Hij heeft zich met die opmerking al 2x voor schut gezet dus laat nu maar evenquote:Op zaterdag 27 december 2008 14:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
waar slaat die opmerking op
Heel relatief allemaal. Daarbij zegt het heel erg veel over het gebrek aan doorzettingsvermogen van de betreffende persoon. Tja, dan hoor je misschien wel op het HBO thuis.quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:04 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Hij zegt toch; als de studie niet op WO-niveau te doen is.
Nee, als je het VWO gedaan hebt moet je gewoon naar het WO. Tenzij je perse naar de PABO wilt ofzo.quote:Dus is dat geen goede reden voor jou dan?
Pfff. Heeft niks met doorzettingsvermogen te maken. Als de opleiding niet op universitair niveau beschikbaar is! Wat dan? Zo duidelijk genoeg? Tjonge.. begrijpend lezen...quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:13 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Heel relatief allemaal. Daarbij zegt het heel erg veel over het gebrek aan doorzettingsvermogen van de betreffende persoon. Tja, dan hoor je misschien wel op het HBO thuis.
[..]
Nee, als je het VWO gedaan hebt moet je gewoon naar het WO. Tenzij je perse naar de PABO wilt ofzo.
[..]
Blabla.
Pff, wat een gelul.quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:13 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Heel relatief allemaal. Daarbij zegt het heel erg veel over het gebrek aan doorzettingsvermogen van de betreffende persoon. Tja, dan hoor je misschien wel op het HBO thuis.
[..]
Nee, als je het VWO gedaan hebt moet je gewoon naar het WO. Tenzij je perse naar de PABO wilt ofzo.
[..]
Blabla.
Waarmee je direct het failliet van het HBO weergeeft. Tienduizenden verschillende opleidingen terwijl als je echt gaat kijken er maar een handjevol opleidingen zijn omdat de basis gewoon hetzelfde is.Je maakt mij niet wijs dat je niet iets vergelijkbaars op WO-niveau vind. Oquote:Op zaterdag 27 december 2008 14:20 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Pfff. Heeft niks met doorzettingsvermogen te maken. Als de opleiding niet bestaat op universitair niveau beschikbaar is! Wat dan? Zo duidelijk genoeg? Tjonge.. begrijpend lezen...
Uitgezonderd de PABO en wat sportopleidingen kun je alles vinden.quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:23 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Pff, wat een gelul.
1. Sommige studies zijn inderdaad niet beschikbaar op WO-niveau.
VWO is dan ook niet meer wat het geweest is.quote:2. Er zijn genoeg VWO-ers die niet de capaciteiten hebben om een WO-opleiding af te ronden.
Ja, een laffe keuze. Een keuze voor de makkelijkste weg. Ik snap niet dat ouders dan niet ingrijpen en ze direct naar de universiteit sturen. Zal wel aan mij liggen hoor, maar de winnaarsmentaliteit ontbreekt volledig in Nederland.quote:Dan kan je toch naar 't HBO? Ik vind 't persoonlijk ook 'apart' als mensen die gemakkelijk het WO kunnen HBO gaan doen, maar dat is dan toch hun eigen keuze?
Dat ben ik wel met je eens. Ik ken te weinigl mensen die ontevreden zijn met een zes. 'Een 5,6 is ook een voldoende.'quote:Zal wel aan mij liggen hoor, maar de winnaarsmentaliteit ontbreekt volledig in Nederland.
quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:29 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens. Ik ken te weinigl mensen die ontevreden zijn met een zes. 'Een 5,6 is ook een voldoende.'.
En wat kan je dan precies winnen?quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:25 schreef Fastmatti het volgende:
maar de winnaarsmentaliteit ontbreekt volledig in Nederland.
Bullshit.quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:13 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
[..]
[..]
Blabla.
Als of er ook maar iemand is die daar nog naar zal kijken als je eenmaal in het bedrijfsleven zitquote:Op zaterdag 27 december 2008 14:29 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens. Ik ken te weinigl mensen die ontevreden zijn met een zes. 'Een 5,6 is ook een voldoende.'.
Misschien is dat ook wel onderdeel van het probleem. Er wordt inderdaad (bijna) nooit meer naar gekeken. Maar iemand die Cum Laude is afgestudeerd is toch wel beter in zijn vak dan iemand die alleen maar zesjes heeft gehaald. Die zesjescultuur leidt dus ook tot weinig excellentie en veel middelmatige studenten.quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:02 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als of er ook maar iemand is die daar nog naar zal kijken als je eenmaal in het bedrijfsleven zit![]()
Daar heb je wel gelijk in. Maar ik weiger gewoon om extreem goed mijn best te doen voor dingen waar ik niet in geïnteresseerd ben.quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:16 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Misschien is dat ook wel onderdeel van het probleem. Er wordt inderdaad (bijna) nooit meer naar gekeken. Maar iemand die Cum Laude is afgestudeerd is toch wel beter in zijn vak dan iemand die alleen maar zesjes heeft gehaald. Die zesjescultuur leidt dus ook tot weinig excellentie en veel middelmatige studenten.
Maar goed, da's eigenlijk een andere discussie.
Natuurlijk niet, er zitten altijd van die flutcursussen tussen. Maar ik ken ook aardig wat studenten die met die instelling hun hele studie doorlopen.quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in. Maar ik weiger gewoon om extreem goed mijn best te doen voor dingen waar ik niet in geïnteresseerd ben.
Bij mijn studie heb je te maken met sociale en technische vakken. Het ene wat theoretischer dan het andere. Dat kan je nou eenmaal niet allemaal evenveel interesseren. Ook is de ene docent de andere niet, als een docent onderwerpen leuker en vatbaarder weet te brengen zal ik mijn aandacht er ook beter bijhouden (en zodoende waarschijnlijk hogere cijfers halen).quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:23 schreef RRGJL het volgende:
Het is ook maar hoe je het bekijkt. Een 6 is een voldoende, en die regel is niet zomaar gesteld. Het indiceert dat een 6 voldoende is om je beroep correct uit te kunnen oefenen, je beschikt dan over voldoende kennis. Tuurlijk is er altijd baas boven baas, maar ik snap de kritiek op de 'zesjescultuur' niet zo goed.
Wel vind ik van de andere kant, dat als je een bepaalde richting hebt gekozen je daarin ook geïnteresseerd zou moeten zijn en je dus graag hoge punten zou moeten halen. Je zou het leuk moeten vinden en je willen inzetten. Dat staat echter los van de 'zesjescultuur' puur gekeken naar de behaalde punten.
Heeft geen zin. Ieder weldenkend mens weet dat geen van beide superieur is aan de ander maar dat het puur een persoonlijke voorkeur geniet wat je kiest. Ook kan het zijn dat één van beide richtingen je wat makkelijker af gaat. Dat zegt verder niks over intelligentie of een zogenaamde betere toekomst met een hoger salaris en dergelijke. Je zult het toch allemaal zelf moeten doen, HBO, WO, alfa of betarichting ten spijt.quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:36 schreef teletubi13 het volgende:
Deze discussie is nogal saai! Alfa vs Beta bashtopic please![]()
Zoveel slechtsquote:Op zaterdag 27 december 2008 14:58 schreef kless het volgende:
[..]
[..]
En wat kan je dan precies winnen?
Daarnaast Ik vind dat men vaak onderschat hoeveel slechts er met al dat goede ook naar boven komt bij competitie.
Beta-studies zijn over het algemeen van hoger niveau dan alfa-studies en de baangarantie is ook stukken beter.quote:Op zaterdag 27 december 2008 16:11 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heeft geen zin. Ieder weldenkend mens weet dat geen van beide superieur is aan de ander maar dat het puur een persoonlijke voorkeur geniet wat je kiest. Ook kan het zijn dat één van beide richtingen je wat makkelijker af gaat. Dat zegt verder niks over intelligentie of een zogenaamde betere toekomst met een hoger salaris en dergelijke. Je zult het toch allemaal zelf moeten doen, HBO, WO, alfa of betarichting ten spijt.
Dat van die baangarantie kan kloppen maar wil verder helemaal niks over het niveau zeggen. Wat betreft het niveau van een beta en alfa studies zou ik graag een bron willen zien, ik betwijfel wat je zegt namelijk.quote:Op zaterdag 27 december 2008 16:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Beta-studies zijn over het algemeen van hoger niveau dan alfa-studies en de baangarantie is ook stukken beter.
Voor het salaris hoef je het echter niet te doenquote:Op zaterdag 27 december 2008 16:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Beta-studies zijn over het algemeen van hoger niveau dan alfa-studies en de baangarantie is ook stukken beter.
Ik dacht dat een beta afgestudeerde in Nederland gemiddeld ook meer krijgt dan een alfa afgestudeerde? Met je post impliceer je overigens dat beta mensen meer waardering zouden moeten krijgen dan niet-beta's. Waarom doe je dat?quote:Op zaterdag 27 december 2008 16:27 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Voor het salaris hoef je het echter niet te doenTenminste zolang je in Nederland blijft, de rest van de wereld heeft wat meer waardering voor beta's,
Dat laatste zeg ik dus niet. Beta's worden behoorlijk ondergewaardeerd en veel te vaak in het nerd-hokje geschoven. Vooral dat laatste heeft enorme consequenties. Zowel in de werksfeer als prive.quote:Op zaterdag 27 december 2008 16:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik dacht dat een beta afgestudeerde in Nederland gemiddeld ook meer krijgt dan een alfa afgestudeerde? Met je post impliceer je overigens dat beta mensen meer waardering zouden moeten krijgen dan niet-beta's. Waarom doe je dat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |