Margareth in de scene met Leo waar ze toegeeft dat ze de handtekening van de President kanquote:Op donderdag 5 februari 2009 16:40 schreef darktower het volgende:
Ja Mandy was niks. En gister klaagde iemand tegen me over Annabeth. Maar die heeft seizoen 7 nog niet gezien.
Ik had de eerste keer dat ik heel TWW had gezien ook geen favoriet karakter. Allemaal goed. Maar inmiddels wel: Bartlet en Leo steken er voor mij bovenuit. Josh begon in het eind een beetje te irriteren (vond hem teveel in beeld in seizoen 7). Maar CJ en Toby... natuurlijk ook geweldig... zelfs Margareth enzo... Charlie... argh! Ik wil weer kijken
Zou je het erg vinden om die quote met ons te delen, pretty please?quote:Op donderdag 5 februari 2009 08:31 schreef darktower het volgende:
Heb overigens Femke' WW quote gevonden. Stikt van de WW junkies in de Tweede Kamer. Diederik ook, net als Plasterk dus. Ik heb Martijn van Dam ook verteld dat ie echt eens moet gaan kijken, maar er zijn er meer, fans dus.
Bedankt! (Die dacht ik al, maar ik vond hem toch een beetje andersquote:Op donderdag 5 februari 2009 19:02 schreef BrainOverfloW het volgende:
Ik weet niet zeker of dit de quote is waar Femke het over had, heb haar niet gezien in het debat. Maar afgaande op de beschrijven gok ik op de volgende:
BARTLET
...When you don't have the law on your side, when you don't have the facts on your side, bang your fist on the defense table as loud as you can.' Well, we've got the law on our side now, and we've got the facts on our side now...
...bang our fist on the defense table, but we're not listening any more. We're not having that any more.
Voor de duidelijkheid nog even de quote (uit Five Votes Down, 1x04) in zijn geheel:quote:Mevrouw Halsema (GroenLinks):
Voorzitter. Mij speelt telkens een opmerking door het hoofd van de beroemde Amerikaanse president Bartlet. Voor de liefhebbers: The West Wing, eerste seizoen. Als je oorlog wilt voeren, zo zei hij, moet je de feiten en het recht aan je kant hebben. Als je de feiten niet aan je kant hebt, zorg dan wel dat het recht voor je spreekt. Als je in strijd met het recht handelt, zorg dan in ieder geval dat je de feiten aan je kant hebt. Heb je geen van beide aan je kant, dan geldt: "get the hell out of there". In Irak klopte de feiten niet. Er waren geen massavernietigingswapens. Er zijn valse feiten geconstrueerd. Er was geen volkenrechtelijk mandaat voor de militaire aanval die toch plaatsvond. Nederland had tegen de VS moeten zeggen: get the hell out of there. In plaats daarvan gaf Nederland politieke steun aan een onwenselijke en onwettige oorlog."
Iedereen die West Wing quote heeft al een streepje voor bij mij, maar een beetje nitpicken is soms ook wel leuk. ( Ik laat de ontleding van de verschillen tussen Halsema en Bartlet aan u zelf over)quote:BARTLET
You know, I had a civil procedure professor who said once...
[...]
BARTLET
He said, 'When the law is on your side, argue the law; and when the facts
are on
your side, argue the facts...
[..]
BARTLET
...When you don't have the law on your side, when you don't have the facts
on your
side, bang your fist on the defense table as loud as you can.' Well, we've
got the
law on our side now, and we've got the facts on our side now...
JOSH
Yeah, this is Josh Lyman. Please call me. I need to know what happened.
BARTLET
...bang our fist on the defense table, but we're not listening any more. We're
not
having that any more. We're gonna win on Wednesday. We're gonna win on
Wednesday!
Thank you all. [The crowd stands up and applauds.] God bless you, and God
bless America!
Misschien dacht Femke wel dat als ze het zo zou zeggen, er mensen zouden zijn die seizoen 1 gaan kopen en net zo lang kijken tot die quote langskomt en als dat maar niet gebeurt, ze daardoor alle seizoenen gaan kijken.quote:Op donderdag 5 februari 2009 23:41 schreef darktower het volgende:
hmja, die quote van bartlet is toch wel wat anders ja. Femke zei dat Bartlet had gezegd: als je de feiten EN recht niet hebt, 'get the hell out of here' dan. maar dat zei jed dus niet
maar ik vergeef het haar!
Nee, vertelquote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:41 schreef Breuls het volgende:
Welbeschouwd is het toch tof als je als scenarioschrijver achter je computer zit, een zin bedenkt en die jaren later tegenkomt in de echte politiek in een of ander land.
Which reminds me: kennen jullie het West Wing Scenario in de Britse politiek?
Haha, jaquote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:41 schreef Breuls het volgende:
Which reminds me: kennen jullie het West Wing Scenario in de Britse politiek?
Blair's whips fooled by West Wing plotquote:The television series The West Wing about the life and times of a fictional US president was the inspiration for the "rebellion by stealth" that humbled Tony Blair and his Chief Whip, Hilary Armstrong.
Slumped in front of the television on Sunday night, one of the leaders of the revolt watched with growing interest as Democrats won a key vote on stem cell research by pretending not to be around.
The congressmen hid in an empty office and then triumphantly emerged in force when the vote was called by the unsuspecting Republican speaker.
"That's where the idea came from," the MP, who declined to be identified, told The Daily Telegraph. "We had no big press conferences, no events announcing the coming protest. It was directly inspired by the West Wing," he said.
...
Zes en zeven vind ik daarom juist de betere seizoenen. De eerste 2 waren toch vooral binnenskamers.quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:46 schreef Litpho het volgende:
[..]
Margareth in de scene met Leo waar ze toegeeft dat ze de handtekening van de President kan.
Overall, maar ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat dat rond seizoen zeven (ivm campaign en verhaallijn) minder werd, is het toch echt Toby.
Ik zou echt niet weten wat ik de betere seizoenen vind, ik beschouw de serie in zijn geheel als briljant.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:41 schreef Stefan het volgende:
[..]
Zes en zeven vind ik daarom juist de betere seizoenen. De eerste 2 waren toch vooral binnenskamers.
Ik vind a) de binnenskamers afleveringen beter en b) alhoewel er veel goeds zit in seizoen zes en zeven kwam met name in zeven Toby (waar ik het over had) niet zo goed tot zijn recht.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:41 schreef Stefan het volgende:
[..]
Zes en zeven vind ik daarom juist de betere seizoenen. De eerste 2 waren toch vooral binnenskamers.
quote:Thanks for the nice words about 17 People, we're all pretty proud of that episode. It was born from a budget crunch. NBC and Warner Bros. give us a good budget to do the show, but even that, we can't live within our means and we'd put an awful lot of money into the season opener. So I was asked to write a show with no locations, no guest cast, no new sets and minimal extras. So I wrote a play. Ironically, given that, it was probably the most cinematic opening we've done so far. I thought Alex Graves did an amazing job, topping even his direction of In Excelcis Deo, The Midterms and Galileo (to say nothing of some of the best Sports Nights.) - Aaron Sorkin
Ainsley Hayesquote:Op maandag 9 februari 2009 20:29 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Als je het hebt over binnenskamers en Toby, denk ik maar aan 1 ding: 17 People
[..]
Ainsleyquote:
quote:Bartlett: why were you in the closet
Ainsley: I had to pee
Bartlett: they wont let me smoke inside but you can pee in Leo's closet
Bedankt voor de tip. Heb de aflevering net gekeken en er zitten inderdaad wel grappige stukjes in. Ik vond het alleen wel een beetje jammer dat hoewel de halve aflevering uit vragen aan Martin ik niks nieuws gehoord heb.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 21:46 schreef darktower het volgende:
Ik heb die aflevering gevonden van The Sunday Night Project (s08e07) met Martin Sheen. My god wat verschrikkelijk vaag! Zit een hele leuke scene in waarin hij samen met zijn zoon Emilio doet alsof hij door zijn leeftijd een beetje de weg kwijt is en denkt dat ie nog steeds Bartlet is, maar dan dus echt. Een of andere kid wordt gevraagd als bodyguard, maar het is dus een grote verborgen camera grap. Best leuk. Afl is wel ergens op een torrent te vinden, maar nog niet op youtube geloof ik. Happy searching. Het is leuk genoeg.
Damn, ze is in elk geval wel een beetje geupbotoxed...quote:Op maandag 9 februari 2009 20:42 schreef Magere_Gein het volgende:
[..]
Ainsley Hayesnowadays:
[ afbeelding ]
Ik vraag me af of ze nog steeds Republikein is...
Die was erg goed, daardoor heb ik tot een uurtje of 3 uur snachts door zitten kijken, terwijl dat niet echt de bedoeling was.quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:35 schreef rgras het volgende:
Zojuist het 4e seizoen afgerond.. cliffhanger!
Dat probeer ik dus ook maar zodra je dan begint over de Amerikaanse politiek denkt iedereenquote:Op woensdag 11 februari 2009 18:48 schreef Tweek het volgende:
Probeer nu ook andere mensen met west wing aan te steken, merk steeds dat ik gesprekken begin met: Weet je wat een briljante serie is?
quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:30 schreef darktower het volgende:
omg! er is al een week niet in dit topic gepost!!
Jaquote:Op maandag 16 maart 2009 15:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik lees net dat Ron Silver is overleden op 62-jarige leeftijd aan slokdarmkanker.![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |