abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64226615
Als je een kleine hebt die graag bij vader en moeder op de kamer slaapt, hoe zorg je er dan voor dat je seksleven blijft bestaan? Of bestaat er tijdelijk even helemaal niets en hebben jullie daar vrede mee.
Of als je kinderen wat groter zijn, en wel eens de slaapkamer binnenwandelen omdat ze dorst hebben/een boze droom hadden of iets dergelijks.. hoe ga je daar mee om?

Aanvulling
Tips over dat de kinderen niet op de slaapkamer horen zijn al gegeven en zijn geen optie voor de TS.
De bedoeling van het topic is het uitwisselen van ervaringen van ouders met jonge kinderen die ofwel bij ze op de slaakamer slapen ofwel vaak wakker worden 's nachts.

[ Bericht 29% gewijzigd door BE op 22-12-2008 10:16:51 ]
Saartje
pi_64227099
Nou, zal ik hem hier dan maar plakken
D

Beide kinderen slapen op dit moment bij ons op de kamer en nee, het staat ons priveleven niet echt in de weg. Althans, ik kan me voorstellen dat het wel zijn invloed heeft maar op dit moment is die invloed het wel waard omdat we beide echt niet blij werden van het gedoe rondom het (in)slapen van Ronja. En er zijn meer dan voldoende andere plekken te bedenken
Voorheen waren we de hele avond in touw met een kind dat niet wilde slapen en nu hebben we weer de avond voor onszelf en de nacht eigenlijk ook want behalve dat ze op onze kamer ligt wordt ze verder niet meer wakker. Voor mij is het iets dat ik gewoon accepteer als zijnde nodig voor onze kinderen. Blijkbaar heeft Ronja nu die veiligheid nodig, nou prima. Ze zal vanzelf wel een keer naar haar eigen bed gaan en de tijd die daarna volgt zal veeeeel malen langer zijn dan die betrekkelijk korte periode dat ze nu klein is.

Maara we hebben dus wel nu de kinderen naar de zijkanten van ons bed verbannen dus we hebben weer de volle 1,80 voor onszelf.
pi_64227215
Ik kan me dus nergens toe zetten als kleintje er bij is he? Vind dat gevoelsmatig niet kloppen. het is bij mij zo erg dat als wij gezellig aan het doen zijn, en ik hoor een van de kinders dan hoeft het voor mij al niet meer. Ben te veel aan het moederen om op zo`n moment het vriendinnetje uit te hangen. Lastig wel, eigenlijk
Saartje
  † In Memoriam † zondag 21 december 2008 @ 23:22:27 #4
7074 moussy
kuttekop
pi_64227243
Toch wel seks buiten de slaapkamer, ivm anticasseptie... en mocht het nou wél een keer in de slaapkamer gebeuren is er altijd een dekbed in de buurt, het lijkt wel alsof onze kinderen dan al in de startbloken staan om even langs te komen
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 21 december 2008 @ 23:37:43 #5
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_64227848
quote:
Op zondag 21 december 2008 23:19 schreef owlet het volgende:

. Ze zal vanzelf wel een keer naar haar eigen bed gaan en....

Of niet.... (want waarom zou ze dat doen?, kinderen nemen de ruimte die je ze geeft an als ze die ruimte eenmaal gewend zijn geven ze die niet meer zonder slag of stoot op)

Het is mijn bescheiden mening dat kinderen in hun eigen bed horen te slapen, wellicht een beetje ouderwets idee en hardvochtig maar opvoeden is consequent zijn en niet altijd even populaire dingen doen.
Als je het eenmaal toestaat zul je een hell-of-yob hebben omdat ooit weer om te keren, de makkelijke weg is toegeven....

Het heeft mij en mijn vriendin heel wat avondjes narigheid gekost om het weer terug te draaien wat mijn vriendin in een moment van zwakte toestond(hij was ziek en ozo zielig).

Slaap problemen bij kinderen los je op door vooral niet toe te geven en consequent te blijven ook al is dat ozo vermoeiend, het zal zichzelf terug verdienen in de lange termijn en dat is vooral waar je aan moet denken bij kinderen opvoeden; de lange termijn....
pi_64228081
Ja hoi, discussies over kinderen wel of niet bij je in bed laten slapen mogen in een ander topic
Saartje
pi_64228344
quote:
Op zondag 21 december 2008 23:22 schreef moussy het volgende:
anticasseptie
Wat?
pi_64228369
En ik moet de eerste 16 jarige die nog graag liever iedere nacht bij mama in bed slaapt dan (al dan niet stiekem) bij zijn/haar vriendje nog tegen komen.

Hier een kind op eigen kamer in een ledikantje, dus van langs lopende kinderen nog geen problemen.
Het onderstaande is wel heel herkenbaar.
quote:
Op zondag 21 december 2008 23:21 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik kan me dus nergens toe zetten als kleintje er bij is he? Vind dat gevoelsmatig niet kloppen. het is bij mij zo erg dat als wij gezellig aan het doen zijn, en ik hoor een van de kinders dan hoeft het voor mij al niet meer. Ben te veel aan het moederen om op zo`n moment het vriendinnetje uit te hangen. Lastig wel, eigenlijk
  maandag 22 december 2008 @ 00:04:58 #9
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_64228887
Laat ik het verhaaltje dan ook maar afmaken.

Ook wij worstelden wat met dit probleem en hebben dat opgelost met eenvoudige regels en advies van oma: kinderen horen in hun eigen bed te slapen en de ouderslaapkamer is( iig. "savonds) een no-go zone.
Oma vond zelfs dat de ouderslaapkamer uberhaupt ten alle tijde een no-go is voor de kinderen maar dat vonden we wel wat ver gaan.

We hebben een zoontje van nu 6 jaar en die heeft aardig wat avonden lopen spoken toen ie 3-4 jaar was maar uiteindelijk is ie wel in zijn eigen bed gaan slapen door niet toe te geven aan zijn kleine wensje.
Op de gang een stoel neergezet voor de boze droom, je kunt dan wel even met je kind op schoot zitten en troosten/glaasje water, laat het licht in de douche/wc aan maar op de gang zelf uit; het is dan niet helemaal donker en ook weer niet helemaal licht.
Na het glaasje water en de troost weer hupa terug in zijn eigen bedje, desnoods nog even erbij blijven zitten maar wel zeggen dat dat maar voor even is en dat papa/mama zometeen weer weg gaat.
GEEN verhaaltjes lezen/praten/weer uit bed halen na gezeur enz enz, in bed is in bed en slaaptijd is slaaptijd.
Als het zich herhaalt begint het hele feest weer van voren af aan maar doe je weer exact hetzelfde: ff op schoot op de gang maar daarna weer onheroepelijk terug in het eigen bedje enz enz enz.
Achterliggende gedachte: je geeft aandacht voor het probleem maar stelt duidelijk dat daarna weer terug naar het eigen bed de enigste optie is en maakt het verder bij het oplossen van het probleem het zo min mogelijk aantrekkelijk om het te herhalen.

Bij ons was na 5-6 dagen het probleem als sneeuw voor de zon opgelost.
Erg vermoeiend en zenuwslopend maar zelfs de meest hardcore nachtbrakers(kinderen van een kennis) houden het meestal niet langer dan een week of twee vol voordat dat kleine willetje "gebroken" is en ze doen wat je wilt nl ; gewoon slapen in hun eigen bedje.
  † In Memoriam † maandag 22 december 2008 @ 00:07:18 #10
7074 moussy
kuttekop
pi_64228995
quote:
Op zondag 21 december 2008 23:51 schreef Reintji het volgende:

[..]

Wat?
een zoon van 5 die Cas heet en die zeer regelmatig bij ons in bed slaapt.
pi_64229091
Misschien is de topictitel wat te cryptisch maar dit topic gaat volgens mij over hoe je om gaat met sex (of geen sex ) terwijl je kinderen op de kamer slapen, binnen lopen, etc.
Er zijn andere topics voor de problematiek rondom (in)slapen
  maandag 22 december 2008 @ 00:11:01 #12
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_64229188
quote:
Op zondag 21 december 2008 23:10 schreef Maneki.Neko het volgende:
Als je een kleine hebt die graag bij vader en moeder op de kamer slaapt, hoe zorg je er dan voor dat je seksleven blijft bestaan? Of bestaat er tijdelijk even helemaal niets en hebben jullie daar vrede mee.
Of als je kinderen wat groter zijn, en wel eens de slaapkamer binnenwandelen omdat ze dorst hebben/een boze droom hadden of iets dergelijks.. hoe ga je daar mee om?
Daar ga je dus niet mee om

Heel simpel, leer je kind(eren) regels, structuur en regelmaat. En één regel is dat papa en mama ook eens met z´n tweeen samen willen zijn. Zorg dus dat er vaste momenten zijn waarop ze bij je mogen slapen, en dan niet overstag gaan.

Toen ik klein was ging ik altijd supervroeg uit bed Op schooldagen moest ik mij op mijn kamer vermaken tot het tijd was om op te staan. Zaterdag ´s ochtends stonden er lekkere dingen en frisdrank beneden klaar voor de tv Als ik stil was mocht ik dan tekenfilmpjes kijken op super-channel. Inspector Gadget, Transformers, enz... Op zondagochtend mocht ik bij mijn ouders in bed slapen
Of het was zondag tekenfilms en zaterdag 'sochtends bij mijn ouders in bed, ben ik vergeten....

En 's avonds gewoon in je eigen bed en slapen. Vrijdagavond was opblijfavond; dan mochten we langer op en ook lekkere dingen.

Hoe ouder je was des te later mocht je naar bed. Mijn twee broertjes waren daar nooit zo bij mee

[ Bericht 4% gewijzigd door DumDaDum op 22-12-2008 00:17:35 ]
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
  maandag 22 december 2008 @ 00:13:49 #13
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_64229330
quote:
Op zondag 21 december 2008 23:44 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ja hoi, discussies over kinderen wel of niet bij je in bed laten slapen mogen in een ander topic
Ben ik met je eens maar als je kinderen niet in je slaapkamer komen is er , om te beginnen, al geen probleem....
Als je ze die ruimte geeft zullen ze die nemen.

Wat niet wegneemt dat het ook ons wel eens is overkomen en das best lastig maar gewoon er over praten en uitleggen wat je aan het doen was en dat dat moment voor papa en mama is en niet bedoelt voor kindertjes.
pi_64229528
Ik vind het geen probleem dat de kinderen in m`n slaapkamer komen dus daar hoef ik ook geen tips voor.
Dit topic is meer bedoeld om te kijken hoe je het leuk houdt als je in bed weinig mogelijkheden hebt om leuk te doen
Saartje
  maandag 22 december 2008 @ 00:21:15 #15
93643 DumDaDum
pi_64229815
quote:
Op maandag 22 december 2008 00:17 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik vind het geen probleem dat de kinderen in m`n slaapkamer komen dus daar hoef ik ook geen tips voor.
Dat is dus een grote bedreiging voor je seksleven en je privacy sowiezo. Zou ik niet accepteren
quote:
Dit topic is meer bedoeld om te kijken hoe je het leuk houdt als je in bed weinig mogelijkheden hebt om leuk te doen
Buitenlucht, auto, dansvloer, (paren)clubs, toiletten bv in de bios, enz...
Er zijn zoveel plaatsen met meer privacy dan je eigen slaapkamer
— Heather Nova
pi_64229920
dit topic had zo leuk kunnen worden
Saartje
  maandag 22 december 2008 @ 00:23:08 #17
93643 DumDaDum
pi_64229967
quote:
Op maandag 22 december 2008 00:22 schreef Maneki.Neko het volgende:
dit topic had zo leuk kunnen worden
Je kunt gewoon niet zo goed opvoeden
No offence...
— Heather Nova
pi_64230083
Leuk dat je dat op kunt maken uit die 3 regels tekst
Saartje
pi_64230115
No offence?!
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_64230377
Hoe oud ben je? 14 ofzo?
Saartje
  † In Memoriam † maandag 22 december 2008 @ 00:28:59 #21
7074 moussy
kuttekop
pi_64230455
quote:
Op maandag 22 december 2008 00:23 schreef DumDaDum het volgende:

[..]

Je kunt gewoon niet zo goed opvoeden
No offence...
ze is er gewoon altijd voor haar kinderen, of ze nou aan het seksen is, of dat ze in dr neus zit te peuteren.
  maandag 22 december 2008 @ 00:29:14 #22
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_64230482
Accoord; dan terug naar je "probleem" (alhoewel je zelf zegt dat er geen probleem is)

Tja, als je kinderen op ieder gewenst monet binnen kunnen stormen terwijl je net een potje aan het kunstbiljarten bent zijn er denk ik maar twee mogelijkheden: je maakt er een groepssessie van of je stopt ermee en gaat verder in de auto/bushokje/kolenhok oid.

Optie 1 is in NL om begrijpelijke redenen niet toegestaan, blijft over optie2
Opgelost,slotje
  maandag 22 december 2008 @ 00:31:28 #23
93643 DumDaDum
pi_64230712
quote:
Op maandag 22 december 2008 00:24 schreef Maneki.Neko het volgende:
Leuk dat je dat op kunt maken uit die 3 regels tekst
Het was ironisch bedoeld

Ik kan natuurlijk nooit zo beoordelen of jij kan opvoeden of niet. Als ik zelf al zou weten hoe het moet. Maar ik lees wel dat jouw seksleven te lijden heeft onder het gedrag van jouw kinderen.

Dan kan je twee dingen doen, kinderen aanspreken op gedrag of je seksleven omgooien.

Ik zeg: gedrag kinderen aanpassen. Door op te voeden met regels structuur en regelmaat

Jouw reactie is dan om niets te doen aan het gedrag van de kinderen, maar om te proberen je seksleven opnieuw in te richten
— Heather Nova
pi_64230792
naja sluit dit topic maar, ik krijg het nu toch ook niet meer rechtgebreeën
Saartje
pi_64230845
Mijn seksleven heeft niet te lijden onder het gedrag van mijn kinderen, het heeft te lijden onder mijn rol als moeder. Met mijn opvoedkunsten is niks mis hoor
Saartje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')