Ik ben totaal geen fan van ambertjesquote:Op zaterdag 4 april 2009 21:49 schreef ursel het volgende:
[..]
Oe.. die verkoopt ook hoekse waard biertjes..
Die amber moet je zeker een keer proberen..
Haha ja super! Sion is mijn favoriete Kölsch, hoewel de smaakverschillen klein zijn. Bestel er een Schweinehaxe bij, dan krijg je zo'n gigantisch en enorm lekker stuk varkenspoot uit de oven, een beetje Obelix-aan-het-everzwijn-idee.quote:Op maandag 13 april 2009 00:49 schreef jakkop het volgende:
Weet niet of dit vaker hier besproken is, maar was een tijdje geleden in Keulen, en heb daar echt geniaal bier op, Kölsch-bier. Het is lekker simpel hap-slik-weg-bier, maar lekker zegZeker met het eten er bij! Was in zo'n Brauhaus (ze hadden dus ook hun eigen bier), daar had je voor een tientje een huuuuge bord met vlees.
Die sfeer was daar sowieso geweldig, allemaal van die volkse types die een beetje over voetbal lullen en biertjes wegtikken, echt top. Keulen is een aanrader! (Wordt bijna een schopje TRV waard)
Gisteren nog geproefdquote:Op dinsdag 28 april 2009 17:24 schreef hannekethemaster het volgende:
staat st bernardus abt hier al ergens genoemd?? ook heel goed te drinken heb ik laatst ontdekt!
goed spul! ben blij dat het weer terug komtquote:Op woensdag 10 juni 2009 13:05 schreef hmmmz het volgende:
gisteren bij kandinsky eindelijk een straffe hendrik op![]()
volgens de barman was het een verradelijk biertje, maar dat durf ik wel aan
Uiteindelijk vond ik Westvleteren al de exrta moeite en geld niet waard. Het is zeker lekker spul maar dat is bijvoorbeeld Rochefort ook (en St. Bernardus om er nog maar een te noemen), maar die zijn een stuk eenvoudiger en goedkoper te krijgenquote:Op zaterdag 13 juni 2009 17:44 schreef Chielus het volgende:
Heb eindelijk eens Westvletteren abt 12 op.was idd erg lekker, complexe smaak, mooie afdronk. Echt om te genieten. Wel prijzig spulleke.
Inderdaad, persoonlijk vind ik de Rochefort 10 zelfs nog beter.quote:Op maandag 15 juni 2009 00:14 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Uiteindelijk vond ik Westvleteren al de exrta moeite en geld niet waard. Het is zeker lekker spul maar dat is bijvoorbeeld Rochefort ook (en St. Bernardus om er nog maar een te noemen), maar die zijn een stuk eenvoudiger en goedkoper te krijgen
rochefort 10 is na een avond speciaalbiertjes altijd een mooie afsluitenquote:Op maandag 15 juni 2009 11:25 schreef Chimay het volgende:
[..]
Inderdaad, persoonlijk vind ik de Rochefort 10 zelfs nog beter.
Rochfort 6 fan meldt zichquote:Op maandag 15 juni 2009 16:26 schreef hmmmz het volgende:
[..]
rochefort 10 is na een avond speciaalbiertjes altijd een mooie afsluiten
Rochefort 10 is inderdaad een topper!quote:Op maandag 15 juni 2009 11:25 schreef Chimay het volgende:
[..]
Inderdaad, persoonlijk vind ik de Rochefort 10 zelfs nog beter.
Ik heb het al geproefd, en nee, het is geen aanrader. Het heeft heel weinig smaak, lijkt gewoon op een pils met wat extra alcohol. Tauro richt imo zich ook een beetje op die doelgroep; jongeren die alleen maar pils lusten/kennen, maar toch iets sterkers willen.quote:Op maandag 15 juni 2009 19:47 schreef Konev het volgende:
In België is er al een poos de jupiler Tauro, een biertje van jupiler met 8,3% alcohol. Heeft iemand die al geproefd en weet iemand of die ook in Nederland te koop is of algauw op de markt verschijnt?
Ik begin geuze ook steeds meer te waarderen. Toen ik een jaar of 16 was eens een geuze gedronken, toen vond ik het niet echt een succes, beetje te zuur enzovoort.quote:Op maandag 29 juni 2009 23:32 schreef Againzender het volgende:
Gisteren een Boon geuze Mariage Parfait uit de kelder gehaald, lad daar al een jaartje of vijf, en toen hij er kwam was hij al een jaar of vier oud. Godsgruwelijk lekker !!
Beetje laat, maar goed; dat palm glas krijg je als je op brouwerijbezoek gaat daar, ik heb hier 3 van die glazen staan.quote:Op zondag 22 februari 2009 14:21 schreef blessed19 het volgende:
[..]
leuk! maar ie dingen kreeg je zelfs nog bij een pakje boter. probeer eens te zoeken naar een palm glas met een paard in het voetje.
Aha! Goede tip van je!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:06 schreef Chimay het volgende:
[..]
Beetje laat, maar goed; dat palm glas krijg je als je op brouwerijbezoek gaat daar, ik heb hier 3 van die glazen staan.
pic's or didn't happen!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:31 schreef ursel het volgende:
Van het weekend ook weer eens in België geweest.
Weer eens lekker wezen shoppen. Zal morgen wel ff updatje ervan maken..
Dat lijkt me sowieso een pittige opdracht! Succes!quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:31 schreef Nembrionic het volgende:
De proeflijst voor de blindproeverij.
Groepen 2 en 4 ga ik bijzonder moeilijk vinden denk ik.
De Zeezuiper is zo fucking lekker he!quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:11 schreef Quannum het volgende:
Hopus is een absolute aanrader!Ik kiep dat glasje er altijd gewoon onmiddellijk bij.
Afgelopen weekend deze bieren gedronken:
Vicaris Tripel
Leuvense Tripel
Wolf 7
Zeezuiper
Vooral de laatste was heel genietbaar. Speciale ingrediënten en dat proef je. Maar zeker niet voor iedereen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |