Dat onderzoek heb ik destijds ook gelezen.quote:Op zondag 21 december 2008 13:28 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Welk onderzoek heeft dat ooit aangetoond?
Dat was eigenlijk ook de enige conclusie die ik kon trekken toen ik het van Lambiekje las. Als artsen staken worden geen operaties uitgevoerd en worden er geen zwaar gewonden opgenomen. Dan is het vrij logisch dat het sterfte-cijfer lijkt de dalen. Die sterfte verplaatst zich gewoon.quote:Op zondag 21 december 2008 13:33 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat onderzoek heb ik destijds ook gelezen.
Alleen is het regeltje van Lambiekje weer prachtig (zoals gebruikelijk) uit de context gehaald.
Het ging erom dat het sterftecijfer bij een staking van artsen bleek te dalen.
Dit kwam omdat er gedurende de staking géén operaties (of behandelingen) waren en dus geen risico's die bij de operaties (of behandelingen) horen.
Stel dat normaal (mede door operaties) 3 van de 100 mensen kwamen te overlijden over de periode van een week, dan waren het er nu maar 2.
Het is dan echter wel belangrijk om te beseffen dat alle personen niet behandeld werden en dus uiteindelijk een aantal alsnog zou kunnen overlijden door gebrek aan behandeling.
Stel; ik heb ernstige hartklachten en als ik laat me niet opereren dan leef ik misschien 6 nog weken.
Als ik me laat opereren is echter de kans groot dat ik overlijd direct tijdens of na de operatie.
Het sterftecijfer stijgt dus door de behandeling maar zonder behandeling zou ik evengoed sterven.
dat zou overtuigend moeten zijn maar is het imho dus niet .. ik noem een Softenon, of het DES-hormoon, beiden middelen die goed duidelijk maken dat de gevolgen van goedgekeurde middelen niet altijd bekend zijn, zeker als het gaat over de lange termijn ..quote:Op vrijdag 19 december 2008 16:58 schreef Re het volgende:
[..]
mja, dat boeit wel, we hebben niet voor niets een FDA, EMEA etc. die beoordelen of een medicijn uiteindelijk wel of niet op de markt komen.
quote:Op zondag 21 december 2008 13:39 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Dat was eigenlijk ook de enige conclusie die ik kon trekken toen ik het van Lambiekje las. Als artsen staken worden geen operaties uitgevoerd en worden er geen zwaar gewonden opgenomen. Dan is het vrij logisch dat het sterfte-cijfer lijkt de dalen. Die sterfte verplaatst zich gewoon.
quote:Wist u dat ...
... er iedere dag 20 patiënten overlijden als gevolg van medische fouten. Daarbij hebben wij het nog niet over patiënten die tijdelijk of blijvend invalide worden.
... de gezondheidszorg 20% verslechterd is (bron: Staatstoezicht voor de gezondheidszorg 2004).
... patiënten geen inzage krijgen in het aantal medische missers dat in ziekenhuizen wordt gemaakt?
... op basis van eigen ervaringen, Shell acht dat er een reductie van het aantal incidenten met 75% in de zorg haalbaar is binnen een periode van 15 jaar, met een kostenbesparing op termijn van ¤ 1 tot 3 miljard.
... in de geneeskunde er een praktijk bekend staat als het verheimelijken, het "elkaar dekken".
Leuk dat geknip en geplak van je, maar dat zijn cijfers uit 2004 zo te zien, en het lijkt weer wat selectief, heb je ook een link naar het originele bericht?quote:
VIOXX bijvoorbeeld elders in de wereld van de markt gehaald en NL verkoopt het nog als warme broodjes (tot dat RADAR een jaar terug er een item over maakte.quote:Op zondag 21 december 2008 13:43 schreef moussie het volgende:
[..]
dat zou overtuigend moeten zijn maar is het imho dus niet .. ik noem een Softenon, of het DES-hormoon, beiden middelen die goed duidelijk maken dat de gevolgen van goedgekeurde middelen niet altijd bekend zijn, zeker als het gaat over de lange termijn ..
dan zijn de cijfers DUS nog beroerder.quote:Op maandag 22 december 2008 09:55 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Leuk dat geknip en geplak van je, maar dat zijn cijfers uit 2004 zo te zien, en het lijkt weer wat selectief, heb je ook een link naar het originele bericht?
Goh, waarom had ik ook gehoopt op officiële cijfers van zeg het CBS ofzo.quote:Op maandag 22 december 2008 09:59 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dan zijn de cijfers DUS nog beroerder.
http://www.dimitri.nu/
Het is idd een eng idee niet te weten wat de gevolgen kunnen zijn op de lange termijn ..quote:Op maandag 22 december 2008 09:57 schreef Lambiekje het volgende:
Maar wat nu als het Gardasil / Cervarix achteraf toch een fout bestandsdeel bevat. Dan hebben we wel een nog niet eerder op z'n gigantische groep en nog niet volgroeid persoon bloodgesteld aan express geklungel van farmaceutica.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |