http://www.telegraaf.nl/b(...)e_stijl__.html?p=2,1quote:AMSTERDAM - In Rotterdam-West moet een nieuwe woonwijk gebouwd worden, geheel in Marokkaans-arabeske stijl compleet met mozaïeken, zuilen en patio's.
Dat meldt RTV Rijnmond. De wijk, die de naam Le Riad moet krijgen, is bedacht door Abderrahman Hassani Idrissi en Abdel Salhi. De huizen worden gebouwd in opvallende kleuren.
Het is niet de bedoeling dat er alleen Marokkanen komen te wonen in het honderd woningen tellende 'Casablanca aan de Maas'. Alle Rotterdammers worden uitgenodigd kennis te maken met de Marokkaanse architectuur. Het idee voor de woonwijk, die overigens over tien jaar klaar moet zijn, is ontstaan uit de kort geleden opgeleverde mediterrane woonwijk Le Medi.
De reacties op de site van de Telegraaf zijn best vermakelijk ja.quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Het zal wel weer aanleiding zijn om los te gaan over islamisering en dergelijke
Ken je feiten, Huis Ten Bosch is een attractie park, Orange County in Turkije is een resort Hotel.quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:22 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_stijl__.html?p=2,1
Niet zeiken mensen dit is een leuk intiatief
Er zijn zat Nederlandse wijken o.a. in Japan en Turkije.
dus niet denken als wildersstemmers maar wacht deze moie project lekker rustig af.
Dat is puur een kwestie van smaak. Zo vind ik veel Aziatische architectuur best mooi, maar moet ik niets hebben van die zooi uit het Midden-Oosten, Noord-Afrika, etc.quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Het zal wel weer aanleiding zijn om los te gaan over islamisering en dergelijke, maar Noord-Afrikaanse/Arabische/Islamitische architectuur is gewoon erg OK. Omdat het vaak met rechte lijnen en terugkerende patronen en structuren werkt lijkt het me ook erg geschikt voor kostenefficiente maar fraaie nieuwbouw.
Er zijn zat Marokkanen die ik ken die nu 300.000 euro voor een saai stuk beton hebben neergelegd hier in Nederland.quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:31 schreef ASroma het volgende:
leuk, de marokkaan zelf heeft toch geen geld om zo'n huis te betalen. Dus dat wordt extra pijnlijk voor ze![]()
nee maar serieus het is wel een mooie bouwstijl
Persoonlijk ken ik er ééntje die 120.000 euro heeft neergelegd voor een fijn staaltje duitse techniek waar hij iedere dag mee in de file staatquote:Op dinsdag 16 december 2008 14:03 schreef Mutant01 het volgende:
Er zijn zat Marokkanen die ik ken die nu 300.000 euro voor een saai stuk beton hebben neergelegd hier in Nederland.
De frontpage is een verzameling mongolen van de samenleving.quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:53 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik wilde zelf een soortgelijk bericht openen nav onze eigen frntpage: 'Rotterdam gaat wijk bouwen in Marokkaanse stijl' maar ik zie dat Meki me al voor was.
Ik stond daar nogal te kijken van de negatieve reacties. Zijn die mensen weleens in een Vinexwijk geweest?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |