Je spreekt hiermee de opvatting uit dat het geweten van de mens als volgt werkt in prioriteiten:quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:30 schreef capricia het volgende:
Dan vind ik het toch raar dat jij zegt dat je dieren willens en wetens laat mishandelen in de bio-industrie door daar vlees van te kopen, en mij iets over het geweten probeert uit te leggen...ik noem dat hypocriet. Bedenk dat jij levende wezens hier daadwerkelijk pijn mee doet, ik bedrijf slechts de liefde!
Mijn brein wijkt inderdaad een beetje af van een normaal brein, maar niet wat het geweten betreft. Als je meer wil weten over hoe ik afwijk, moet je maar naar mijn postgeschiedenis kijken. Het is in deze discussie niet van belang en daarom zou ik het ook waarderen als je me er niet op probeert aan te vallen.quote:Daarnaast meen je ook te moeten schrijven dat jouw geweten wel goed ontwikkeld is...![]()
Dit sterkt mij toch wel in mijn vermoeden dat er bij jou iets niet helemaal in orde is in je hoofd.
Laat mij eens zien waar er gaten in mijn redenering zitten dan. Ik ben erg benieuwd.quote:Lees je eigen posts nog eens na...en kijk of het niet op jezelf slaat...want er zitten hier en daar wat gaten in.
Ik ook. Leuk, zo'n discussie op een vrije avondquote:Ondertussen neem ik het er nog even van!
Herstel. De prioriteiten van een mens liggen dus volgens mij andersom. De bioindustrie slecht vinden en dus geen vlees eten van de bioindustrie zit echter volgens mij niet in het geweten.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:46 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik heb al uitgelegd wat mijn reden is om te denken dat het precies andersom ligt.
Triest.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:46 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Mijn brein wijkt inderdaad een beetje af van een normaal brein, maar niet wat het geweten betreft. Als je meer wil weten over hoe ik afwijk, moet je maar naar mijn postgeschiedenis kijken. Het is in deze discussie niet van belang en daarom zou ik het ook waarderen als je me er niet op probeert aan te vallen.
[..]
Herstel: In jouw geweten. Er zijn ook mensen die daar anders over denken.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:50 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Herstel. De prioriteiten van een mens liggen dus volgens mij andersom. De bioindustrie slecht vinden en dus geen vlees eten van de bioindustrie zit echter volgens mij niet in het geweten.
Je leest niet goed. Ik heb autisme, ok? Zo wijk ik af. Maar, zoals ik al zei, dat betekent niet dat mijn geweten anders functioneert.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Triest.
Ik mag kennelijk niets over jouw geweten zeggen want dat ervaar je als een aanval, maar zelf mag je dat wel allerlei zelfgetrokken conclusies over mijn geweten hier spuien...![]()
Dit is geen discussie, dit is eenzijdig geratel van jouw kant.
Je hebt je conclusies al klaar, dus heeft het ook geen zin voor mij om uberhaupt nog iets naar je toe te beantwoorden.
*zucht* Wil je dat ik mijn uitleg herhaal over wat een geweten is? Dat er mensen zijn die er anders over denken, dat klopt. Dat is onderdeel van hun eigen individuele subjectieve moraal. Wat ik zei is dat het voor een mens wel aangeboren is dat je een ander mens niet moordt, maar niet dat je geen vlees moet eten van een dier dat mishandeld wordt.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Herstel: In jouw geweten. Er zijn ook mensen die daar anders over denken.
Zelfs problemen met moorden is volgens mij niet aangeboren, maar aangeleerd, anders zouden er ook niet zoveel oorlogen zijn.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:10 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
*zucht* Wil je dat ik mijn uitleg herhaal over wat een geweten is? Dat er mensen zijn die er anders over denken, dat klopt. Dat is onderdeel van hun eigen individuele subjectieve moraal. Wat ik zei is dat het voor een mens wel aangeboren is dat je een ander mens niet moordt, maar niet dat je geen vlees moet eten van een dier dat mishandeld wordt.
Ik volg de discussie met interesse. Ik vind de standpunten die je neerzet wel aansprekend, maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat zaken die jij als aangeboren moraal of geweten ziet, wel degelijk (ontbrekend) onderdeel van een opvoeding kunnen zijn.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:10 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
*zucht* Wil je dat ik mijn uitleg herhaal over wat een geweten is? Dat er mensen zijn die er anders over denken, dat klopt. Dat is onderdeel van hun eigen individuele subjectieve moraal. Wat ik zei is dat het voor een mens wel aangeboren is dat je een ander mens niet moordt, maar niet dat je geen vlees moet eten van een dier dat mishandeld wordt.
Mijns inziens zijn oorlogen een voorbeeld van hoe het geweten van een mens kan strijden met andere eigenschappen en belangen. En dat gaat dan als volgt:quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Zelfs problemen met moorden is volgens mij niet aangeboren, maar aangeleerd, anders zouden er ook niet zoveel oorlogen zijn.
Ik ook niet. Maar "agree to disagree" is ook een goede oplossing. Ik moest even knipperen toen ik zag dat deze discussie in SEX stondquote:Maar ik denk dat wij er niet uit gaan komen.
Dat zou kunnen. Ik ben verder ook maar een leek, d.w.z. ik studeer hier dus niet voor.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:20 schreef SimplyIJzzz het volgende:
[..]
Ik volg de discussie met interesse. Ik vind de standpunten die je neerzet wel aansprekend, maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat zaken die jij als aangeboren moraal of geweten ziet, wel degelijk (ontbrekend) onderdeel van een opvoeding kunnen zijn.
Had me fooledquote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:22 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Ik ben verder ook maar een leek, d.w.z. ik studeer hier dus niet voor.
Dank jequote:
Maar dan heb je voor jouw gevoel dus zaken die al in je geweten vastliggen, en zaken die pas later geleerd worden.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:22 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Ik ben verder ook maar een leek, d.w.z. ik studeer hier dus niet voor.
Daar wilde ik je ook zeker niet op aanvallen. Dat is niet mijn bedoeling. Hoop dat dat ook niet zo overgekomen is op je.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:08 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Je leest niet goed. Ik heb autisme, ok? Zo wijk ik af. Maar, zoals ik al zei, dat betekent niet dat mijn geweten anders functioneert.
Ja.quote:Op woensdag 14 januari 2009 00:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar dan heb je voor jouw gevoel dus zaken die al in je geweten vastliggen, en zaken die pas later geleerd worden.
Ik denk dat er een tastbare realiteit is achter het kleine stemmetje van het menselijke geweten, ook al is het stemmetje kennelijk zo zwak dat het vrij eenvoudig overruled wordt. Misschien is een deel van de opvoeding ook gewoon het sterker maken van het al bestaande geweten.quote:Ik vind het een moeiljke discussie, maar ik ben meer op de hand van het aangeleerd zijn van wat er in het geweten komt. Omgeving + opvoeding etc.
Dat verklaart m.i. ook waarom het zo makkelijk is het geweten niet te volgen of te overstemmen (Milgram experiment).
Dat is ook niet zo op me overgekomen, maar je begon wel meer op de man te spelen. Ik ken je verder niet, dus wie weet ben je wel geneigd om iets te denken als "oh, ze heeft autisme, dus dan.. ". Ik kan je dat ook niet kwalijk nemen, want het is heel normaal dat je je afvraagt wat het dan wel inhoudt als je net een gesprek hebt gehad met iemand die verder normaal lijkt (althans, dat mag ik hopenquote:Op woensdag 14 januari 2009 00:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar wilde ik je ook zeker niet op aanvallen. Dat is niet mijn bedoeling. Hoop dat dat ook niet zo overgekomen is op je.
Ik heb gewoon niet je post-geschiedenis door zitten spitten, dus kon het niet weten.
Mocht ik je gekwetst hebben, dan bied ik je daarvoor mijn excuus aan.
Mijn eerste post in deze topic-reeks was:quote:Op woensdag 14 januari 2009 00:14 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Ik denk dat er een tastbare realiteit is achter het kleine stemmetje van het menselijke geweten, ook al is het stemmetje kennelijk zo zwak dat het vrij eenvoudig overruled wordt.
Dus geweten speelt wel degelijk mee. En daar heb je 100% gelijk in. Ik denk alleen niet dat dat aangeboren is...monogaam zijn.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:30 schreef capricia het volgende:
Vreemdgaan is wel heel spannend! En geeft best een kick...
Als je thuiskomt heb je echt zo'n gevoel dat er op je voorhoofd staat "Ik ben vreemdgegaan".
Het is ook interessant om bij jezelf na te gaan hoe je eigen geweten werkt.
In het begin sta je vaak op het punt om het te vertellen, maar na een tijdje zakt dat weg...
Ik weet niet zoveel over autisme. Weet wel dat het ook in 100 vormen en gradaties komt, van vrij onschuldig tot vrij enstig. En dat het een verzamelnaam is voor vele specifieke ziekte-beelden.quote:Op woensdag 14 januari 2009 00:19 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat is ook niet zo op me overgekomen, maar je begon wel meer op de man te spelen. Ik ken je verder niet, dus wie weet ben je wel geneigd om iets te denken als "oh, ze heeft autisme, dus dan.. ". Ik kan je dat ook niet kwalijk nemen, want het is heel normaal dat je je afvraagt wat het dan wel inhoudt als je net een gesprek hebt gehad met iemand die verder normaal lijkt (althans, dat mag ik hopen) Een andere zaak wordt het als je me daardoor niet meer serieus zou nemen.
Excuses aanvaard, al heb je me niet echt gekwetst hoor
Ok. Dus er gaat bij jou toch wel een alarmbelletje rinkelen? Dan is de vraag hoe het komt dat het signaal zo zwak is dat je het zonder emotie negeert. Dat wil ik eigenlijk nog steeds wel weten.quote:Op woensdag 14 januari 2009 00:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn eerste post in deze topic-reeks was:
[..]
Dus geweten speelt wel degelijk mee. En daar heb je 100% gelijk in.
Dat weet ik ook niet, maar daar hadden we het niet over. Het gaat om rekening houden met het feit dat je partner door zijn eigen mening over vreemdgaan gigantisch gekwetst zou zijn en dat je dat mogelijke gevolg naast je neer legt. Of monogamie aangeboren is, is een hele andere kwestie en heeft denk ik ook met veel meer dan alleen het geweten te maken.quote:Ik denk alleen niet dat dat aangeboren is...monogaam zijn.
Tsja. Zoiets kun je analyseren. Ik weet van mijn eigen immorele gedrag dat het komt doordat ik qua emoties zo op en neer geslingerd werd en de dalen zo diep waren dat ik van gekkigheid niet meer wist wat ik moest doen om me gelukkiger te voelen. Gelukkig ben ik nu een stuk stabieler en weet ik meer over mijn behoeftes qua relatie en seks.quote:Ook is het interessant om te analyseren wanneer je vreemd gaat...(maar ja, daar moet je wel een vreemdganger voor zijn natuurlijk). Ik heb nu al een vrij lange periode dat ik helemaal niets buitenshuis doe. Dat komt meer door de beslommeringen van mijn werk etc. Ben vaak gewoon moe als ik thuis ben en vind het ook leuk om met mijn partner dingen te ondernemen in het weekend enzo.
Dat klopt.quote:Op woensdag 14 januari 2009 00:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet zoveel over autisme. Weet wel dat het ook in 100 vormen en gradaties komt, van vrij onschuldig tot vrij enstig. En dat het een verzamelnaam is voor vele specifieke ziekte-beelden.
Daar ben ik blij om.quote:En nee, ik neem je posts daardoor niet minder serieus.
Ik heb in feite maar 1 conclusie over je getrokken en dat is dat je geweten minder goed functioneert. Ik ben er nog steeds verbaasd over nu je me eraan herinnert dat je er wel degelijk van bewust hebt dat je geweten hier iets over zegt, maar dat je het zo naast je neer kunt leggen. Ik hoop overigens dat je naar aanleiding van mijn posts nu wel begrijpt waarom ik die conclusie trok.quote:Ik nam ze wel minder serieus toen je op basis van die paar posts van mij allerlei conclusies ging trekken...maar dat is meer inhoudelijk.
Ik ookquote:En ik vind het geweldig dat we dit gesprek in SEX kunnen hebben!
Monogamie is niet aangeboren. Want veel mensen worstelen daarmee...zie R&P hier op Fok! alleen al.quote:Op woensdag 14 januari 2009 00:28 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ok. Dus er gaat bij jou toch wel een alarmbelletje rinkelen? Dan is de vraag hoe het komt dat het signaal zo zwak is dat je het zonder emotie negeert. Dat wil ik eigenlijk nog steeds wel weten.
[..]
Dat weet ik ook niet, maar daar hadden we het niet over. Het gaat om rekening houden met het feit dat je partner door zijn eigen mening over vreemdgaan gigantisch gekwetst zou zijn en dat je dat mogelijke gevolg naast je neer legt. Of monogamie aangeboren is, is een hele andere kwestie en heeft denk ik ook met veel meer dan alleen het geweten te maken.
[..]
Tsja. Zoiets kun je analyseren. Ik weet van mijn eigen immorele gedrag dat het komt doordat ik qua emoties zo op en neer geslingerd werd en de dalen zo diep waren dat ik van gekkigheid niet meer wist wat ik moest doen om me gelukkiger te voelen. Gelukkig ben ik nu een stuk stabieler en weet ik meer over mijn behoeftes qua relatie en seks.
Ik ben daar onbeslist over eigenlijk. Ik durf niet te zeggen of (een neiging tot) monogamie aangeboren is of niet. Ik denk echter wel dat het een stuk onwaarschijnlijker is dat monogamie aangeboren is dan dat het aangeboren is om iemand niet te willen doden.quote:Op woensdag 14 januari 2009 00:37 schreef capricia het volgende:
Monogamie is niet aangeboren. Want veel mensen worstelen daarmee...zie R&P hier op Fok! alleen al.
Die vergelijking maakt het wel makkelijker om te begrijpen en ik ben het met je eens dat roken onverklaarbaarder is dan vreemdgaan. Dan nog blijft de vraag: wordt dat stemmetje van je geweten niet versterkt door het feit dat je vriend van je houdt en dat je van je vriend houdt? Als jij je voorstelt hoe kapot je vriend zich zou voelen als hij erachter komt, dan breekt je hart toch? Wat is het dan dat je het toch negeert? Heb jij cognitieve dissonantie nodig om je rustiger te voelen over je gedrag? Of nou ja, eigenlijk is het feit dat je je vreemdgaan probeert te verantwoorden door je eigenbelang voorop te stellen al cognitieve dissonantie. Ja dus. Toch?quote:Het negeren van de emotie zoals jij noemt, daar heb ik ook wel over nagedacht. En ik zie het als volgt:
Ik neem vaak het roken als voorbeeld. Je weet dat het slecht voor je is. Je weet dat je er dood aan kunt gaan en dat het je leven in ieder geval verkort. En toch kiezen mensen voor de korte-termijn-bevrediging. Toch die sigaret.
Roken is psychologisch eigenlijk veel interessanter dan vreemdgaan. Omdat het direct je eigen dood raakt. Vreemdgaan zou je nog evolutionair kunnen verklaren...roken niet.
Je bent dus eigenlijk meer gericht op het bevredigen van de directe behoefte van vandaag dan dat je bezig bent met de consequentie van het 'if then'-denken. Daarom is het ook zo moeilijk voor veel mensen om te stoppen met roken. Terwijl ze de consequenties heel goed weten...
Ik denk dat je geweten iets zegt over de opties die jij hebt om een ander wel of niet te kwetsen en niets over hoe je zelf op iets reageert.quote:Op woensdag 14 januari 2009 00:49 schreef capricia het volgende:
Ik zou er ook niet zo'n moeite mee hebben als mijn partner vreemd zou gaan. Gek misschien...
Heb het wel meegemaakt dat een van mijn exen (heb er niet zoveel) vreemd gegaan is, en vond dat eigenlijk niet zo erg...zegt dat ook wat over mijn geweten?
Ik denk dat ik de exclusieve sexrechten niet zo verbind aan de relatie die je samen hebt...
Tuurlijk weet ik dat het echt niet mag/kan. Maar ik kies op dat moment toch voor mijn eigen korte termijn bevrediging.quote:Op woensdag 14 januari 2009 00:58 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Die vergelijking maakt het wel makkelijker om te begrijpen en ik ben het met je eens dat roken onverklaarbaarder is dan vreemdgaan. Dan nog blijft de vraag: wordt dat stemmetje van je geweten niet versterkt door het feit dat je vriend van je houdt en dat je van je vriend houdt? Als jij je voorstelt hoe kapot je vriend zich zou voelen als hij erachter komt, dan breekt je hart toch? Wat is het dan dat je het toch negeert? Heb jij cognitieve dissonantie nodig om je rustiger te voelen over je gedrag? Of nou ja, eigenlijk is het feit dat je je vreemdgaan probeert te verantwoorden door je eigenbelang voorop te stellen al cognitieve dissonantie. Ja dus. Toch?
Misschien waardeer je het niet dat ik nu de term cognitieve dissonantie te berde breng, maar het is een belangrijk nuanceverschil. Cognitieve dissonantie is heel normaal en menselijk. Bovendien geeft het aan dat er tenminste nog iets is, dat je op een bepaald niveau dondersgoed weet dat wat je doet eigenlijk echt niet kan.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 01:17 schreef capricia het volgende:
Tuurlijk weet ik dat het echt niet mag/kan. Maar ik kies op dat moment toch voor mijn eigen korte termijn bevrediging.
Congitieve dissonantie moest ik even opzoeken op wiki. Het is de spanning tussen twee opvattingen in jezelf. Die spanning is er zeker... d'r zitten tegenstrijdigheden in. Maar ik kies op dat moment voor mijn eigen vrijheid. Vaak niet, maar soms ook wel.
Ik snap het. Maar je relatie is dus niet zodanig dat er geen of weinig ruimte is voor geheimen voor elkaar. Ik heb zelf een relatie waar echt alles besproken kan worden, tot de meest immorele gedachtes aan toe. Al wil dat niet zeggen dat er helemaal geen geheimen zijn (al ben ik me er niet van bewust). Maar hoe je je relatie wil inrichten is je eigen voorkeur en keuze.quote:Zelf zou ik het anders omschrijven: Ik vind het gewoon geen belangrijk issue voor de kwaliteit van mijn relatie. Het staat er buiten...er is iets in mij die dat vrijen met een vrouw ook nodig heeft...daar kan mijn vriend niets aan oplossen. Mocht mijn vriend zelf vreemd gegaan zijn, dan zou ik dat ook niet zo belangrijk vinden, uiteindelijk kiezen we toch voor elkaar! De liefde tussen ons is heel sterk.
Sterker nog: Ik denk dat ik zo gelukkig ben in mijn relatie omdat ik die andere uitlaatklep gewoon gebruik, mocht ik hem nodig hebben. Het geeft mij een goed gevoel, en dat straalt ook af in onze relatie! Het is de beste relatie die ik ooit gehad heb...we zijn niet voor niets al 8 jaar samen. Ik hoop dat het er 80 worden, maar af en toe heb ik die andere behoefte ook die zeurt en knaagt... Die kun je lang wegdrukken, maar die blijft komen.
En dan is het kiezen uit 2 kwaden om het zo te omschrijven... Of je geeft er gehoor aan, en je zit met een wat rottig gevoel achteraf (wat slijt), of je negeert het en dan zit je met allerlei opgekropte verlangens die je niet kunt/mag uiten van jezelf (wat nooit slijt).
Het is altijd een afweging...
Dat denk ik ook helemaal nietquote:en ik duik echt niet op iedere vrouw hoor!
Meh. Ik ben welgeteld 1 keer naar een Fok meeting geweest. Ik heb wel een aantal Fokkers die ik graag irl zou willen zien, maar ik schat de kans klein in dat dat gebeurt en een Fok meeting lijkt me niet het juiste middel vanwege alle andere Fokkers die je er gratis bij krijgt die je misschien juist echt niet irl wil zienquote:(kom je ook naar de Fok! meeting in Utrecht?)
Nee, JIJ bent betuttelend, jij betutteld je vriend namelijk door voor hem te beslissen dat hij niet mag weten dat je vreemdgaat en affaires hebt. Je weet immers dat hij dat niet van je zou pikken. Dus leg je hem de leugen op die je creeert door te doen alsof hij de enige is waarmee je seks hebt. Dat is leven in een leugen, hoe mooi je t voor jezelf ook wilt rechtpraten.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:47 schreef capricia het volgende:
Je eigen oordelen op een ander opleggen is nou net waar ik een Jehova-getuige-gevoel van krijg...
Het is gewoon betuttelend.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 10:46 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Concluderend kunnen we gewoon vaststellen dat, als het er op aankomt, vrouwen gewoon allemaal hoeren zijn.
En dat alle mannen hoerenlopers zijn!quote:Op woensdag 14 januari 2009 10:46 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Concluderend kunnen we gewoon vaststellen dat, als het er op aankomt, vrouwen gewoon allemaal hoeren zijn.
Waarom is het toch zo aanlokkelijk voor sommigen om ieder topic dat gaat over negatieve eigenschappen (niet eens specifiek voor vrouwen!) naar die conclusie te trekken. En je mag het dan als een grapje (willen) bedoelen, het valt me steeds vaker op en ik vind het erg irritant. Ik ga toch ook niet om het minste zeggen dat alle mannen klootzakken zijn?quote:Op woensdag 14 januari 2009 10:46 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Why so serious?quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:08 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Waarom is het toch zo aanlokkelijk voor sommigen om ieder topic dat gaat over negatieve eigenschappen (niet eens specifiek voor vrouwen!) naar die conclusie te trekken. En je mag het dan als een grapje (willen) bedoelen, het valt me steeds vaker op en ik vind het erg irritant. Ik ga toch ook niet om het minste zeggen dat alle mannen klootzakken zijn?
Ik denk dat ik de avatar met de borsten een beter gezicht vind.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:02 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
Why so serious?
[ afbeelding ]
En bedankt. Het is een soort shock value dus? Kijken wie je uit de kast kunt lokken? Ik zal uitkijken dat ik een volgende keer reageer danquote:Omdat er altijd van die uptight trutkippetjes als jou zijn die zo reageren en daarmee het punt eerder ondersteunen dan ontkrachten
Onze huismus wordt ook nog huis-, tuin- en keukenpsycholoog van de koude grond.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:12 schreef Black_Tulip het volgende:
En bedankt. Het is een soort shock value dus? Kijken wie je uit de kast kunt lokken? Ik zal uitkijken dat ik een volgende keer reageer dan
Tally, wacht even, want ik ben hier nog niet klaar mee. Deze post roept vragen op:quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:50 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
Onze huismus wordt ook nog huis-, tuin- en keukenpsycholoog van de koude grond.![]()
want je hebt het nodig.
Nee daar wacht ik niet mee.. Want die discussie wil ik hier niet.. PM hem maar ofzo..quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:49 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Tally, wacht even, want ik ben hier nog niet klaar mee. Deze post roept vragen op:
Oh ik wil best wel PM'en maar nu staan die vragen er niet meer. Copy-pasten zou makkelijker zijn geweest.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:52 schreef Tally het volgende:
[..]
Nee daar wacht ik niet mee.. Want die discussie wil ik hier niet.. PM hem maar ofzo..
Maar nu kappen we dr mee..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |