abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64226638
Saartje
  maandag 22 december 2008 @ 07:52:51 #277
35189 Troel
scherp en bot
pi_64235154
Kunnen we niet hier verder gaan?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64235586
Owlet, wat fijn dat het zo goed gaat Genieten zo, met 2 meiden he?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 22 december 2008 @ 09:01:10 #279
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64235649
Hier een kereltje dat het nodig vond om van 4 tot 6 de boel even op stelten te zetten vannacht.
Niet zo fijn.
pi_64235672
Jeetje BE, vervelend zijn dat soort nachten. je bent dan echt kapot.

Hier heeft Jen haar oude ritme weer terug, gewoon 4x per nacht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_64235869
Ooh BE, niet fijn
Is hij alweer helemaal opgeknapt dan?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64235903
Owlet, plaats eens een foto van jouw co-sleepers. Het lijkt mij er zo vreselijk gezellig uitzien.

Wij hebben geen plek meer aan M. zijn kant. Dus mocht er een 2e komen dan moeten we nog heel creatief zijn om allen een plek te geven in de slaapkamer.
  maandag 22 december 2008 @ 09:33:04 #283
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64236204
Hij lijkt diarree te hebben Fuente. Gisteren en keer of 6 echt een luier met het water erin. En hij eet ook nog steeds niet al te best. Fruit en boterham gingen gisteren wel maar avondeten was weer niks. Alleen yoghurt vrijwel.
Dus vannacht heeft hij 2 volle flessen op voor hij weer wilde gaan slapen!
Ach ja, honger is honger he!
Nu zijn we met de fruithap bezig en dat gaat aardig lijkt het.
pi_64236264
Jen voelt zich wel weer helemaal goed. Daar ging gister een partij prak naar binnen. Het was echt ongelofelijk. Mevrouw zat gewoon echt goed te eten. Daarna moest ze nog patatjes, en nog een slok aan de borst. En dan toch nog 4x wakker worden. Snappen jullie dat?
  maandag 22 december 2008 @ 09:59:32 #285
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_64236769
Nog even een eetvraagje hoor... Wanneer mogen babietjes nou "alles" eten? Is dat na een bepaalde tijd voedsel toevoegen zodat ze eraan gewend zijn, of gewoon na een bepaalde periode omdat het spijsverteringsstelsel dan rijp genoeg is??

Hier heb ik qua eetvragen niks aan het CB, ik krijg altijd halve antwoorden .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_64236873
Ik bouw het altijd op. Je inwendige moet toch wennen aan zwaarder voedsel.
Ik had Saar pas wat zuurkool gegeven, dat vond ze wel lekker het at alleen wat lastig met al die slierten. Veel kokhalzen dus..
Saartje
  maandag 22 december 2008 @ 10:07:22 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64236923
Bij mij zeiden ze bij het laatste bezoekje, met 11 maanden, dat Sasha nu gewoon volledig met ons mee mocht gaan eten. Zout enzo was geen probleem meer.
pi_64236981
quote:
Op maandag 22 december 2008 10:04 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik bouw het altijd op. Je inwendige moet toch wennen aan zwaarder voedsel.
Ik had Saar pas wat zuurkool gegeven, dat vond ze wel lekker het at alleen wat lastig met al die slierten. Veel kokhalzen dus..
Zuurkool is hier ook een succes! Ze vind het heerlijk.

Ik dacht dat een kindje met een jaar behoorlijk met de pot mag meeeten. Je moet alleen dan wat terughoudend zijn met zout en scherpe kruiden.
pi_64236986
Ik ben altijd nog heel terughoudend geweest met zout geven tot 1,5 ofzo. Mijn cb zei ook dat ik ze volledig met de pot mee mocht laten eten maar voor mijn gevoel klopte dat helemaal nog niet.
Saartje
pi_64237027
Wij eten eigenlijk altijd zoutloos. Alleen op mijn patat moet echt zout. Ik hou zelf van oude kaas.

Mijn ouders doen wel overal zout bij.
  maandag 22 december 2008 @ 10:15:38 #292
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_64237129
Ik volg eigenlijk toch gewoon een beetje wat Stella zelf aangeeft nu . Ze krijgt elke keer eerst gewoon haar eigen gepureerde hap, zonder smaaktoevoegingen. En daarna mag ze van mijn bord meegraaien. Zo heeft ze al gerpoefd: boontjes, broccoli, macaroni, yoghurt, tomaat, pannekoek, spinazie, ... maar dan dus telkens kleine beetjes. Alleen maar hapjes om te proeven. En ze vindt het geweldig. Zolang het alleen maar proeven is, lijkt het mij juist heel gezond eigenlijk. Ze leert alles kennen op een heel ontspannen manier. Ik hoef me geen zorgen te maken over of ze wel genoeg en gezond binnenkrijgt, want de basis is gewoon fruit- en groentehap, pap en brood. En ze heeft er veel plezier in, ook niet onbelangrijk .
  maandag 22 december 2008 @ 10:16:29 #293
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_64237153
Okee. Ik was toch even nieuwsgierig aangezien andere kinderen veel meer en verschillend lijken te eten dan Lilah. Daar krijg ik net sinds een paar dagen goed een boterham in . Ik kan me voorstellen dat als ze zelf al aangeeft dat ze het wat rustiger aan doet met eten die tijd van "NU mag je alles" eigenlijk ook iets later is dan.

En wij koken ook zoutarm. Deed mijn moeder al, en dat heb ik zo overgenomen eigenlijk.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 22 december 2008 @ 10:20:17 #294
223453 Guuzewuus
pi_64237263
quote:
Op maandag 22 december 2008 10:11 schreef Ticootje het volgende:
Wij eten eigenlijk altijd zoutloos. Alleen op mijn patat moet echt zout. Ik hou zelf van oude kaas.

Mijn ouders doen wel overal zout bij.
Oh my God, ik heb ineens heel erg veel zin in friet. En het is pas kwart over tien .

Oh, en ik ga proberen Stella door te laten slapen om 300uur 's ochtends. Ze heeft dat wakker worden echt niet meer nodig. Ze krijgt dan 60 ml water met één schepje opvolgmelk, te wenig om nog voeding te noemen. Ik vind het tijd voor doorslapen, jajaja. Dussssss, morgenvroeg krijgt ze alleen nog maar water en dan is het afgelopen . Ik schijt in m'n broek als ik bedenk dat ze dan boos zal worden, moet huilen of weet ik het wat, maar ik ga toch doorzetten .

[ Bericht 18% gewijzigd door Guuzewuus op 22-12-2008 10:26:09 ]
pi_64237367
quote:
Op maandag 22 december 2008 10:20 schreef Guuzewuus het volgende:

[..]

Oh my God, ik heb ineens heel erg veel zin in friet. En het is pas kwart over tien .
Patat met veeeeeeeel mayo, en dan die lekkere vette mayo! (Ik mag alleen geen mayo, behalve die op yoghurt basis, en dat is het net niet)

Of gewoon heerlijk met mad-sauce. Oh hou op!

(Ik heb trek in erwtensoep)
  maandag 22 december 2008 @ 10:25:31 #296
223453 Guuzewuus
pi_64237402
quote:
Op maandag 22 december 2008 10:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

(Ik heb trek in erwtensoep)
Ik denk dat ik gewoon dadelijk naar de Mac ga, kan Stella meteen een hamburger proeven . FOUT
pi_64237515
quote:
Op maandag 22 december 2008 10:16 schreef k_i_m het volgende:
Okee. Ik was toch even nieuwsgierig aangezien andere kinderen veel meer en verschillend lijken te eten dan Lilah. Daar krijg ik net sinds een paar dagen goed een boterham in . Ik kan me voorstellen dat als ze zelf al aangeeft dat ze het wat rustiger aan doet met eten die tijd van "NU mag je alles" eigenlijk ook iets later is dan.

En wij koken ook zoutarm. Deed mijn moeder al, en dat heb ik zo overgenomen eigenlijk.
Mijn jongens mochten met 7 maanden plukjes brood eten, en binnen 2 weken zaten ze al op 1,5 boterham naar binnen schuiven.
Saar neemt er veel meer de tijd voor, die eet pas eigenlijk sinds 2 weken goed brood.
Met prak vond ze nog niet zoveel lekker dus dat bouwden we ook rustig op. Zij heeft er geen haast mee en ik ook niet. Tegen de tijd dat ze 18 is zal ze ook wel hamburgers eten en zout in haar prak
Saartje
  maandag 22 december 2008 @ 10:31:03 #298
223453 Guuzewuus
pi_64237549
Stel je voor dat je kind 18 is, dat kan helemaal niet .
  maandag 22 december 2008 @ 10:31:14 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64237555
Overigens kook ik nog steeds vrijwel zoutloos hoor. Zeker als ik weet dat Sasha mee eet met ons.
pi_64237617
Kan iemand mij even vertellen dat het heel normaal is dat kinderen van 18 weken na een paar weken doorslapen en overdag om de 4 uur drinken opeens 6x! in één nacht komen voor voeding?

Dat moet hij geen maand achter elkaar doen, dan kan je mij opdweilen

Nuja, hij ligt nu weer te pitten na een hele nacht feest.
Weet iemand hier trouwens een oplossing voor? Ik vind het zo'n sneu cirkeltje:

- In bed leggen (overdag)
1- KRIJSEN! (ik blijf er trouwens tijdens dit hele proces bij, aai hem wat over zijn wangetje en zing zachtjes een liedje, anders blijft het keihard krijsen)
2 - HUILEN (hele lijfje in protest)
3 - Krijsen
4 - huilen.. zachter huilen,
5- Op speen gaan sabbelen
6- Maar neus vol van huilen... dus: zie punt 1... enz.

Al met al is hij vaak wel binnen 10 minuten in slaap, dus het valt nog mee, maar het is zo sneu om te zien...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')