[Deel 1525] Vagevuur der ijdelhedenquote:Op zondag 21 december 2008 21:09 schreef One_of_the_few het volgende:
wilde net een topic openen met als titel: vagevuur der ijdelheden.
Voor reya. helaas.
Nee hoor.quote:Op zondag 21 december 2008 20:40 schreef Reya het volgende:
[..]
Volgensmij worden ze sowieso geopenbaard.
[..]
Van Monolith moet ik me onthouden van enige mening hierover.
Zie je wel.quote:
Nee, mijn wekker gaat morgen om 5:15quote:Op zondag 21 december 2008 21:33 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Hallo! Ook vakantie meneer B. Appel?
Wat voor opdracht ben je mee bezig?quote:Op zondag 21 december 2008 21:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee, mijn wekker gaat morgen om 5:15.. Ik bikkel gewoon door.
Een datingsite.quote:Op zondag 21 december 2008 21:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wat voor opdracht ben je mee bezig?
Een nieuwe of een update?quote:
Nieuw (niche, dus geen standaard sms DIKKE HOER naar 6969 site)quote:Op zondag 21 december 2008 21:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Een nieuwe of een update?
Is het voor dunne mensen?quote:Op zondag 21 december 2008 22:04 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nieuw (niche, dus geen standaard sms DIKKE HOER naar 6969 site)
Dunne mensen bestaan toch niet meer in Europa als ik de regeringsleiders mag geloven.quote:Op zondag 21 december 2008 22:08 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Is het voor dunne mensen?
Toch nog hoop voor mij, dan.quote:Op zondag 21 december 2008 22:08 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Is het voor dunne mensen?
Schijnt tof te zijn, als ik FOK mag geloven.quote:
Eh nou neequote:
http://www.nu.nl/economie(...)r-aan-hypotheek.htmlquote:FINANCIELE CRISIS TILBURG - Starters zonder eigen geld komen volgend jaar moeilijker aan een hypotheek. Door de financiële crisis hebben banken de kredietkraan grotendeels dichtgedraaid. Om de risico's te verkleinen, komen steeds minder mensen in aanmerking voor een hypotheek.
Starters, ouderen en mensen met een persoonlijk krediet worden door banken als risicogroepen aangemerkt, stelt Nationale HypotheekPas (NHP) maandag. De groep hypotheekadviseurs beschikt over interne acceptatierichtlijnen van banken.
Volgens NHP zal het wegvallen van deze risicogroepen ingrijpende gevolgen hebben voor de woningmarkt. NHP-directeur Pieter Lijesen roept minister Wouter Bos (Financiën) op de banken te dwingen om de kredietverschaffing weer op gang te brengen.
Je hoeft je in Nederland dan niet zo te vervelen hè. Toeslagen, uitkiezen zorverzekeraar, energie-afrekening...quote:Op maandag 22 december 2008 00:37 schreef Monolith het volgende:
Vakantie.
Ik heb nog een waslijst met allemaal dingen die nog schijnen te moeten gebeuren.quote:Op maandag 22 december 2008 09:04 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Je hoeft je in Nederland dan niet zo te vervelen hè. Toeslagen, uitkiezen zorverzekeraar, energie-afrekening...
Allemaal verworvenheden.quote:Op maandag 22 december 2008 09:04 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Je hoeft je in Nederland dan niet zo te vervelen hè. Toeslagen, uitkiezen zorverzekeraar, energie-afrekening...
Mag ik dan alsjeblieft mijn geld nu alvast?quote:Nederland komt ‘op karakter’ beter uit crisis
Van onze verslaggever Bart Dirks
Premier en SER-voorzitter zien reden voor optimisme.
DEN HAAG De onheilstijdingen over de kredietcrisis en de recessie houden zeker nog wel even aan. Toch zag zowel premier Balkenende als voorzitter Rinnooy Kan van de Sociaal Economische Raad (SER) afgelopen weekend genoeg lichtpuntjes voor opbeurende woorden.
‘Bij tegenwind gaan we in Nederland harder trappen. Dat zit in ons karakter. Het zal te maken hebben met onze geschiedenis en onze ligging aan zee’, schreef de premier zaterdag in een essay in Het Financieele Dagblad.
Meer dan eens hebben werkgevers en bonden bewezen dat ze het eens kunnen worden over hervormingen. Er zijn lessen getrokken uit eerdere crises.
En Europa ‘heeft zich van zijn beste kant’ laten zien.
Weliswaar wordt 2009 een ‘slecht jaar’, maar vergeleken met andere Europese landen en met de VS ‘valt het mee’. Op karakter komt Nederland sterker uit de recessie van 2009, zo verwacht de premier.
Zondag volgde de peptalk van Rinnooy Kan. Nederland is in staat de problemen met ‘nuchterheid en zelfvertrouwen’ aan te pakken, zei de SER-voorzitter in het tv-programma Buitenhof.
Dat er na een periode van hoogconjunctuur een recessie volgt, is volgens Rinnooy Kan nooit anders geweest.
Wel zijn de aard en omvang van de kredietcrisis een verrassing.
Maar toen hij onlangs met andere sociaal-economische raden in Europa vergaderde, trof het hem dat de sociale partners elders nog nauwelijks of niet spreken over de problemen en de oplossingen. ‘Dat hebben wij heel goed gedaan.’
Toch is het leed nog niet geleden, waarschuwen Rinnooy Kan en Balkenende. Weliswaar verwacht de premier ‘geen dramatische instorting van de huizenprijzen’, de ‘pensioenspaarpot’ is aan het verdampen. En ofschoon sommige scenario’s herstel voorzien in 2010, moeten we niet denken dat we de crisis ‘alleen maar een jaartje hoeven uit te zitten’.
Daarom moet Nederland investeren in innovatie en onderwijs, zich positioneren als financieel centrum en werken aan een krachtiger Europa. En er moet ‘meer moraliteit’ in de economie. Balkenende: ‘Hard tegen de wind in trappen loont.’
Ik ben contactgestoord, dus dat wordt een heilloze missie, maar misschien ben jij wel een virtuoos op de viool.quote:Op maandag 22 december 2008 09:18 schreef Aoristus het volgende:
misschien moet jij eens een leuk meisje zoeken
Volgens mij zijn we sinds Balkenende I al keihard tegen de wind in aan het trappen. Hoogconjuctuur, kwamen we niet uit het zuur? En nu zoet?quote:Op maandag 22 december 2008 09:13 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Mag ik dan alsjeblieft mijn geld nu alvast?
Misschien kunnen jullie het combineren.quote:Op maandag 22 december 2008 09:19 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik ben contactgestoord, dus dat wordt een heilloze missie, maar misschien ben jij wel een virtuoos op de viool.
Ik vond de column van Jos de Beus dan ook een stuk beter dan het verhaal van Rinnooy Kan in Buitenhof. Politici moeten consistent zijn in hun verhaal. Niet van marktdenken ineens de man van het volk willen uithangen, dat werkt niet.quote:Op maandag 22 december 2008 09:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we sinds Balkenende I al keihard tegen de wind in aan het trappen. Hoogconjuctuur, kwamen we niet uit het zuur? En nu zoet?
Misschien wil jij er bij zingen?quote:Op maandag 22 december 2008 09:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Misschien kunnen jullie het combineren.
Nee, maar ik wil er best contrabas bij spelen.quote:Op maandag 22 december 2008 09:23 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Misschien wil jij er bij zingen?
Dat zal Rock betreuren.quote:Op maandag 22 december 2008 09:29 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee, maar ik wil er best contrabas bij spelen.
Natuurlijk krijg je het zoet.quote:Op maandag 22 december 2008 09:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we sinds Balkenende I al keihard tegen de wind in aan het trappen. Hoogconjuctuur, kwamen we niet uit het zuur? En nu zoet?
Ohja.quote:Op maandag 22 december 2008 09:58 schreef Yildiz het volgende:
Natuurlijk krijg je het zoet.
In de hemel.
Precies.quote:Op maandag 22 december 2008 10:03 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ohja.Waar elk wel functionerend mens heen gaat.
Daar ben ik geweest, geloof ik.quote:
Eindelijk de administratie van 1999 in de open haard gooien. Of de mails van 2005 kwijtraken, zoals Bush.quote:
Juist!quote:Op maandag 22 december 2008 11:13 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Eindelijk de administratie van 1999 in de open haard gooien. Of de mails van 2005 kwijtraken, zoals Bush.
Jeuh, schijten.quote:Op maandag 22 december 2008 11:10 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Jeuh, puinruimen in huis.
Als het op elsevier.nl had gestaan dan had Martijn er tenminste een topic over geopend.quote:Op maandag 22 december 2008 11:16 schreef Sam_Spade het volgende:
http://extra.volkskrant.n(...)en_van_Geert_Wilders
Met Italiaanse pijltjes!
Goed voorstel, open er een topic over.quote:Op maandag 22 december 2008 11:40 schreef Sam_Spade het volgende:
Ik geef pas geld aan het goede doel wanneer Scandalous uit de kleren gaat.
quote:
Hoera voor goedkope producten.quote:Op maandag 22 december 2008 11:54 schreef Autodidact het volgende:
Dus laten we Coca Cola, platenmaatschappijen, de Bijenkorf, en derhalve het kapitalisme ook maar bedanken voor de verworven commerciële troep.
quote:Op maandag 22 december 2008 11:54 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ach, ik had er gisteren een dagje Maastricht van gemaakt, maar even vergeten dat het de laatste koopzondag voor kerstmis was. Dagjesmensen, kerstinkopers, buitenlandse toeristen, en drugsinkopers. Hoe snel zo'n mooie stad in de hel kan veranderen. Dus laten we Coca Cola, platenmaatschappijen, de Bijenkorf, en derhalve het kapitalisme ook maar bedanken voor de verworven commerciële troep.
quote:Op maandag 22 december 2008 12:03 schreef Reya het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nog een reden om te stoppen met gedogen van softdrugs.
Misschien moeten Rouvoet kerstinkopen verbieden!quote:Op maandag 22 december 2008 12:08 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Stoppen met kerstinkopen. Scheelt een grotere slok op de Gluhwein.
Bepaalde psychoanalytici of gewoon in het algemeen?quote:Op maandag 22 december 2008 12:14 schreef Reya het volgende:
Ik heb overigens zin om een pogrom jegens psychoanalytici te initieren. Iemand zin om mee te doen?
Een pogrom dient niet al te onderscheidend te zijn.quote:Op maandag 22 december 2008 12:16 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Bepaalde psychoanalytici of gewoon in het algemeen?
Ik dacht dat ze juist heel specifiek waren.quote:Op maandag 22 december 2008 12:18 schreef Reya het volgende:
[..]
Een pogrom dient niet al te onderscheidend te zijn.
Wat dacht je van een cadeaupapiertaks, kerstboomheffing en een inkomensafhankelijke slingerpremie? Het gaat immers om de 'prikkel'.quote:Op maandag 22 december 2008 12:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Misschien moeten Rouvoet kerstinkopen verbieden!
Tot op zekere hoogte; ergens dien je het punt te bereiken dat je je op een zekere verzameling toespitst, en verder op geen enkele wijze meer discrimineert.quote:Op maandag 22 december 2008 12:19 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze juist heel specifiek waren.
Dat zou tenminste nog een nobel doel dienen.quote:Op maandag 22 december 2008 12:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Misschien moeten Rouvoet kerstinkopen verbieden!
quote:Als politie en justitie een grote partij harddrugs vangen, wordt dikwijls gesteld dat hiervan een averechts effect uitgaat. Omdat er minder harddrugs op de consumentenmarkt zijn, stijgt hiervan de prijs en zouden de producenten er juist beter van worden. Dit zou toetreding van nieuwe aanbieders uitlokken. Bovendien zou de door de verslaafden veroorzaakte criminaliteit toenemen vanwege de hogere prijzen.
Deze redenering is gebaseerd op twee veronderstellingen. Ten eerste is toetreding alleen makkelijk in geval van volkomen concurrentie. Ten tweede zou de vraagcurve een inelastisch verloop hebben, waarbij een flinke prijsstijging tot een geringe afname van de vraag leidt. Die vraagcurve kan eveneens een 'gewoon' dalend verloop hebben.
Als echter wordt uitgegaan van een monopolistische markt, is toetreding niet zo makkelijk. Omdat deze markt illegaal is, zou die toetreding wel eens extra lastig kunnen zijn. Voor de monopolist betekent het vangen van een grote partij harddrugs, dat een gedeelte van zijn consumenten niet wordt bediend. Met andere woorden, de monopolist moet meer produceren en verkopen dan wanneer het product legaal zou zijn. Dit houdt in, dat hij vanwege het vangen van grote partijen harddrugs niet het punt kan kiezen, waarbij hij maximale totale winst behaalt. Hij moet ervan afwijken. Immers, als meer winst te behalen zou zijn met een lager aanbod van harddrugs, dan zou deze monopolist die harddrugs zelf wel uit de markt gehaald hebben.
Scandalous zou ik nog wel s naakt willen zien.quote:Op maandag 22 december 2008 11:40 schreef Sam_Spade het volgende:
Ik geef pas geld aan het goede doel wanneer Scandalous uit de kleren gaat.
Micro-economie to the rescue.quote:
Waar komt het idee vandaan dat het gooien van schoenen in met name de Arabische wereld als belediging wordt gezien? Misschien is het meer aanwezig daar, maar als ik schoenen gooi naar Balkenende's gezicht, dan is de boodschap ook wel duidelijk, me dunkt.quote:Op maandag 22 december 2008 13:16 schreef Boze_Appel het volgende:
Waar komt dat schoenen = schande ellende vandaan? Welk vers steekt daar achter?
Ik zou me ook wel aardig vernederd voelen als ik een of andere poep schoen naar m'n hoofd zou krijgen.quote:Op maandag 22 december 2008 13:16 schreef Boze_Appel het volgende:
Nee. Hier doen we dat met taarten.quote:Op maandag 22 december 2008 13:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waar komt het idee vandaan dat het gooien van schoenen in met name de Arabische wereld als belediging wordt gezien? Misschien is het meer aanwezig daar, maar als ik schoenen gooi naar Balkenende's gezicht, dan is de boodschap ook wel duidelijk, me dunkt.
Het was meer Arabisch dan Islamitisch volgens mij. Heeft ermee te maken dat je met je schoenen door het vuil loopt en dat schoenen daarom vies zijn.quote:Op maandag 22 december 2008 13:16 schreef Boze_Appel het volgende:
Of met Beretta's, voor mensen met stijl.quote:Op maandag 22 december 2008 13:41 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nee. Hier doen we dat met taarten.
S&W .500, dan ben je pas echt een vent. Daarmee vergeleken is de potsierlijke Desert Eagle een proppenschieter.quote:Op maandag 22 december 2008 13:59 schreef Reya het volgende:
[..]
Of met Beretta's, voor mensen met stijl.
Niet echt dus.quote:
quote:Op maandag 22 december 2008 14:13 schreef Klopkoek het volgende:
S&W .500, dan ben je pas echt een vent.
Hé, natuurlijk. En je hebt voor 100.000 kuthuisjes. Maar wel veel te duur... Verander desnoods 'veel te' in 'erg'. Zeker in vergelijking met vroegâh, denk ik. Nu is dit te veranderen: mentaliteit veranderen dat je recht hebt op een koophuis (ook belangrijk, toch?), accepteren dat het soms nu eenmaal duurder is dan anders, golfpatroonblabla-gedoe, belasting afschaffen, en gewoon voor de gein van alles dereguleren, en uiteraard HRA afschaffen (want dat moet gewoon). Misschien niet goedkoper dan, maar wel "logischer".quote:
Het heeft weinig met de mentaliteit te maken denk ik. Iedereen wil altijd het beste. Er is gewoon te weinig aanbod, ... dan wordt het duur. En nu de markt "vast zit" is er veel te koop en wordt het goedkoper.quote:Op maandag 22 december 2008 14:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hé, natuurlijk. En je hebt voor 100.000 kuthuisjes. Maar wel veel te duur... Verander desnoods 'veel te' in 'erg'. Zeker in vergelijking met vroegâh, denk ik. Nu is dit te veranderen: mentaliteit veranderen dat je recht hebt op een koophuis (ook belangrijk, toch?), accepteren dat het soms nu eenmaal duurder is dan anders, golfpatroonblabla-gedoe, belasting afschaffen, en gewoon voor de gein van alles dereguleren, en uiteraard HRA afschaffen (want dat moet gewoon). Misschien niet goedkoper dan, maar wel "logischer".
quote:Op maandag 22 december 2008 14:21 schreef Yildiz het volgende:
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/w(...)tro_Express_revolver
Bovendien zijn de huizenprijzen zo bizar hard gestegen dat de kruik vermoedelijk niet lang meer te water gaat. Zodra het duidelijk wordt dat er geen steun meer is op de markt, wordt het verstrekken van hypotheken een stuk riskanter, waardoor de rente daarvoor stijgt, wat het aantal versterkte hypotheken vermoedelijk zal doen afnemen; sommige instellingen willen wellicht zelfs helemaal geen hypotheken meer verstrekken. Op dat moment implodeert de vraag en zie ik zo een kwart van de prijzen afgaan.quote:Op maandag 22 december 2008 14:25 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het heeft weinig met de mentaliteit te maken denk ik. Iedereen wil altijd het beste. Er is gewoon te weinig aanbod, ... dan wordt het duur. En nu de markt "vast zit" is er veel te koop en wordt het goedkoper.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |