abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64250926
quote:
Op maandag 22 december 2008 08:48 schreef DumDaDum het volgende:

[..]

Euhh, nee

En ook geen ambities in die richting....
Dan weet je dus ook niet voor 100% waarover je het hebt. Ja, je noemt wat voorbeelden van mensen die qua decibellen de mist in gaan.

Ik vind mezelf nou ook niet 100% op de hoogte, maar ik leer elke dag weer wat bij. En ja: ik lees wel eens dingen over kinderen en opvoeding, maar meer omdat het leuk vind en sommige dingen ook ter discussie wil stellen met vrienden.

(verplichte) curussen vóór een zwangerschap vind ik ook niet realistisch en nauwelijks uitvoerbaar. Immers, niet iedereen plant een zwangerschap.
Hoe zie je dat voor je? Een ouderbewijs? Zoals een rijbewijs? Kom ff...

Er zitten nu eenmaal zwakke schakels in onze genenpool, get used to it!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_64258751
Ik heb nog geen kinderen, maar ik ben er al wel heel veel mee bezig. Ik lees trouw in OUD, kijk tv-programma's over opvoeding, ik lees regelmatig boeken over opvoeding maar ook bijv. voeding en dergelijke, ik probeer zo veel mogelijk op te passen op kindjes van verschillende leeftijden. Omdat het me allemaal erg interesseert, maar het interesseert me eigenlijk alleen omdat ik over een aantal jaar ook kindjes wil (over een jaar of 3 beginnen we er aan). Ik vind het leuk er mee bezig te zijn en vind het een prettig idee dat als er over een paar jaar een baby is ik enigzins weet wat me te wachten staat en hoe ik er mee om kan gaan.

Natuurlijk wordt het allemaal anders als je echt een kindje hebt en moet je dan je eigen weg vinden, maar ik denk wel dat het kan helpen om een beetje een basis te hebben. Mijn nichtje heeft een jaartje geleden een dochtertje gekregen en alles lijkt haar te overvallen. Zo wist ze niet dat baby's ook 's nachts gevoed moeten worden boertje laten had ze nog nooit van gehoord, en laatst was ze aan het klagen dat het meisje zoveel kwijlt en jankerig is. Kwam ik langs, had ze ook nog rode wangen. Dus ik zei, misschien een beetje ziek, of tandjes? Tandjes? Nou wat een onzin, dat kregen ze toch pas als ze 3 waren. Ik voelen, ja hoor, anderhalve tand.

Er is natuurlijk niks mis mee om je niet van te voren te informeren, maar doe dat dan wel als het kind er is, vind ik dan. En aangezien er vrij veel te weten valt en ik het leuk vind begin ik alvast. Zelfde doe ik overigens met mn huisdieren. Maanden voor ik kittens ging ophalen heb ik me al verdiept in de allerbeste voeding enzo. Dat is gewoon hoe ik ben, mijn vriend is veel makkelijker en maakt zich pas druk over dingen als ze op zijn pad komen. Dat werkt voor hem beter, en dit voor mij. Zolang je uiteindelijk maar een beetje weet wat je doet en niet zoals mijn nichtje als het CB zegt dat je kindje wel eens wat vast voedsel mag proberen een mars gaat prakken, komt het allemaal wel goed lijkt me.
pi_64259245
quote:
Op maandag 22 december 2008 17:35 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

<<snipsnip>>
Hoe zie je dat voor je? Een ouderbewijs? Zoals een rijbewijs? Kom ff...

Er zitten nu eenmaal zwakke schakels in onze genenpool, get used to it!
dan denk ik eerder aan een neuckbewijs
en wie mag dat dan gaan controleren allemaal he?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_64259399
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:24 schreef simmu het volgende:
dan denk ik eerder aan een neuckbewijs
en wie mag dat dan gaan controleren allemaal he?
Neuknazi's

Condome RRRRRRAAAUSSS!!!!
pi_64259537
Nou, wat wél laagdrempeliger mag worden is de hulpverlening.
Of eigenlijk ís die al vrij laagdrempelig (opvoedwinkel, sociaal verpleegkundige op scholen, kun je allemaal zo zonder afspraak binnenlopen, gratis), maar bestaat er bij veel ouders een grote gene (kan de accent circonflexe niet vinden...).
Als je een probleem hebt, of niet weet hoe iets aan te pakken, dat je dan gewoon even aan een deskundige kunt vragen hoe die er tegenaan kijkt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 22 december 2008 @ 21:32:56 #56
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_64259660
Ik ook had als beroepsopvoeder vrij strak omlijnde ideeen over opvoeden. Ik schaam me nu nog voor de pretenties die ik had .

Wat was namelijk het geval, ik kreeg een kind dat met geen mogelijkheid in dat harnas te duwen viel, d'r zit namelijk een "vlekje" (btw de meest idiote opmerking ooit hier gelezen, maar dat terzijde ) aan/op.

Dat vraagt dus meteen een hele andere invalshoek, dan kom je er nl niet met je standaard gepedagoog.

Dan ga je dus leren relativeren, de dingen met humor te benaderen, wakker liggen, uitproberen en er het beste van hopen.
En al zeg ik het zelf, ik doe het nog niet zo slecht , al sta ik geregeld met mijn handen in het haar. Want wat doe je met een kind dat zo over de rooie gaat dat ie schopt, bijt en slaat uit pure frustratie? Vertel het maar!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_64261671
Bij mij is het juist andersom: vooraf heb ik er wel veel overgelezen, maar me niet echt een mening gevormd. Tot nu toe vind ik dat het opvoeden ontzettend meevalt. Het eerste half jaar was erg zwaar, maar dat was niet zozeer door de opvoeding. Nu gaat het me best ok af geloof ik.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')