Die had een clausule hequote:Op maandag 19 januari 2009 21:15 schreef Dos37 het volgende:
Zelfde situatie als Engelaar vorig seizoen, lijkt me.
Ze hebben bepaalde afspraken met elkaar gemaakt. Waarschijnlijk dat Elia deze winter niet vertrekt, maar dat Twente aankomende zomer in elk geval gaat praten als er een goede club aanklopt. Wellicht dat er ook nog een bepaalde prijs aan vast zit (dus dat hij voor bijv. tien miljoen mag vertrekken), hoewel Elia zelf zegt dat er geen clausule in het contract staat. Het is een goede deal voor beide partijen. Twente is nog een half seizoen verzekerd van Elia's diensten en Elia krijgt medewerking van Twente als een goede club zich meldt.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:10 schreef versteegrob het volgende:
Ik snap niks van dit gebeuren. Elia wil naar Ajax in de zomer maar waarom tekent hij bij? Kan iemand mij hier de logica van geven. Alsof Ajax nu nog meer gaat betalen. Echt ongelofelijk dom van Elia om bij te tekenen als je in de zomer weg wilt of heb ik iets gemist?
Waarom is het voor Elia een goede deal? Hij had toch nooit bij moeten tekenen dan zou die in de zomer zeker weten zijn verkocht als Twente nog wat wil verdienen. Snap de logica echt niet hoor.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:42 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Ze hebben bepaalde afspraken met elkaar gemaakt. Waarschijnlijk dat Elia deze winter niet vertrekt, maar dat Twente aankomende zomer in elk geval gaat praten als er een goede club aanklopt. Wellicht dat er ook nog een bepaalde prijs aan vast zit (dus dat hij voor bijv. tien miljoen mag vertrekken), hoewel Elia zelf zegt dat er geen clausule in het contract staat. Het is een goede deal voor beide partijen. Twente is nog een half seizoen verzekerd van Elia's diensten en Elia krijgt medewerking van Twente als een goede club zich meldt.
Schijnt overigens dat Elia een bepaald percentage van de transfersom in eigen zak mag steken.
Ik denk dat 6 maanden een riante salarisverhoging en een mooie clausule ook heel wat waard isquote:Op maandag 19 januari 2009 21:10 schreef versteegrob het volgende:
Ik snap niks van dit gebeuren. Elia wil naar Ajax in de zomer maar waarom tekent hij bij? Kan iemand mij hier de logica van geven. Alsof Ajax nu nog meer gaat betalen. Echt ongelofelijk dom van Elia om bij te tekenen als je in de zomer weg wilt of heb ik iets gemist?
er zijn afspraken gemaakt over een zomertransfer. Elia gaat dan vast een deel van de transfersom krijgen boven een bepaald bedrag.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 02:40 schreef versteegrob het volgende:
Ja alleen er is geen clausule dat is het hele probleem he. Twente kan nu vragen wat ze willen en ik neem aan dat de prijs hoger is geworden dus tja.
Als ik dit lees denk ik dat Elia een Ajax-achtig-salaris krijgt nu...quote:Elia: "Ik wil nu eindelijk rust in mijn hoofd"
Met het zetten van zijn handtekening onder een nieuw contract bij FC Twente heeft Eljero Elia eindelijk weer rust in zijn hoofd. De aanvaller vond dat alle aandacht rondom zijn persoon ietwat veel.
De Elia-mania is door het nieuwe contract, dat Elia in principe tot de zomer van 2013 in Enschede houdt, over. "Gelukkig wel", zegt de rappe aanvaller tegenover Sportweek. "Ik wil nu eindelijk wat rust in mijn hoofd. Al die aandacht is natuurlijk fantastisch, maar het werd wel heel erg druk rond mijn persoon. Mijn naam kwam continu voorbij op internet."
De 21-jarige Elia benadrukt ook nog maar eens dat er geen clausule in zijn contract is opgenomen over een gelimiteerde afkoopsom. "Nee, laat dat duidelijk zijn. Het is een schitterend contract waar ik erg blij mee ben. FC Twente is een ambitieuze club, ik groei als het ware met de club mee. Wel hebben we de afspraak gemaakt dat als er in de zomer nog steeds interesse voor mij bestaat, dat er serieus onderhandeld wordt. Nu hoef ik nog niet weg, op termijn wil ik graag een volgende stap maken."
Ajax was de afgelopen weken serieus in de markt voor de in Voorburg geboren voetballer, maar FC Twente wilde hem niet laten gaan. Ook PSV liet later weten interesse te hebben in de Nederland B-international. Een overstap van Elia, die voor zijn periode in Enschede voor ADO Den Haag speelde, komt nu op zijn vroegst komende zomer.
Ik zie Elia alleen komen als er iemand uit de huidige Ajax-aanval weggaat.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:18 schreef Dylan Dog het volgende:
Elia dus naar Ajax. Naar PSV gaat ie echt niet.
Zodat ze hem nu niet kwijt raken en in de zomer een goede prijs voor hem kunnen vragen zonder dat Elia moeilijk gaat doen. Voor Elia is het geen slechte deal, zolang Twente zich aan de afspraken houdt. Denk maar niet dat hij bijgetekend had als Twente hem ook per se volgend seizoen nog in Enschede had willen houden.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 02:09 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Waarom is het voor Elia een goede deal? Hij had toch nooit bij moeten tekenen dan zou die in de zomer zeker weten zijn verkocht als Twente nog wat wil verdienen. Snap de logica echt niet hoor.
Contract tot 2010 = minder geld waard in de zomer
Contract tot 2013 = veel meer geld waar, Twente kan vragen wat ze willen. Ze willen hem nog niet kwijt en ze kunnen nu de hoofdprijs vragen. Oftewel Twente lacht zich dood om die domme Elia, had ook niet anders verwacht.
Wat helemaal raar is, waarom zou Twente in de zomer mee willen werken als ze net een contract verlengen?
Als Suarez na dit seizoen nog bij Ajax voetbalt, dan krijg jij een doosje Bossche bollen van me.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:39 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik zie Elia alleen komen als er iemand uit de huidige Ajax-aanval weggaat.
Op dit moment hebben we hem gewoon niet nodig.
Coolquote:Op woensdag 21 januari 2009 10:17 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Als Suarez na dit seizoen nog bij Ajax voetbalt, dan krijg jij een doosje Bossche bollen van me.
Komop, die gozer is gewoon te goed geworden voor onze competitie en met mafkezen als die leipo van City, die zijn geld uitgeeft alsof ie kaugum koopt...
verkeerde topic?quote:
quote:PSV acht komst 'te dure' Elia niet haalbaar
17 februari 2009
PSV denkt niet dat het gaat lukken om Eljero Elia komende zomer naar Eindhoven te halen. De aanvaller van FC Twente staat hoog op het verlanglijstje van de Brabantse club, maar PSV is niet bereid om aan de financiële eisen van Twente te voldoen.
"We vinden Elia een zeer interessante speler, maar we denken dat hij al te duur is. De kans dat het gaat lukken, acht ik daarom eigenlijk nihil", zegt Adrie van Kraay, de technisch directeur van PSV, in De Telegraaf. Elia, die ook in de belangstelling staat van Ajax, zette onlangs zijn handtekening onder een contract tot 2012 in Enschede.
quote:Eljero Elia: 'Blij dat ik in winterstop niet ben gegaan naar Ajax'
Hij is een voetbalfreak. Maar wel één die in zijn eigen wereldje leefde. Fred Rutten brak hem vorig seizoen open bij FC Twente met als gevolg dat Eljero Elia (22, foto links) momenteel een gewilde speler is. In de nieuwe Sportweek een interview met de vleugelspeler die in de winterstop werd gelinkt aan Ajax, Manchester City en Espanyol, maar zijn contract bij FC Twente verlengde tot medio 2013.
Je had al een gesprek met Ajax-coach Marco van Basten. Was je al met je gedachten in Amsterdam?
“Ajax was heel dichtbij. Maar toen ze voor Robbie (Wielaert) gingen en dat verliep moeizaam, wist ik dat ze mij niet meer zouden laten gaan.”
Als je nu naar Wielaert en heel Ajax kijkt, ben je dan niet blij dat het is afgeketst?
“Het is altijd moeilijk in het begin. Zeker als het zo stroef draait en de sfeer niet goed is. Ik ben blij dat ik niet ben gegaan. Er zit heel veel druk op dit seizoen bij Ajax. Veel mensen hebben me daarvoor gewaarschuwd.”
FC Twente liet je toch niet gaan?
“Als ik het echt gewild had, was het wel doorgegaan.”
Oh? Via een arbitragezaak?
“Dat heb ik nooit echt overwogen. Bij FC Twente zit ik goed, ik heb zelfs mijn contract verlengd. De sfeer hier ademt voetbal uit zonder die overdreven druk. Bij Ajax moet je elke wedstrijd weer iets heel bijzonders laten zien. Als je met 1-0 wint is het nog niet goed daar. Ze eisen dat het team net zo goed is als in 1995.”
Zie je het dan wel zitten om daar komend seizoen te spelen?
“Ik heb nog niets besloten. Het is de bedoeling om deze zomer een stap te maken. Dat zien we tegen die tijd wel. Eerst wil ik met FC Twente iets heel moois neerzetten. Dit seizoen verloopt beter dan verwacht. Iedereen dacht dat Twente zou instorten zonder Engelaar, El Ahmadi en Rutten. Maar we staan tweede en zitten nog in de UEFA Cup.”
Bij Ajax is 1-0 winnen tegenwoordig goed zat hoor. Dat het ook mooi moet is verledentijd.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:20 schreef Blawh het volgende:
[..]
Bij Twente tegenwoordig toch ook niet meer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |