abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 december 2008 @ 00:58:26 #141
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_64076859
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:05 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Errug eigenlijk toch. Het is een serieus nieuwsbericht uit een normale krant maar omdat ik het post is het onzin.

Waarom moet ik afgezeken worden terwijl ik mensen wil behoeden of iig informeren dat hun dochters verminkt worden. Ik snap de logica niet dat ik aangevallen moet worden. Terwijl Ab Klink gewoon een deal heeft met farmaceutica. Het hele programma heeft niets van doen met het welzijn.

Kennelijk is leuk om de messenger te beleddigen zodat er niet inhoudelijk gereageerd hoeft te worden.
Hoe vaak moet er nog gezegd worden dat het niet altijd ligt aan wat je post maar, zoals in dit geval, hoe je het brengt en vooral wat je er allemaal bij haalt? Het is natuurlijk tragisch dat iemand verlamt raakt of er doden vallen tijdens een trial. Het ligt vooral aan de context waar die in staan welke conclusies je er uit kan trekken. Dat negeer je zodat je voor het gemak weer een bevestiging van je eigen wereldbeeld in kan zien.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 17 december 2008 @ 06:15:38 #142
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64078360
quote:

[..]

Errug eigenlijk toch. Het is een serieus nieuwsbericht uit een normale krant maar omdat ik het post is het onzin.
Waarschijnlijk omdat je zo ongeveer geen post kunt plaatsen zonder uitspraken als:
quote:
Terwijl Ab Klink gewoon een deal heeft met farmaceutica. Het hele programma heeft niets van doen met het welzijn.
quote:
Kennelijk is leuk om de messenger te beleddigen zodat er niet inhoudelijk gereageerd hoeft te worden.
Als je een beetje had opgelet had je gezien dat er vele, vele posts in dit topic zijn, waarin gewoon inhoudelijk op je beweringen wordt ingegeaan, namelijk dat het complete loeiende kolder is om uit één geval de conclusies te trekken zoals jij dat doet. ook het feit dat je alleen de voor jou interessante delen citeert uit je bron en niet de gedeelten waaruit blijkt dat iedereen aangeeft, dat dit net zo goed gewoon toeval kan zijn en voor 98% waarschijnlijk ook is, zorgt ervoor dat je mate van serieus genomen worden redelijk laag is, ja.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_64079434
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:02 schreef Lambiekje het volgende:

Waarom is dat nu weer jammer. Waarom is het "slecht" dat ik dit soort onderwerpen aanhaal.
Omdat je desinformatie verspreidt en het risico bestaat dat mensen argwaan krijgen ten aanzien van zaken waar ze geen argwaan voor hoeven te hebben.
quote:
Ik heb het beste voor me alle dochters/12jarige en dat heeft Ab Klink absoluut niet en nooit de intentie voor gehad ook.
Klink is stiekem een massamoordenaar... Zijn hele leven heeft in het teken gestaan van een groot complot en nu heeft hij zijn kans: hij kan inentingen promoten en daar honderdduizenden jonge meisjes mee vermoorden. Binnenkort vallen ze als bosjes...

Tsja...
quote:
Mensen moeten op de feiten gedrukt worden
Het zou eens handig zijn dat jij je bij de feiten hield.
quote:
Ik beledig toch niemand met mijn topics.
Je beledigt het gezonde verstand van iedereen, je beledigt in deze post dhr. Klink persoonlijk (ook al vind ik hem een slechte minister, wat jij hier schrijft lijkt nergens op), je beledigt zeer geregeld de medische en farmaceutische industrie en iedereen die er in werkzaam is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_64079470
quote:

Terwijl Ab Klink gewoon een deal heeft met farmaceutica.
Feit: Klink heeft met zijn maatregelen de farmaceutische branche vele honderden miljoenen op jaarbasis afgenomen.

Prima deal...
  woensdag 17 december 2008 @ 09:21:54 #145
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64079581
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 22:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als iemand zelf dat soort zaken weigert, prima. Wanneer het echter een ouder is die een dergelijke beslissing voor zijn of haar kind neemt, dan vind ik het al een stuk dubieuzer.
Aan de andere kant; je kan een driejarige moeilijk voor zichzelf laten beslissen...
Lang leve mij! *O*
pi_64079686
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:40 schreef Loedertje het volgende:

[..]

[..]

Die hebben hun BMR (Bof-Mazelen-RodeHond) prikje toch wel gehad?
[..]

Lambiekje, heb jij kinderen?

Oeh eng, inentingen! Laten we ze maar niet nemen en op Urk gaan wonen, en lekker met zn allen doodgaan aan een epidemie!

La derecha oprime, la izquierda libera
pi_64079697
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:45 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nog niet maar ik zou ELKE vorm van vaccinatie weigeren. Ik vind het ook al kwalijk genoeg dat er kwik en rattegif toegedient wordt aan zeer jongen kinderen en dat mijn ouders me daar aan bloot hebben gesteld.
pi_64079757
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:40 schreef Black_Tulip het volgende:
Oh, Lambiekje is de TS. Jammer.

Ik ben overigens een van die zeldzame gevallen met ernstige klachten na een vaccinatie. Twee keer flauwgevallen een dag na de laatste prik
Nounounou zeg, gelijk maar inentingen verbieden dan!
pi_64079948
quote:
Op woensdag 17 december 2008 09:21 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Aan de andere kant; je kan een driejarige moeilijk voor zichzelf laten beslissen...
Natuurlijk kan dat niet, maar dat was mijn punt dan ook niet. Het gaat erom in hoeverre je ouders beslissingen kunt laten nemen voor hun kinderen wanneer dat zeer reële gezondheidsrisico's met zich meebrengt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 17 december 2008 @ 09:44:42 #150
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64080000
quote:
Op woensdag 17 december 2008 09:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat niet, maar dat was mijn punt dan ook niet. Het gaat erom in hoeverre je ouders beslissingen kunt laten nemen voor hun kinderen wanneer dat zeer reële gezondheidsrisico's met zich meebrengt.
Eerder in het topic las ik dat Swetsenegger een vaccin had laten importeren omdat dat beter zou zijn. Ik verdiep me er echt niet in wat er in die spuit zit. Maar zoals gezegd; ik ben misschien wat naief...
Lang leve mij! *O*
pi_64080044
quote:
Op woensdag 17 december 2008 09:44 schreef Echo99 het volgende:

Eerder in het topic las ik dat Swetsenegger een vaccin had laten importeren omdat dat beter zou zijn. Ik verdiep me er echt niet in wat er in die spuit zit. Maar zoals gezegd; ik ben misschien wat naief...
Het was toen nieuws, dus je hoefde je niet te verdiepen, maar gewoon de krant te lezen.

Staat mij overigens ook nog bij dat de ophef overdreven was, maar dat weet ik niet zeker...
  woensdag 17 december 2008 @ 09:49:30 #152
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64080094
quote:
Op woensdag 17 december 2008 09:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het was toen nieuws, dus je hoefde je niet te verdiepen, maar gewoon de krant te lezen.

Staat mij overigens ook nog bij dat de ophef overdreven was, maar dat weet ik niet zeker...
2005 las ik geloof ik? Toen hield ik me nog niet bezig met vaccinaties

De ophef is vaak overdreven... Gister dat verhaal over Sanquin wat achteraf ook erg tendentieus bleek te zijn...
Lang leve mij! *O*
pi_64080120
quote:
Op woensdag 17 december 2008 09:44 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Voordat een medicijn of vaccin op de markt mag komen gaan er behoorlijk wat tests aan vooraf en kun je er over het algemeen vanuit gaan dat het wel veilig en effectief is. Er zullen natuurlijk altijd gevallen blijven waarbij een keer serieuze bijwerkingen optreden en er komen voor veel ziektes ook nog steeds weer nieuwe vaccins die beter c.q. veiliger zijn.
  woensdag 17 december 2008 @ 12:14:17 #154
3542 Gia
User under construction
pi_64084070
Als het gaat om klachten van één gevaccineerd meisje, dan ga ik er nog niet direct vanuit dat het ook daadwerkelijk (alleen) door dat vaccin is gekomen. Mochten er meer van dergelijke gevallen zijn, tja, dan zou ik toch ook mijn bedenkingen hebben.

Maar om hiervoor meteen minister Klink en het hele vaccinatie programma aan te vallen, gaat wel wat ver.

Enneh, Lambiekje? Jij laat je toekomstige kinderen niet enten? Meisjes niet tegen rode hond als ze 12 zijn? Jongens niet tegen bof? Dan is er een gerede kans dat je geen (gezonde) kleinkinderen krijgt.
En dat heb JIJ je kinderen dan aangedaan.
  woensdag 17 december 2008 @ 12:20:43 #155
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_64084253
quote:
Op woensdag 17 december 2008 12:14 schreef Gia het volgende:
Als het gaat om klachten van één gevaccineerd meisje, dan ga ik er nog niet direct vanuit dat het ook daadwerkelijk (alleen) door dat vaccin is gekomen. Mochten er meer van dergelijke gevallen zijn, tja, dan zou ik toch ook mijn bedenkingen hebben.

Maar om hiervoor meteen minister Klink en het hele vaccinatie programma aan te vallen, gaat wel wat ver.

Enneh, Lambiekje? Jij laat je toekomstige kinderen niet enten? Meisjes niet tegen rode hond als ze 12 zijn? Jongens niet tegen bof? Dan is er een gerede kans dat je geen (gezonde) kleinkinderen krijgt.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar he? Die "gerede kans" is meer een "iets verhoogd risico"...

en voor de duidelijkheid: ik ben op zich wel voor inentingen
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  woensdag 17 december 2008 @ 12:22:15 #156
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64084305
quote:
Op woensdag 17 december 2008 12:20 schreef teamlead het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet helemaal waar he? Die "gerede kans" is meer een "iets verhoogd risico"...

en voor de duidelijkheid: ik ben op zich wel voor inentingen
+1

Overigens zou ik er geen bezwaar tegen hebben als de bloedlijn zou stoppen bij Lambiekje
Lang leve mij! *O*
pi_64084416
quote:
Op woensdag 17 december 2008 12:20 schreef teamlead het volgende:

Bij Lambiekje denk ik dat er een fiks verhoogd risico is op mentale afwijkingen... Maar dat is ook maar een mening.
pi_64084537
quote:
Op woensdag 17 december 2008 12:14 schreef Gia het volgende:
Het is gebruikelijk dat er o.a. bij vaccinatie in zeer incidentele gevallen ernstige bijwerkingen kunnen zijn. Zoals al eerder aangegeven worden door bijvoorbeeld het CDC en de FDA in de VS mogelijke gevallen van bijwerkingen geregistreerd (D.w.z. lichamelijke klachten die optraden binnen niet al te lange tijd na het toedienen van een vaccin en dus mogelijk verband houden met die vaccinatie). Sinds de invoering van dit specifieke vaccin zijn er ongeveer 9500 meldingen geweest van mogelijke bijwerkingen waarvan in 6% van de gevallen sprake was van vrij ernstige symptomen. Dat zijn dus zo'n 570 gevallen van ernstige symptomen die mogelijkerwijs verband houden met de vaccinatie. Hoe vervelend ook, zelfs wanneer er in al deze gevallen sprake zou zijn van een causaal verband, dan is dat op miljoenen ingeënte kinderen nou niet bepaald een afwijkend risicopercentage. Zeker niet als je daarbij bedenkt dat er in de VS jaarlijks 11.000 vrouwen baarmoederhalskanker krijgen en 3800 overlijden, waarvan zo'n 2/3e door vaccinatie voorkomen kan worden.
quote:
Een verschil tussen Nederland en de VS is wel dat wij hier een veel beter screeningsprogramma hebben. Daardoor is het aantal gevallen van HPV besmetting dat daadwerkelijk leidt tot baarmoederhalskanker veel kleiner, omdat men daar al in een vroegtijdig stadium achterkomt. Daardoor rijst de vraag of het wel zo zinnig is om dit vaccin in Nederland in het vaccinatieprogramma op te nemen, al was het maar omdat dat een behoorlijke kostenpost met zich meebrengt en het effect in Nederland niet zo heel groot is.
quote:
Je kunt beter tegen een muur gaan praten. Als hij kinderen zou krijgen die op latere leeftijd besmet zouden raken met HIV zou hij ze waarschijnlijk schoon drinkwater voorschrijven.
  woensdag 17 december 2008 @ 12:31:26 #159
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64084633
quote:
Op woensdag 17 december 2008 12:28 schreef Monolith het volgende:

-knip-

Je kunt beter tegen een muur gaan praten. Als hij kinderen zou krijgen die op latere leeftijd besmet zouden raken met HIV zou hij ze waarschijnlijk schoon drinkwater voorschrijven.
Nee. Drinkwater is de besmettingsbron. Tegen aids helpt niks anders dan Cassis!
Lang leve mij! *O*
pi_64084666
quote:
Op woensdag 17 december 2008 12:31 schreef Echo99 het volgende:
Tegen aids helpt niks anders dan Cassis!
AIDS bestaat helemaal niet, dus het wordt gewoon: "stel je niet aan".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')