abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64055495
quote:
AMSTERDAM - In Rotterdam-West moet een nieuwe woonwijk gebouwd worden, geheel in Marokkaans-arabeske stijl compleet met mozaïeken, zuilen en patio's.

Dat meldt RTV Rijnmond. De wijk, die de naam Le Riad moet krijgen, is bedacht door Abderrahman Hassani Idrissi en Abdel Salhi. De huizen worden gebouwd in opvallende kleuren.

Het is niet de bedoeling dat er alleen Marokkanen komen te wonen in het honderd woningen tellende 'Casablanca aan de Maas'. Alle Rotterdammers worden uitgenodigd kennis te maken met de Marokkaanse architectuur. Het idee voor de woonwijk, die overigens over tien jaar klaar moet zijn, is ontstaan uit de kort geleden opgeleverde mediterrane woonwijk Le Medi.
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_stijl__.html?p=2,1

Niet zeiken mensen dit is een leuk intiatief
Er zijn zat Nederlandse wijken o.a. in Japan en Turkije.
dus niet denken als wildersstemmers maar wacht deze moie project lekker rustig af.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_64055527
/wilders mode on

ONZIN !!! In Marokko bouwen ze toch ook geen Nederlandse wijk !!!

/wilders mode off
pi_64055573
Ik vind het absurd, maarja, er bestaat ook al zoiets als Chinatown.
pi_64055624
Mooi initiatief.
-
pi_64055722
Misschien kan het wel wat worden. Van al die Vinex wijken krijg je zo langzamerhand ook wel genoeg.
pi_64055728
Het zal wel weer aanleiding zijn om los te gaan over islamisering en dergelijke, maar Noord-Afrikaanse/Arabische/Islamitische architectuur is gewoon erg OK. Omdat het vaak met rechte lijnen en terugkerende patronen en structuren werkt lijkt het me ook erg geschikt voor kostenefficiente maar fraaie nieuwbouw.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_64055742
leuk, de marokkaan zelf heeft toch geen geld om zo'n huis te betalen. Dus dat wordt extra pijnlijk voor ze

nee maar serieus het is wel een mooie bouwstijl
  Admin dinsdag 16 december 2008 @ 13:35:03 #8
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_64055819
Die reacties onder dat bericht.
Ik juich andere bouwstijlen toe, of het nou neo-arabisch is ( mooi woord ) of Hottentots.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:35:08 #9
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_64055820
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Het zal wel weer aanleiding zijn om los te gaan over islamisering en dergelijke
De reacties op de site van de Telegraaf zijn best vermakelijk ja.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:36:38 #10
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64055858
Cool
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_64055928
Wel mooie architectuur daar, leuk initiatief derhalve.
pi_64055962
Leuk! Een beetje afwisseling is altijd welkom
pi_64055984
In Marrakech zijn de huizen lelijk. Bah.
ik hou van holland. jij?
pi_64055995
als al die mocros daar naar toe verhuizen, zet er een hoge muur omheen.. probleem met criminaliteit opgelost.
pi_64056022
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:22 schreef Meki het volgende:

[..]

dus niet denken als wildersstemmers maar wacht deze moie project lekker rustig af.
Ken je feiten, Huis Ten Bosch is een attractie park, Orange County in Turkije is een resort Hotel.
Dat is wat anders als een complete woonwijk. Ik heb niets tegen een op arabische architectuur gebaseerde woonwijk, waar ik bang voor ben is dat de subsidiekraan wel weer volop open zal gaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:45:12 #16
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_64056059
Ach, Rotterdam was toch al een kutstad.
pi_64056109
Ik ben benieuwd of de inrichting van die huizen ook is afgestemd op de wensen van marokkanen. Aangezien het soms ongewenst is dat vrouwen zich vertonen aan bezoekers van het mannelijk geslacht zou er dan een keuken moeten zijn die toegankelijk is zonder dat de vrouw door de bezoekruimte hoeft te lopen. Dat lijkt me voor autochtonen toch minder gewenst omdat we hier juist meer de neiging hebben om de keuken te betrekken bij de leefomgeving.
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:52:08 #18
148500 OiFromTheStreets
De leugen regeert!
pi_64056253
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Het zal wel weer aanleiding zijn om los te gaan over islamisering en dergelijke, maar Noord-Afrikaanse/Arabische/Islamitische architectuur is gewoon erg OK. Omdat het vaak met rechte lijnen en terugkerende patronen en structuren werkt lijkt het me ook erg geschikt voor kostenefficiente maar fraaie nieuwbouw.
Dat is puur een kwestie van smaak. Zo vind ik veel Aziatische architectuur best mooi, maar moet ik niets hebben van die zooi uit het Midden-Oosten, Noord-Afrika, etc.
What a wonderful world!
What a wonderful world this is!
pi_64056283
Ik wilde zelf een soortgelijk bericht openen nav onze eigen frntpage: 'Rotterdam gaat wijk bouwen in Marokkaanse stijl' maar ik zie dat Meki me al voor was.

Ik stond daar nogal te kijken van de negatieve reacties. Zijn die mensen weleens in een Vinexwijk geweest?
pi_64056364
Je hebt in Schiedam toch ook een Zweedse wijk? Wat overigens niet wil zeggen dat je daar alleen maar Zweden ziet. Ook niet dat je je huis alleen m.b.v. Ikea in mag richten, maar dat er een Zweedse bouwstijl wordt aangehouden.

Prima dat ze in Rotterdam-West een Marokkaanse of beter gezegd, Arabisch wijk bouwen. Ziet er beter uit als de huidige woningen.
  Donald Duck held dinsdag 16 december 2008 @ 14:00:27 #21
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_64056475
Het zal weer eens wat anders zijn dan die afschuwelijke kille en steriele nieuwbouwwijken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_64056528
Oh das best vet. Ben altijd al fan geweest van de Arabische bouwstijl .
pi_64056571
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:31 schreef ASroma het volgende:
leuk, de marokkaan zelf heeft toch geen geld om zo'n huis te betalen. Dus dat wordt extra pijnlijk voor ze

nee maar serieus het is wel een mooie bouwstijl
Er zijn zat Marokkanen die ik ken die nu 300.000 euro voor een saai stuk beton hebben neergelegd hier in Nederland.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64056645
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:03 schreef Mutant01 het volgende:

Er zijn zat Marokkanen die ik ken die nu 300.000 euro voor een saai stuk beton hebben neergelegd hier in Nederland.
Persoonlijk ken ik er ééntje die 120.000 euro heeft neergelegd voor een fijn staaltje duitse techniek waar hij iedere dag mee in de file staat en waar hij in 4 jaar tijd 70% op afschrijft.
pi_64056657
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:53 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik wilde zelf een soortgelijk bericht openen nav onze eigen frntpage: 'Rotterdam gaat wijk bouwen in Marokkaanse stijl' maar ik zie dat Meki me al voor was.

Ik stond daar nogal te kijken van de negatieve reacties. Zijn die mensen weleens in een Vinexwijk geweest?
De frontpage is een verzameling mongolen van de samenleving.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64056670
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:56 schreef Casos het volgende:
Je hebt in Schiedam toch ook een Zweedse wijk? Wat overigens niet wil zeggen dat je daar alleen maar Zweden ziet. Ook niet dat je je huis alleen m.b.v. Ikea in mag richten, maar dat er een Zweedse bouwstijl wordt aangehouden.

Prima dat ze in Rotterdam-West een Marokkaanse of beter gezegd, Arabisch wijk bouwen. Ziet er beter uit als de huidige woningen.
Het gaat niet om de bouwstijl en of het mooi of niet mooi is. Het gaat om het principe dat we steeds meer toegeven aan een gemeenschap in Nederland die zelf geen enkele moeite doet om zich aan de Nederlandse cultuur aan te passen en waarvan zijn jeugd in grote getallen verantwoordelijk is voor de criminaliteit.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_64056709
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:46 schreef buachaille het volgende:
Ik ben benieuwd of de inrichting van die huizen ook is afgestemd op de wensen van marokkanen. Aangezien het soms ongewenst is dat vrouwen zich vertonen aan bezoekers van het mannelijk geslacht zou er dan een keuken moeten zijn die toegankelijk is zonder dat de vrouw door de bezoekruimte hoeft te lopen. Dat lijkt me voor autochtonen toch minder gewenst omdat we hier juist meer de neiging hebben om de keuken te betrekken bij de leefomgeving.
Zeker nooit een Riad gezien?
Allah Al Watan Al Malik
pi_64056732
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zeker nooit een Riad gezien?
Dat ligt toch in Saudi-Arabië?
pi_64056770
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De frontpage is een verzameling mongolen van de samenleving.
Ik vrees dat je gelijk hebt... Dat gelul over ondergang van onze cultuur doordat er en paar 'cultuurvreemde' huizen gebouwd gaan worden . Het is een op een vergelijkbaar met de waanzin van de Rassenschande.
pi_64056785
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:07 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Het gaat niet om de bouwstijl en of het mooi of niet mooi is. Het gaat om het principe dat we steeds meer toegeven aan een gemeenschap in Nederland die zelf geen enkele moeite doet om zich aan de Nederlandse cultuur aan te passen en waarvan zijn jeugd in grote getallen verantwoordelijk is voor de criminaliteit.
Nee, het gaat juist om de bouwstijl, aangezien het geen wijk specifiek voor Marokkanen is, noch de Marokkanen enig individueel belang hebben bij een dergelijk project. Het gaat hier puur om een wijk gebouwd in een bepaalde stijl. Dat jij als een jankerig persoon meteen criminele Marokkanen of "aanpassingen aan cultuur" erbij gaat halen is jouw probleem. Jouw redenering toepassen op Marokko, zou heel wat anti-westerse sentimenten hebben opgeleverd, aangezien er talloze FRANSE gebouwen staan in het land - nu nog steeds - en worden ook hersteld-.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mutant01 op 16-12-2008 14:16:32 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_64056800
Ben benieuwd waar in West ze dat dan gaan bouwen. Klinkt wel vet!
pi_64056807
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:09 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Dat ligt toch in Saudi-Arabië?
Nee dat is de stad Ryad. Erg moeilijk allemaal he, die vreemde culturen en namen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64056854
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:52 schreef OiFromTheStreets het volgende:
Dat is puur een kwestie van smaak. Zo vind ik veel Aziatische architectuur best mooi, maar moet ik niets hebben van die zooi uit het Midden-Oosten, Noord-Afrika, etc.
Smaken verschillen natuurlijk, ik vind zelf die Japanse en Chinese stapeldakjes met al die halfkromme lijnen niet mooi. De moderne Arabische wolkenkrabberbouw uit Dubai vind ik nog veel afstotelijker.

Het punt is een beetje dat er tegenwoordig in huizenblokken gebouwd wordt, met rechte lijnen en veel herhaling, anders is het onbetaalbaar. Met die Oud-Hollansche beeldtaal van de grachtenpandjes en de knusse boerderijtjes onder de dijk kun je bij die manier van bouwen niks. Het is wel geprobeerd, maar als je dat ziet krijg je meteen de neiging om een bomgordel om te doen en de boel op te blazen. Veel vinexlocaties zijn ook gewoon minder prettige woonomgevingen bij gebrek aan een echt keuze voor een bouwstijl.

Daarom vind ik het goed om over de grenzen heen te kijken net als om naar recenter verleden te kijken en echte architectuur te vinden die geschikt is voor de manier van bouwen. Dan lijkt mij Noord-Afrikaanse architectuur een tamelijk voordehandliggende kandidaat. Beter dan bijvoorbeeld de arbeidersparadijzen uit het oostblok als inspiratie te nemen, of de traditionele architectuur uit het verre oosten, die gewoon niet geschikt is voor efficiënte bouw. Wat mij betreft doet het er dan niet toe waar het vandaan komt.
  dinsdag 16 december 2008 @ 14:14:53 #34
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_64056887
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:35 schreef yvonne het volgende:
Die reacties onder dat bericht.
Ik juich andere bouwstijlen toe, of het nou neo-arabisch is ( mooi woord ) of Hottentots.
Met je eens. Alleen wonen op ze hottentots lijkt me wat te koud hier.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_64056925
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jouw redenering toepassen op Marokko, zou heel wat anti-westerse sentimenten hebben opgeleverd,
Nee. Ik zie ook niet dat er in Marokko dat de Nederlandse jeugd dagelijks criminele activiteiten ontplooien en de Nederlandse gemeenschap zich in een zeer negatieve instelling opstelt door massaal werkloos hun handen open te houden voor een bijstandsregeling. De Westerse personen die zich in Marokko ophouden zijn daadwerkelijk mensen die iets waardevols bijdragen aan de economie in Marokko.
pi_64056988
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:16 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Nee. Ik zie ook niet dat er in Marokko dat de Nederlandse jeugd dagelijks criminele activiteiten ontplooien en de Nederlandse gemeenschap zich in een zeer negatieve instelling opstelt door massaal werkloos hun handen open te houden voor een bijstandsregeling. De Westerse personen die zich in Marokko ophouden zijn daadwerkelijk mensen die iets waardevols bijdragen aan de economie in Marokko.
Nee? Wat nou nee? De waardevolle bijdragen van de Fransen tijdens de kolonisatie? Zou je die misschien kunnen opnoemen? Blijkbaar zijn ze daar niet zo angstig tegenover andere bouwstijlen, ook al zijn die bouwstijlen afkomstig uit een cultuur die hen uitermate slecht heeft behandeld. Dat is pas tolerantie kerel, daar kan jij nog wat van leren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64056994
Sfeer impressie van de te bouwen wijk:

pi_64057015

Het lijkt me volledig gelegitimeerd als de Marokkanen een oorlog starten met deze imperialistische mogendheid.
pi_64057040
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
[ afbeelding ]

Het lijkt me volledig gelegitimeerd als de Marokkanen een oorlog starten met deze imperialistische mogendheid.
Das de Mcdonalds in Fes. In (gedeeltelijk) Marokkaanse stijl.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64057086
Wat een onzin ook altijd, bij elk nieuwsbericht waar iets in staat met arabieren, moslims oid, worden er direct weer Marokkanen gebashed, zonder dat dit nieuwsbericht er ook maar iets mee te maken heeft.
Het is gewoon een wijk in Arabische stijl, ontworpen door een Marokkaan, en daar houd het op.
pi_64057161
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Das de Mcdonalds in Fes. In (gedeeltelijk) Marokkaanse stijl.
Nu je het zegt, die M doet ergens wel denken aan het Alhambra enzo

pi_64057164
Er zal wel behoefte aan zijn. Gek genoeg denk ik dat de huizen in die wijk dusdanig duur worden dat ze maar voor weinig allochtonen betaalbaar zijn. Er zullen dus vooral autochtone mensen komen te wonen..

Een beetje diversiteit in woningbouw vind ik niet verkeerd. Saaie, grijze nieuwbouwwijken zijn er al genoeg.
pi_64057221
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:26 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nu je het zegt, die M doet ergens wel denken aan het Alhambra enzo

[ afbeelding ]
De gebruikte kleuren en mozaïek aan de achterzijde van het gebouw nerd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64057232
Echt, als het zo doorgaat stijgt de bloeddruk van al die Frontpage-reageerders, Telegraaf-lezers en SBS-kijkers zo snel dat dit land opeens een heel stuk leefbaarder wordt.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_64057383
Nou ben ik op het gebied van architectuur en woningbouw een absolute leek, maar is het niet zo dat de eisen voor het bouwen van huizen in bijzondere stijlen erg streng zijn? Dan zou ik het nogal krom vinden als de 'Marokkaanse' stijl er zo doorheen kan worden 'gejast' , terwijl je het niet in je hoofd moet halen om Japanse of Italiaanse huizen (past niet in het landschap etc.) uit de grond te stampen in Nederland. Correct me if I'm wrong .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_64057397
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:18 schreef raptorix het volgende:
Sfeer impressie van de te bouwen wijk:

[ afbeelding ]
En niet ééntje die op het idee komt een centrale antenne inrichting aan te leggen zijn zeker bang dat het hotbird signaal er dan niet door komt
pi_64057441
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:29 schreef Nosh het volgende:
Echt, als het zo doorgaat stijgt de bloeddruk van al die Frontpage-reageerders, Telegraaf-lezers en SBS-kijkers zo snel dat dit land opeens een heel stuk leefbaarder wordt.
Jammer genoeg voor jou overlijden mensen met hypertensie meestal pas nadat ze zich voortgepland hebben
pi_64057452
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:36 schreef buachaille het volgende:

[..]

En niet ééntje die op het idee komt een centrale antenne inrichting aan te leggen zijn zeker bang dat het hotbird signaal er dan niet door komt
Dat gebeurd nu al lang bij de nieuwere gebouwen, 1 centrale Satteliet op het dak die het signaal doorstuurt. Die foto is overigens niet genomen in Marokko, dat zie ik zo.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64057457
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De gebruikte kleuren en mozaïek aan de achterzijde van het gebouw nerd.
Dat mozaiek kan ik toch helemaal niet zien
pi_64057464
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:35 schreef cultheld het volgende:
terwijl je het niet in je hoofd moet halen om Japanse of Italiaanse huizen (past niet in het landschap etc.) uit de grond te stampen in Nederland. Correct me if I'm wrong .
Ja, aan de zeedijk staat een Chinese tempel.

pi_64057515
Overigens mag het van mij best traditioneel moorse stijl zijn, dus inderdaad zoals de Al-hambra. Dat neo-klassieke trekt me niet, dat ziet er ongeveer zo uit:

Allah Al Watan Al Malik
pi_64057569
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:22 schreef Meki het volgende:

[..]

daar moet je dan weer wel heel hard over zeiken, die dingen zijn namelijk heel lelijk en nep.
pi_64057616
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:39 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja, aan de zeedijk staat een Chinese tempel.

[ afbeelding ]
Slechte vergelijking, natuurlijk.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_64057803
Dat dit echt kan, alleen bij de Telegraaf
Telegraaf zet express die reactiemogelijkheid open omdat ze weten wie ze aantrekken!.

Sorry hoor maar ??????Nu word ik echt gek en kwaad, wanneer geven we holland helemaal weg aanm die noord afrikanen.Stelletje ...golen.
CB, Rotterdam | 12:59 | 16.12.08

En zo glijden we steeds verder af naar de moslimafgrond, ik heb geen hoop meer voor dit land!
Ron, Sassenheim | 13:00 | 16.12.08

Wat is dit nou weer voor iets raars?Als jullie zo graag huizen willen bouwen in marokaanse stijl, dan moeten jullie maar lekker naar marokko gaan. We zijn hier altijd nog in NL!!!! En de huizen moeten dus in 'onze' stijl gebouwd worden. Bevalt dat niet dan gaan jullie maar weer lekker terug naar marokko. Het is absoluut niet de bedoeling dat NL het 2e marokko wordt. Maar we zijn al goed onderweg. Ik ben benieuwd wat de kamer er van vindt.
Shara, Vianen | 13:00 | 16.12.08

Nou weet ik echt zeker dat ik weg wil uit dit land. Ze zijn hier hartstikke gek!
A, F | 13:02 | 16.12.08

Moeten ze vooral doen, kunnen wij als Hollanders daar eens even lekker de beol kapot maken !!Ik verheug me al op de jaarwisselingen.
Bert, Zwolle | 13:03 | 16.12.08

Volgens mij zijn de weg hier in Nederland totaal kwijt !!!!
Martin, Ede | 13:03 | 16.12.08

Alle reacties op de kutkrant telegraaf.nl zijn allemaal het niveau van tokkies
Iedereen staat vrij om wat te doen maar nee het geldt niet voor een bevolkingsgroep hier in Nederland
pi_64057865
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:40 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens mag het van mij best traditioneel moorse stijl zijn, dus inderdaad zoals de Al-hambra. Dat neo-klassieke trekt me niet, dat ziet er ongeveer zo uit:

[ afbeelding ]
Is dat Marokkaanse Vinex .

Beter dat traditionele .
pi_64057902
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:55 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Is dat Marokkaanse Vinex .

Beter dat traditionele .
Das een shopping center (beneden) met appartementen. Niet een vinex, maar wel gewoon nieuwbouw in neo-klassieke stijl. Mijns inziens veel te Europees, weinig echt Moorse invloeden meer te zien.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64057910
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:52 schreef Meki het volgende:
Dat dit echt kan, alleen bij de Telegraaf
Telegraaf zet express die reactiemogelijkheid open omdat ze weten wie ze aantrekken!.

Sorry hoor maar ??????Nu word ik echt gek en kwaad, wanneer geven we holland helemaal weg aanm die noord afrikanen.Stelletje ...golen.
CB, Rotterdam | 12:59 | 16.12.08

En zo glijden we steeds verder af naar de moslimafgrond, ik heb geen hoop meer voor dit land!
Ron, Sassenheim | 13:00 | 16.12.08

Wat is dit nou weer voor iets raars?Als jullie zo graag huizen willen bouwen in marokaanse stijl, dan moeten jullie maar lekker naar marokko gaan. We zijn hier altijd nog in NL!!!! En de huizen moeten dus in 'onze' stijl gebouwd worden. Bevalt dat niet dan gaan jullie maar weer lekker terug naar marokko. Het is absoluut niet de bedoeling dat NL het 2e marokko wordt. Maar we zijn al goed onderweg. Ik ben benieuwd wat de kamer er van vindt.
Shara, Vianen | 13:00 | 16.12.08

Nou weet ik echt zeker dat ik weg wil uit dit land. Ze zijn hier hartstikke gek!

Moeten ze vooral doen, kunnen wij als Hollanders daar eens even lekker de beol kapot maken !!Ik verheug me al op de jaarwisselingen.
Bert, Zwolle | 13:03 | 16.12.08

Volgens mij zijn de weg hier in Nederland totaal kwijt !!!!
Martin, Ede | 13:03 | 16.12.08

Alle reacties op de kutkrant telegraaf.nl zijn allemaal het niveau van tokkies
Iedereen staat vrij om wat te doen maar nee het geldt niet voor een bevolkingsgroep hier in Nederland
Ja lekker representatief voor Nederland
Ik kan je ook wel wat topics laten zien op Maroc.nl waar minstens net zoveel leeghoofden zitten.
pi_64057932
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik kan je ook wel wat topics laten zien op Maroc.nl waar minstens net zoveel leeghoofden zitten.
Ik denk dat ze dat aantal bij lange na niet halen bij Maroc.nl. Nog de Fok Frontpage gelezen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_64057934
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:07 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

JA JUDEOGRISTELUKKE FLETTUH MOTTE ZE BAUWE
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_64057996
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:52 schreef Meki het volgende:
Ga dan! Nee, gewoon blijven en dan nog 40 jaar lang zeiken en dreigen om weg te gaan, dat werkt beter.
pi_64058034
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Das een shopping center (beneden) met appartementen. Niet een vinex, maar wel gewoon nieuwbouw in neo-klassieke stijl. Mijns inziens veel te Europees, weinig echt Moorse invloeden meer te zien.
Je ziet toch wel duidelijk Oosterse invloeden zeg maar. Alleen dan in een strakker jasje.
pi_64058056
quote:

[..]

Alle reacties op de kutkrant zijn allemaal negatief en merendeels dom en tokkiesachtig
We hebben het nu over deze artikel dus het is niet respant om naar anderen te wijzen die er niks ermee te maken hebben.
pi_64058077
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:02 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je ziet toch wel duidelijk Oosterse invloeden zeg maar. Alleen dan in een strakker jasje.
Oosterse invloeden ben je high ofzo. Volgens mij ligt het land in Afrika.
pi_64058126
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:04 schreef D-Flying het volgende:

[..]

Oosterse invloeden ben je high ofzo. Volgens mij ligt het land in Afrika.
Arabische invloeden... zijn ook oosterse invloeden
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_64058155
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:02 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Zie ik ook duidelijk. Nu is het Alhambra natuurlijk wel veel mooier, maar dit kan er ook wel mee door (iig beter dan die Vinexbagger (maar wat is niet )).
pi_64058166
[quote]Op dinsdag 16 december 2008 13:24 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
/wilders mode on

ONZIN !!! In Marokko bouwen ze toch ook geen Nederlandse wijk !!!

/wilders mode off
[/quote
Wel franse steden.
pi_64058191
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:43 schreef raptorix het volgende:
Ken je feiten, Huis Ten Bosch is een attractie park, Orange County in Turkije is een resort Hotel.
Dat is wat anders als een complete woonwijk. Ik heb niets tegen een op arabische architectuur gebaseerde woonwijk, waar ik bang voor ben is dat de subsidiekraan wel weer volop open zal gaan.
Meki en feiten

Verder ben ik t wel met je eens. Zal wel weer we sloot subsidie heen moeten en dat is verkeerd.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_64058198
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:06 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Arabische invloeden... zijn ook oosterse invloeden
Nee hoor.Meer afrikaanse invloeden.
pi_64058317
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:08 schreef FJD het volgende:

[..]

Meki en feiten

Verder ben ik t wel met je eens. Zal wel weer we sloot subsidie heen moeten en dat is verkeerd.
"Zal wel weer". Waar baseer je dat op? FJD en feiten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64058348
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:03 schreef Meki het volgende:

[..]

Alle reacties op de kutkrant zijn allemaal negatief en merendeels dom en tokkiesachtig
We hebben het nu over deze artikel dus het is niet respant om naar anderen te wijzen die er niks ermee te maken hebben.
quote:
Respect voor Hari....

Jammer dat die negeer niet in coma is geslagen na de bel.
Door: IzzedinAlQassam07-12-2008 01:26
Dit is idd van een ander niveau... Ik durf te wedden dat De Telegraaf, mits het nieuws over Marokkanen zou worden weggelaten en met Arabische vertaling, een bestseller zou zijn in Kanaleneiland.
pi_64058370
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:07 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Zie ik ook duidelijk. Nu is het Alhambra natuurlijk wel veel mooier, maar dit kan er ook wel mee door (iig beter dan die Vinexbagger (maar wat is niet )).
Vinexwijken zijn natuurlijk ontworpen met het oog op winstmaximalisatie van de projectontwikkelaars (uiteraard worden daarbij de bouwvoorschriften niet uit het oog verloren). Dat men aangeeft een marokkaans wijkje te willen bouwen is heus niet uit principiële overwegingen maar omdat men er een markt inziet. Alles wat de marakesh stijl zo bijzonder maakt gooien ze daarbij heus wel overboard, en het mooie van de marakesch stijl is wat mij betreft dat je zo duidelijk ziet dat er veel ambachtswerk in is gaan zitten. De stijl die men zich bij die marokkaanse wijk voor ogen houd is gewoon efficient nederlands met zo her en der een tegeltje extra en azuurblauwe tinten. Slaapverwekkend saai zoals een vinexwijk hoort te zijn!
pi_64058375
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:02 schreef Sapstengel het volgende:
Oh das best vet. Ben altijd al fan geweest van de Arabische bouwstijl .
En de fransebouwstijl.
pi_64058454
Laat mensen de keuze, en stamp er niet meteen een hele wijk van uit de grond. Over smaak valt niet te twisten (ik ben er niet zo gecharmeerd van) en ik vraag me daarnaast ook af of het wel zo'n goede investering is. Dit is niet iets waar subsidies ed naar toe hoeven van mij, laat een projectontwikkelaar een paar opties qua design maken, en laat de kopers vervolgens kiezen. Een beetje architect kan daar vast wel wat moois mee..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_64058498
Ik wacht nog Japan town/Norway town
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_64058506
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:15 schreef buachaille het volgende:

[..]

Vinexwijken zijn natuurlijk ontworpen met het oog op winstmaximalisatie van de projectontwikkelaars (uiteraard worden daarbij de bouwvoorschriften niet uit het oog verloren). Dat men aangeeft een marokkaans wijkje te willen bouwen is heus niet uit principiële overwegingen maar omdat men er een markt inziet. Alles wat de marakesh stijl zo bijzonder maakt gooien ze daarbij heus wel overboard, en het mooie van de marakesch stijl is wat mij betreft dat je zo duidelijk ziet dat er veel ambachtswerk in is gaan zitten. De stijl die men zich bij die marokkaanse wijk voor ogen houd is gewoon efficient nederlands met zo her en der een tegeltje extra en azuurblauwe tinten. Slaapverwekkend saai zoals een vinexwijk hoort te zijn!
Nou ja, ik hoop dat ze hier iets moois van maken. Maar je hebt wel gelijk dat de kans dat het Vinexniveau wordt behoorlijk aanwezig is.
pi_64058542
Aan het water wonen is in:

Overlast van skaters is makkelijk te voorkomen:

Zie ik daar nou wat christelijke invloeden in deze portiekflat?

Inclusief zoeklichten voor de allochtone kwajongens:

Handige bevestigingspunten voor schotelantennes in de vorm van een davidsster:

De Nederlander geeft steeds meer uit aan de badkamer:

Met een paar tuinkabouters ziet zoiets er al een stuk beter uit:

Een handige stalling voor fietsen, en scooters natuurlijk:

Een flatje voor de starters op de woningmarkt en de krappe beurzen:

Plek voor een Cruijffcourtje?

Blokkendozen heb je overal:

De woningbouwvereniging moet er natuurlijk wel op toezien dat mensen hun tuintjes onderhouden:

De warmte buiten houden is natuurlijk niet heel anders dan de warmte binnenhouden in de winter, een paar spaarlampen erin en Al Gore is ook weer blij:
  dinsdag 16 december 2008 @ 15:20:01 #77
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_64058548
Het gaat me er niet om dat ik Arabische bouwstijl niet mooi vind, het gaat me er eigenlijk meer om dat het imo. niet bij Nederland past. Deels een kwestie van smaak idd
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_64058559
quote:

[..]
En wat doet dat af aan de achterlijkheid van de mensen die op de Telegraaf posten?
Dat is natuurlijk argumentatie van niets..

"Ja, ik sta elke dag 3 uur in de file"
-Ach man, in Italie staan ze elke dag 10 uur in de file.

Goed voorbeeld van hoe achterlijk je nu redeneert.
-
pi_64058588
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:07 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat heb je al snel. Die calvinistische Vinex troep is afzichtelijk. Zelfs in Paint maak ik mooiere creaties .
  dinsdag 16 december 2008 @ 15:21:59 #80
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_64058612
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:20 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

En wat doet dat af aan de achterlijkheid van de mensen die op de Telegraaf posten?

Je hebt gelijk, jammer dat je voorbeeld niet helemaal op gaat
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_64058780
Waarom geen vandaalse/visigothich sfeer was je gelijk van het gezeik af.
pi_64058972
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:18 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nou ja, ik hoop dat ze hier iets moois van maken. Maar je hebt wel gelijk dat de kans dat het Vinexniveau wordt behoorlijk aanwezig is.
Dat is het essentiële verschil met Nederland denk ik. Hier houden we van consistentie (met alles trouwens) in het bouwen. Terwijl dat geen typisch kenmerk is van de Marokkaanse bouw cultuur. Je zal in Marokko nooit dezelfde huizen naast elkaar zien staan. Tenzij het zo'n recentelijk uit de grond gestampte woonwijk is.(want helaas hebben zij nu ook het "vinex" principe van het Westen overgenomen), zoals je hier ziet:

Allah Al Watan Al Malik
pi_64059090
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:20 schreef honda1990 het volgende:
Het gaat me er niet om dat ik Arabische bouwstijl niet mooi vind, het gaat me er eigenlijk meer om dat het imo. niet bij Nederland past. Deels een kwestie van smaak idd
Waarom maak je er dan een probleem van..
Waarom maak je geen probleem bij Chinatown ??
  dinsdag 16 december 2008 @ 15:37:01 #84
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_64059129
Vind dit soort van 'Vinex' dan toch beter te pruimen dan veel van die prachtige 'Hollandse' Vinex nachtmerries...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_64059150
!

Hoe kansloos
pi_64059319
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:37 schreef Urquhart het volgende:
!

Hoe kansloos
Waarom kansloos ??
pi_64059374
Het is gewoon een Marokkaanse architect die in Marokaanse stijl een wijk ontwerpt. Er word helemaal nergens iets gezegd over subsidie, een wijk alleen voor Marokkanen, of alle andere verkeerde aannames in dit topic. Stop eens met huilen.
Er staat zelfs dat het geinspireerd is op Le Medi, wonen daar alleen Fransen en Italianen? Of heeft de stichting Fransen in Nederland daar geld voor gekregen?

Het is een fucking wijk en heeft geen zak met Marokkanen te maken, behalve dat het geinspireerd is op de bouwstijl die in Marokko word gebruikt.
pi_64059466
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:42 schreef Meki het volgende:

[..]

Waarom kansloos ??
Omdat ik vermoed dat er wel weer een of andere PvdA-subsidie bij betrokken zal zijn. Mocht dat niet zo zijn, hoor je me niks zeggen. Ik heb sowieso niks met Rotterdam.
pi_64059558
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:47 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Omdat ik vermoed dat er wel weer een of andere PvdA-subsidie bij betrokken zal zijn. Mocht dat niet zo zijn, hoor je me niks zeggen. Ik heb sowieso niks met Rotterdam.
Ik hoor je wel wat zeggen, zeg dan niks. Ik heb het vermoeden dat je een kansloze rukker bent, mocht dat niet zo zijn, dan hoor je me niks zeggen. Even ter illustratie van de toegevoegde waarde van je reactie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64059670
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:47 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Heb je het wel trouwens wel uitgezocht of zit je je vooroordelen weer duidelijk te maken enkel het Marokkaans er in het nieuwsbericht staat.

Geen subsidie en geen bemoeienis van overheid
Het is een makelaarsbedrijf die zijn recht heeft op het ontwikkelen van nieuwe projecten
pi_64059707
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:53 schreef Meki het volgende:

[..]

Heb je het wel trouwens wel uitgezocht of zit je je vooroordelen weer duidelijk te maken enkel het Marokkaans er in het nieuwsbericht staat.

Geen subsidie en geen bemoeienis van overheid
Het is een makelaarsbedrijf die zijn recht heeft op het ontwikkelen van nieuwe projecten
Ook een projectontwikkelaar heeft te maken met richtlijnen van de overheid. Ik denk niet dat je een hele woonwijk in Japanse stijl voor elkaar krijgt in een stad als Rotterdam, om maar even een voorbeeld te noemen.
pi_64059769
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:54 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ook een projectontwikkelaar heeft te maken met richtlijnen van de overheid. Ik denk niet dat je een hele woonwijk in Japanse stijl voor elkaar krijgt in een stad als Rotterdam, om maar even een voorbeeld te noemen.
Het is gelukt en alle huizen die nog geleverd worden zijn allemaal uitverkocht !
pi_64059796
Zo beter.

"Rotterdam krijgt Franse sfeer."
pi_64059804
Dus jij denkt dat ze speciaal, omdat het Marokkanen zijn, een uitzondering hebben gemaakt op de welstandscommissie en ze daar dus alles neer mogen zetten wat ze willen? Misschien mag het wel omdat het subtiele Marokkaanse details heeft en in het geheel die sfeer, wie zegt dat ze direct bij elk huis een minaret neerzetten en een kudde schapen voor de voordeur laten grazen .
pi_64059989
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:20 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dat de reaguurders op telegraaf niet goed bij hun hoofd zijn en niet echt representatief, moeilijk he begrijpend lezen?
pi_64060002
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:54 schreef cultheld het volgende:
En terecht niet, die Japanners bouwen niet voor niks stukjes Nederland na. Als de overheid zit te wachten op grauwe hutjemutjeflats zonder plek voor groen met hier en daar een traditioneel houten dak dan komt de Japanse bouwstijl zeker in aanmerking. Als je wat leuks wil bouwen kun je beter naar de Middellandse Zee kijken of naar Scandinavië of zo.
pi_64060011
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:57 schreef Sapstengel het volgende:
Dus jij denkt dat ze speciaal, omdat het Marokkanen zijn, een uitzondering hebben gemaakt op de welstandscommissie en ze daar dus alles neer mogen zetten wat ze willen? Misschien mag het wel omdat het subtiele Marokkaanse details heeft en in het geheel die sfeer, wie zegt dat ze direct bij elk huis een minaret neerzetten en een kudde schapen voor de voordeur laten grazen .
Dat is heel iets anders dan de Marokkaanse stijl. Die verschilt namelijk nogal sterk van de 'Nederlandse' (omdat deze net als in Spanje nogal mediterraans aandoet).
pi_64060140
Met subtiele details bedoel ik dingen als ramen, deuren, daken weet ik veel. Je kan best een Nederlandse wijk in Marokkaanse sfeer bouwen. Het is misschien niet typisch Nederlands en anders dan de rest, maar het is ook iets heel anders dan zo'n Japanse regenboogtempel midden in het grauwe polderlandschap .
En dat Nederlandse hebben we toch al wel gezien. Die hippe vinex hokken en andere dertien in een dozijn yuppenwoningen. Voor zover dat Typisch Nederlands is.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 december 2008 @ 16:08:01 #99
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64060183
Leuk idee. Ben benieuwd naar de uitvoering.
pi_64060289
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:06 schreef Sapstengel het volgende:
Met subtiele details bedoel ik dingen als ramen, deuren, daken weet ik veel. Je kan best een Nederlandse wijk in Marokkaanse sfeer bouwen. Het is misschien niet typisch Nederlands en anders dan de rest, maar het is ook iets heel anders dan zo'n Japanse regenboogtempel midden in het grauwe polderlandschap .
En dat Nederlandse hebben we toch al wel gezien. Die hippe vinex hokken en andere dertien in een dozijn yuppenwoningen. Voor zover dat Typisch Nederlands is.
Ik snap dat je dat bedoelt. En daar hoef je volgens mij niet eens over te discussiëren (in ieder geval niet als actualiteit); dat is detailwerk.
pi_64060429
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is het essentiële verschil met Nederland denk ik. Hier houden we van consistentie (met alles trouwens) in het bouwen.
Nou ja, 'we'... Ik niet, en met mij velen geloof ik. En vroeger werd er in Nl ook helemaal niet zo uniform gebouwd.
quote:
Terwijl dat geen typisch kenmerk is van de Marokkaanse bouw cultuur. Je zal in Marokko nooit dezelfde huizen naast elkaar zien staan.
Een cultuurverrijkend element als je het mij vraagt
quote:
Tenzij het zo'n recentelijk uit de grond gestampte woonwijk is.(want helaas hebben zij nu ook het "vinex" principe van het Westen overgenomen), zoals je hier ziet:

[ afbeelding ]
Hmm, dat vind ik nog altijd beter dan dit:

dinsdag 16 december 2008 @ 17:28:17 #102
111528 Viajero
Who dares wins
pi_64063071
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, het gaat juist om de bouwstijl, aangezien het geen wijk specifiek voor Marokkanen is, noch de Marokkanen enig individueel belang hebben bij een dergelijk project. Het gaat hier puur om een wijk gebouwd in een bepaalde stijl. Dat jij als een jankerig persoon meteen criminele Marokkanen of "aanpassingen aan cultuur" erbij gaat halen is jouw probleem. Jouw redenering toepassen op Marokko, zou heel wat anti-westerse sentimenten hebben opgeleverd, aangezien er talloze FRANSE gebouwen staan in het land - nu nog steeds - en worden ook hersteld-.
En Spaanse, oa Gaudi heeft een aantal gebouwen in Tanger ontworpen.

On topic: ik vind dit een prima initiatief. Een beetje variatie mag er best zijn.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_64063250
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is het essentiële verschil met Nederland denk ik. Hier houden we van consistentie (met alles trouwens) in het bouwen. Terwijl dat geen typisch kenmerk is van de Marokkaanse bouw cultuur. Je zal in Marokko nooit dezelfde huizen naast elkaar zien staan. Tenzij het zo'n recentelijk uit de grond gestampte woonwijk is.(want helaas hebben zij nu ook het "vinex" principe van het Westen overgenomen), zoals je hier ziet:

[ afbeelding ]
Dit gaat er in een Nederlandse omgeving (zonder palmbomen ervoor, maar met een donkergrijs bewolkte lucht erachter) heel Oostblokkig uitzien
  dinsdag 16 december 2008 @ 19:41:28 #104
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64066603
Lijkt me mooi, maar wel een beetje nep natuurlijk.
pi_64069557
Lijkt me wel eng hoor. Als daar een geparkeerde auto staat loop ik er met een boog omheen. Of zitten VBIED's niet in het plan?
pi_64070572
Ik vraag me alleen af waarom?
pi_64071967
Le Medi, in Delfshaven, van dezelfde heren architecten, spreekt me nou niet direct aan.
Echter moet ik wel opmerken dat architecten aan budgets zijn gebonden en dat die in de huidige tijd niet ruim zijn.
Hopelijk is er voor Le Riad wat subsidie beschikbaar.

Verder nog een stukje gevonden over de patiowoningen in Mediterrane sfeer:
quote:
Plan voor 'Marokkaanse' buurt in Rotterdam
Bron: binnenlandsbestuur

Een wijkje vol Marokkaanse riads in Rotterdam. Over 'acht á tien' jaar zou het zover moeten zijn, dan zou het project Le Riad moeten worden opgeleverd. Niet alleen de nieuwe Marokkaanse middenklasse maar ook autochtone Rotterdammers zouden interesse hebben in zo'n mediterrane buurt.

Sober
Het plan voor Le Riad komt van Abderrahman Hassani Idrissi en Abdel Salhi. Zij hebben eerder in Delfshaven een soortgelijk project ontwikkeld. Daar zijn een kleine honderd woningen in mediterrane stijl gebouwd: Le Medi. Ook in Rotterdam zou het om een buurtje van ongeveer honderd woningen gaan. Hier is gekozen voor 'riads': Marokkaanse woningen met een patio met zuilen, arcades en op het dak tuinen en terrassen. 'De buitenkant wordt sober, de binnenkant decoratief,' zegt Hassani.

Zorg
Voor de ontwikkeling van het project spreken de initiatiefnemers met Humanitas, dat al interesse heeft getoond. Mogelijk kan Le Riad worden ingepast in een groter nieuwbouwproject van de welzijns-, zorg- en wooninstelling. Ook woningcorporatie Woonbron kijkt met interesse naar de plannen.

Geen Marokkaanse enclave
De Rotterdamse politiek benadrukt op verschillende toonhoogte dat er geen 'Marokkaanse enclave' moet ontstaan. Henk Sonneveld van Leefbaar Rotterdam zit 'absoluut niet te wachten' op een buurt vol riads als die in de eerste plaats aantrekkelijk zullen zijn voor Marokkanen. 'Bij een bejaardenhuis voor een bevolkingsgroep kan ik me nog wat voorstellen, maar verder moet je niet voor een speciale groep bouwen,' zegt Sonneveld. De PvdA, waarvoor Abdel Salhi deelraadslid is, heeft volgens raadslid Metin Çelik juist een 'warm hart' voor multiculturele architectuur. Toch zou ook Çelik het project als mislukt beschouwen als het enkel zou worden bewoond door Rotterdammers met mediterrane achtergrond.

Middenklasse
De initiatiefnemers zijn zich zeer bewust van de 'politieke gevoeligheden' rond het project. Hassani benadrukt dat Le Midi een gemengde groep bewoners heeft: 'Een kwart heeft een mediterrane achtergrond, er is een enkele Surinamer en Antilliaan, en ongeveer driekwart is autochtoon.' Concentratie van een etnische groep is niet aan de orde volgens Hassani. Wel wijst hij erop dat er een nieuwe middenklasse van Turken en Marokkanen ontstaat en dat het goed is om ook voor hen te bouwen.

Investeren
Het plan voor Le Midi voorziet ook in een 'Huis voor Culturen', een ontmoetingsruimte met onder meer ruimte voor debat. De Marokkaanse overheid is volgens Hassani in principe bereid om hierin te investeren. Leefbaar Rotterdam keurt dat resoluut af: 'Laat ze in hun eigen land investeren.' Volgens de PvdA is 'iedereen vrij' om te investeren, maar inhoudelijke invloed door Marokko vindt ook de PvdA onwenselijk.
  dinsdag 16 december 2008 @ 22:18:29 #108
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_64072060
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:41 schreef Juvenalis het volgende:
In Marrakech zijn de huizen lelijk. Bah.
Van buiten wel. Niet van binnen..
pi_64072100
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 22:18 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Van buiten niet. Wel van binnen..
Net als de vrouwen dus..
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_64072126
Ho, wacht ff. Is de architect Abdel Salhi, dezelfde als PvdA-gemeenteraadslid Abdel Salhi?
pi_64072289
Ik snap niks van dat stukje...
quote:
Het plan voor Le Riad komt van Abderrahman Hassani Idrissi en Abdel Salhi. Zij hebben eerder in Delfshaven een soortgelijk project ontwikkeld. Daar zijn een kleine honderd woningen in mediterrane stijl gebouwd: Le Medi. Ook in Rotterdam zou het om een buurtje van ongeveer honderd woningen gaan.
Delfshaven IS Rotterdam?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')