abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64143606
Wachten op het tweede streepje deel 124

Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

05 januari Rubey NOD
06 januari bumbaloe (10-2008) NOD
07 januari Happyme28 (07-2007) NOD
08 januari Judes NOD
12 januari Mefke79 (07-2008) NOD
12 januari Hurminatore (06-2008) NOD
13 januari XXXKarinXXX (08-2008) NOD
13 januari Ciscostar (12-2008) NOD
14 januari Pure-Poison NOD
19 januari mijsje NOD
19 januari Takkembah NOD
24 januari Zigeunermeisje (12-2008) NOD
30 januari Vlindur (01-2008) NOD

Beessie-Jen (12-2007)
Dee-Dee (01-2008)
missCMS
prinseszondererwt
ymme (08-2008)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vruchtbaarheidskalender
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)
Cyclusbanner Babybrabbel
Cyclusbanner Lilypie

[ Bericht 48% gewijzigd door BE op 31-12-2008 23:13:42 ]
pi_64143784
de laatste berichten bij deel 124:
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 10:08 schreef mefke79 het volgende:
Dag dames!
Ik ben weer terug uit het ziekenhuis. Voorlopige conclusie: alles zag er goed uit, er is weer een folikel aan het rijpen (tja, als je toch een echo krijgt, kijken ze daar ook effe naar), maandag officiele uitslag, maar hoogstwaarschijnlijk alles oke. Pff, zucht van verlichting hier. Fijn was de echo niet, maar het viel me niet tegen. En oja, ook een verklaring gevonden voor het feit dat ik altijd rechts buikpijn heb tijdens de menstruatie: mijn baarmoeder ligt gekanteld. Waarop mijn zussie net tegen me zei: oja, dat heb ik ook, had ik je wel kunnen zeggen...

Goed, maandag dus bellen, dan ga ik om een spermatest vragen. Maar eerst maar eens genieten van het weekend...te beginnen met een paracetamolletje voor de pijn.

Mijsje, klinkt spannend! Ik duim voor je!
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 10:12 schreef miss_sly het volgende:
mefke, fijn dat het meeviel en fijn dat er niets naars gevonden is! Rustig aan doen vandaag en een beetje bijkomen, want prettig is het natuurlijk ook weer niet, zo'n echo.
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 10:12 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ah dat klinkt positief Mefke!
Hopelijk is het nog maar een kwestie van tijd dan tot je zwanger bent. En dan maar hopen dat die tijd niet te lang meer duurt.
Geniet maar lekker van je weekend!
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 10:15 schreef huuphuup het volgende:
Hè Mefke wat fijn zo'n positieve uitslag en die follikel, ja, dat wordt hem dan hè, dat begrijp je wel

Poppejans veel succes vandaag hoor! Ik hoop dat alles bij jou ook in orde is, geen rarigheid ofzo.
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 10:47 schreef mijsje het volgende:

[..]

dank je, dan duimen we samen!!! (voor elkaar dus...)

Ik ben blij dat het meeviel met de echo. Fijn is het nooit als ze met van alles bij je naar binnen gaan, maar goed, ik ben blij dat het mee is gevallen. Wel fijn dat ze hebben kunnen verklaren dat je steeds rechts buikpijn hebt. dat is al iets waar je je niet meer druk over hoeft te maken.
is er nog een modje die de links in de tweede post, echte links kunnen laten zijn?
pi_64144101
quote:
Dag dames!
Ik ben weer terug uit het ziekenhuis. Voorlopige conclusie: alles zag er goed uit, er is weer een folikel aan het rijpen (tja, als je toch een echo krijgt, kijken ze daar ook effe naar), maandag officiele uitslag, maar hoogstwaarschijnlijk alles oke. Pff, zucht van verlichting hier. Fijn was de echo niet, maar het viel me niet tegen. En oja, ook een verklaring gevonden voor het feit dat ik altijd rechts buikpijn heb tijdens de menstruatie: mijn baarmoeder ligt gekanteld. Waarop mijn zussie net tegen me zei: oja, dat heb ik ook, had ik je wel kunnen zeggen...

Goed, maandag dus bellen, dan ga ik om een spermatest vragen. Maar eerst maar eens genieten van het weekend...te beginnen met een paracetamolletje voor de pijn.
Fijn weekend meid! Heb je nu wel verdient!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 19 december 2008 @ 11:15:09 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_64144396
mefke, wat fijn dat waarschijnlijk alles in orde is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Jubileum moderator vrijdag 19 december 2008 @ 11:29:59 #5
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64144835
Zo OP en TT aangepast
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_64144873
Nou mefke wat fijn dat bij jou alles snor zit, aan zaadjes valt namelijk wel het een en ander te knutselen bij de dame ligt dat toch vaak wat anders/moeilijker.
Dus ik ben heel benieuwd of die spermatest jullie wat meer duidelijkheid gaat geven

(het staat er nu een beetje stom maar ik geloof wel dat je me begrijpt hé)
Mama van Isa en Ties
pi_64145562
Mefke, fijn dat het er allemaal goed uitziet! En dat je een verklaring hebt voor de buikpijn rechts steeds .
Fake it till you make it...
pi_64147775
Fijn Mefke, klinkt goed!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_64148077
Ben net weer terug, heb inwendig onderzoek gehad waarbij ze mijn baarmoeder heeft opgemeten en gevoeld en gekeken heeft naar mijn eierstokken. Dit zag er allemaal goed uit, niks raars op te zien.
Het viel me ook 200% mee, er was zelfs een co-assistente bij en het deed echt helemaal geen pijn!
Er is ook een uitstrijkje gemaakt.

Daarna bloed laten afnemen wat een groter spektakel was, ik ben blijkbaar moeilijk te prikken.
4!! medewerkers,beide boven en onderarmen geprikt,geklopt en onder de pleisters later, is het dan toch gelukt in de bovenkant van mijn hand, 2 buisjes zijn afgenomen oa om te zien of ik PCO heb en of mijn hormonen wel juist zijn.
22 januari terugkomen v uitslag uitstrijkje en uitslag bloed

Ook ik ga opgelucht het weekend in, al zou er wat uitkomen weet ik wel dat ik vast geholpen kan worden daar, en ben al blij dat de inwendige echo geen rare dingen liet zien.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_64148401
Poppejans en Mefke dat is goed nieuws! Gelukkig viel het met de pijn mee bij beiden en voor jou is het nog even spannend met de uitslag de 22e.....duim voor je dat ook dat goed zal zijn.....

Mefke: Als je baarmoeder gekanteld is...betekend dat dan niet dat het lastig is om zwanger te raken? Of maakt dat helemaal niks uit?

Poppejans: bedoel je misschien PCOS? Zo niet lijkt PCO dan op PCOS?
<embed src="http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Hurminatore&year=2009&month=11&day=15&babycount=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="120" height="180"></embed>
pi_64148540
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 13:27 schreef Hurminatore het volgende:

Poppejans: bedoel je misschien PCOS? Zo niet lijkt PCO dan op PCOS?
Ja klopt, die S zal wel voor Syndrome staan.
  vrijdag 19 december 2008 @ 13:32:43 #12
35189 Troel
scherp en bot
pi_64148597
[Centraal] - PCO of PCOS

Ik wist dat er ergens een topic over was
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 19 december 2008 @ 13:33:42 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64148631
Mefke en Poppejans, fijn dat er tot zover niks geks gevonden is!
pi_64148768
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 13:32 schreef Troel het volgende:
[Centraal] - PCO of PCOS

Ik wist dat er ergens een topic over was
Ja ik herken mezelf daar niet zo in, ik ben wel iets te zwaar(waar ik nu heel hard aan werken ga) maar ik heb toch echt geen overbeharing, weet ook niet wanneer iets echt overbeharing heet?
Nouja ik zou er iig niet erg verdrietig om zijn als blijkt dat ik dat heb, met medicatie kun je dan nog heel goed zwanger worden.
pi_64148859
PCOS = Poly Cysteus Ovarium Syndroom. Vaak laten ze de S weg, inderdaad. Nooit geweten dat er een topic over was, en ik loop er toch ook al 13 jaar ofzo mee rond

Anyway, PCOS maakt zwanger worden moeilijker, maar absoluut niet onmogelijk. Fijn dat het bezoek verder meeviel, Poppejans.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_64149002
he gelukkig ook voor jou viel het dus mee Poppejans ben blij dat er ook bij jou niets vreemds gevonden is zo op het oog.

Overigens een gekantelde baarmoeder maakt niets uit, heb ik namelijk ook en ik was beide keren snel zwanger.
Dus maak je daar vooral geen zorgen over.
Mama van Isa en Ties
pi_64149107
Gelukkig Poppejans heeft het ook weer achter de rug. Gelukkig in eerste instantie geen gekke dingen. En nu maar wachten op de uitslag...
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_64151337
Gelukkig dat het meegevallen is vor jullie allebei, Mefke & Poppejans! In ieder geval lijkt er weer een hoop meer duidelijkheid te zijn en lijken nare dingen weer afgestreept te kunnen worden.. ik hoop dat t voor jullie allebei een beetje rust met zich meebrengt! En nu op naar een volgende echo om een kloppend hartje te mogen zien!!

* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_64151413
Karin, hoe is t met jou inmiddels? Heeft de eerste teleurstelling van afgelopen ronde alweer een plekje gekregen? 2009 gaat een supermooi jaar worden om zwanger te worden!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_64153700
Poppejans, gelukkig is het meegevallen! Fijn dat alles er goed uitzag
Fake it till you make it...
pi_64153812
Poppejans, fijn dat het je is mee gevallen!

Lekker weekend allemaal!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_64154553
Fijn mefke en poppejans, dan kunnen jullie rustig het weekend in.
  vrijdag 19 december 2008 @ 17:23:00 #23
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_64155369
P-J & Mefke toch een redelijke geruststelling voor jullie

Hier zeven dgn voor NOD, en het lijkt alsof er messen in mijn eierstokken zitten...

Fijne weekend en fijne feestdagen allemaal, ik hoop in Oostenrijk het e.e.a. te kunnen lezen hier en jullie tegelijk op de hoogte te houden
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_64156209
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 11:29 schreef Lois het volgende:
Zo OP en TT aangepast
dank je wel
pi_64156554
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 17:23 schreef Takkembah het volgende:
Hier zeven dgn voor NOD, en het lijkt alsof er messen in mijn eierstokken zitten...
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, besef me opeens dat ik nog maar 3 dagen voor NOD zit...

maar ik ben blij dat ook het onderzoek van Poppejans goed is afgerond. Duurt wel lang, tot 22 januari moeten wachten... we wachten met je mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')