Weet ik niet, maar ik woon wel in een complex waar er 's nachts nogal eens wat mensen wakker zijn.quote:
Dit dus, zelfs broodje aap verhalen zijn nog geloofwaardiger.quote:Op zaterdag 20 december 2008 15:42 schreef Roi het volgende:
Ja hoor, ze nemen iemand mee voor een valse melding
Heb wel eens gehoord dat er idd veel valse meldingen komen naar 112, echt bizar veel. Dus dit lijkt me ook niet echt normaal ofzo om dan maar iemand van z'n bed te lichten.quote:Op zaterdag 20 december 2008 15:42 schreef Roi het volgende:
Ja hoor, ze nemen iemand mee voor een valse melding
http://www.google.nl/search?hl=en&q=tasers+nederlandse+politie&btnG=Google+Searchquote:Op zaterdag 20 december 2008 17:50 schreef jeroen25 het volgende:
Maar dat zijn amerikaanse toestanden.
Zo gaat dat hier niet.
Dit is het verhaal dat jouw buurman aan jou vertelde.quote:Op zaterdag 20 december 2008 15:28 schreef JohnDDD het volgende:
Mijn buurman vertelde mij gisteren een verhaal.
Hij (in de 30) heeft last van een hernia en had in januari daarvoor een afspraak bij het ziekenhuis.
Nu kreeg hij midden in de nacht plots last van zeer hevige pijn in zijn rug, zo hevig dat hij 112 heeft gebeld om een ambulance te laten komen. Hem werd verteld dat hij die niet kreeg.
In ieder geval een leuke woordspelingquote:Op zaterdag 20 december 2008 15:28 schreef JohnDDD het volgende:
Mijn buurman vertelde mij gisteren een verhaal.
Hij (in de 30) heeft last van een hernia en had in januari daarvoor een afspraak bij het ziekenhuis.
Nu kreeg hij midden in de nacht plots last van zeer hevige pijn in zijn rug, zo hevig dat hij 112 heeft gebeld om een ambulance te laten komen. Hem werd verteld dat hij die niet kreeg.
Vervolgens stond er een half uur later politie aan zijn deur vanwege een "valse melding". Ze hebben hem gearresteerd en wilden hem meenemen naar het bureau maar aangezien hij niet kon lopen van de pijn hebben ze hem op zijn rug de galerij over gesleept, de lift in naar de politieauto, terwijl hij aan het huilen was van de pijn. De politieagent zei dat hij zich niet zo moest aanstellen en dat het allemaal wel meeviel. Op het bureau hebben ze hem meer dan 10 uur vastgehouden en vervolgens hebben ze hem terug laten lopen naar huis, waar hij maar nauwelijks toe in staat was.
Ik kwam toevallig langs dit forum en denk ik plaats dit berichtje eens en ik ben benieuwd wat mijn buurman kan doen tegen het optreden van de politie. Hij gaat maandag stappen ondernemen. Wat ik me afvraag is of het in dit geval normaal is dat de politie de persoon in kwestie onmiddellijk komt arresteren. (Het kan zijn dat hij vaker dan 1 keer gebeld heeft, dat weet ik niet). Het geweld lijkt mij sowieso buiten elke proportie.
Volgens KNMG-richtlijnen kan je eigen huisarts geen geneeskundige verklaring afgeven, hij/zij is immers niet onafhankelijk. In dit soort gevallen moet je dus naar een andere arts waarmee je geen behandelrelatie hebt.quote:Op zaterdag 20 december 2008 17:03 schreef MouseOver het volgende:
Ik heb er nogal twijfels bij. Maar als het echt gebeurd is moet hij eerst maar eens naar de huisarts gaan om in ieder geval op papier te hebben dat hij echt last heeft.
Is hij verder niet meer naar een dokter geweest?
wél als de buurman van ts je ramen ingooit.quote:Op zondag 21 december 2008 17:38 schreef Ugjerke het volgende:
En als onze ramen ingegooit worden doen ze geen hol
Omdat je voor deze klachten de HAP moet bellen. Als je echt gruwelijke pijn hebt komt de huisarts wel langs.quote:Op zondag 21 december 2008 17:20 schreef zoalshetis het volgende:
hoezo kwam de ziekenwagen in eerste instantie niet?
Ik denk dat buurman Bolderbast aankomende januari een afspraak met het ziekenhuis heeft en pasgeleden helse pijnen te verduren had. Als dit verhaal waar was, dan. Wat ik dus weer niet denk.quote:Op zondag 21 december 2008 19:07 schreef Zweefvliegje het volgende:
Behalve dat dit verhaal totaal ongeloofwaardig is, snap ik ook niet waarom die buurman niet eerder stappen heeft ondernomen. Het is inmiddels bijna een jaar geleden dat dit gebeurd zou wezen.. als je zoiets meemaakt dan ben je neem ik aan in alle staten en dan zorg je direct dat er werk van gemaakt wordt!
Owja, zo kan je het ook lezen.quote:Op zondag 21 december 2008 19:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik denk dat buurman Bolderbast aankomende januari een afspraak met het ziekenhuis heeft en pasgeleden helse pijnen te verduren had. Als dit verhaal waar was, dan. Wat ik dus weer niet denk.
als ik gruwelijke pijn heb bel ik niet het hap, zou niet eens weten wat het is, ik bel dan 112.quote:Op zondag 21 december 2008 18:58 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Omdat je voor deze klachten de HAP moet bellen. Als je echt gruwelijke pijn hebt komt de huisarts wel langs.
Ik geloof het verhaal niet. Politie komt echt niet langs voor één valse melding. Ze hebben wel wat beters te doen. Meer waarschijnlijk is dat het buurman niet beviel dat er geen peleton geneeskundigen klaarstond toen hij begon te piepen en zich toen misdragen heeft (112 platbellen, mensen uitgescholden of iets dergelijks). Maar ja, da's geen leuk verhaal om aan je buurman te vertellen en zijn sympathie te krijgen.
Dat kan, maar agenten zijn af en toe echt geen lieverdjesquote:Op zaterdag 20 december 2008 15:37 schreef golfer het volgende:
Het lijkt mij nogal een sterk verzonnen verhaal.
Als het echt waar is zijn er natuurlijk processen verbaal en de melding bij 112 te achterhalen als bewijs.
dat is fijn in theorie, maar in praktijk maken mensen (ook artsen) zich daar minder druk om dan de knmg.quote:Op zondag 21 december 2008 17:15 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Volgens KNMG-richtlijnen kan je eigen huisarts geen geneeskundige verklaring afgeven, hij/zij is immers niet onafhankelijk. In dit soort gevallen moet je dus naar een andere arts waarmee je geen behandelrelatie hebt.
Ze nemen je niet zomaar mee voor een valse melding, dus de rest van het verhaal zal ook wel redelijk aangedikt zijn.quote:Op maandag 22 december 2008 00:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat kan, maar agenten zijn af en toe echt geen lieverdjes![]()
Ik zou bij de korpsbeheerder een vette klacht indienen en bovendien mijn licht eens opsteken bij een advocaat. En als dat niet helpt, binnen een week de media inlichten.
O en voor ik het vergeet: kevin85 kom er maar in! "blablabla rotte appels... blablabla eervol werk... blablabla maatschappelijke voorbeeldfunctie... blablabla incidenten..."
Mischien, maar ik heb het politiewerk ook van een andere kant leren kennen toen in daar nog als systeembeheerder werktequote:Op maandag 22 december 2008 01:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze nemen je niet zomaar mee voor een valse melding, dus de rest van het verhaal zal ook wel redelijk aangedikt zijn.
Mjah.. ze zullen best wel over de schreef gaan zo nu en dan (veel mensen gaan nou eenmaal bij de politie ter compensatie van een minderwaardigheidscomplexquote:Op maandag 22 december 2008 02:07 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Mischien, maar ik heb het politiewerk ook van een andere kant leren kennen toen in daar nog als systeembeheerder werkteEn hoewel de meeste wel gewoon normaal doen, heb ik ook zat dingen zien langskomen van agenten die echt niet door de beugel kunnen.
90% oid idd. 77% volgens wikipedia.quote:Op zaterdag 20 december 2008 16:37 schreef Gunner het volgende:
[..]
Heb wel eens gehoord dat er idd veel valse meldingen komen naar 112, echt bizar veel. Dus dit lijkt me ook niet echt normaal ofzo om dan maar iemand van z'n bed te lichten.
Ik heb het idee dat dat vooral komt door zeurende patiënten die niet begrijpen waarom je eigen arts dat niet kan. Zo leuk is "een briefje schrijven" ook weer niet.quote:Op maandag 22 december 2008 01:52 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
dat is fijn in theorie, maar in praktijk maken mensen (ook artsen) zich daar minder druk om dan de knmg.
Als je gruwelijke pijn in je rug hebt weet je waarschijnlijk ook wel dat je daar niet acuut aan doodgaat. Medische hulp zal wel erg prettig zijn, kan ik helemaal inkomen. Als je niet weet dat de HuisArtsenPost bestaat dan bel je wellicht 112 waar ze je keurig vertellen dat je dus naar je HAP moet bellen. Ze zullen je zelfs nog wel het nummer geven. En als je dat dan doet komt de politie je echt niet van je (ziek)bed lichten.quote:Op zondag 21 december 2008 22:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als ik gruwelijke pijn heb bel ik niet het hap, zou niet eens weten wat het is, ik bel dan 112.
de knmg kan een hoop vinden, maar artsen bepalen zelf nog altijd wat ze ermee doen (al dan niet terecht); ook in tuchtzaken krijg je als arts er vaak niet eens een waarschuwing voor zelfs al zijn de gevolgen directe oorzaak van die aangespannen tuchtzaak.quote:Op maandag 22 december 2008 10:10 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat dat vooral komt door zeurende patiënten die niet begrijpen waarom je eigen arts dat niet kan. Zo leuk is "een briefje schrijven" ook weer niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |