abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64206648
Wat ik niet snap van water is dat het voor 1/3 uit zuurstof bestaat (de bekende H2O). Ik bedoel, wtf?

Wat is dan water dat enkel uit waterstofatomen bestaat? Is dat 1/3 zwaarder dan normaal water Kun je ook baden in water zonder zuurstofatomen? Ik snap er echt niets van.
pi_64206978
Water kan niet enkel uit waterstofatomen bestaan. Een molecuul is opgebouwd uit atomen. Water is een molecuul opgebouwd uit 2 waterstofatomen en 1 zuurstofatoom: H20. Een waterstofmolecuul bestaat uit 2 waterstofatomen: H2, maar dat heeft hele andere eigenschappen als water.

Als je dit beter wilt begrijpen zou je meer moeten weten van atoom- en molekuulstructuur
pi_64207706
quote:
Op zondag 21 december 2008 14:02 schreef pberends het volgende:
Wat ik niet snap van water is dat het voor 1/3 uit zuurstof bestaat (de bekende H2O). Ik bedoel, wtf?

Wat is dan water dat enkel uit waterstofatomen bestaat? Is dat 1/3 zwaarder dan normaal water Kun je ook baden in water zonder zuurstofatomen? Ik snap er echt niets van.
er is een verschil tussen zuurstof ( O2) en een zuurstofatoom (O)
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zondag 21 december 2008 @ 19:25:48 #4
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_64217741
quote:

Wat is dan water dat enkel uit waterstofatomen bestaat?
Dat bestaat niet, water is H2O. H2 is geen water, maar waterstof
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_64217786
bestaat water wel uberhaupt uit 1/3e zuurstof, ik bedoel... zuurstof molecuul is zwaarder dan de waterstof...
pi_64217875
quote:
Op zondag 21 december 2008 19:27 schreef koffiegast het volgende:
bestaat water wel uberhaupt uit 1/3e zuurstof, ik bedoel... zuurstof molecuul is zwaarder dan de waterstof...
Sowieso is een zuurstofatoom, wat in H20 en nog 10 miljoen andere stoffen zit, iets anders dan een zuurstofmolecuul.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_64220352
my bad, me scheikundekennis wordt rusty
  zondag 21 december 2008 @ 23:00:02 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_64226094
Water is een molecuul van 2 waterstof atomen met als brug een zuurstof atoom.

Een waterstof atoom heeft een gewicht van (afgerond) 1 ( g·mol−1)
Een zuurstof atoom heeft een gewicht van 16 ( g·mol−1).

Dus als je het zuurstof weghaalt hou je bijv. H2 molecuul over wat dus een achtste van het gewicht is van een zuurstof molecuul.

Het gewicht van een atoom hangt af van het aantal protonen en neutronen (in mindere mate aan electronen omdat dat elementaire deeltje zo gigantisch klein is) en naarnaast nog een aantal andere factoren.

1 waterstof atoom is infeite 1 proton met 1 electron
1 zuurstof atoom is 8 protonen, 8 neutronen en 8 electronen.

[ Bericht 16% gewijzigd door SpecialK op 21-12-2008 23:05:23 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_64300303
Doe eens twee delen waterstof en een deel zuurstof bij elkaar in een plastic zak.
Houd er vervolgens een brandende lucifer bij.
Als je hierna de eerste uren niets meer kunt horen en alle ruiten er uit liggen is de proef gelukt.
Je hebt water gemaakt.
pi_64304360
quote:

Als je zo redeneert, kun je ook stellen dat er in 1 molecuul water 10 electronen zitten (ga zelf na)
Dus in 1 liter water zitten heel veel electronen.
Als we de lichtschakelaar aanzetten, dan stromen er miljarden electronen door de gloeidraad van de lamp (tot 2012 dan mag het niet meer).
Als we een lamp op het waterleiding net aansluiten geeft hij geen licht
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_64305073
De benamingen zijn gewoon verwarrend. Het is vrij logisch dat een leek de link water = (~) waterstof zal leggen.
pi_64349825
Waterstof of zuurstof kan in de natuur niet als los element in geconsentreerde vorm bestaan.
Wanneer je water doet splitsen dan ontstaan de gassen waterstof en zuurstof. Gassen krijg je alleen maar in vloeibare vorm in een container onder zeer hoge druk. Voor zuurstof is dat 150 bar als ik goed herinner.

Zoals je misschien wel eens hebt kunnen voelen aan een gasaansteker vulflesje dat er een behoorlijke koude onstaat wanneer het gas reageerd met de omgeving wanneer het vrijkomt. Dus baden in een badje waterstof is nogal frisjes..

pi_64351145
nee, jij snapt 't niet helemaal.

1. Zuurstof en waterstof komen in stabiele vorm vrij voor in de atmosfeer.
2. De koude die je voelt aan een flesje aanstekergas wordt veroorzaakt door een natuurkundig proces dat adiabatische expansie heet. Er reageert geen gas met de omgeving ofzo.
Mu!
pi_64351158
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 22:51 schreef RRGJL het volgende:
De benamingen zijn gewoon verwarrend. Het is vrij logisch dat een leek de link water = (~) waterstof zal leggen.
oh ja. Zoals ook iedereen de link zuur = (~) zuurstof legt?
Mu!
pi_64351204
quote:
Op donderdag 25 december 2008 10:38 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

oh ja. Zoals ook iedereen de link zuur = (~) zuurstof legt?
Neuj.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2008 10:42:37 ]
pi_64354000
Ok, gaan we weer even mierenneuken en woorden verdraaien (contextueren?)
Maar ik snap je reactie wel denk ik.
Of reageerde je nou eigenlijk helemaal niet
Nu snap ik het ook niet meer.

http://proto4.thinkquest.(...)/weetjes/weetje1.htm

Ps. Misschien leuke site for TS, gaat niet over waterstof maar geeft wel enig inzicht in reacties sorry gedrag van gas in vloeibare vorm.
http://fys.kuleuven.be/al(...)oeibare_stikstof.pdf

[ Bericht 13% gewijzigd door Watuntrik op 25-12-2008 13:32:05 ]
  vrijdag 26 december 2008 @ 09:54:00 #17
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_64371563
Een waterstofbom is dan ook gewoon een hele grote waterballon.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  vrijdag 26 december 2008 @ 10:03:09 #18
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_64371641
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_64392784
quote:

Ikke niet snap!
Dom geboren, suf gewiegd,
nooit wat bijgeleerd
en de rest vergeten..

Je vraag slaat echt helemaal nergens op.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_64392854

Oh, dit is te erg!

Ik ben op De Speld verdwaald, of dit is allemaal satire of dit is echt allemaal vvmbo (voorzichtig voorbereidend mogelijk beroepsonderwijs) niveau.
En dan niet alleen over schei- en natuurkunde, maar ook over Nederlandse taal. Maar dat vind ik meer om te huilen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')