Maar das toch fantastisch om in de donkere maanden op vrijdag middag met vrienden van verschillende studies bij te kleppen in de specialebierkroeg bij jou in de stad?quote:Op zondag 25 januari 2009 21:50 schreef The6thgate het volgende:
Ah hier is het topic. De laatste tijd nauwelijks meer aan de speciaalbiertjes gezeten eigenlijk, snel weer even de oude gewoonte oppakken na de tentamens
klopt, maar met door elkaar lopende agenda's komt het niet altijd even uit en zeker niet voor de tentamensquote:Op zondag 25 januari 2009 21:54 schreef kless het volgende:
[..]
Maar das toch fantastisch om in de donkere maanden op vrijdag middag met vrienden van verschillende studies bij te kleppen in de specialebierkroeg bij jou in de stad?
Kwestie van preoriteiten stellen, en als 3 van de 5 niet kunnen is toch geen ramp. Het is vaak wel kwestie van preoriteiten stellen.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:05 schreef The6thgate het volgende:
[..]
klopt, maar met door elkaar lopende agenda's komt het niet altijd even uit en zeker niet voor de tentamens
Ken gelukkig sinds afgelopen jaar een kroegje waar je lekker om de open haard kan zitten en waar het bier ook nog wat goedkoper is. Zo relaxt
Tripel Karmeliet en Val Dieu tripel zijn mijn persoonlijke favorieten (qua tripels).quote:Op maandag 19 januari 2009 15:20 schreef Chimay het volgende:
Kent iemand nog een goede (onbekendere) tripel om te proberen?
De standaard tripels zoals westmalle tripel, chimay tripel, leffe tripel,.... heb ik al allemaal gedronken,
persoonlijk vind ik een ietwat bittere tripel het beste.
Karmeliet vind ik zelf ook zeer goed, Val Dieu is niets bijzonders.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:19 schreef mrnewbee het volgende:
[..]
Tripel Karmeliet en Val Dieu tripel zijn mijn persoonlijke favorieten (qua tripels).
Laatst heb ik Pater Witkap tripel op. Ook wel aardig voor de afwisseling.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:16 schreef Chimay het volgende:
[..]
Karmeliet vind ik zelf ook zeer goed, Val Dieu is niets bijzonders.
Mijn favoriete tripels blijven toch Chimay tripel en Westmalle tripel.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de Optimo Bruno van Grimbergenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:17 schreef WJMW het volgende:
Een van mijn favorieten:
Grimbergen Cuvee de la hermitage
(tip voor alle bierliefhebbers in Brabant: Cafe kandinsky in Tilburg!)
een gemiddeld speciaal biertje is bijna altijd over de euro. ik denk dat het gemiddelde rond de 1,30/1,40 ligt.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 19:04 schreef FloggingMolly het volgende:
Vraagje:
Weet iemand waar je goedkoop Guinness kan kopen? Hier bij de Gall & Gall ben ik voor vier blikjes ¤5,- kwijt. Het is absoluut waar voor je geld, maar ik vraag me af of het niet goedkoper kan. Weet iemand een adresje (liefst midden-Nederland)?
zekers! het is een familiebedrijf waarvan ik goed kan vinden met de huidige eigenaren. Zijn zwager heeft overigens ook een slijterij.quote:
Gulpener Bock en de Gulpener Dordt zijn erg lekkerquote:Op donderdag 12 februari 2009 22:45 schreef du_ke het volgende:
Ben zelf na een vakantie in Westmalle behoorlijk verslingerd aan hun bieren. De trappistenkaas is ook erg ok
.
Nu eens de Gulpener Wintervrund proberen. Ben qua pils namelijk min of meer overgestapt op Gulpener. Dan is het hoog tijd om hun andere brouwsels ook even te proeven.
De korenwolf vond ik ook prima te doenquote:Op donderdag 12 februari 2009 23:07 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Gulpener Bock en de Gulpener Dordt zijn erg lekker
In Jupille werkte het niet dus ze zijn toen terug verhuisd naar Hoegaarden. Vandaar dat er ook een tijdje een Hoegaardenschaarste is geweest. Voor zover ik weet zitten ze er nog.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 01:24 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Korenwolf vind ik best te doen, maar wat algemeen verkrijgbare witbieren betreft geef ik de voorkeur aan Hoegaarden. Wordt dat tegenwoordig in Hoegaarden gebrouwen of toch in Jupille?
whoei!quote:Op zaterdag 14 februari 2009 10:54 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
In Jupille werkte het niet dus ze zijn toen terug verhuisd naar Hoegaarden. Vandaar dat er ook een tijdje een Hoegaardenschaarste is geweest. Voor zover ik weet zitten ze er nog.
Ik zag trouwens gisteren dat Straffe Hendrik weer verkrijgbaar was
In de kroegquote:
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:54 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
In de kroeg
Maar ook volgens Wikipedia en www.halvemaan.be (de brouwerij die het nu weer maakt)
Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Brugse_Straffe_Hendrikquote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:26 schreef blessed19 het volgende:
[..]
waren ze niet falliet en had het moortgat niet de recepten e.d. overgenomen?
edit:
op de website staat alleen de brugse zot.
aha! ik ga maandag es langs de plaatselijke slijter!quote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:29 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Brugse_Straffe_Hendrik
-edit- en ze hadden het dus op de tap bij ons
Ik ben blij dat België om de hoek isquote:Op donderdag 12 februari 2009 21:56 schreef blessed19 het volgende:
[..]
een gemiddeld speciaal biertje is bijna altijd over de euro. ik denk dat het gemiddelde rond de 1,30/1,40 ligt.
Tripel Karmeliet. Lekker zoetquote:Op donderdag 19 februari 2009 11:22 schreef VeggieBurgerQueen het volgende:
Ikzelf heb onlangs voor het eerst Barbar gedronken, ik vind het lekker maar ben dan ook wel van een zoet biertje op zijn tijd.
Ik ga vanaaf weer wat biertjes doen in de Gollem (biercafé in de Pijp) tips zijn welkom.
Jup! maar ik ga dan ook naar die in de pijp, lekker dichtbijquote:Op donderdag 19 februari 2009 14:43 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Tripel Karmeliet. Lekker zoet
Er zitten trouwens 2 Gollem's in Amsterdam
la gauloise en grimbergen dubbel! daar is mijn vriendin verslaafd aan.quote:Op donderdag 19 februari 2009 11:22 schreef VeggieBurgerQueen het volgende:
Ikzelf heb onlangs voor het eerst Barbar gedronken, ik vind het lekker maar ben dan ook wel van een zoet biertje op zijn tijd.
Ik ga vanaaf weer wat biertjes doen in de Gollem (biercafé in de Pijp) tips zijn welkom.
leuk! maar ie dingen kreeg je zelfs nog bij een pakje boter. probeer eens te zoeken naar een palm glas met een paard in het voetje.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:27 schreef The6thgate het volgende:
Ha ik heb zo'n toffe Maredsous 'kelk'. Denk dat ik volgende week weer even langs Bert's bierhuis ga. Heb nog wat statiegeld in te leveren (en natuurlijk weer nieuw bier halen)
Een straffe en dodelijke starterquote:Op donderdag 26 februari 2009 23:54 schreef The6thgate het volgende:
Was het zo lang geleden dan? Rochefort 10 blijft een toffe, maar dodelijke afsluiter
Sowieso zonde om daar mee te starten. Dan smaakt het biertje daarna een stuk minder.quote:Op donderdag 26 februari 2009 23:56 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Een straffe en dodelijke starter
Correct, maar soms drink je maar 1 biertjequote:Op vrijdag 27 februari 2009 01:30 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Sowieso zonde om daar mee te starten? Dan smaakt het biertje daarna een stuk minder.
Altijdquote:Opbouwen qua sterkte is het lekkerst
ja helaas doe ik t niet meer wekelijksquote:Op donderdag 26 februari 2009 23:54 schreef The6thgate het volgende:
Was het zo lang geleden dan? Rochefort 10 blijft een toffe, maar dodelijke afsluiter
Mort Subite?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:12 schreef henkhenkhenkhenk het volgende:
Weet iemand nog een goede gueze?
Heb boon en bellevue wel een beetje gehad.
Timmermans had er ook een dacht ikquote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:12 schreef henkhenkhenkhenk het volgende:
Weet iemand nog een goede gueze?
Heb boon en bellevue wel een beetje gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |