abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70056947
Dank jullie wel.
Nu ik het zo terug lees is het wel een lel tekst geworden. Ik moet nog een paar spulletjes (vooral voer) opruimen die echt van haar waren. Maar daar wacht ik nog even mee. Niet alles hoeft in een dag.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:14:04 #77
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_70074017
Ow Es, wat erg voor je..

Maar fijn dat ze zo'n superleventje bij je heeft gehad, heel veel sterkte de komende tijd..
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_70074225
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 12:54 schreef Cat22 het volgende:
Dank jullie wel.
Nu ik het zo terug lees is het wel een lel tekst geworden. Ik moet nog een paar spulletjes (vooral voer) opruimen die echt van haar waren. Maar daar wacht ik nog even mee. Niet alles hoeft in een dag.
Niet alles hoeft meteen inderdaad Zo ruimde ik de kattenbak pas op toen hij toch wel echt heel erg begon te stinken..

Heel veel sterkte!
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
pi_70074409
quote:
Op zondag 4 januari 2009 19:17 schreef TheDenialTwist het volgende:
[ afbeelding ]

Ook mijn grote probleem met ratjes helaas...
Ze zijn zo pienter en leuk dat ze eigenlijk 20 zouden moeten kunnen worden...
Maar helaas is de koek meestal wel op als ze 2 zijn...

Heb er nu 5, waarvan 1 van 25 maand en die zit nog vol energie.
Moet ook wel want Beer jaagt hem het hele hok door soms
  woensdag 17 juni 2009 @ 00:02:43 #80
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_70080872
Pfff...wat een mooi en verschrikkelijk verdrietig verhaal. Sterkte Cat22!
You were born as an original. Don't die as a copy.
  † In Memoriam † woensdag 22 juli 2009 @ 19:30:53 #81
37843 lady-wrb
kortaf
pi_71225004
vandaag is fok's eerste soopkip hepie over de regenboogbrug gegaan.
ze was al een paar dagen ziek en leek aanvankelijk weer op te knappen.
tot gisteren.
ineens ging het hard en vandaag gaf ze het op.

wat hebben we van heep genoten. zowel van dr eitjes (ze was al een paar jaar met pensioen) als dr enorme ego. als kleinse kipje van het toom de baas zijn over zelfs een brahma die drie keer zo groot is als jijzelf, daar moet je gewoon een enorm ego voor hebben.
moet ik er wel bijzeggen dat die grote dikke logge brahma heep dr slapie was. ze sliep tot rosa overleed altijd onder de grote vleugel van rosa, zo lief
rosa is een paar maanden geleden overleden en nu dus ook de kleine heep.
nu zijn hepie en hepie weer samen in de kippenhemel
want die bestaat vast !

dag lief heepje

De enige echte Kippensoop!!
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:34:36 #82
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_71225138
RIP Hepie. Genoten van de soap.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_71225199
Dahaag Hepie! Ik heb genoten van de kippensoap. Nu kun je weer lekker onder Rosa's vleugel kruipen.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  † In Memoriam † woensdag 22 juli 2009 @ 19:41:09 #84
37843 lady-wrb
kortaf
pi_71225338
ik ga haar straks begraven in een hoekje in de tuin.
ik wil graag een toepasselijke plant op dr grafje plaatsen, maar ik weet niet zo goed wat.
het moet wel toepasselijk zijn.
ik zat zelf te denken aan een eierplant, maar is dat een vaste plant?
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:50:38 #85
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71225653
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:41 schreef lady-wrb het volgende:
ik ga haar straks begraven in een hoekje in de tuin.
ik wil graag een toepasselijke plant op dr grafje plaatsen, maar ik weet niet zo goed wat.
het moet wel toepasselijk zijn.
ik zat zelf te denken aan een eierplant, maar is dat een vaste plant?
Is niet echt wat je bedoelt, maar toen wij mijn kat gingen begraven, heb ik er een cirkel met witte vierkante keien bovenop gelegd, met daarin witte ronde kiezelstenen, om de leegte te illustreren die dat beest heeft achtergelaten...

Als je alleen een plant neerzet waar dat beestje ligt, dan 1: valt het een beetje in het niet bij alle andere planten in de tuin, en 2: komt er straks ook wel weer onkruid etc omheen en moet je het voortdurend bijhouden.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 00:38:54 #86
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_71271449
Hier dan nog maar even mijn Bassie neer zetten.

5 jaar geleden kreeg ik een lief klein hompje cavia van een kennis.
Eerst heel verlegen en nogal bangig. Later trok dat allemaal weg en werd het een heus vriendje.
Hij was heel avontuurlijk ingesteld en vond het prachtig om achter je aan door het huis te dribbelen. Even op schootje kroelen was natuurlijk ook feest. Als je thuis kwam na een dag hard werken stond meneer tegen de tralies vrolijk naar je te piepen, zodra hij een aai over zn neus kreeg was hij weer stil. Niemand kon hem passeren zonder vrolijk begroet te worden. En hij hield nooit op met piepen tot hij die aai over zn neus gehad had.

Smorgens rond 8.00 was in zijn oogjes voedertijd. Dus meneer trok zn strotje open en gilde het hele huis wakker. Waar we niet altijd blij mee waren.... Maar hij kreeg zn eten en je hoorde hem niet meer. Totdat de koelkast open ging en er zakjes kraakten. Weer ging dat strotje aan de slag helemaal blij omdat hij wist dat er wat lekkers aankwam.

Hij was dol op aandacht, kroelen, meelopen, hij wilde altijd bij je zitten, foto's alles was leuk. Vooral mn andere cavia Simply vond hij helemaal geweldig. Alleen vond Simply hem niet leuk. Simply beet Bassie elke keer tot bloedens toe als ze even samen los liepen. Maar Bassie gaf niet op. Na 4.5 jaar worstelen met de oude knorrepot kon hij eindelijk gezellig bij Simply in de kooi. Uiteindelijk zijn ze nog dikke maatjes geworden ook.

Altijd was hij gezond. Tot die ene avond een maand geleden dat hij zn geliefde avondsnackje niet wilde eten. Hij zat zielig in een hokje dicht tegen Simply aan. Hij was gewoon niet lekker. Nog heel even op schoot, kijken wat er aan de hand is, en hij likte mn hand af. Iets wat ie nog nooit eerder had gedaan.

Terug bij Simply gezet, en toch maar naar bed gegaan. Toen ik wakker werd was hij dood. Hij heeft volgens mij niet heel erg geleden. Toen ik hem vond was hij al een paar uur dood.

Ondertussen wonen er 2 nieuwe cavia's in Bassies oude hok. Maar toch mis ik die kleine opdonder nog steeds. Ik heb nog nooit een cavia gehad die iedereen wist op te vrolijken met even piepen en die zo een allemansvriendje was.

Rust zacht klein vriendje van me.

[ Bericht 5% gewijzigd door Queen_Minny op 24-07-2009 00:51:08 ]
pi_71606310
Aah, ik mis onze Dana nog steeds.
Ze was zo superlief. Werd vaak ziek, maar kwam er altijd weer bovenop.
Tot ze 13 was en heel erg ziek werd. Ze ging in zo'n korte tijd zo hard achteruit .
Je zag haar echt lijden, het brak mijn hart om haar te zien.
Ze was net 14 toen we haar hebben laten inslapen, nu 2,5 jaar geleden maar ik mis haar nog steeds.
Ik kon er niet bij zijn toen ze haar lieten inslapen, want ik had een examen . It sucked.
's Ochtends voordat ik wegging heb ik haar geknuffeld en moest ik zo hard huilen .
Wetende dat het de laatste keer zou zijn dat ik haar zou kunnen zien..

Rust zacht lieve Dana .
  † In Memoriam † dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:34:45 #88
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_71608579
Knuffel kwam samen met Punky bij ons. Knuffel werd geschat op een jaar of 3 en Punky was een maand of 5. Ze waren ziek, vies, mankeerden van alles en hadden een strippenkaart voor de dierenarts. Maar lief dat ze waren, lief . Naarmate ze opknapten ontfermde grote baas Knuffel zich over kleine dikzak Punky.. Wassen, spelen, klieren, het waren 2 klauwen op 1 buik. Knuffel deed zijn naam eer aan, Knuffelen kon ie als de beste. Schreeuwen ook, heel goed. Zijn miauw was geen typische die je verwacht van een kat, het was een snerpende piep die je uit duizenden herkende. Als hij weer eens de confrontatie aanging met een willekeurige kater in de buurt was meteen de hele iedereen op de hoogte. Over hoogte gesproken, hij kon niet hoog genoeg zitten. Van bomen tot daken, het dak van ons huis welteverstaan. Ik werd ook geregeld wakker met een slapende knuffel op mijn rug of buik, zolang er warmte, aandacht en liefde was, was Knuffel er.
Vorig jaar, 3 januari wil ik samen met mijn moeder op nieuwjaarsbezoek bij opa. Rond 18:00 loop ik richting mijn auto, hoor een auto voorbij rijden en hoor wat gestommel. Ik draai me richting de straat en zie Knuffel onder de auto vandaan rollen. Ik zie hem spartelen en met een paar seconden is het gedaan. Ik denk nog vaak aan zijn onbezonnen gedrag en zijn rare streken. Hij was er een uit duizenden

Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:59:13 #89
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_71609797
Knuffel..wat een schitterend beest
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:42:50 #90
163650 Greys
pi_71611470
Skaai, wat akelig om dat te moeten meemaken!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_71655702
Sanne.
Ergens in juli/juli 1991 opgehaald bij een kennel, ik was 9. Een klein bruin prupke met blauwe oogjes en een rond, roze buikje en roze voetjes.
Je stond in een grote doos in de kamer. De eerste nachten heb je gehuild, het was zo moeilijk om je er niet uit te halen en je mee te nemen naar bed. Mijn slaapkamer grensde aan de woonkamer en je gehuil ging door merg en been, maar anders zou je nooit alleen kunnen slapen.

Je werd al snel ziek. Binnen een paar dagen al. Ik weet niet meer wat je mankeerde, het is al zo lang geleden. Je buikje was rond en je was echt niet lekker, lag zielig in een hoekje terwijl puppy's horen te huppelen en te spelen en te springen. De dierenarts wilde je even ter observatie houden, hij was bang dat je het niet zou redden. Gelukkig knapte je weer op en ben je een 'onverwoestbare' hond geweest. Ook al had je veel medische problemen (epilepsie, blaasontstekingen, baarmoederontsteking, weet ik veel wat allemaal), je kwam er altijd weer bovenop.

Sanne 1 jaar!

Ik ging vaak met je het bos in, met een vriendinnetje en haar hond. Je was een eigenwijs kreng, de mensen van de puppycursus werden gek van je en ook de vervolgcursus haalde niet zo heel veel uit. Maar die andere hond luisterde wel en daar liep je vol bewondering achteraan. Je was dol op het bos en de hei, en gelukkig woonden we een paar minuutjes rijden van de hondenuitlaatplek vandaan, waar je vrijwel elke avond mocht losrennen om lekkere luiers uit de struiken te vissen en paarden/hondenkak te eten. M'n moeder kwam regelmatig kokhalzend thuis omdat je weer in een luier had gerold.
En soms ondernam je nog een dappere poging tot jagen, maar aangezien je liever lui dan moe was, waren de muisjes, konijntjes en vogeltjes allang weg voor jij besloten had de achtervolging in te zetten. Apporteren was ook geen hobby. Je rende wel achter de stok of bal aan, maar je gaf de zoektocht snel op en dan mochten we zelf naar de bal zoeken. Of je vond de tak wel, en dan ging je er midden op de hei op liggen knagen, in plaats van dat je hem terug bracht. Er zijn heel wat tennisballen doorheen gegaan op de hei .

Je was niet zo'n grote fan van andere hondjes. Je was als kleine Sanne een paar keer gegrepen door een bouvier, niet eens dezelfde, dus daar liep je dan ook met een grote boog omheen. Herders vond je ook niet zo'n succes.
Maar golden retrievers? Daar was je helemaal idolaat van. M'n oom en tante hadden een golden retriever en jullie konden het heel goed vinden samen. Dus elke keer als er ergens een retriever liep, ging jij eropaf. Kleine kefhondjes en puppy's vond je niet zo'n succes, ook daar liep je vaak met een boog omheen. Maar hondjes van je eigen grootte vond je dan wel weer leuk en je had op de hei aardig wat vriendjes. Je was erg populair bij de mannetjes, en dat opdringerige vond je maar niks. Meestal liep je gewoon weg, maar als ze je bleven bespringen joeg je ze met een goede snauw weg, je kon mooi duidelijk maken dat genoeg genoeg was en dat je geen zin had in gesodemieter.
Kinderen vond je prima. Je hebt nooit een vlieg kwaad gedaan. Toen je ouder werd liep je weg weg voor m'n neefje, hij was gewoon te druk voor je. Het liefst ging je dan boven op de slaapkamer liggen. Aan jouw lijf geen polonaise, en daarom heb ik het idee dat je mij ook niet zo heel lief vond. Ik wilde knuffelen en stoeien en jij was een beetje autistisch wat dat betreft, al heb je wel avonden lang op schoot op de bank gelegen en ging je op zondagochtend gewoon op me liggen in bed.

Je bent bijna 18 geworden. Je was zo dement als een deur, iedereen werd knettergek van je en wilde je achter het behang plakken. Ik moet toegeven dat ik soms ook uti de slof ben geschoten en een beetje ruw met haar ben omgegaan als je weer eens per se ergens naartoe moest wat niet mocht. Je kon geen keukenkastje of deurtje open laten staan of je zat erin. Je likte het schone bestek in de vaatwasser af, als we de deur naar de keldertrap openden, lag je al zowat onder de trap, als we naar de voordeur liepen dacht je dat je eruit mocht en bleef je de hele avond zieken dat je eruit moest. En eenmaal buiten deed je niks, wilde je alleen maar lopen. Je was de hele avond aan het ijsberen, simpel werd je ervan. Als er visite was, liep je ook alleen maar rondjes en te zeuren dat je eruit wilde. Iedereen werd er knettergek van.

In januari begon je in huis te plassen. Zomaar. Je was er een uurtje eerder uit geweest en je hurkte zo neer in de keuken. En het ging van kwaad tot erger. je liet het niet gewoon lopen, nee, je ging er mooi voor zitten.
Maar ja, je liep nog zo goed. Je sleepte soms met je rechter achterpoot, soms kwam je niet verder dan het fietspad en de volgende dag kon ik bijna een uur met je wandelen. Je vond het heerlijk buiten. Vorig jaar zomer heb ik nog anderhalf uur met je gewandeld omdat ik een beetje verdwaald was. je hinkte een beetje, je had het warm, maar ik kon je niet altijd bijhouden.

Je maakte zo'n groot deel van m'n leven uit in die 18 jaar. En ik denk nog steeds dat ik je hoor. Als ik in de keuken kom, denk ik nog steeds dat ik je overeind hoor komen onder de eettafel, en dan zei ik altijd: blijf toch liggen, oud wijf! En nu de achterdeur openstaat, denk ik haar nog steeds over de drempel te horen kachelen, de nageltjes over de stenen te horen.

's Avonds na het eten is de tafel afgeruimd en dan zijn we klaar, er hoeft geen hond meer te worden uitgelaten. Tussen de middag rond een uur of één, heb ik soms nog steeds de neiging om mijn schoenen aan te trekken om je uit te gaan laten. Als het regent denk ik, nee he, ik moet Sanne uitlaten.
In de dierenwinkel ren ik nog steeds hard langs de hondenkoekjes enzo heen. Die staafjes die je zo lekker vond en die stink-oren.

Eind februari kon je van de ene op de andere dag niet meer lopen. Zaterdagavond was ik alleen thuis met je en werd ik knettergek van je geijsbeer en ben ik op m'n kamer gaan zitten. Je had 's avonds nog in huis geplast en ik was kwaad op je geworden toen ik de vaatwasser aan het uitruimen was en je de schone borden aan het aflikken was. Ik heb je tig keer naar je plek gestuurd, maar je was hartstikke doof en dement, je snapte er niks van. Ik heb je opgetild en naar je plek gebracht. En nog een keer. En nog een keer. Maar het hielp niet. Uiteindelijk heb ik brokjes in je voerbak gedaan zodat je even afgeleid was en ik rustig m'n ding kon doen zonder dat ik steeds over je struikelde.

De volgende ochtend stond je niet meer op. We zetten je in de tuin om te poepen en te plassen en we moesten je achterkant vasthouden, je stond zo wiebelig op de pootjes.

's Nachts heb je de hele kamer ondergesmeerd, je had alles laten lopen. je kwam niet overeind, je kwam niet uit je eigen troep. De vloer zit vol met krassen waar je overeind wilde komen. je hebt de halve kamer doorgezwommen. En wij hebben niks gehoord. Helemaal niks. Maandag hebben we al vrij snel besloten dat dit het einde was. Misschien kon er wel weer een tijdelijke oplossing gevonden worden, vorig jaar had je immers ook een kleine beroerte gehad en veel pijn in je pootje. Toen was de dierenarts er niet en de invaller had haar een injectie gegeven en je liep weer als een kievit. je was zelfs even minder dement, leek het. je begroette ons weer als je thuiskwam en begon weer met je sok te spelen en met andere hondjes te spelen enzo.

Maandagmiddag ben je ingeslapen. Ik had eigenlijk gewild dat de DA bij ons kwam, maar ik weet niet waarom, maar dat kan niet. We waren de laatste van die dag zodat we alle privacy hadden. Hij had een briefje op de deur geplakt dat er niemand de wachtkamer in mocht komen zodat we in alle rust afscheid konden nemen. En toch ging het heel snel. In de wachtkamer begon je weer te lopen, van schrik omdat je de DA zo haatte. Even een opleving. We twijfelden allemaal of we wel de juiste beslissing namen, maar volgens de DA gebeurde dit bij alle honden, nog even een opleving. Je kon gewoon niet meer. het liefst wilden we natuurlijk dat je in je mandje in zou slapen, maar volgens de DA zou dat te lang duren en zou je nog te veel lijden. Dit was de beste manier.

Om zes uur ben je gecremeerd. We wilden eigenlijk de as uitstrooien over de hei en in het bos, maar je staat nog steeds in een busje op de vensterbank. We kunnen het gewoon niet over ons hart verkrijgen.

Ik mis je renspurts, je obsessie met ballonnen en mensen die door buizen toeteren. Hoe je elke middag rond een uur of één op m'n moeder wachtte in de tuin. Hoe je de autodeur van m'n vader leek te herkennen, hoe je heel dapper achter vlinders aan ging, hoe je mot kreeg met een pitbull en hoe goed je toch stiekem wel kon luisteren als je iets lekkers kreeg en hoe trouw je was. Urenlang over de geluidswal slenteren, je knuffelen in bed, want alleen bij mij mocht je op bed en vanuit mijn kamer kon je iedereen boven goed in de gaten houden.
Die keer dat je een paar uurtjes alleen thuis was en een diarree-aanval kreeg waarbij je het hele huis had ondergescheten, het liep langs de trap, het zat tegen de ruit en de luxaflex en ik kwam vorig jaar nog een veegje tegen toen ik m'n oude bankje wegdeed . Ik heb twee dagen niet op m'n kamer kunnen slapen door de lucht.
Iedereen vond je mooi en ik kreeg vaak te horen dat je op een vosje leek. En dan vroegen ze wat voor ras je was. Kruising cocker spaniel en schapendoes hadden ze ons verteld, maar volgens mij waren je papa en mama ook niet helemaal raszuiver . Een lekker mengelmoesje. Uniek.

Je was een eigenzinnig, eigenwijs, koppig en raar mokkeltje, mijn Sannenas .

En ik zit nu weer te janken.

Ik mis je nog elke dag, mijn vriendinnetje.

[ Bericht 0% gewijzigd door CherryLips op 06-08-2009 17:07:55 ]
Tap tap tap
pi_71655709
Lap tekst, sorry .
Tap tap tap
pi_71655939
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 17:01 schreef CherryLips het volgende:
Lap tekst, sorry .
Maar dat mag hier. Wat heeft ze een mooi leven gehad bij jullie. Ik kan me heel goed voorstellen dat je haar heel erg mist.

Skaai en de anderen, ook heel veel sterkte.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 augustus 2009 @ 17:30:30 #94
163650 Greys
pi_71656419
Wow Cherry, wat een mooi en uitgebreid verhaal.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_71656607
Ik zou nog wel een hele lap kunnen schrijven .

Ik heb soms wel eens zin om een hond te lenen en een heel eind ermee te gaan lopen ofzo... Want ik ben echt kilo's aangekomen nu ik niet meer elke dag een stukje loop.
Tap tap tap
  donderdag 6 augustus 2009 @ 18:06:37 #96
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_71657323
Wow CL; zit een potje met je mee te janken als ik je verhaal lees.

Sterkte!
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_71663776
Mijn lieve Daizje...op 16 September ben je al weer 2 jaartjes dood....
En nog in hetzelfde jaar (2007) zijn je vriendje, vriendinnetjes, en zusje ook naar jou toe gekomen....Tijgertje (kater), Pepito en Ibie..en je lieve zus Linzy

[ Bericht 21% gewijzigd door DjinN op 06-08-2009 21:56:34 ]
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_71704878
Rooie: 19-7-09 – 8-8-09

Na
- 20 dagen
- 126 flesjes
- 126 boertjes
- 100 helicopteroortjes
- 344 maaiende speelse pootjes
- 10.000 knuffels
- 100.000 spinnetjes

Is mijn dappere Rooie beebie er niet meer.

Ik heb je maar zo kort gekend, maar je hebt een grote impact op mijn leven gehad. Rooie kwam in de buik van mammapoes binnen via stichting Redcat, een opvangorganisatie voor zwerfkatten.
Moeder Yoko beviel op mijn bed van 4 katjes, Rooie was de oudste. Maar ook de kleinste. Na een paar dagen ben ik je gaan bijvoeden: elke 2 uur een flesje, dag en nacht. Later kon het om de 3 uur. Het ging met ups en downs en we zijn regelmatig naar de dierenarts geweest. Met medicijnen of een shot glucose krabbelde je weer op.
De laatste week werd je een echt katje, je oortjes en pootjes werden mooi behaard, je begon te spinnen en ging zelfs met me spelen op je onbeholpen kitten wijze.

Maar je bleef altijd achter bij de rest en als je wilde drinken bij moeder moest ik vaak scheidsrechteren. Flesjes geven deed ik graag. Ook al baalde ik soms van het nachtelijke opstaan, als ik jou dan zag smakken en je oortjes als kleine helicoptertjes zag ronddraaien, dan wist ik waar ik het voor deed.
Een paar dagen geleden vond je je flesje niet meer lekker. Ook een bezoekje aan de dierenarts bracht geen oplossing, je had geen zuigreflex meer en verzwakte elk uur. Het was hartverscheurend om je in je nestje te zien liggen, snelle ademhaling, moe en passief terwijl je broers en zus lekker rollebolden en heerlijk bij mamma lagen te smakken.

Je hebt 20 dagen gevochten lieve beeb, maar je lijfje was moe. En je moeder wist het ook. Waar ze normaal heel dichtbij kwam kijken wat ik met jou en dat flesje uitspookte, liep ze nu weg. Maar als ik je teruglegde werd je, net als je broers en zus, nog helemaal afgelikt en verzorgd.

Uiteindelijk ben je bij de dierenarts ingeslapen. Moeder heeft je als afscheid nog een keer helemaal afgelikt en mooi gemaakt. En nu lig je begraven in mijn tuin, zo'n dapper kereltje verdient een speciaal plekje.

En speciaal was je: ik wilde van dit opvang nest moeder en een kitten houden. En jij zou dat kitten zijn geweest....
Nu mag een ander broertje, samen met je moeder, bij me blijven wonen. Dan heb ik je toch nog een beetje bij me.
Een formele naam had ik je nog niet gegeven, omdat ik bang was dat ging gebeuren wat nu werkelijkheid is geworden. Maar ik had er stiekum wel al eentje. Net als mijn andere kat Naartjie, die ‘mandarijn’ heet in het Zuid-afrikaans, had ik jou die naam in het japans willen geven, mooie rode man.

Slaap zacht lieve rooie Mikan.

† In Memoriam † zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:55:10 #99
137949 Disana
pi_71704984
Ach wat spijtig Cat. Zo'n mooi beestje. Je kon niet meer dan je best doen.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:22:26 #100
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_71706624
@ Cat, mooi eerbetoon aan je kleine dappere rode mannetje
Wat een mooie naam heb je hem gegeven.
@ CherryLips, ik moest zo janken terwijl ik je verhaal over Sanne las, mooi dat je dat nog geschreven hebt. Wat een mooie lieve hond was ze, echt een om heel veel van te houden
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')