quote:Nieuw fenomeen! De Autoberg
Vroeger hadden we de melkplas en de boterberg. Voor de zeer snel groeiende voorraad onverkochte nieuwe auto's hebben we nog geen leuke naam. Helaas stallen ze de automobielen in Groot-Brittannië liever op een ongebruikt vliegveld dan dat ze ze van de hand doen voor laten we zeggen 50 eurocent (alles beter dan niks toch?). Zie de Heyford airbase in Google Maps én check de luchtfoto die eergisteren is gemaakt. Gaat niet zo goed...
Wat een kapitaalvernietiging...quote:Financial crisis hits UK car market
Source: Adrian Dennis, AFP
Thousands of cars sit in storage on the runway at the disused Upper Heyford airbase in Oxfordshire, England, on December 18, 2008. The British car industry has become the latest sector hit by the global slowdown, as figures showed new vehicle sales plunging at the fastest rate for nearly 30 years.
Laat maar..quote:Op zondag 21 december 2008 06:06 schreef Drugshond het volgende:
Kan iemand een soortgelijke locatie ophoesten voor R'dam.
Deze ook, (Maassluis) ?quote:Op zondag 21 december 2008 07:53 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Is gewoon de parkeerplaats van de IKEA. Foto gemaakt op een willekeurige zaterdagmiddag.
Nope zie toelichting foto's.quote:Op zondag 21 december 2008 07:53 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Is gewoon de parkeerplaats van de IKEA. Foto gemaakt op een willekeurige zaterdagmiddag.
Voorraadblik.quote:Voor de zeer snel groeiende voorraad onverkochte nieuwe auto's hebben we nog geen leuke naam.
Staan daar auto's te wachten in terminale toestand?quote:Op zondag 21 december 2008 07:56 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Deze ook, (Maassluis) ?
Toelichting.
Car terminal Rotterdam port
Er zitten wel wat gaten in de geparkeerde rijen met auto's. Lijkt me sterk dat die verkocht zijnquote:Op zondag 21 december 2008 08:02 schreef Drugshond het volgende:
Hier moet je als autodief toch natte dromen van krijgen.
Dat is maar de vraag.quote:Op zondag 21 december 2008 08:02 schreef Drugshond het volgende:
Hier moet je als autodief toch natte dromen van krijgen.
Bron: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10380quote:Autoverkoop Nederland 24 procent gedaald
Tot vorige maand leek er nog weinig aan de hand, maar de Nederlandse verkoopcijfers van november zijn dramatisch. Ze liggen 24% lager dan dezelfde maand vorig jaar. Over het hele jaar gerekend staan we nu op -2%.
November is historisch gezien wel een vrij grillige maand. Onder invloed van verkoopacties of nieuwe belastingmaatregelen voor het nieuwe jaar willen de verkopen in deze periode nog wel eens een raar verloop tonen. Maar nu kan het toch niet anders dan dat de financiële crisis de voornaamste oorzaak is.
Deze maand kent dus voornamelijk verliezers. Het best verkopende merk is opnieuw Volkswagen, vooral dankzij de nieuwe Golf, die het bestverkochte model is. Ook Renault weet de schade met een tweede plaats nog redelijk te beperken. Opel maakt de grootste val in de top 6,45 procent minder dan in oktober.
Winnaars zijn weinig te vinden. Seat verkocht wel iets minder auto’s maar wist toch een goede 9e positie te bemachtigen. Nissan, Daihatsu, Mazda en Alfa Romeo scoren wel een plus.
Bij de modellen valt de goede klassering van de Renault Twingo op: een tweede plek voor de compacte Fransman. Ook goede cijfers zijn er voor de Nissan Qashqai (vijfde) en Seat Ibiza (zesde). Verder doet Ford goede zaken met de nieuwe Fiesta (14e). De nieuwe Ka is zelfs de snelste stijger, van plek 99 naar 21.
De Pontreinquote:Op zondag 21 december 2008 08:14 schreef dennistd het volgende:
Leusden (Volkswagens en Audi's)
En nog steeds wordt er elke dag een trein vol heengebracht
Het is ook pas begonnen in okt / nov van dit jaar (-21% in nov in NL). Pas toen is de kredietcrises doorgedrongen bij de gewone man. Dat zie je ook aan de verkoop van Opelquote:Op zondag 21 december 2008 13:25 schreef Elfletterig het volgende:
Ik denk echt niet dat dit zo'n nieuw fenomeen is. Ik denk wel dat de voorraden groter zijn dan normaal, maar een blik op de verkoopcijfers rechtvaardigt niet de gedachte dat deze autobergen nieuw zijn:
[..]
Bron: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10380
Als je even verder kijkt, zie je dat er van januari t/m november 484.471 auto's zijn verkocht in Nederland. Vorig jaar, over dezelfde periode, waren dat er 493.629. Een verschil van 2 procent, zoals al aangeven.
O, dan moet ik binnenkort misschien toch maar eens gaan kijken naar 2e handse grotere auto's die vrijwel niemand meer wil hebben... Buy low...quote:Op zondag 21 december 2008 13:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
De Pontrein![]()
Maar goed, zo vreemd is het niet dat de verkoop stagneert.... zeker niet als je slechts 50 % van de aankoopwaarde van je nog geen 2 jaar oude Volvo C30 geboden krijgt als je een nieuwe VW Eos wilt kopen
De "gewone man" koopt al jaren geen nieuwe auto meer.quote:Op zondag 21 december 2008 13:54 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Het is ook pas begonnen in okt / nov van dit jaar (-21% in nov in NL). Pas toen is de kredietcrises doorgedrongen bij de gewone man. Dat zie je ook aan de verkoop van Opel![]()
....
Eh... bedoel je de gewone man i.h.a. - herkenbaar aan dat er zoveel van zijn?quote:Op zondag 21 december 2008 14:05 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
De "gewone man" koopt al jaren geen nieuwe auto meer.Leasemaatschappijen echter zitten aardig klem tussen hogere rente en moeilijker verkrijgbare kredieten , niet voor niets was Leaseplan de eerste "bank" in NL die steun aanvroeg uit de ¤X00 miljard pot van Bos.
http://www.fd.nl/artikel/(...)art-garantieplan-bos
Een heel groot deel van de koop van nieuwe auto's wordt gedaan door Leasemaatschappijen. Van de gewone consument is het aandeel dat nieuwe auto's koopt niet zo gigantisch groot.quote:Op zondag 21 december 2008 14:09 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Eh... bedoel je de gewone man i.h.a. - herkenbaar aan dat er zoveel van zijn?
Die heeft toch best veel auto's gekocht de laatste jaren, anders was de verkoop wel eerder ingestort.
je zou ook bijna dom moeten zijnquote:Op zondag 21 december 2008 14:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een heel groot deel van de koop van nieuwe auto's wordt gedaan door Leasemaatschappijen. Van de gewone consument is het aandeel dat nieuwe auto's koopt niet zo gigantisch groot.
je kan ook http://maps.live.com/ proberen. Dat is de maps van Microsoftquote:Op zondag 21 december 2008 10:15 schreef Hyperdude het volgende:
ff off-topic:
Sinds een paar maanden staat er bij mij bij Google Maps altijd "wordt geladen" bovenaan, maar laden van de kaart, ho maar. Heb de instellingen aangepast zoals door Maps aanbevolen, maar werkt gewoon retetraag, op 2 computers hiero. Ben ik de enige? Ik vond het altijd zo'n mooie/handige site.![]()
nee, maar wel allemaal Volvosquote:Op zondag 21 december 2008 07:56 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Deze ook, (Maassluis) ?
Toelichting.
Car terminal Rotterdam port
Hmm ten minste 1 voordeelquote:Op zondag 21 december 2008 15:26 schreef TeringHenkie het volgende:
Dankzij deze crisis kan ik me als 22-jarige broekie over een paar maandjes een Audi A4 uit 2003 veroorloven
quote:Op zondag 21 december 2008 14:56 schreef SjonLok het volgende:
[..]
je kan ook http://maps.live.com/ proberen. Dat is de maps van Microsoft
Ik zie ook enig verschil.quote:Op zondag 21 december 2008 19:59 schreef MrBadGuy het volgende:
Op maps.live.com (die veel scherper is) staan een stuk minder auto's. Zijn die foto's ouder of nieuwer? En hoeveel ouder/nieuwer? Als we dat weten kunnen we een aardige vergelijking maken
Die zijn er ook al half Velsen Noord staat er al vol mee met SUV'squote:Op zondag 21 december 2008 21:20 schreef Revolution-NL het volgende:
Waren er maar zulke autobergen in Nederland. Dan hoef ik niet nog 7,5 maand te wachten voordat mijn nieuwe auto binnen is.
auto's gaan goeiekoop wordenquote:Op zondag 21 december 2008 05:59 schreef Drugshond het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
<< Check zelf >>
[..]
Wat een kapitaalvernietiging...Al die auto's die wachten op een nieuwe baasje.
Volgend jaar ga ik denk ik mijn auto vervangen..... verwacht echter geen inruilwaarde maar een nieuw blikje zal ook niet de hoofdprijs worden
nou nog een btw verlaging en de ambtenaren en stoelzitters zijn intens gelukkigquote:Op maandag 22 december 2008 00:36 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Klanten van Mercedes worden inmiddels al telefonisch benaderd om een nieuw exemplaar aan te schaffen tegen 30 a 40% (!) korting.
Alvast een voorproefje van de deflatie die komen gaat.
Zou er zoveel marge op een Mercedes zitten dan? Of verkopen ze ze onder de kostprijs?quote:Op maandag 22 december 2008 00:36 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Klanten van Mercedes worden inmiddels al telefonisch benaderd om een nieuw exemplaar aan te schaffen tegen 30 a 40% (!) korting.
tegen variabele kostprijs denk ik, beter dan de zaak stilleggenquote:Op maandag 22 december 2008 00:59 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Zou er zoveel marge op een Mercedes zitten dan? Of verkopen ze ze onder de kostprijs?
Ooh, dan zal de landingsbaan nu wel omgebouwd zijn tot een vier-verdiepingen landingsbaan parkeerplaats.quote:Op maandag 22 december 2008 11:17 schreef beantherio het volgende:
Op Google Earth kun je het jaartal van de kaarten zien en bij de kaart van het vliegveld staat 2004. Deze Auto-ophoping dateert dus nog van de economische neergang van 2001-2003.
Dat komt door het nieuwe nummerbord. Heel veel mensen hebben even gewacht met het kopen van een nieuwe auto tot de nieuwe nummberborden er waren. Daardoor loopt NL behoorlijk achter met de dalende autoverkopen maar dat zal ook niet lang op zich laten wachten...quote:Op zondag 21 december 2008 13:25 schreef Elfletterig het volgende:
Ik denk echt niet dat dit zo'n nieuw fenomeen is. Ik denk wel dat de voorraden groter zijn dan normaal, maar een blik op de verkoopcijfers rechtvaardigt niet de gedachte dat deze autobergen nieuw zijn:
[..]
Bron: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10380
Als je even verder kijkt, zie je dat er van januari t/m november 484.471 auto's zijn verkocht in Nederland. Vorig jaar, over dezelfde periode, waren dat er 493.629. Een verschil van 2 procent, zoals al aangeven.
Precies.quote:Op zondag 21 december 2008 14:41 schreef Athmozz het volgende:
[..]
je zou ook bijna dom moeten zijn.
Tweedehands koop je voor nog geen 13000¤ een perfecte BMW 3 serie van een jaar of 4 oud die volledig uitgerust staat (zelfs nog met garantie in een garage erbij). Waarom zou je dan een nieuwe Peugeot 207 gaan halen voor hetzelfde geld? Er zit mss een verschil van 4 jaar op, maar die degelijkheid verlies je echt niet op 4 jaartjes tijd, en zal zelfs langer blijven dan bij zo'n 207...
haha busted met de stemmingmakerij...quote:Op maandag 22 december 2008 11:17 schreef beantherio het volgende:
Op Google Earth kun je het jaartal van de kaarten zien en bij de kaart van het vliegveld staat 2004. Deze Auto-ophoping dateert dus nog van de economische neergang van 2001-2003.
Nou, ik vermoed dat de huidige autoberg nog wel een paar vliegveldjes groter is hoor. Juich maar niet te vroeg.quote:Op maandag 22 december 2008 19:56 schreef Sjabba het volgende:
[..]
haha busted met de stemmingmakerij...
Ik zeg ook niet dat er niets aan de hand is, maar het topic klopt gewoon niet.quote:Op maandag 22 december 2008 20:02 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nou, ik vermoed dat de huidige autoberg nog wel een paar vliegveldjes groter is hoor. Juich maar niet te vroeg.
Nee, dat werkt zo status-verlagend.quote:Op maandag 26 januari 2009 06:41 schreef elcastel het volgende:
Vriend van me werkt in de havens in A'dam en vertelde hier gisteren ook al over. In A'dam staan de auto's zelfs al (grotendeels) op kenteken, schijnt. Ik vraag me echt af wat nu, als ik al een nieuwe auto zou willen, dan nieteentje met een kenteken uit juli 2008 ofzo ...
2dehands waarde is een stuk minder aangezien die auto ouders isquote:
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=pon+leusden&sll=51.466721,3.674819&sspn=0.009464,0.019312&ie=UTF8&ll=52.119017,5.418035&spn=0.002332,0.004828&t=h&z=18quote:
Gemerged, uche.quote:
surequote:Op maandag 22 december 2008 00:36 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |