nog maar 4x per nachtquote:Op woensdag 17 december 2008 09:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Ik was ook zoveel wakker op het eind. Je bed ligt niet lekker meer, die buik zit in de weg. Je moet zo vreselijk vaak plassen... ga maar door.
Jennifer maakt mij nog maar 4x per nacht wakker voor een slok.
Kan ik je geen antwoord op geven, ik gaf geen BV en ga het nu ook niet geven......quote:Op woensdag 17 december 2008 10:09 schreef Dakota het volgende:
vraagje he.. gaven jullie bv in t openbaar (of bij je schoonouders op de bank) of gingen jullie dan ergens anders zitten?
Vantevoren dacht ik dat ik nooit bij mijn schoonouders op de bank ging voeden. 3x raden wie na de geboorte van d'r kind haar principes overboord gooide.quote:Op woensdag 17 december 2008 10:09 schreef Dakota het volgende:
vraagje he.. gaven jullie bv in t openbaar (of bij je schoonouders op de bank) of gingen jullie dan ergens anders zitten?
de 20 weken echoquote:Op woensdag 17 december 2008 10:28 schreef Noli. het volgende:
Ik heb Hanne eigenlijk ook zo'n beetje bijna overal gevoed.
Ik ben trouwens over de helft! Maandag was ik 20 weken precies!
En morgen dus de twintigweken-echo.
Lekker druk dagje morgen.. Eerst morgenvroeg even lekker naar de kapper (alleen knippen, hard nodig), 's middags mee draaien op de PSZ van Hanne (als er geen stagaire is) dan aan het eind van de middag kerstviering op Wilyan's school en daarna dan om 19.00 uur de echo..
![]()
Mja ik weet ook niet precies hoe ik ermee om zal gaan. ben best een preutse troelaquote:Op woensdag 17 december 2008 10:29 schreef marlieske het volgende:
Sorry Koot gaf geen bv en ga dat nu wederom niet doen.
Maar je moet straks gewoon doen waar jij je goed bij voelt, de ene zet zich handiger over het openbaar voeden issue heen als de ander. Ik zie namelijk het probleem niet zo als anderen dat doen, maar zelf zou ik het weer niet doen/kunnen. (ja is krom maar zal wel tussen de oren zitten)
Straks naar de gyn voor de check up, ff vragen of ik voor na de bevalling een vk nodig heb is wel handig om te weten, en ws ff kijken of de kleine het goed doet en dat vind ik wel spannend zeker na de punctie.
mmm toch maar hier verder...quote:Op woensdag 17 december 2008 10:35 schreef Dakota het volgende:
[..]
Mja ik weet ook niet precies hoe ik ermee om zal gaan. ben best een preutse troelaMaar t kan ook zo zijn dat ik idd mijn principes aan de kant gooi.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik wat raar opkeek toen een gast op de bruiloft van vrienden van me haar tiet ontblootte en haar 2 jarig zoontje bv gaf aan tafel..
misschien ben ik wel vreselijk ouderwets
Veel plezier alvast!quote:Op woensdag 17 december 2008 10:28 schreef Noli. het volgende:
Ik ben trouwens over de helft! Maandag was ik 20 weken precies!
En morgen dus de twintigweken-echo.
Ik denk niet dat ik dat zo durven, ben daar toch te preuts voor.quote:Op woensdag 17 december 2008 10:11 schreef DJMO het volgende:
met Yolanda gaf ik zelfs borstvoeding in de bus (onderweg van zeeland naar rotterdam). als die kleine honger heeft moet ze drinken, jammer waar ik dan zit.
Er zijn ook genoeg borstgevoede kindjes die vroeger doorslapen/langere nachten maken (5-6u)quote:Op woensdag 17 december 2008 10:07 schreef Diaan73 het volgende:
Mijn laatste post:
[..]
nog maar 4x per nachtdat vind ik best vaak....
Ik beweer ook niet dat het niet zo is, er zijn ook genoeg kinderen met fv die langer nog vaker per nacht wakker worden. Ik vond gewoon het feit dat ze nog 4x per nacht wakker was om te drinken best vaak. Of het nou bv of fv is..... maar ik heb mijn post herlezen en zo komt het niet helemaal naar voren.quote:Op woensdag 17 december 2008 10:58 schreef Iksje het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg borstgevoede kindjes die vroeger doorslapen/langere nachten maken (5-6u)
Liande dronk tussen 5-6 en 11 maanden ook nog 1 (soms 2) keer per nacht, maar veel daarvan was mamahonger. Een ander kind krijgt dan een tutje, Liande kreeg mama![]()
Fijn dat alles goed isquote:Gisteren echo gehad... en helemaal goedgekeurd. We hebben voor de tweede keer het geluk om een kerngezond kindje te krijgen (toch voor al wat ze al kunnen checken)
Mrien, ik ben net weer thuis, zag er gister eind vd middag totaal niet goed uit en bloeddruk was veeeeel te hoog. Ben met tasje voor eigen persoonlijke verzorgingsspullen en minikleertjes naar het zieken huis gebracht. Nachtje gemonitord getest en vol gespoten met medicatie en rond 3:15 was alles weer stabiel. Na de laatste checkup en echo vanmorgen ben ik met medicatie en een tip weer naar huisgestuurd. Scherpe controle blijft dus voorlopig en als ik me even niet goed voel moet ik gelijk bellen.quote:Op woensdag 17 december 2008 11:27 schreef mrien het volgende:
Hoe was de 2e controle van de VK Maffemuts? Was je bloeddruk toen goed of ben je toch naar het ziekenhuis doorgestuurd?
Een echte duidelijke oorzaak hebben ze niet, maar ergens hebben ze t idee dat ik me bewust/onbewust gewoon grote zorgen maak en als tip meegegeven om (weer) met de psychologe te gaan praten over Joshua, aan de andere kant lijkt t me ook ergens normaal dat ik me er zorgen over maak.quote:Op woensdag 17 december 2008 11:42 schreef mrien het volgende:
Fijn dat je weer thuis bent!
14 februari is nog een tijdje weg dus hopelijk blijft de bloeddruk nu goed!
Hebben ze een idee waarom je bloeddruk zo hoog is/was?
Kan me wel voorstellen dat je het behoorlijk eng vind!
![]()
quote:Op woensdag 17 december 2008 13:21 schreef McLaura het volgende:
En wat een 'stress' over borstvoeding in het openbaar
Ik ben blij dat ik daar niet mee zit!
Wat heerlijk! Ik kijk er ook mega naar uit.quote:Op woensdag 17 december 2008 11:02 schreef juttertje het volgende:
Fijn Fruppel, van je bloedwaardes en het verlof!Ik ben sinds een week met verlof en vind het wel lekker hoor! Ben vandaag lekker rustig de babykleertjes aan het wassen enzo
Hihihihi, tegenwoordig loop ik ook regelmatig over de dijk omdat ik na elke maaltijd een stukje moet lopen ivm de insulineproductie. Maar ben je nog geen een keer tegengekomen, zou zeker wel een gil geven hoor! Anders moeten we maar een tijdstip gaan afspreken!quote:Op woensdag 17 december 2008 13:32 schreef Fruppel het volgende:
[..]
Ik heb je nog helemaal niet gespot met je buik, dus als je me ziet met de hond moet je wel even brullen hoor!
Dat is niet eens heel ver weg meer. Ik weet nog hoe vreselijk zenuwachtig ik was bij de eerste echo. Jeetje ik greeg er gewoon slappe scheit van.quote:Op woensdag 17 december 2008 14:06 schreef huuphuup het volgende:
Zooo, eerste afspraak bij de VK gemaakt
di. 13 jan. mag ik langs komen voor de intake en woe 14 jan. krijg k een termijn echo
quote:Op woensdag 17 december 2008 14:27 schreef maffemuts het volgende:
Zo net de 1e conversatie met mamma maffemuts gehad nadat ze weet dat ik zwanger ben, k denk dat het voorlopig ook wel de laatste even is raar genoeg
het hele gesprek duurde nog geen 1:10 even n dialoogje hoor
ma: hoe gaat het met jou en Rachel
ik: ja goed hoor en daar ?
ma: ja zn gangetje, dus je bent weer zwanger?
ik:Ja en dat gaat ook allemaal redelijk
ma: oh mooi, trouwens je vader heeft suiker blablabla
Ik: oh niet zo mooi
Ma: dus we komen voorlopig niet want dat kan niet met zijn pillenIk: wat jij wil hoor, k heb de hoop allang opgegeven
ma: ik bel je wel weer eens groetjes aan die kant en we horen wel wat t word he?
Ik: ja hoor je krijgt n kaartje en misschien ben ik in staat om te bellen
ma: Doei
Ik: ja doei he
K kan niet zeggen dat ik vrolijk was na dat gesprek, maar opgelucht ergens wel. Misschien vinden sommigen dat ik bot gereageerd heb, anderen weten hoe de band ongv ligt tussen mij en mijn ouders en die is verre van goed. mja kon t niet nalaten om jullie n lach op je gezicht te toveren aangezien ik jullie advies gevraagd had over wel of niet vertellen
Bah, wat is je moeder een koude zeg. Heeft ze je niet eens gefeliciteerd, alleen 'dus je bent weer zwanger?' gezegd?quote:Op woensdag 17 december 2008 14:27 schreef maffemuts het volgende:
Zo net de 1e conversatie met mamma maffemuts gehad nadat ze weet dat ik zwanger ben, k denk dat het voorlopig ook wel de laatste even is raar genoeg
het hele gesprek duurde nog geen 1:10 even n dialoogje hoor
ma: hoe gaat het met jou en Rachel
ik: ja goed hoor en daar ?
ma: ja zn gangetje, dus je bent weer zwanger?
ik:Ja en dat gaat ook allemaal redelijk
ma: oh mooi, trouwens je vader heeft suiker blablabla
Ik: oh niet zo mooi
Ma: dus we komen voorlopig niet want dat kan niet met zijn pillen
Ik: wat jij wil hoor, k heb de hoop allang opgegeven
ma: ik bel je wel weer eens groetjes aan die kant en we horen wel wat t word he?
Ik: ja hoor je krijgt n kaartje en misschien ben ik in staat om te bellen
ma: Doei
Ik: ja doei he
K kan niet zeggen dat ik vrolijk was na dat gesprek, maar opgelucht ergens wel. Misschien vinden sommigen dat ik bot gereageerd heb, anderen weten hoe de band ongv ligt tussen mij en mijn ouders en die is verre van goed. mja kon t niet nalaten om jullie n lach op je gezicht te toveren aangezien ik jullie advies gevraagd had over wel of niet vertellen
Je leest toch dat haar vader suiker heeft en dus niet kan komen omdat hij pillen moet slikken.quote:Op woensdag 17 december 2008 14:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Bah, wat is je moeder een koude zeg. Heeft ze je niet eens gefeliciteerd, alleen 'dus je bent weer zwanger?' gezegd?
Zijn je ouders zo ziek trouwens, dat ze niet kunnen komen?
quote:Op woensdag 17 december 2008 14:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je leest toch dat haar vader suiker heeft en dus niet kan komen omdat hij pillen moet slikken.![]()
Nee inderdaad, begrijpelijk. Veel te veel gedoe om die pillen mee te nemen enzo.quote:Op woensdag 17 december 2008 14:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je leest toch dat haar vader suiker heeft en dus niet kan komen omdat hij pillen moet slikken.![]()
Ik kan de OP helaas niet meer aanpassenquote:Op woensdag 17 december 2008 12:15 schreef maffemuts het volgende:
ps Diaan of modje wil je (jongen) achter maffemuts 14 februari 2009 zetten pls
Ik vind dat je nog netjes blijft tegen ze. Ik denk dat ik ze allang had verteld wat ik ervan denk. Zulke mensen hoeven van mij dan ook geen moeite te doen, als ze niet willen komen blijven ze ook maar weg.quote:Op woensdag 17 december 2008 14:46 schreef maffemuts het volgende:
nee nummerzoveel, tenminste niet lichamelijkze zoeken gewoon excuses om niet te hoeven komen, en eerlijkgezegd hoeft t van mij ook niet
En Ticootje ik weet dat t onzin isal hing ie zwaar aan de spuit dan mag je nog autorijden en anders had ma ook wel kunnen rijden.. maar ze blijven er maar
Ik blijf graag de eer aan mezelf houden en wil me zeer zeker niet naar "hun niveau" verlagen, en aardig blijven komt altijd nog t hardste aan.quote:Op woensdag 17 december 2008 14:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik vind dat je nog netjes blijft tegen ze. Ik denk dat ik ze allang had verteld wat ik ervan denk. Zulke mensen hoeven van mij dan ook geen moeite te doen, als ze niet willen komen blijven ze ook maar weg.
8< knip >8
quote:Op woensdag 17 december 2008 14:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik vind dat je nog netjes blijft tegen ze. Ik denk dat ik ze allang had verteld wat ik ervan denk. Zulke mensen hoeven van mij dan ook geen moeite te doen, als ze niet willen komen blijven ze ook maar weg.
Zo heeft mijn vriend het ook met z'n vader gedaan, we hebben die nu al vijf jaar niet gezien.
Natuurlijk is het moeilijk, het blijft ons nog steeds dwarszitten en je denkt er regelmatig aan, maar als we hem een paar keer per jaar zouden zien tegen zijn zin in zou het ons nog meer ergeren.
Maar we zitten er nu wel een beetje mee hoe we hem moeten laten weten dat hij opa wordt. We hebben hem dus vijf jaar niet gezien en gesproken, maar familie van ons woont nog vlakbij hem en we vinden het ook niks als hij het via anderen te horen krijgt. Moeilijk blijft het.
Ja, dat gaan wij dan ook maar doen denk ik.quote:Op woensdag 17 december 2008 15:54 schreef innepin het volgende:
[..]
Nummer_zoveel, in zo'n situatie zit ik ook ongeveer, geen contact met mijn vader. Wij gaan ws gewoon een geboortekaartje sturen, verder niks. Als-ie dan wat van zich laat horen, merken we dat dan wel weer. Maar het blijft moeilijk.
Ik heb gebeld en ook even uitgelegd waarom ik graag een andere gyn wil (wat er allemaal fout gaat) en ook gevraagd of het nou gebruikelijk is dat de gyn's hier allemaal maar kort de tijd nemen, omdat de "meiden in opleiding" het voorgesprek altijd doen en als je misschien geen problemen in de zwangerschap hebt, maar dus zelf met complicaties zit. Er werd gezegd dat het wel eens voorkomt, als er verder weinig te doen is voor de gyn. (Wat ik zelf dus ook al dacht, dat mijn gyn daarom haastig 30 seconden in de kamer is en dan weer weg gaatquote:Op woensdag 17 december 2008 12:38 schreef Jose81 het volgende:
Carmella, beetje late reactie, maar ik had ook al lang een andere gyn gezocht, hoor!! Heb je al gebeld inmiddels?
Ik wilde vanmiddag ook iets kopen maar kon niks leuks vinden. Al weken zie ik van alles wat ik hebben wil en nu niks maarquote:Op woensdag 17 december 2008 17:42 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Carmella het is inderdaad een heerlijk gevoel om te weten dat het echt is!
Vanmiddag 3 superschattige rompertjes gekocht. Jammer dat verder alles in de winkels nog met lange mouwen is, niet zo praktisch met een zomer kindje. Maar goed ook wel weer goed voor de portemonnee.
Alles wat ik nu doe is zittend..bij elke stap die ik zet krijg ik een harde buikquote:Op woensdag 17 december 2008 17:42 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
MeNicole, Nijna en Iksje wat fijn dat bij jullie ook alles er goed uitzag!
Carmella het is inderdaad een heerlijk gevoel om te weten dat het echt is!
Vanmiddag 3 superschattige rompertjes gekocht. Jammer dat verder alles in de winkels nog met lange mouwen is, niet zo praktisch met een zomer kindje. Maar goed ook wel weer goed voor de portemonnee.
Dakota, vervelend dat je je energie niet kwijt kunt! misschien wat afleiding zoeken in lekker koken ofzo?
heb je een beetje energie voor mij over anders?? ik ga slapen, ik heb geen greintje energie ...quote:Op woensdag 17 december 2008 17:33 schreef Dakota het volgende:
ik zit er vandaag voor het eerst ff doorheen.. niet emo ofzo maar kan geen kant op. Ik heb zin om een potje te rennen ofzo, kan mijn energie niet kwijt.
Nijnaquote:Op woensdag 17 december 2008 11:00 schreef Nijna het volgende:
Ik heb de echo gehad, we hebben een kloppend hartje gezien en ik ben 7 weken en een paar dagen. Mijn datum mag op 2 augustus.
Fijn gevoel, het was al iets meer dan 1 cm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |