Als je in de bron iets verder leest zie je dit:quote:Op zondag 21 december 2008 17:37 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
"The 4-week moving average" betekent hier volgens mij toch echt het gemiddelde over een maand (of eigenlijk 28 dagen).
Hard to believe but it is....quote:UNADJUSTED DATA
The advance number of actual initial claims under state programs, unadjusted, totaled 626,943 in the week ending Dec. 13, a decrease of 132,588 from the previous week. There were 393,042 initial claims in the comparable week in 2007.
quote:Half New York heeft amper geld voor boodschappen
De rijke New Yorkers blijven heus wel shoppen op 5th Avenue en vakantie vieren in de Hamptons. Maar de huidige economische malaise hakt er ook bij de ‘gewone’ bewoners van de Big Apple goed in. Uit een recent rapport van de Food Bank for New York City blijkt dat vier miljoen New Yorkers amper geld hebben voor de boodschappen. Met zo’n 8,2 miljoen mensen in deze stad, heeft dus bijna de helft moeite eten op tafel te zetten. Vorig jaar was dat ‘maar’ 24 procent van de New Yorkers. De problemen raken niet alleen mensen met een lage opleiding; 1 op de 3 New Yorkers met een college-degree (een ‘bachelors’) zit op zwart zaad. In 2003 was dat 11 procent. Het is duidelijk; voor veel New Yorkers is het sappelen geblazen. De voorzitter van de New Yorkse Voedselbank noemt het rapport (Hunger Experience Update 2008 - pdf) een ‘wake up call’. De stijging van mensen die zegt moeite hebben met het betalen van boodschappen, is de hoogste uit de geschiedenis van de Voedselbank-rapportages. De cijfers geven ook aan dat 3,5 miljoen New Yorkers denken binnen afzienbare tijd hulp nodig te hebben om aan eten te komen (bijvoorbeeld via een voedselbank). In dat aantal zitten 2,5 miljoen mensen die daarvoor nog nooit aanspraak hebben hoeven maken op een gaarkeuken of voedselbank.
en veel van die mensen hebben bewust op Bush gestemdquote:Op zondag 21 december 2008 18:24 schreef Aether het volgende:
Tja, als ik dit soort berichten dan lees...
[..]
een beetje kort door de bocht. hiermee neem zeg je dus dat:quote:Op zondag 21 december 2008 19:24 schreef henkway het volgende:
[..]
en veel van die mensen hebben bewust op Bush gestemd
Bush vond het belangrijk dat achtergestelde bevolkingsgroepen (zwarten, latinos) meer huizen zouden moeten bezitten. De achterstand met de blanke bevolkingsgroep was te groot. Alles zou er aan gedaan moeten worden om deze achterstand terug te dringen. Een plan dat echt te kansloos voor woorden isquote:Op zondag 21 december 2008 20:02 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
een beetje kort door de bocht. hiermee neem zeg je dus dat:
* De crisis een oorzaak is van het beleid van Bush.
* Het niet zo ver was gekomen als er een democraat als president was geweest.
* Deze mensen daadwerkelijk in meerderheid Bush hebben gestemd, het gaat wel over New York.
elk van deze claims waag ik te betwijfelen
+ een dure oorlog (met geen einde in zicht). En als je dus het meeste geld (althans heel veel) aan defensie uit geeft dan gaat het altijd wel weer ten koste van iets anders..quote:Op zondag 21 december 2008 20:08 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Bush vond het belangrijk dat achtergestelde bevolkingsgroepen (zwarten, latinos) meer huizen zouden moeten bezitten. De achterstand met de blanke bevolkingsgroep was te groot. Alles zou er aan gedaan moeten worden om deze achterstand terug te dringen. Een plan dat echt te kansloos voor woorden is![]()
en voor een groot deel de oorzaak is van deze crisis.
dit is de oorzaak van de wereldcrisisquote:Op zondag 21 december 2008 20:02 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
een beetje kort door de bocht. hiermee neem zeg je dus dat:
* De crisis een oorzaak is van het beleid van Bush.
* Het niet zo ver was gekomen als er een democraat als president was geweest.
* Deze mensen daadwerkelijk in meerderheid Bush hebben gestemd, het gaat wel over New York.
elk van deze claims waag ik te betwijfelen
Een toespraak??? Hou toch op.quote:Op zondag 21 december 2008 20:58 schreef henkway het volgende:
[..]
dit is de oorzaak van de wereldcrisis
voor die toespraak en door die toespraak zijn er zeer vele zaken gelegaliseerd, het is het toelaten van de subprime hypotheek.quote:
Daar heb ik zo mijn twijfels over...quote:Op zaterdag 20 december 2008 17:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Europa word economisch wereldleider
Nee.quote:Op maandag 22 december 2008 10:33 schreef Demophon het volgende:
[..]
Daar heb ik zo mijn twijfels over...
Leeft Europa niet veel meer boven z'n stand en heeft meer schulden ppp dan de VS?
quote:Op zondag 21 december 2008 20:58 schreef henkway het volgende:
[..]
dit is de oorzaak van de wereldcrisis
Dat en het gebrek aan overheidscontrole en kennis en toezicht bij de banken die door de bonuscultuur van miljoenen, dingen doen die ze zelf niet begrijpen
Het probleem is dat zie je ook in de US dat een president klakkeloos dingen zegt die hem ingefluisterd zijn door de banken en verzekeraars.quote:Op maandag 22 december 2008 12:36 schreef __Saviour__ het volgende:
Natuurlijk zal niemand hier iets van leren. De kapitalistische toplaag is zo verslaafd aan de zelfverrijking dat er gewoon weer een nieuwe zeepbel zal ontstaan.
men mag toch aannemen , dat een president dit weet, en niet helemaal achterlijk is..quote:Op maandag 22 december 2008 12:44 schreef henkway het volgende:
[..]
Het probleem is dat zie je ook in de US dat een president klakkeloos dingen zegt die hem ingefluisterd zijn door de banken en verzekeraars.
Opgejut door het halen van hun eindejaarsbonus
Het gevolg van een totaal ongecontroleerde vrije markt
Alleen de hypotheken die daar verkocht waren dat waren gifpillen voor iedereen die er mee in aanraking kwam, behalve de bank die hem verkocht en weer doorverkocht naar europa,quote:Op dinsdag 23 december 2008 08:21 schreef hondjes het volgende:
[..]
men mag toch aannemen , dat een president dit weet, en niet helemaal achterlijk is..
trouwens, kan me hier nog een troonrede herinneren, drie weken voordat de kredietcrisis begon, het zag er rooskleurig uit voor Nederland, en iedereen, journalisten etc nam het klakkeloos aan.
Niemand hoorde je, terwijl in Spanje en Italie de huizenprijzen al twee jaar omlaag denderden, en hier al kantoorpanden, meer dan twee jaar leeg stonden., er al forse geluiden uit Amerika kwamen.
Men kan wel zeggen dat de Amerikanen alles geloven, nou, in Nederland precies hetzelfde.
Het was een retorische vraagquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |