Laat je niet te gek maken. Van de 15 zijn er 6 met een zonnevlek-minimum gereden. En een verband tussen de Elfstedentocht en het zonnevlek-minimum lijkt me toch al onmogelijk te maken, omdat er nog veel meer zaken toe doen om een Elfstedentocht te starten. Denk aan het weer, de kwaliteit van het ijs, de groei van het ijs, etc.quote:Op zondag 28 december 2008 17:19 schreef -CRASH- het volgende:
Niet alleen het weer is van invloed
maar ook de zon.....
De afgelopen tochten liepen ook vaak samen
(of net ervoor/erna) met het zonnevlekken minimum.
Nu zitten we weer in het minimum.......
afbeelding
Het hele verhaal op
Weerstation De Arend
Dus de kans dat er weer een tocht der tochten komt is mogelijk
Nou ja de oper kan op middellange en lange termijn alle kanten en hoeken van het spectrum opzoeken in de 4 runs per dag...quote:Op zondag 28 december 2008 20:49 schreef -0- het volgende:
De rode is de normaal.
De dikke groene is de Oper, het belangrijkste lijntje.
Die andere zijn wat minder belangrijk maar wel goed voor de betrouwbaarheid van de oper.
Dikke witte lijn is het gemiddelde, In dit geval echter niet erg bruikbaar omdat er vrij grote verschillen onderling zijn.
(Let wel dat het de temperatuur op ong. 1500 meter is.)
Deels eens, als de oper een uitschieter is kun je op de langere termijn beter naar de grootste groep met eensgezinde leden kijken.quote:Op zondag 28 december 2008 21:17 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Nou ja de oper kan op middellange en lange termijn alle kanten en hoeken van het spectrum opzoeken in de 4 runs per dag...
wat dat betreft kun je beter naar het gemiddelde kijken maar het beste naar hoe de leden zijn verdeeld.
Ziet er goed uit! Maar het mag allemaal nog wel vijf graden kouder, dan zet de vorst pas echt goed door.quote:
Maar toch lullig voor de Noord-Hollanders, de Friezen en de Groningers (niet dat ik daar zelf toe behoorquote:Op zondag 28 december 2008 23:43 schreef knep het volgende:
Mooi zo, laat het hier in het zuiden maar mooi door vriezen.
Gelukkig voor de Friezen is het bij hun ook gewoon winter:quote:Op zondag 28 december 2008 23:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar toch lullig voor de Noord-Hollanders, de Friezen en de Groningers (niet dat ik daar zelf toe behoor), die hebben totaal geen geen winter. Die moeten in de auto stappen om te kunnen schaatsen. In echte winters vriest het gewoon in het hele land vind ik.
edit: Ik begrijp dat het roosterpunt voor De Kooy op zee ligt en niet op Texel, dat zou een hoop verklaren.![]()
http://www.knmi.nl/waarsc(...)ngen/index.html#tienquote:Verwachting 6 tot 9 dagen vooruit
zondag 04 januari tot en met woensdag 07 januari 2009
In het algemeen vrij koud weer met 's nachts lichte, later soms matige vorst en overdag temperaturen eerst enkele graden boven nul, later rond het vriespunt. Soms wat sneeuw, maar geen grote hoeveelheden.
maandag 29 december 2008 05.27 uur
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |