Ziet er goed uit! Maar het mag allemaal nog wel vijf graden kouder, dan zet de vorst pas echt goed door.quote:
Maar toch lullig voor de Noord-Hollanders, de Friezen en de Groningers (niet dat ik daar zelf toe behoorquote:Op zondag 28 december 2008 23:43 schreef knep het volgende:
Mooi zo, laat het hier in het zuiden maar mooi door vriezen.
Gelukkig voor de Friezen is het bij hun ook gewoon winter:quote:Op zondag 28 december 2008 23:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar toch lullig voor de Noord-Hollanders, de Friezen en de Groningers (niet dat ik daar zelf toe behoor), die hebben totaal geen geen winter. Die moeten in de auto stappen om te kunnen schaatsen. In echte winters vriest het gewoon in het hele land vind ik.
edit: Ik begrijp dat het roosterpunt voor De Kooy op zee ligt en niet op Texel, dat zou een hoop verklaren.![]()
http://www.knmi.nl/waarsc(...)ngen/index.html#tienquote:Verwachting 6 tot 9 dagen vooruit
zondag 04 januari tot en met woensdag 07 januari 2009
In het algemeen vrij koud weer met 's nachts lichte, later soms matige vorst en overdag temperaturen eerst enkele graden boven nul, later rond het vriespunt. Soms wat sneeuw, maar geen grote hoeveelheden.
maandag 29 december 2008 05.27 uur
quote:Op maandag 29 december 2008 12:54 schreef IHVK het volgende:
[..]
De hele pluim is één grote dip-orgie.
Uitleg?quote:Op maandag 29 december 2008 13:01 schreef ItaloDancer het volgende:
Nieuwe GFS ensemble:
[ afbeelding ]
Ik ben benieuwdquote:Deze temperaturen zijn veel lager dan de temperaturen die aan de grond worden gemeten. In de winter moet u grof weg 8 a 10 en in de zomer rond de 15 graden bij de bovenluchttemperaturen optellen om de maximum-temperatuur aan de grond te benaderen. Onder bepaalde omstandigheden gaat deze regel echter niet op, bijvoorbeeld bij helder winterweer na een zeer koude nacht of bij een dooiaanval, de bovenluchttemperaturen kunnen dan behoorlijk oplopen terwijl zich in de onderste luchtlagen een koude, zogenaamde ‘plaklaag’, weet te handhaven
quote:Op maandag 29 december 2008 10:19 schreef -skippybal- het volgende:
Bijna -9 geweest vannacht in Twenthe
Puur zo'n ensemble zegt weinig inderdaad, al is het wel leuk om een beetje te kijken wat de kansen zijn.quote:Op maandag 29 december 2008 13:26 schreef kepler het volgende:
haha, dus eigenlijk zegt zo'n grafiek op zich zelf weinig, alhoewel lagere temperaturen altijd wel positief zijn
zo, wat een woordgrapje![]()
kerel WTF Texelquote:Op zondag 28 december 2008 23:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dramatische verschillen tussen noord en zuid Nederland, boven Maastricht onder De Kooy op Texel:
[ afbeelding ]
hier sluit ik me bij aan... kijken hoe de volgende run is.quote:Op maandag 29 december 2008 18:41 schreef ItaloDancer het volgende:
Zo goed vind ik die GFS-run anders niet. Vrij slecht zelfs.
Wat vind je er slecht aan?quote:Op maandag 29 december 2008 18:41 schreef ItaloDancer het volgende:
Nee joh, valt allemaal wel mee. En er komt weer een koude ECMW pluim aan, dus maak je niet drukquote:Op maandag 29 december 2008 18:41 schreef ItaloDancer het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |