abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64178517
Mijn buurman vertelde mij gisteren een verhaal.
Hij (in de 30) heeft last van een hernia en had in januari daarvoor een afspraak bij het ziekenhuis.
Nu kreeg hij midden in de nacht plots last van zeer hevige pijn in zijn rug, zo hevig dat hij 112 heeft gebeld om een ambulance te laten komen. Hem werd verteld dat hij die niet kreeg.

Vervolgens stond er een half uur later politie aan zijn deur vanwege een "valse melding". Ze hebben hem gearresteerd en wilden hem meenemen naar het bureau maar aangezien hij niet kon lopen van de pijn hebben ze hem op zijn rug de galerij over gesleept, de lift in naar de politieauto, terwijl hij aan het huilen was van de pijn. De politieagent zei dat hij zich niet zo moest aanstellen en dat het allemaal wel meeviel. Op het bureau hebben ze hem meer dan 10 uur vastgehouden en vervolgens hebben ze hem terug laten lopen naar huis, waar hij maar nauwelijks toe in staat was.

Ik kwam toevallig langs dit forum en denk ik plaats dit berichtje eens en ik ben benieuwd wat mijn buurman kan doen tegen het optreden van de politie. Hij gaat maandag stappen ondernemen. Wat ik me afvraag is of het in dit geval normaal is dat de politie de persoon in kwestie onmiddellijk komt arresteren. (Het kan zijn dat hij vaker dan 1 keer gebeld heeft, dat weet ik niet). Het geweld lijkt mij sowieso buiten elke proportie.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 20 december 2008 @ 15:30:08 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_64178542
Zijn er verder nog getuigen?
  zaterdag 20 december 2008 @ 15:30:48 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64178555
Telegraaf bellen!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuītief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 20 december 2008 @ 15:32:03 #4
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_64178581
NEEderland
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_64178595
Klinkt een beetje aangedikt.
  zaterdag 20 december 2008 @ 15:32:44 #6
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_64178600
Als dit echt waar is dan had ik effe die 2 klootzakjes opgezocht en ze een hernia bezorgt en ze een week later op soortgelijke wijze een trap af gesodemieterd.
pi_64178604
Hij had denk ik in eerste instantie zijn huisarts moeten proberen te bereiken. Maar als het inderdaad op deze manier is gegaan, dan zou hij denk ik wel sterk staan.

Maargoed, ik vind het wel heel erg sterk klinken allemaal, dus ik neem het maar met een korreltje zout.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_64178621
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 15:30 schreef BasEnAad het volgende:
Zijn er verder nog getuigen?
Weet ik niet, maar ik woon wel in een complex waar er 's nachts nogal eens wat mensen wakker zijn.

Ik weet ook niet of de politie het voorval ontkent, ik neem aan van niet, de agenten hadden waarschijnlijk het idee dat het een juiste manier van handelen was om hem zo mee te nemen aangezien hij naar hun mening niet mee wílde gaan (maar hij was er fysiek niet toe in staat).
  zaterdag 20 december 2008 @ 15:35:41 #9
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_64178668

Als dit echt is hoop ik van harte dat die agenten een keer "head first" van de trap geschopt worden.
Huilen dan.
  zaterdag 20 december 2008 @ 15:37:22 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_64178702
Het lijkt mij nogal een sterk verzonnen verhaal.
Als het echt waar is zijn er natuurlijk processen verbaal en de melding bij 112 te achterhalen als bewijs.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_64178807
Mijn buurman leek me anders vrij serieus, hij had zelf ook het idee in een slechte film beland te zijn, of in Pakistan.

Maar goed, ik kan ook niet instaan voor de waarheid, ik slaap altijd met oordoppen in dus ik hoor 's nachts zelf niets.
pi_64178820
Ja hoor, ze nemen iemand mee voor een valse melding
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_64178933
waarom zullen die agenten nou al die moeite doen om die kerel naar het bureau mee te slepen? er zal wel iets meer gebeurd zijn, of dingen gezegd ofzo.
pi_64179083
Ik geloof er niks van
  zaterdag 20 december 2008 @ 16:00:52 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64179233
Hoe sterker het verhaal ...
censuur :O
  zaterdag 20 december 2008 @ 16:14:23 #16
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_64179537
Klinkt als iets heel fantastisch...
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_64179716
voor een valse melding komen ze je echt niet ophalen
ook wel eens 112 gebeld toen m'n fiets gejat was en geen hond die kwam opdagen
Women are not people, they are devices built by our Lord Jesus Christ for our entertainment.
pi_64179877
Geloof hier geen snars van.. Als ie al is meegenomen, dan is het niet vanwege een belletje naar 112, maar waarschijnlijk vanwege andere zaken, af mogelijk een bedreiging richting 112 medewerkers?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 20 december 2008 @ 16:34:04 #19
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_64179972
onzin..
pi_64180015
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 15:42 schreef Roi het volgende:
Dit dus, zelfs broodje aap verhalen zijn nog geloofwaardiger.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zaterdag 20 december 2008 @ 16:37:04 #21
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_64180027
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 15:42 schreef Roi het volgende:
Heb wel eens gehoord dat er idd veel valse meldingen komen naar 112, echt bizar veel. Dus dit lijkt me ook niet echt normaal ofzo om dan maar iemand van z'n bed te lichten.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_64180064
Ombudsman.
  zaterdag 20 december 2008 @ 17:03:07 #23
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_64180638
Ik heb er nogal twijfels bij. Maar als het echt gebeurd is moet hij eerst maar eens naar de huisarts gaan om in ieder geval op papier te hebben dat hij echt last heeft.

Is hij verder niet meer naar een dokter geweest?
Vampire Romance O+
pi_64181123
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 15:54 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik geloof er niks van
http://www.youtube.com/results?search_query=taser+to+death&search_type=
pi_64182061
Maar dat zijn amerikaanse toestanden.
Zo gaat dat hier niet.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_64182537
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 17:50 schreef jeroen25 het volgende:
Maar dat zijn amerikaanse toestanden.
Zo gaat dat hier niet.
http://www.google.nl/search?hl=en&q=tasers+nederlandse+politie&btnG=Google+Search
pi_64183354
Kan me haast niet voorstellen dat het zo is gebeurt als TS vertelt...
pi_64193678
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 15:28 schreef JohnDDD het volgende:
Hij (in de 30) heeft last van een hernia en had in januari daarvoor een afspraak bij het ziekenhuis.
Nu kreeg hij midden in de nacht plots last van zeer hevige pijn in zijn rug, zo hevig dat hij 112 heeft gebeld om een ambulance te laten komen. Hem werd verteld dat hij die niet kreeg.
Dit is het verhaal dat jouw buurman aan jou vertelde.

Sorry als ik er geen woord van geloof.

Eén ding is al waanzinnige waanzin: de politie komt gegarandeerd niet langs voor een afgewimpelde 112 melding.

Waarschijnlijker: Hij heeft zich op één of andere manier misdragen, mogelijk in combinatie met bellen naar 112. Mogelijk spartelde hij tegen en heeft hij daarbij één klein pijntje gevoeld.
Maar ja... daar krijgt hij geen medelijden van zijn buren voor.
Dus plakt er een zielig en vooral oncontroleerbaar verhaal over een hernia aan vast, in combinatie met onvoorstelbare en vooral oncontroleerbare pijnen en peilloos lijden om medelijden op te wekken.

Sorry, maar de politie is echt te lui om voor één 112 melding uit te rukken. Doesn't happen. Je buurman liegt dat-ie scheel ziet.
pi_64201580
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 15:28 schreef JohnDDD het volgende:

Vervolgens stond er een half uur later politie aan zijn deur vanwege een "valse melding". Ze hebben hem gearresteerd en wilden hem meenemen naar het bureau maar aangezien hij niet kon lopen van de pijn hebben ze hem op zijn rug de galerij over gesleept, de lift in naar de politieauto, terwijl hij aan het huilen was van de pijn. De politieagent zei dat hij zich niet zo moest aanstellen en dat het allemaal wel meeviel. Op het bureau hebben ze hem meer dan 10 uur vastgehouden en vervolgens hebben ze hem terug laten lopen naar huis, waar hij maar nauwelijks toe in staat was.

Ik kwam toevallig langs dit forum en denk ik plaats dit berichtje eens en ik ben benieuwd wat mijn buurman kan doen tegen het optreden van de politie. Hij gaat maandag stappen ondernemen. Wat ik me afvraag is of het in dit geval normaal is dat de politie de persoon in kwestie onmiddellijk komt arresteren. (Het kan zijn dat hij vaker dan 1 keer gebeld heeft, dat weet ik niet). Het geweld lijkt mij sowieso buiten elke proportie.
In ieder geval een leuke woordspeling
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
  zondag 21 december 2008 @ 10:53:41 #30
92279 N.icka
Windforce 11
pi_64201618
Ach ja de buurman verteld natuurlijk de waarheid
  zondag 21 december 2008 @ 12:49:21 #31
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_64204129
Yep... behoorlijk eenzijdig verhaal. Op zijn minst heeft de buurman een aantal feiten achtergehouden.
(ik vermoed bedreiging van 112 telefonist(e) en wellicht ook bedrijving van de politiemannen)

De politie is ook niet mijn grootste vriend, maar dit zullen ze echt niet doen naar aanleiding van een valse melding. (zelfs als die al echt vals zou zijn)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_64213500
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 17:03 schreef MouseOver het volgende:
Ik heb er nogal twijfels bij. Maar als het echt gebeurd is moet hij eerst maar eens naar de huisarts gaan om in ieder geval op papier te hebben dat hij echt last heeft.

Is hij verder niet meer naar een dokter geweest?
Volgens KNMG-richtlijnen kan je eigen huisarts geen geneeskundige verklaring afgeven, hij/zij is immers niet onafhankelijk. In dit soort gevallen moet je dus naar een andere arts waarmee je geen behandelrelatie hebt.
  zondag 21 december 2008 @ 17:20:42 #33
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64213676
hoezo kwam de ziekenwagen in eerste instantie niet?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 21 december 2008 @ 17:38:00 #34
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_64214277
En als onze ramen ingegooit worden doen ze geen hol
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  zondag 21 december 2008 @ 17:38:59 #35
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64214304
quote:
Op zondag 21 december 2008 17:38 schreef Ugjerke het volgende:
En als onze ramen ingegooit worden doen ze geen hol
wél als de buurman van ts je ramen ingooit.
pi_64216883
quote:
Op zondag 21 december 2008 17:20 schreef zoalshetis het volgende:
hoezo kwam de ziekenwagen in eerste instantie niet?
Omdat je voor deze klachten de HAP moet bellen. Als je echt gruwelijke pijn hebt komt de huisarts wel langs.

Ik geloof het verhaal niet. Politie komt echt niet langs voor één valse melding. Ze hebben wel wat beters te doen. Meer waarschijnlijk is dat het buurman niet beviel dat er geen peleton geneeskundigen klaarstond toen hij begon te piepen en zich toen misdragen heeft (112 platbellen, mensen uitgescholden of iets dergelijks). Maar ja, da's geen leuk verhaal om aan je buurman te vertellen en zijn sympathie te krijgen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_64217185
Behalve dat dit verhaal totaal ongeloofwaardig is, snap ik ook niet waarom die buurman niet eerder stappen heeft ondernomen. Het is inmiddels bijna een jaar geleden dat dit gebeurd zou wezen.. als je zoiets meemaakt dan ben je neem ik aan in alle staten en dan zorg je direct dat er werk van gemaakt wordt!
  zondag 21 december 2008 @ 19:10:25 #38
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_64217278
quote:
Op zondag 21 december 2008 19:07 schreef Zweefvliegje het volgende:
Behalve dat dit verhaal totaal ongeloofwaardig is, snap ik ook niet waarom die buurman niet eerder stappen heeft ondernomen. Het is inmiddels bijna een jaar geleden dat dit gebeurd zou wezen.. als je zoiets meemaakt dan ben je neem ik aan in alle staten en dan zorg je direct dat er werk van gemaakt wordt!
Ik denk dat buurman Bolderbast aankomende januari een afspraak met het ziekenhuis heeft en pasgeleden helse pijnen te verduren had. Als dit verhaal waar was, dan. Wat ik dus weer niet denk.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_64217456
quote:
Op zondag 21 december 2008 19:10 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik denk dat buurman Bolderbast
pi_64217475
quote:
Op zondag 21 december 2008 19:10 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik denk dat buurman Bolderbast aankomende januari een afspraak met het ziekenhuis heeft en pasgeleden helse pijnen te verduren had. Als dit verhaal waar was, dan. Wat ik dus weer niet denk.
Owja, zo kan je het ook lezen.
Maar dat maakt het verhaal niet geloofwaardiger.
  zondag 21 december 2008 @ 22:55:08 #41
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64225873
quote:
Op zondag 21 december 2008 18:58 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Omdat je voor deze klachten de HAP moet bellen. Als je echt gruwelijke pijn hebt komt de huisarts wel langs.

Ik geloof het verhaal niet. Politie komt echt niet langs voor één valse melding. Ze hebben wel wat beters te doen. Meer waarschijnlijk is dat het buurman niet beviel dat er geen peleton geneeskundigen klaarstond toen hij begon te piepen en zich toen misdragen heeft (112 platbellen, mensen uitgescholden of iets dergelijks). Maar ja, da's geen leuk verhaal om aan je buurman te vertellen en zijn sympathie te krijgen.
als ik gruwelijke pijn heb bel ik niet het hap, zou niet eens weten wat het is, ik bel dan 112.
pi_64231947
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 15:37 schreef golfer het volgende:
Het lijkt mij nogal een sterk verzonnen verhaal.
Als het echt waar is zijn er natuurlijk processen verbaal en de melding bij 112 te achterhalen als bewijs.
Dat kan, maar agenten zijn af en toe echt geen lieverdjes

Ik zou bij de korpsbeheerder een vette klacht indienen en bovendien mijn licht eens opsteken bij een advocaat. En als dat niet helpt, binnen een week de media inlichten.

O en voor ik het vergeet: kevin85 kom er maar in! "blablabla rotte appels... blablabla eervol werk... blablabla maatschappelijke voorbeeldfunctie... blablabla incidenten..."
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 22 december 2008 @ 01:52:34 #43
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_64233589
quote:
Op zondag 21 december 2008 17:15 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Volgens KNMG-richtlijnen kan je eigen huisarts geen geneeskundige verklaring afgeven, hij/zij is immers niet onafhankelijk. In dit soort gevallen moet je dus naar een andere arts waarmee je geen behandelrelatie hebt.
dat is fijn in theorie, maar in praktijk maken mensen (ook artsen) zich daar minder druk om dan de knmg.

verder is het verhaal ongeloofwaardig; op zijn minst horen we een gedestilleerd 'feitenrelaas'.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_64233677
quote:
Op maandag 22 december 2008 00:58 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dat kan, maar agenten zijn af en toe echt geen lieverdjes

Ik zou bij de korpsbeheerder een vette klacht indienen en bovendien mijn licht eens opsteken bij een advocaat. En als dat niet helpt, binnen een week de media inlichten.

O en voor ik het vergeet: kevin85 kom er maar in! "blablabla rotte appels... blablabla eervol werk... blablabla maatschappelijke voorbeeldfunctie... blablabla incidenten..."
Ze nemen je niet zomaar mee voor een valse melding, dus de rest van het verhaal zal ook wel redelijk aangedikt zijn.
pi_64233864
quote:
Op maandag 22 december 2008 01:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ze nemen je niet zomaar mee voor een valse melding, dus de rest van het verhaal zal ook wel redelijk aangedikt zijn.
Mischien, maar ik heb het politiewerk ook van een andere kant leren kennen toen in daar nog als systeembeheerder werkte En hoewel de meeste wel gewoon normaal doen, heb ik ook zat dingen zien langskomen van agenten die echt niet door de beugel kunnen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 22 december 2008 @ 09:15:05 #46
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_64235835
quote:
Op maandag 22 december 2008 02:07 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Mischien, maar ik heb het politiewerk ook van een andere kant leren kennen toen in daar nog als systeembeheerder werkte En hoewel de meeste wel gewoon normaal doen, heb ik ook zat dingen zien langskomen van agenten die echt niet door de beugel kunnen.
Mjah.. ze zullen best wel over de schreef gaan zo nu en dan (veel mensen gaan nou eenmaal bij de politie ter compensatie van een minderwaardigheidscomplex ), maar het lijkt me heel sterk dat ze iemand met geweld meesleuren als die een keer ten onrechte 112 heeft gebeld. Daar moet meer zijn gebeurd al was het maar provocatie richting de politiemennekes. En dat vind ik niet terug in het verhaal van TS.. dus daar ontbreekt toch wel wat aan. (eenzijdig en uitgekleed verhaal imo)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  maandag 22 december 2008 @ 09:17:08 #47
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_64235883
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 16:37 schreef Gunner het volgende:

[..]

Heb wel eens gehoord dat er idd veel valse meldingen komen naar 112, echt bizar veel. Dus dit lijkt me ook niet echt normaal ofzo om dan maar iemand van z'n bed te lichten.
90% oid idd. 77% volgens wikipedia.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sander op 22-12-2008 09:32:07 ]
pi_64237006
quote:
Op maandag 22 december 2008 01:52 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

dat is fijn in theorie, maar in praktijk maken mensen (ook artsen) zich daar minder druk om dan de knmg.
Ik heb het idee dat dat vooral komt door zeurende patiënten die niet begrijpen waarom je eigen arts dat niet kan. Zo leuk is "een briefje schrijven" ook weer niet.
pi_64238262
quote:
Op zondag 21 december 2008 22:55 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

als ik gruwelijke pijn heb bel ik niet het hap, zou niet eens weten wat het is, ik bel dan 112.
Als je gruwelijke pijn in je rug hebt weet je waarschijnlijk ook wel dat je daar niet acuut aan doodgaat. Medische hulp zal wel erg prettig zijn, kan ik helemaal inkomen. Als je niet weet dat de HuisArtsenPost bestaat dan bel je wellicht 112 waar ze je keurig vertellen dat je dus naar je HAP moet bellen. Ze zullen je zelfs nog wel het nummer geven. En als je dat dan doet komt de politie je echt niet van je (ziek)bed lichten.

Trouwens, het is maandag, heeft buurman al stappen ondernomen?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 22 december 2008 @ 12:00:29 #50
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_64239626
Dit lijkt me gewoon keihard nep. Alsof ze echt midden in de nacht aan je deur komen om je mee te slepen naar het bureau, alleen omdat je 112 gebeld hebt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_64240673
Raar verhaal. Je buurman is vast een pathologische leugenaar.
pi_64240972
Geef mij maar Amsterdam
  maandag 22 december 2008 @ 19:55:24 #53
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_64255618
quote:
Op maandag 22 december 2008 10:10 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat dat vooral komt door zeurende patiënten die niet begrijpen waarom je eigen arts dat niet kan. Zo leuk is "een briefje schrijven" ook weer niet.
de knmg kan een hoop vinden, maar artsen bepalen zelf nog altijd wat ze ermee doen (al dan niet terecht); ook in tuchtzaken krijg je als arts er vaak niet eens een waarschuwing voor zelfs al zijn de gevolgen directe oorzaak van die aangespannen tuchtzaak.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  maandag 22 december 2008 @ 23:09:58 #54
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_64265009
Dit verhaal riekt echt naar een nepverhaal. Ik bedoel, dat de politie langs komt om te kijken hoe het gaat, dat doen ze wel eens, maar een valse melding is het zeker niet; dat is bovendien te controleren op de geluidsbanden van 112.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')