abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64161983
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:12 schreef jna het volgende:

[..]

Scheringa verkoopt niks aan Ajax
Maar een paar jaar geleden heeft ie wel heel WillemII en RKC leeg geroofd
pi_64162379
quote:
Van Basten tevreden over eerste seizoenshelft

Vrijdag maakte Ajax-coach Marco van Basten op de persconferentie bekend wat hij tot dusverre van het seizoen bij Ajax vindt.

"Het team heeft uitschieters naar boven en naar beneden. Het vergt tijd om het elftal te laten voetbalen zoals we voor ogen hebben. Ook zijn we op bepaalde positities nog zoekende, maar dat heeft mede te maken met grote aantal blessuregevallen in de selectie," zo meldde Van Basten volgens de clubsite van Ajax.

"Dan moet je wel wisselen en schuiven. Toch vind ik dat we goed bezig zijn. We draaien mee in de top van de competitie en zijn erin geslaagd om Europees te overwinteren. Daar mag je best tevreden over zijn," zo voegde Van Basten eraan toe.
Alleen jammer dat het voetbal er niet uitziet er nog zo weinig progressie in zet. Maar ik blijf zeggen wat als Ajax goed gaat voetballen??
  vrijdag 19 december 2008 @ 21:28:04 #103
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_64162443
In Ajax-life die ik vandaag kreeg staat dat Ajax de ambities om struktureel tot de beste 16 van Europa te behoren definitief opgeeft.
Het nieuwe realisme...

Een beetje laat maar wel terecht vrees ik.
Wie dit leest is gek
pi_64162736
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
In Ajax-life die ik vandaag kreeg staat dat Ajax de ambities om struktureel tot de beste 16 van Europa te behoren definitief opgeeft.
Het nieuwe realisme...

Een beetje laat maar wel terecht vrees ik.
Logisch. We moeten eerst maar eens proberen om de beste van Nederland te worden.
  vrijdag 19 december 2008 @ 21:41:47 #105
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_64162958
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:36 schreef toma het volgende:

[..]

Logisch. We moeten eerst maar eens proberen om de beste van Nederland te worden.
Ja maar het is erger. Ajax gaat er nu van uit dat het huidige niveau (dus 1 á 2 ronden europees voetbal) het gemiddelde resultaat over pakweg de komende 20 jaar zal zijn.
Met af en toe een uitschieter naar boven of beneden.
Wie dit leest is gek
pi_64163121
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:41 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ja maar het is erger. Ajax gaat er nu van uit dat het huidige niveau (dus 1 á 2 ronden europees voetbal) het gemiddelde resultaat over pakweg de komende 20 jaar zal zijn.
Met af en toe een uitschieter naar boven of beneden.
Je moet je doelstelling maken aan de hand van je spelers materiaal en niet om je supporters tevreden te houden. Zolang er geen 6+5 regeling komt zal Ajax nooit meer internationaal mee kunnen doen met de absolute top.
pi_64163193
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:46 schreef toma het volgende:

[..]

Je moet je doelstelling maken aan de hand van je spelers materiaal en niet om je supporters tevreden te houden. Zolang er geen 6+5 regeling komt zal Ajax nooit meer internationaal mee kunnen doen met de absolute top.
Dat gaat tever, 1 heel goede lichting en men kan een paar jaar mee. Het wordt alleen wel steeds moeilijker, zeker als iedereen weer zo vroeg vertrekt.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_64163317
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:47 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Dat gaat tever, 1 heel goede lichting en men kan een paar jaar mee. Het wordt alleen wel steeds moeilijker, zeker als iedereen weer zo vroeg vertrekt.
Hoe vaak komt het nou voor dat je een lichting als 95 hebt? En als dat zo is moet je ook nog eens over de juiste begeleiding beschikken. Eens in de 40 jaar als je mazzel hebt?
  vrijdag 19 december 2008 @ 21:52:20 #109
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_64163370
livebeelden van onze concurrent AZ tegen Utrecht

http://nl.justin.tv/luxe3
pi_64163395
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:50 schreef toma het volgende:

[..]

Hoe vaak komt het nou voor dat je een lichting als 95 hebt? En als dat zo is moet je ook nog eens over de juiste begeleiding beschikken. Eens in de 40 jaar als je mazzel hebt?
Zelden idd, maar uitsluiten mag je het niet.
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 19 december 2008 @ 22:30:06 #111
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_64164736
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:50 schreef toma het volgende:

[..]

De lichting 95 was een jaar of 5 ('93 t/m "97) bij de beste 4 ofzo van europa. Dat is nog heel wat meer dan de beste 16.
De beste 16 spelen elk jaar een kwartfinale EC, gemiddeld. Dat gaat gewoon nooit meer lukken.
Eens in de 20 jaar een kwartfinale is realistischer voor Ajax
Wie dit leest is gek
  vrijdag 19 december 2008 @ 22:41:48 #112
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_64165161
Wat mij opvalt bij dit soort gesprekken, is dat men altijd doet alsof Nederlandse clubs (op misschien een langere periode van eind jaren 60 en begin jaren 70 na) structureel tot de top van Europa hoorde. Dat is gewoon niet het geval. Het gaat altijd bij vlagen. Toch heeft ons kleine kikkerlandje 6x de europacup 1 gewonnen. Niet slecht voor zo'n klein landje met relatief gezien weinig geld in het voetbal.

Er komen echt wel weer betere jaren.

Wat wel een goede zet zou zijn, is dat er Europese regels komen over de financiële positie van profclubs. Die regel zou Nederland onmiddellijk opstuwen naar een betere Europese positie, omdat Nederlandse clubs relatief gezien financieel gezond zijn.
pi_64165257
Dat ben ik 100% met je eens peaceman!
  vrijdag 19 december 2008 @ 22:48:15 #114
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_64165368
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 22:41 schreef peaceman het volgende:
Wat mij opvalt bij dit soort gesprekken, is dat men altijd doet alsof Nederlandse clubs (op misschien een langere periode van eind jaren 60 en begin jaren 70 na) structureel tot de top van Europa hoorde. Dat is gewoon niet het geval. Het gaat altijd bij vlagen. Toch heeft ons kleine kikkerlandje 6x de europacup 1 gewonnen. Niet slecht voor zo'n klein landje met relatief gezien weinig geld in het voetbal.

Er komen echt wel weer betere jaren.

Wat wel een goede zet zou zijn, is dat er Europese regels komen over de financiële positie van profclubs. Die regel zou Nederland onmiddellijk opstuwen naar een betere Europese positie, omdat Nederlandse clubs relatief gezien financieel gezond zijn.
Het gaat nu niet om borrelpraat maar over het nieuwe beleidsplan van Ajax, zoals dat vandaag in Ajax-life stond onder de kop "het nieuwe realisme"
Het beleid was om te werken naar een structurele positie bij de top 16.
Nu wordt officieel medegedeeld dat dit doel onbereikbaar is en dat het huidige niveau het gemiddelde is van wat er de komende jaren realiseerbaar is. Met af en toe misschien een uitschieter.

Als je nagaat dat Feyenoord een paar jaar geleden nog de Uefacup kon winnen is dat toch redelijk troosteloos.
Wie dit leest is gek
pi_64165476
Gast, er gaat gewoon gestreefd worden naar het hoogst haalbare niveau, niet zo doemdenken.
  vrijdag 19 december 2008 @ 22:55:51 #116
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_64165647
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 22:51 schreef Pizzakoppo het volgende:
Gast, er gaat gewoon gestreefd worden naar het hoogst haalbare niveau, niet zo doemdenken.
Zeg dat tegen de direktie. En de aandeelhouders niet te vergeten.
Wie dit leest is gek
  vrijdag 19 december 2008 @ 23:00:32 #117
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_64165820
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 22:48 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het gaat nu niet om borrelpraat maar over het nieuwe beleidsplan van Ajax, zoals dat vandaag in Ajax-life stond onder de kop "het nieuwe realisme"
Het beleid was om te werken naar een structurele positie bij de top 16.
Nu wordt officieel medegedeeld dat dit doel onbereikbaar is en dat het huidige niveau het gemiddelde is van wat er de komende jaren realiseerbaar is. Met af en toe misschien een uitschieter.
Kortom: de directie is van borrelpraat (lees: onrealitisch denken - zie mijn vorige stukje) gepromoveerd naar realisme. Prima wat mij betreft. Elke realistische fan wist dit namelijk al jaren!
pi_64165839
Ik ben allang blij dat er niet zo'n belachelijke druk op MvB z'n schouders rust, dit soort berichten zorgt enkel voor een normaal en realistisch verwachtingspatroon bij iedereen betrokken bij en met Ajax.
  vrijdag 19 december 2008 @ 23:01:21 #119
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_64165858
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 22:55 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Zeg dat tegen de direktie. En de aandeelhouders niet te vergeten.
aandeelhouders zouden er daadwerkelijk beleggers van aandelen in Ajax gedacht hebben dat ze er stinkend rijk van zouden worden?
pi_64166302
VERDEDIGER al gesignaleerd in de Arena?
  vrijdag 19 december 2008 @ 23:27:05 #121
164283 Luco
Buongiorno!
pi_64166891
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 23:13 schreef Chadi het volgende:
VERDEDIGER al gesignaleerd in de Arena?
Nee, alleen Aanvoerder
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_64167011
Hmmm kan die centraal achterin spelen?
pi_64167037
Maduro speelt trouwens ook voortaan achterin in Valencia. Hij speelt nog vaak ook
  vrijdag 19 december 2008 @ 23:30:47 #124
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_64167043
Ik moet zeggen dat ik wel tevreden ben met Marco van Basten. Het gaat al jaren niet erg goed met Ajax dus verwacht ik dat nu ook nog niet van Marco. Het zou erg goed zijn als MvB een lange tijd aan zou blijven, minimaal 5 jaar. Dat is denk ik de enigste manier om succes te behalen. We hebben de laatste jaren al veels te veel nieuwe trainers gehad met elk hun eigen beleid en hun eigen nieuwe aankopen...en dus elk jaar weer opnieuw een opbouw-jaar...
Zelfs al wordt Ajax komend seizoen 5e ofzo...gewoon van Basten laten zitten! Het valt me namelijk op dat sinds de komst van Marco er toch best wel veel rust binnen Ajax is...spelers vinden het prettig om met hem te werken, en hij "maakt" er langzaam zn eigen groep van. Dit zal op termijn zn vruchten af gaan werpen, wat natuurlijk niet betekend dat je zomaar een Europese beker wint. Daar komen namelijk zoveel factoren bij kijken dat je ook best wel een paar keer in een kwart finale kan worden uitgeschakeld ofzo. En dat is ook helemaal niet erg, als er maar structureel wordt gewerkt aan 1 beleid, door 1 bestuur en 1 trainer!
Het is op dit moment zelfs al een klein beetje een luxe dat we Europees overwinteren, dus gewoon erg goed van Ajax/van Basten. Vertrouwen komt namelijk bovendrijven bij resultaten!

Ik vind ook niet dat iedereen zo moet zeuren dat er bepaalde spelers direct bij moeten komen enzo. Ajax kan beter rustig aan kijken voor goede versterkingen, zodat die gehaald kunnen worden in de zomer. En het lijkt er nu ook op dat van Basten echt de jeugd een kans geeft. Ook dat is erg positief, maar kan pas op termijn zn vruchten afwerpen...

Al met al zou ik zeggen: Geduld is een schone zaak...en ik heb er vertrouwen in, meer vertrouwen dan de afgelopen 5 jaar!
  vrijdag 19 december 2008 @ 23:36:40 #125
164283 Luco
Buongiorno!
pi_64167279

Die aanname van v. Basten bij de 2-0

Verdedigen konden we toen trouwens ook niet.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')