Oh? Ik dacht dat we daar juist zaten vanwege de grote mogelijkheden op het gebied van mijnbouw industrie.quote:Op woensdag 17 december 2008 21:36 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Tsjechië had al iets meer industrie dan veel Afrikaanse landen, dat helpt denk ik ook
En toch zie ik hier wel parallellen met Tsjechie. Waar de communistische maatstaven opgelegd werden (inclusief bijbehorend arbeidsethos), de problematische verhoudingen t.o.v. het westen en religie binnen het communistisch regime....quote:Op woensdag 17 december 2008 21:40 schreef MaJo het volgende:
Oeh is hier een foute discussie aan de ganghet probleem in afrika is dat we ze allemaal dingen hebben opgedrongen die naar onze maatstaven normaal waren, denk aan het bewerken van grond, dragen van westerse kleding, het geloof. Het is niet zo heel gek als dat allemaal instort als we ze opeens aan hun lot overlaten.
Juist, grote "mogelijkheden tot", terwijl in Tjechie de industrie er al was. Snap je?quote:Op woensdag 17 december 2008 21:42 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Oh? Ik dacht dat we daar juist zaten vanwege de grote mogelijkheden op het gebied van mijnbouw industrie.
Kloptquote:Op woensdag 17 december 2008 21:41 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus.
Wat het niet bij de Hutu's en de Tutsi's dat er zoiets gezegd werd als: "Zo, wij gaan weg. Eeeeeh jij daar. Jij bent lang. Van welke stam ben jij? Hutus? Okay, dan zijn jullie nu de baas want jullie zijn langer"
Even kort door de bocht dan.
-edit- hoe is het een foute discussie?
Niet alles zo letterlijk nemen...quote:Op woensdag 17 december 2008 21:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Klopt
omdat het ging om luie en actieve negers
Toen afrika gekolonialiseerd werd was er nog helemaal geen sprake van industriequote:Op woensdag 17 december 2008 21:43 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Juist, grote "mogelijkheden tot", terwijl in Tjechie de industrie er al was. Snap je?
Dat zeg ik tochquote:Op woensdag 17 december 2008 21:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Toen afrika gekolonialiseerd werd was er nog helemaal geen sprake van industrie
Nog steeds niet trouwens...quote:Op woensdag 17 december 2008 21:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Toen afrika gekolonialiseerd werd was er nog helemaal geen sprake van industrie
Oh zo...tja, dat moet je gewoon met een korrel zout nemen. Beetje lezen alsof je Hans Teeuwen zit te kijken.quote:Op woensdag 17 december 2008 21:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Klopt
omdat het ging om luie en actieve negers
En nu zeg jij hetzelfde als ik...quote:Op woensdag 17 december 2008 21:52 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Oh zo...tja, dat moet je gewoon met een korrel zout nemen. Beetje lezen alsof je Hans Teeuwen zit te kijken.
Overigens vind ik helemaal niets mis met het woord 'neger'.
Whehehequote:
Joh, cyclisch topicje.quote:Op woensdag 17 december 2008 21:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En nu zeg jij hetzelfde als ik...
Maar dat kan je geen industrie noemen waar de lokale bevolking iets aan heeft.quote:Op woensdag 17 december 2008 21:53 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Whehehe
Nou, heel Afrika wordt leeggeroofd. Grondstoffen. Enorm veel geld in te verdienen. Dus vergis je niet.
Kijk, dat laatste maakt het verschil.quote:Op woensdag 17 december 2008 21:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Maar dat kan je geen industrie noemen waar de lokale bevolking iets aan heeft.
Ja, oftewel, voordat de blanken er kwamen was daar nog geen industrie.quote:Op woensdag 17 december 2008 21:43 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Juist, grote "mogelijkheden tot", terwijl in Tjechie de industrie er al was. Snap je?
Heh, zoiets hoorde ik ook van een klant op mn werk, die daar een ananas plantage heeft ofzo.quote:Op woensdag 17 december 2008 21:56 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Kijk, dat laatste maakt het verschil.
Maarja, het klopt.
Nu kan ik je trouwens een mooi anekdote vertellen die MIJ verteld is vanuit de petrochemie.
Dat de mentaliteit daar vaak verschrikkelijk is.
Als ze 3 dollar per dag verdienen en ze werken een keer over en ze krijgen 6 dollar betaald, dan komen ze de volgende dag gewoon niet
De apartheid is alleen officieel weg. En dan hebben we het alleen nog over Zuid-Afrika.quote:Op woensdag 17 december 2008 21:56 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Ja, oftewel, voordat de blanken er kwamen was daar nog geen industrie.
Daarna is die industrie opgezet.
En nu is de apartheid weg. Daarmee is de industrie niet opeens weg.
Net zoals in Tsjechie de sovjet fabrieken niet opeens weg waren.
Het gaat mij meer om wat er mee gedaan wordt NA 1990 in beide gevallen.
Ik bedoelde het zo: Tsjechië is eerder in aanraking gekomen met industrie. De industrialisatie kon daaorm rustiger op gang komen en mensen hadden langer de tijd om er aan te wennen. Tegen de tijd dat het 1990 was wisten voldoende mensen van de lokale bevolking hoe je met industrie en zo om moet gaan.quote:Op woensdag 17 december 2008 21:56 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Ja, oftewel, voordat de blanken er kwamen was daar nog geen industrie.
Daarna is die industrie opgezet.
En nu is de apartheid weg. Daarmee is de industrie niet opeens weg.
Net zoals in Tsjechie de sovjet fabrieken niet opeens weg waren.
Het gaat mij meer om wat er mee gedaan wordt NA 1990 in beide gevallen.
Ik denk dat ik mezelf zo ga installeren. Voor de TV welteverstaanquote:Op woensdag 17 december 2008 22:17 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik ga zo NFSU2 weer installeren, heb daar weer es zin in
Heb net even gekeken en zag alleen maar verkeerd gespeelde ballen over de zijlijn gaan.quote:Op woensdag 17 december 2008 22:20 schreef Whiteguy het volgende:
MM: je hebt er denk ik goed aan gedaan niet naar ajax te kijken vanavond.
Wat is het bedroevend slecht zeg...
Ik weet nog niet wat m'n moeder heeft bedacht voor de kerst, dus ik heb nog geen ideequote:Op woensdag 17 december 2008 22:57 schreef Nembrionic het volgende:
Ik kan me herinneren dat er vorig jaar met kerst flink gekookt werd door de SC-ers. Hoe zit het dit jaar?
Ik bedoel nergens ter wereld, dus ook niet in tsjechiequote:Op woensdag 17 december 2008 21:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch
Nu zeg je al 2x hetzelfde als ik. Nog één keer en ik moet een boete instellen.
Dank je!quote:Op woensdag 17 december 2008 16:23 schreef Etcetera het volgende:
Voor wyccie: ik heb leestekens gebruiktspeciaal voor jou
Nogal.quote:[b]Op woensdag 17 december 2008 21:03
Maar de meeste mensen zouden wel behoorlijk radeloos raken ja.
Natuurlijkquote:Op woensdag 17 december 2008 23:07 schreef wyccie het volgende:
Durf jij wel op dat ene stuk vloer te staan die jij zelf hebt aangelegd? Ik zou het niet durven (als ik het heb gedaan).
Ik weet het niet? En ik ga het ook niet opzoeken.quote:Op woensdag 17 december 2008 23:08 schreef wyccie het volgende:
Ik had vorig jaar vast niet gekookt.
Dat laten we aan Sheep over, die is daar een expert in.quote:Op woensdag 17 december 2008 23:10 schreef Nembrionic het volgende:
Ik weet het niet? En ik ga het ook niet opzoeken.
Ik mag het toetje weer doen.quote:Op woensdag 17 december 2008 22:57 schreef Nembrionic het volgende:
Ik kan me herinneren dat er vorig jaar met kerst flink gekookt werd door de SC-ers. Hoe zit het dit jaar?
Zijn er geen AH-excellent magnetronmaaltijden?quote:Op woensdag 17 december 2008 23:19 schreef wyccie het volgende:
Ik weet echt niet wat ik zal gaan eten. Moet ik het leuk voor mezelf gaan maken, die twee kerstdagen dat ik aan het studeren ben? Normaliter is de tentamenweek bij mij de magnetronweek.
Wat ruk eigenlijk, met die tijden.quote:Op woensdag 17 december 2008 23:19 schreef wyccie het volgende:
Ik weet echt niet wat ik zal gaan eten. Moet ik het leuk voor mezelf gaan maken, die twee kerstdagen dat ik aan het studeren ben? Normaliter is de tentamenweek bij mij de magnetronweek.
Zo, jij schapt door bood!quote:Op woensdag 17 december 2008 23:21 schreef Soempie het volgende:
[..]
Zijn er geen AH-excellent magnetronmaaltijden?
quote:
Zou ik wel doenquote:Op woensdag 17 december 2008 23:19 schreef wyccie het volgende:
Ging van de week toch over kostenbeheersing? Dan is AH een dure optie. Of ging dat niet over jou?quote:
De AH zit niet in de buurt van waar wij wonen.quote:Op woensdag 17 december 2008 23:26 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ging van de week toch over kostenbeheersing? Dan is AH een dure optie. Of ging dat niet over jou?
Als je weinig hebt: dichtplakken. Bij veel: invouwen. Scheelt je een bloedende tong.quote:Op woensdag 17 december 2008 23:24 schreef Etcetera het volgende:
En een envelop dichtplakken of gewoon dichtvouwen
Nou, dat zie ik mezelf niet zo gauw doen in die tentamenstress.....misschien toch maar Soempie's idee.quote:Op woensdag 17 december 2008 23:24 schreef Etcetera het volgende:
zo ik wel doengewoon lekkere dingetjes maken enzo
Moi. Dus de AH Excellent valt af, misschien heeft de Aldi ook wel een Excellent-assortiment.quote:Op woensdag 17 december 2008 23:26 schreef Nembrionic het volgende:
Ging van de week toch over kostenbeheersing? Dan is AH een dure optie. Of ging dat niet over jou?
Ik ben bang dat een beetje ontspanning doorslaat.quote:Op woensdag 17 december 2008 23:29 schreef Etcetera het volgende:
Is het juist niet lekker om tijdens die tentamenstress een beetje ontspanning te hebben? En je houdt van eten
Ik zou er wel wat van proberen te maken wat het eten betreft. En 's avonds toch echt ook wel leuke dingen doen. Lekker een film kijken met wat lekkers er bij of iets in die richting.quote:Op woensdag 17 december 2008 23:28 schreef wyccie het volgende:
Nou, dat zie ik mezelf niet zo gauw doen in die tentamenstress.....misschien toch maar Soempie's idee.
Ik heb er nu al zo erg geen zin in.
Lidl iig welquote:Op woensdag 17 december 2008 23:29 schreef wyccie het volgende:
[..]
Moi. Dus de AH Excellent valt af, misschien heeft de Aldi ook wel een Excellent-assortiment.
Oke, dan maak ik me al minder zorgen.quote:Op woensdag 17 december 2008 23:33 schreef wyccie het volgende:
Hmmm....nee, ik hoef die twee dagen niks speciaals! Ik ben de dag ervoor al gedwongen uitgenodigd voor een kerstdiner.
Ze zegt gedwongen he? Het liefst had ze lekker veilig thuis gezetenquote:Op woensdag 17 december 2008 23:35 schreef Soempie het volgende:
[..]
Oke, dan maak ik me al minder zorgen.
Dat zijn de kerstafleveringen van ER ook met kerstquote:Op woensdag 17 december 2008 23:39 schreef Etcetera het volgende:
NCIS kerstaflevering wasen
maar ook een beetje
Is het echt zo erg?quote:Op woensdag 17 december 2008 23:35 schreef Soempie het volgende:
Oke, dan maak ik me al minder zorgen.
Juist goed dat iemand wyccie dwingt.quote:Op woensdag 17 december 2008 23:38 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ze zegt gedwongen he? Het liefst had ze lekker veilig thuis gezeten
Dat weet ik, maar rond die tijd moet je gewoon ook wel wat leuks doen. Het is niet voor niks vakantie, dat is juist de tijd om een beetje bij te komen. En ik zag het al voor me dat je met een bord naast je boek zit en verder geen tijd neemt om even lekker rustig te doen.quote:Op woensdag 17 december 2008 23:42 schreef wyccie het volgende:
[..]
Is het echt zo erg?
Hmm, ja het klinkt natuurlijk wel een beetje triest om alleen thuis te zitten met kerst, en om dan ook nog eens te moeten studeren... maar ik ben niet zielig.
Ik vind het altijd wel leuk dat die kerstafleveringen midden in de zomer herhaald wordenquote:Op woensdag 17 december 2008 23:42 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat zijn de kerstafleveringen van ER ook met kerst
1 klacht: te weinig Ziva/Tony momentenquote:Op woensdag 17 december 2008 23:42 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat zijn de kerstafleveringen van ER ook met kerst
Zoiets jaquote:Op woensdag 17 december 2008 23:44 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar rond die tijd moet je gewoon ook wel wat leuks doen. Het is niet voor niks vakantie, dat is juist de tijd om een beetje bij te komen. En ik zag het al voor me dat je met een bord naast je boek zit en verder geen tijd neemt om even lekker rustig te doen.
Nou, toen ik op mezelf woonde zat ik ook zo hoorquote:Op woensdag 17 december 2008 23:44 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar rond die tijd moet je gewoon ook wel wat leuks doen. Het is niet voor niks vakantie, dat is juist de tijd om een beetje bij te komen. En ik zag het al voor me dat je met een bord naast je boek zit en verder geen tijd neemt om even lekker rustig te doen.
Daar ben ik vast ook wel veilig.quote:Op woensdag 17 december 2008 23:38 schreef Nembrionic het volgende:
Ze zegt gedwongen he? Het liefst had ze lekker veilig thuis gezeten
Hehe leuk is dat altijd jaquote:Op woensdag 17 december 2008 23:45 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel leuk dat die kerstafleveringen midden in de zomer herhaald worden
Voordat ik de bieb ontdekte deed ik dat altijd zo. Ik maak ook studeerschema's met ingeplande eetpauzes.quote:Op woensdag 17 december 2008 23:44 schreef Soempie het volgende:
En ik zag het al voor me dat je met een bord naast je boek zit en verder geen tijd neemt om even lekker rustig te doen.
Ik vaak genoeg ook nog steeds, maar ik bedoelde: zo hard werken dat je ook het eten ernaast neemt en verder 0 ontspanning.quote:Op woensdag 17 december 2008 23:46 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nou, toen ik op mezelf woonde zat ik ook zo hoor
Dat zeg ikquote:Op woensdag 17 december 2008 23:52 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik vaak genoeg ook nog steeds, maar ik bedoelde: zo hard werken dat je ook het eten ernaast neemt en verder 0 ontspanning.
Dat heb ik wel vaker de laatste tijdquote:
Ik verdeel dat heel slecht. Zo heb ik nu de eerste twee weken helemaal niks gedaan waardoor ik nu dus hele avonden in de bieb doorbreng.quote:Op woensdag 17 december 2008 23:52 schreef Soempie het volgende:
Ik vaak genoeg ook nog steeds, maar ik bedoelde: zo hard werken dat je ook het eten ernaast neemt en verder 0 ontspanning.
quote:Op woensdag 17 december 2008 23:57 schreef wyccie het volgende:
Eigenlijk zou ik een cursus effectief studeren moeten volgen. Maar daar heb ik geen tijd voor.
Dat heb ik me ook altijd afgevraagd.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:03 schreef Whiteguy het volgende:
Zat die Tjibbe Joustra ons bij Pauw en Witteman net weer bang te maken met terroristen opleidingskampen.
Volgens mij is dat echt de grootste bullshit die bestaat... alsof je een 'opleidingskamp' nodig hebt om aanslagen te plegen.
Leren schieten kan gewoon op de schietvereniging... en hoe je een bom maakt staat ook wel gewoon op internet.
Hoe je aan de materialen komt lijkt me lastiger, maar daar heb je geen kamp voor nodig.
Ik denk dat ik zonder opleidingskamp ook een vrij succesvolle aanslag zou kunnen plegen, mits de goede materialen voorhanden zijn.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:06 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat heb ik me ook altijd afgevraagd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |