 jaar kunnen overleven maar nu met 80 jaar bigpharma is dat opeens onmogelijk. Zo zit de symbiose van de wereld helemaal niet in elkaar. Ondanks de wondermiddelen hebben we een explosief toename van autisme, add, adhd, astma en allere andere allergien. Jonge leeftijden parkinson e.d. How Come. We hebben geen vieze steden meer waar de drollen in de goot dreven ?!! Ondanks onze hygiene zijn we zwakker en zwakker geworden. How come?
  zondag 4 januari 2009 @ 23:17:19 #233
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_64670012
quote:
Op zondag 4 januari 2009 22:55 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wat Iblis zegt. Ga alsjeblieft geen leven in gevaar brengen door een loze kreet neer te zetten.
Onikaan ni ov dovah
  zondag 4 januari 2009 @ 23:21:22 #234
52357 Lambiekje
pi_64670190
quote:
Op zondag 4 januari 2009 23:17 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat Iblis zegt. Ga alsjeblieft geen leven in gevaar brengen door een loze kreet neer te zetten.
ik vind dat juist andersom ...

Wel apart overigens dat ik word genoemd. Dus kennelijk heeft jouw gezever op mij geen invloed om haar eigen mening vormen over de zaken ?! ....

Gewoon beide kanten info tot je nemen en dan zelf beslissen wat voor jezelf het beste is.
pi_64670510
quote:
Op zondag 4 januari 2009 23:04 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

dat moet je natuurlijk altijd doen .. maar zij zullen altijd zeggen dat het goed is een vaccin nemen. Dat is nu het hele probleem IS de arts wel te vertrouwen...
Niet in alle gevallen hoor, ik heb nog een mail liggen ergens boven waarin de fabrikant van het vaccin afraadde mijn dochter daarmee verder in te enten ivm mogelijke allergische reactie erop.
  zondag 4 januari 2009 @ 23:34:35 #236
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_64670775
quote:
Op zondag 4 januari 2009 23:16 schreef Lambiekje het volgende:
Feit is wel dat kwik-termometers verboden zijn maar gewoon een minieme hoeveelheid in een baby spuiten is wel toegestaan wat is dat voor kul redenatie. Waarom zou het wel goed zijn ?
Zoals ik juist aangaf, het is al uitgefaseerd, dus het is een beetje een non-probleem aan het worden. Maar, desondanks is het niet van invloed. Kwik is natuurlijk giftig, maar zoals bij elke stof geldt de uitspraak van Paracelsus: Alle Ding sind Gift, und nichts ohn Gift; allein die Dosis macht, daß ein Ding kein Gift ist..

Ook bij kwik, iets kan dus prima niet-giftig zijn in kleine hoeveelheden.
quote:
Brandbrief: toename autisme in Zuidoost-Brabant
Explosief zelfs...niet specifiek met vaccineren maar toch is er ook hier iets aan de hand...
Misschien moet je het dan niet aanhalen in een vaccinatietopic?
quote:
Uhh je stelt je kind dus juist bloot aan al die enge ziektes (verzwakt dan wel maar toch). Er is nog nooit aangetoond dat een vaccin effectief werkt.
De pokken zijn verbannen dankzij vaccins! Polio is nagenoeg uitgeroeid! De prevalentie van tal van kinderziekten is naar beneden gegaan, en zo voort. Dat je keer op keer deze aperte leugen herhaalt vind ik uitermate stuitend.
quote:
Het smoesje is dat je lichaam dan daar al vast aan wendt en zich kan wapenen. Maar dat vind ik nogal een volkomen ridicule redenatie. We hebben 100.000 jaar kunnen overleven maar nu met 80 jaar bigpharma is dat opeens onmogelijk.
Heb je ooit de slachtoffers van de Spaanse griep, de pestepidemieën, en zo voort opgezocht? Heb je eens gekeken wat ziektes in Zuid-Amerika hebben aangericht? ‘We’ overleefden slechts voor een kleine groep.
quote:
Zo zit de symbiose van de wereld helemaal niet in elkaar. Ondanks de wondermiddelen hebben we een explosief toename van autisme, add, adhd, astma en allere andere allergien. Jonge leeftijden parkinson e.d. How Come. We hebben geen vieze steden meer waar de drollen in de goot dreven ?!! Ondanks onze hygiene zijn we zwakker en zwakker geworden. How come?
Je blijft maar zwammen: heb je ooit naar de levensverwachting gekeken? De kindersterfte? Hoe lang leven mensen tegenwoordig? Hoe veel jaren brengen ze in gezondheid door? Hoeveel kinderen sterven er? Vergelijk dat eens met cijfers uit het verleden; jouw domme claims kunnen absoluut niet waargemaakt worden.

Van veel ziekten is het ziektebeeld nog vrij jong, waardoor moeilijk te zeggen is hoeveel mensen er vroeger aan leden. De diagnose wordt accurater en derhalve vaker gesteld. Het is niet zo dat als je niet diagnosticeert dat de ziekte er niet is.

Er zijn overigens aardige voorbeelden waarbij men aan de hand van oude portretten ziektebeelden probeert te achterhalen:
quote:
Rheumatoid arthritis (RA) and systemic lupus erythematosus (SLE) are the most common autoimmune disorders, although they each have very different pathophysiology. In general, RA is considered to be a Th1-mediated disease, while SLE is a Th2-mediated disease. Thus, their overlapping, in so called “rhupus”, is a rare condition. In Rembrandt van Rijn’s (1606–1669) portrait of the middle-aged Maria Bockenolle, we have what may be the earliest depiction of a case of rhupus syndrome: the coexistence of a butterfly rash and digital deformities. This suggests the possible historical importance of an RA epidemic which took place in the early 17th century.
bron

Dat men het destijds (wellicht) nog niet onderkende betekent dus niet dat het er niet was!
  zondag 4 januari 2009 @ 23:35:29 #237
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_64670817
quote:
Op zondag 4 januari 2009 23:16 schreef Lambiekje het volgende:

Uhh je stelt je kind dus juist bloot aan al die enge ziektes (verzwakt dan wel maar toch).
Nee dat doe je over het algemeen niet.
quote:
Er is nog nooit aangetoond dat een vaccin effectief werkt. Het smoesje is dat je lichaam dan daar al vast aan wendt en zich kan wapenen. Maar dat vind ik nogal een volkomen ridicule redenatie.
Onzin. Je vind dat een onzinnige redenatie omdat je niet snapt hoe het werkt. Met een beetje basisschool kennis over het onderwerp kom je er bij lange na niet...
quote:
We hebben 100.000 jaar kunnen overleven maar nu met 80 jaar bigpharma is dat opeens onmogelijk. Zo zit de symbiose van de wereld helemaal niet in elkaar. Ondanks de wondermiddelen hebben we een explosief toename van autisme, add, adhd, astma en allere andere allergien. Jonge leeftijden parkinson e.d. How Come. We hebben geen vieze steden meer waar de drollen in de goot dreven ?!! Ondanks onze hygiene zijn we zwakker en zwakker geworden. How come?
Onderbouw dat eerst maar eens.
Onikaan ni ov dovah
  zondag 4 januari 2009 @ 23:36:49 #238
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_64670879
quote:
Op zondag 4 januari 2009 23:21 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ik vind dat juist andersom ...

Wel apart overigens dat ik word genoemd. Dus kennelijk heeft jouw gezever op mij geen invloed om haar eigen mening vormen over de zaken ?! ....

Gewoon beide kanten info tot je nemen en dan zelf beslissen wat voor jezelf het beste is.
Ja ik snap dat je dat vind. Dat je jezelf belachelijk maakt moet je zelf weten. Dat je daar een leven in gevaar dreigt te brengen gaat te ver.
Onikaan ni ov dovah
  zondag 4 januari 2009 @ 23:44:57 #239
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_64671239
quote:
Op zondag 4 januari 2009 23:21 schreef Lambiekje het volgende:
Behalve dat wel even, nogmaals, onderstreept mag worden, dat jij nog geen enkele keer een fatsoenlijke onderbouwing hebt gegeven voor de baaierd van opvattingen die je in deze topic tentoonspreidt.
pi_64671292
Kwikthermometers zijn verboden omdat ze belastend voor het milieu zijn en omdat als ze breken, je een kwik/alcoholvergiftiging kunt krijgen. Dan praten we over veel grotere hoeveelheden dan in een inenting. Van kwikvergiftigingen kun je verlammingsverschijnselen krijgen en in een coma raken en sterven, maar autistisch worden? Lijkt me niet.
Verder gaat het om een kwikVERBINDING, zoals Ibliss hier boven al zegt. Ik zou bijvoorbeeld niet op een klomp natrium willen kauwen, terwijl ik natriumchloride probleemloos over mijn gebakken eitje heen strooi en sterker nog: dan eet ik hem nog met smaak op ook!

Als in Zuid-Brabant nu ineens een explosie aan autisme is, werkt die vaccinatie dan niet HEEL erg traag, dat het een paar generaties heeft overgeslagen?

Nu wijt je autisme weer aan de codex i.p.v. aan vaccinaties? Ehhh...make up your mind, will you?

We hebben idd al 100.000 jaar (en meer) overleefd zonder vaccinaties, maar heb je je er al eens een beetje in verdiept? Het idee van vaccinaties is ontstaan doordat boeren tijdens een pokken-epidemie zelf nooit pokken kregen. Het bleek dat zij veel met koeien werkten die ook pokken hadden. Die ziekte bij de koeien had amper vat op de mens, maar het menselijk lichaam maakte wel anti-lichamen tegen het virus aan, zodat de menselijke variant ook geen grip op de boeren kreeg.
Een beroemde arts heeft op een gegeven moment vaccinaties gemaakt met de echte virussen en bacteriën (ik schaam me ff dat ik zijn naam niet meer weet).
Helaas werden mensen juist ziek van die vaccinatie. Op een gegeven moment ging hij op vakantie o.i.d. en bij terugkomst moest hij dus met verouderde virussen en bacteriën werken. De mensen die hij daarmee inentte, werden niet ziek, omdat hun lichaam makkelijk die oude, verzwakte ziektekiemen de baas konden. Terwijl het immuunsysteem van die mensen deze indringers uitroeide, leerde het ook hoe het deze indringers moest aanpakken; er werden antilichamen tegen de ziekte gemaakt.
Nu mag je mij eens vertellen wat er zo ontzettend slecht is aan deze manier van werken.

Trouwens, de mens heeft wel 100.000 jaar (en meer) overleefd zonder de vaccinaties van de BigPharma, maar ik zou toch liever niet terug willen gaan naar de middeleeuwen waar de builenpest, pokken en andere ziektes talloze mensenlevens eist.
Binnenkort komt er trouwens nog een leuk programma op Discovery of zo, over dat de pest 80% van de inwoners van een grote stad binnen een paar weken uitroeide. Nee, geef mij dan maar ff een vaccinatie ter voorkoming of peniciline als ik zo'n ziekte oploop. (Okay de pest is door verbeterde hygiëne uitgeroeid, maar moderne geneesmiddelen zullen er ook echt wel vat op hebben.)

Anyway: het is leuk om je in conspiracies te verdiepen, maar als een aanstaande moeder hierdoor er serieus over zit te denken om haar nog ongeboren kind straks niet in te laten enten uit angst dat het kind daardoor autistisch zou kunnen worden, maar waardoor ze het leven van het kind mogelijk juist in gevaar brengt, gaat het voor mij persoonlijk een brug te ver.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')