Ha, ook een goeie!!quote:Op maandag 22 december 2008 03:59 schreef Harajuku. het volgende:
Ja, verplicht op cursus, ook voor huisdieren gaag
Dat dacht ik alquote:Op maandag 22 december 2008 08:48 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Euhh, nee
En ook geen ambities in die richting....![]()
Ja.quote:Op maandag 22 december 2008 03:54 schreef DumDaDum het volgende:
Moeten ouders zijn aan te spreken op / aansprakelijk zijn voor hun opvoedmethoden?
Zeker... en voor de rest doe ik er hetzelfde mee als met elk ander ongevraagd advies.quote:Op maandag 22 december 2008 08:57 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ja.
Lijkt mij niet meer dan logisch eerlijk gezegd.
Maar dat zijn ze ook. In sommige steden krijgen ouders behoorlijke boetes als hun kinderen tegen de daar geldende regels toch na een bepaalde tijd op straat zijn. Kortom: ouders hebben hun kinderen niet onder controle, dan moet je maar betalenquote:Op maandag 22 december 2008 08:57 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ja.
Lijkt mij niet meer dan logisch eerlijk gezegd.
Mompelt iets over oogkleppen enzo.....quote:Op maandag 22 december 2008 09:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Zeker... en voor de rest doe ik er hetzelfde mee als met elk ander ongevraagd advies.
Dit zijn toch vrij nieuwe inzichten? Goeie ontwikkelingenquote:Op maandag 22 december 2008 09:00 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar dat zijn ze ook. In sommige steden krijgen ouders behoorlijke boetes als hun kinderen tegen de daar geldende regels toch na een bepaalde tijd op straat zijn. Kortom: ouders hebben hun kinderen niet onder controle, dan moet je maar betalen
En het werkt!
quote:Op maandag 22 december 2008 09:05 schreef RockabeIIa het volgende:
N.b. Het opvoeden van kinderen heeft vrijwel niets te maken met het africhten van honden.
Hoezo?quote:Op maandag 22 december 2008 09:03 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mompelt iets over oogkleppen enzo.....
Omdat het advies in jouw gekleurde ogen misschien verkeerd kan zijn terwijl het wel degelijk nuttig kan zijn.quote:
En 's winters?quote:Op maandag 22 december 2008 04:11 schreef DumDaDum het volgende:
en het resultaat is geweldigEén blaf als ie 's zomers naar binnen wil, verder geen kik. En qua gedrag verder ook voorbeeldig! Zo hoort het
![]()
Toch wel sneu dat je als kind 1x moet blaffen voordat je naar binnen mag ...quote:Op maandag 22 december 2008 09:09 schreef DumDaDum het volgende:
Maar de manier waarop mensen en dieren dingen leren verschilt niet zo veel denk ik. Het vereist dezelfde vaardigheden en disciplines.
Lees nou mijn eerste post nog eens... Mag je me dan vertellen waar staat dat ik het per definitie naast me neerleg.quote:Op maandag 22 december 2008 09:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Omdat het advies in jouw gekleurde ogen misschien verkeerd kan zijn terwijl het wel degelijk nuttig kan zijn.
quote:Op maandag 22 december 2008 09:20 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Lees nou mijn eerste post nog eens... Mag je me dan vertellen waar staat dat ik het per definitie naast me neerleg.
Misschien begrijp ik het verkeerd, is mogelijk maar dit suggereerd dat je het gewoon naast je neer legd en vrolijk door gaat op de oude voet.quote:Op maandag 22 december 2008 09:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Zeker... en voor de rest doe ik er hetzelfde mee als met elk ander ongevraagd advies.
quote:Op maandag 22 december 2008 09:22 schreef Netsplitter het volgende:
maar dit suggereerdtdat je het gewoon naast je neer legdt
![]()
quote:
Al zeg ik vaak tegen Jen als ik haar neerzet "zit".quote:Op maandag 22 december 2008 09:05 schreef RockabeIIa het volgende:
N.b. Het opvoeden van kinderen heeft vrijwel niets te maken met het africhten van honden.
quote:Op maandag 22 december 2008 09:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Al zeg ik vaak tegen Jen als ik haar neerzet "zit".![]()
Dat was dus ook mijn eerste gedachte bij dit topic: wat is dan de gulden standaard voor opvoeden?quote:Op maandag 22 december 2008 09:49 schreef Brighteyes het volgende:
De vraag is, TS, wat is dan HET boek, of DE methode.
Er lopen hier in OUD al heel wat verschillende stromingen rond, sommige mensen vinden dingen echt not done, terwijl het voor een ander juist een prima werkbare methode is.
Wie is er dan de goede ouder en wie de slechte? Over en weer zullen ze van zichzelf toch echt vinden dat zij het beter doen, en voor alles is wel een boek of een goeroe te vinden.
Zeg jij maar wat dan de juiste methode zou zijn...
Tuurlijk, maar ik wilde de excessen buiten dit topic houden.quote:Op maandag 22 december 2008 09:57 schreef Ticootje het volgende:
Yvonne, ik ben het toch niet helemaal met je eens dat er geen slechte ouders zijn, die zijn er wel degelijk. (Denk maar eens aan ouders die hun kind mishandelen ed.)
Tja, en al ben je nog zo'n goede opvoeder, ieder kind is inderdaad verschillend. En op de pubertijd heb je als ouders soms heel weinig grip. Je kan je kind moeilijk aan de ketting leggen in je garage...
Iemand die zijn dochter aanbiedt om misbruikt te worden terwijl ze gedrogeerd is is in mijn ogen geen ouder/opvoeder en moet ook meteen uit de ouderlijke macht enzovoorts gezet worden.quote:Op maandag 22 december 2008 09:54 schreef yvonne het volgende:
BE, er bestaan niet echt slechte ouders, ieder kind is verschillend, en je moet maar zo denken, ook enorm goede ouders zijn kutouders als de kids in de puberteit komen
Excessen, geen dagelijks voorkomend iets, en daar gaat dit gesprek niet over.quote:Op maandag 22 december 2008 10:01 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Iemand die zijn dochter aanbiedt om misbruikt te worden terwijl ze gedrogeerd is is in mijn ogen geen ouder/opvoeder en moet ook meteen uit de ouderlijke macht enzovoorts gezet worden.
quote:Op maandag 22 december 2008 10:03 schreef yvonne het volgende:
[..]
Excessen, geen dagelijks voorkomend iets, en daar gaat dit gesprek niet over.
Open deur.quote:Op maandag 22 december 2008 09:54 schreef yvonne het volgende:
BE, er bestaan niet echt slechte ouders, ieder kind is verschillend, en je moet maar zo denken, ook enorm goede ouders zijn kutouders als de kids in de puberteit komen
6 weken? Nou dat is wel heel vroeg hoor. De meeste vrouwen hebben dan nog verlof hoor.quote:Op maandag 22 december 2008 10:13 schreef botterfly het volgende:
Je kunt nog zo je best doen en een schat van een kind 'creeen' maar zodra je lieftallige zoon/dochter met andere kinderen omgaat, leert het dingen die niet deugen in jouw ogen. En tegenwoordig gaan veel kinderen met 6 weken naar de opvang. Niks mis mee, maar daar zit op een gegeven moment een groot deel van de opvoeding.
wellicht is dit punt al eens gemaakt
Ik kan me 1 geval herinneren waarvan het kind al na 6 weken naar het kdv ging. Maar ik ben te oud om hier kennis van te hebben dus ga af op ervaring en dat is dit dus. (en de moeder had nog 2 weken vrijquote:Op maandag 22 december 2008 10:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
6 weken? Nou dat is wel heel vroeg hoor. De meeste vrouwen hebben dan nog verlof hoor.
Maar ben het verder wel met je eens. Maar ik vind de manier van optreden op het kdv ook goed, dat past gewoon in mijn beeld van opvoeden. Laatst kwam ik mijn dochter halen en was ik getuige van dat een kindje een ander kindje beet. Dat mag niet. Het kindje werd zonder pardon aan tafel gezet, weg van de leuke spelletjes, gewoon in zijn eentje aan tafel zitten. Het andere kindje werd getroost en een koude washand op de bijtplek. Prima toch?
Waarom zou er één methode moeten zijn? Ik zeg niet dat we verplicht onze kinderen moeten drillen volgens één vooropgesteld plan. Ik suggereer dat het verstandig zou zijn als we de ouders informeren / evt opleiden. Zodat zij zelf een betere afweging kunnen maken dan zonder die kennis.quote:Op maandag 22 december 2008 09:49 schreef Brighteyes het volgende:
De vraag is, TS, wat is dan HET boek, of DE methode.
Er lopen hier in OUD al heel wat verschillende stromingen rond, sommige mensen vinden dingen echt not done, terwijl het voor een ander juist een prima werkbare methode is.
Wie is er dan de goede ouder en wie de slechte? Over en weer zullen ze van zichzelf toch echt vinden dat zij het beter doen, en voor alles is wel een boek of een goeroe te vinden.
Zeg jij maar wat dan de juiste methode zou zijn...
Hoezo, er bestaan niet echt slechte ouders?? Natuurlijk wel, hele volksstammen. Er is alleen geen opvoedinspectie die ze aanwijst. Zoals er wel een onderwijsinspectie is. Pas wanneer de kinderbescherming ingeschakeld moet worden is een ouder bij jou zeker slechtquote:Op maandag 22 december 2008 09:54 schreef yvonne het volgende:
Leukquote:Op maandag 22 december 2008 11:04 schreef Troel het volgende:
Ik ben als autist anders prima opgevoed door mijn ouders hoor.
Maar welke 'vaste pedagogische regels' dan? Dat bedoel ik. Vertel jij dan maar eens even welke regels het beste zijn. Er zijn zat wetenschappelijke onderzoeken die de ene theorie onderbouwen, maar ook evenzoveel onderzoeken die diezelfde theorie juist tegenspreken.quote:Op maandag 22 december 2008 10:59 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Waarom zou er één methode moeten zijn? Ik zeg niet dat we verplicht onze kinderen moeten drillen volgens één vooropgesteld plan. Ik suggereer dat het verstandig zou zijn als we de ouders informeren / evt opleiden. Zodat zij zelf een betere afweging kunnen maken dan zonder die kennis.
En waarom moet iedereen onderling gaan bepalen wat goed / slecht is? Er is zoiets als wetenschap, maak daar gebruik van. Er zijn zat mensen die zweren bij homeopatische geneesmiddelen, wsl ook op dit forum. Dat betekent nog niet dat het werkt.... Het wetenschappelijk uitgevoerde onderzoek hiernaar toont hooguit aan dat er een placebo-effect is.
BTW, ieder kind is verschillend, en natuurlijk heel bijzonder. Dat klinkt leuk, maar ze zijn toch niet zo verschillend en bijzonder dat het onderwijssysteem er bijvoorbeeld geen raad mee weet. Je kunt gewoon opvoeden volgens vaste pedagogische regels. Niets bijzonders. En ja, praktisch ieder kind is daar vatbaar voor, ook die van jou. Uitgezonderd bv autisten, ...
Ehh, mammie, HELP!!! Ze plagen mequote:Op maandag 22 december 2008 12:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar welke 'vaste pedagogische regels' dan? Dat bedoel ik. Vertel jij dan maar eens even welke regels het beste zijn. Er zijn zat wetenschappelijke onderzoeken die de ene theorie onderbouwen, maar ook evenzoveel onderzoeken die diezelfde theorie juist tegenspreken.
Kom maar eens op met die regels dan. Ik ben wel benieuwd naar wat jij dan denkt dat DE beste methode en regels zijn.
goed punt!quote:Op maandag 22 december 2008 10:59 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Waarom zou er één methode moeten zijn? Ik zeg niet dat we verplicht onze kinderen moeten drillen volgens één vooropgesteld plan. Ik suggereer dat het verstandig zou zijn als we de ouders informeren / evt opleiden. Zodat zij zelf een betere afweging kunnen maken dan zonder die kennis.
En waarom moet iedereen onderling gaan bepalen wat goed / slecht is? Er is zoiets als wetenschap, maak daar gebruik van. Er zijn zat mensen die zweren bij homeopatische geneesmiddelen, wsl ook op dit forum. Dat betekent nog niet dat het werkt.... Het wetenschappelijk uitgevoerde onderzoek hiernaar toont hooguit aan dat er een placebo-effect is.
BTW, ieder kind is verschillend, en natuurlijk heel bijzonder. Dat klinkt leuk, maar ze zijn toch niet zo verschillend en bijzonder dat het onderwijssysteem er bijvoorbeeld geen raad mee weet. Je kunt gewoon opvoeden volgens vaste pedagogische regels. Niets bijzonders. En ja, praktisch ieder kind is daar vatbaar voor, ook die van jou. Uitgezonderd bv autisten, ...
quote:Het is aanvoelen, afstemmen, overwegen, afwegen, laveren, overleggen, uitproberen, negeren, belonen, observeren, leren, op je bek gaan etcetcetc.
Dan weet je dus ook niet voor 100% waarover je het hebt. Ja, je noemt wat voorbeelden van mensen die qua decibellen de mist in gaan.quote:Op maandag 22 december 2008 08:48 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Euhh, nee
En ook geen ambities in die richting....![]()
dan denk ik eerder aan een neuckbewijsquote:Op maandag 22 december 2008 17:35 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
<<snipsnip>>
Hoe zie je dat voor je? Een ouderbewijs? Zoals een rijbewijs? Kom ff...
Er zitten nu eenmaal zwakke schakels in onze genenpool, get used to it!
Neuknazi'squote:Op maandag 22 december 2008 21:24 schreef simmu het volgende:
dan denk ik eerder aan een neuckbewijs
en wie mag dat dan gaan controleren allemaal he?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |