abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65771540
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 16:40 schreef darktower het volgende:
Ja Mandy was niks. En gister klaagde iemand tegen me over Annabeth. Maar die heeft seizoen 7 nog niet gezien.

Ik had de eerste keer dat ik heel TWW had gezien ook geen favoriet karakter. Allemaal goed. Maar inmiddels wel: Bartlet en Leo steken er voor mij bovenuit. Josh begon in het eind een beetje te irriteren (vond hem teveel in beeld in seizoen 7). Maar CJ en Toby... natuurlijk ook geweldig... zelfs Margareth enzo... Charlie... argh! Ik wil weer kijken
Margareth in de scene met Leo waar ze toegeeft dat ze de handtekening van de President kan .

Overall, maar ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat dat rond seizoen zeven (ivm campaign en verhaallijn) minder werd, is het toch echt Toby.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_65773570
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 08:31 schreef darktower het volgende:

Heb overigens Femke' WW quote gevonden. Stikt van de WW junkies in de Tweede Kamer. Diederik ook, net als Plasterk dus. Ik heb Martijn van Dam ook verteld dat ie echt eens moet gaan kijken, maar er zijn er meer, fans dus.
Zou je het erg vinden om die quote met ons te delen, pretty please?

Bij voorbaat dank.
Er is leven na de lach.
  donderdag 5 februari 2009 @ 19:02:34 #253
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_65776177
Ik weet niet zeker of dit de quote is waar Femke het over had, heb haar niet gezien in het debat. Maar afgaande op de beschrijven gok ik op de volgende:

BARTLET
...When you don't have the law on your side, when you don't have the facts on your side, bang your fist on the defense table as loud as you can.' Well, we've got the law on our side now, and we've got the facts on our side now...
...bang our fist on the defense table, but we're not listening any more. We're not having that any more.

Voor degene die het nog niet gezien hebben. Ik kwam de show van Ellen Degeneres tegen waar bijna de gehele main cast van TWW te gast was. [url=http://vtibika.free.fr/Interviews.html#Ellen]Linkje[url]
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_65776244
Donna
stupidity has become as common as common sense was before
pi_65777790
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 19:02 schreef BrainOverfloW het volgende:
Ik weet niet zeker of dit de quote is waar Femke het over had, heb haar niet gezien in het debat. Maar afgaande op de beschrijven gok ik op de volgende:

BARTLET
...When you don't have the law on your side, when you don't have the facts on your side, bang your fist on the defense table as loud as you can.' Well, we've got the law on our side now, and we've got the facts on our side now...
...bang our fist on the defense table, but we're not listening any more. We're not having that any more.

Bedankt! (Die dacht ik al, maar ik vond hem toch een beetje anders )
Een beetje een vrije interpretatie van Femke Halsema dus van wat Bartlet zegt:
quote:
Mevrouw Halsema (GroenLinks):

Voorzitter. Mij speelt telkens een opmerking door het hoofd van de beroemde Amerikaanse president Bartlet. Voor de liefhebbers: The West Wing, eerste seizoen. Als je oorlog wilt voeren, zo zei hij, moet je de feiten en het recht aan je kant hebben. Als je de feiten niet aan je kant hebt, zorg dan wel dat het recht voor je spreekt. Als je in strijd met het recht handelt, zorg dan in ieder geval dat je de feiten aan je kant hebt. Heb je geen van beide aan je kant, dan geldt: "get the hell out of there". In Irak klopte de feiten niet. Er waren geen massavernietigingswapens. Er zijn valse feiten geconstrueerd. Er was geen volkenrechtelijk mandaat voor de militaire aanval die toch plaatsvond. Nederland had tegen de VS moeten zeggen: get the hell out of there. In plaats daarvan gaf Nederland politieke steun aan een onwenselijke en onwettige oorlog."
Voor de duidelijkheid nog even de quote (uit Five Votes Down, 1x04) in zijn geheel:
quote:
BARTLET
You know, I had a civil procedure professor who said once...

[...]

BARTLET
He said, 'When the law is on your side, argue the law; and when the facts
are on
your side, argue the facts...

[..]

BARTLET
...When you don't have the law on your side, when you don't have the facts
on your
side, bang your fist on the defense table as loud as you can.' Well, we've
got the
law on our side now, and we've got the facts on our side now...

JOSH
Yeah, this is Josh Lyman. Please call me. I need to know what happened.

BARTLET
...bang our fist on the defense table, but we're not listening any more. We're
not
having that any more. We're gonna win on Wednesday. We're gonna win on
Wednesday!
Thank you all. [The crowd stands up and applauds.] God bless you, and God
bless America!
Iedereen die West Wing quote heeft al een streepje voor bij mij, maar een beetje nitpicken is soms ook wel leuk. ( Ik laat de ontleding van de verschillen tussen Halsema en Bartlet aan u zelf over)

[ Bericht 0% gewijzigd door Magere_Gein op 05-02-2009 20:05:12 ]
Er is leven na de lach.
  donderdag 5 februari 2009 @ 23:41:45 #256
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_65786295
hmja, die quote van bartlet is toch wel wat anders ja. Femke zei dat Bartlet had gezegd: als je de feiten EN recht niet hebt, 'get the hell out of here' dan. maar dat zei jed dus niet

maar ik vergeef het haar!
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_65786746
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 23:41 schreef darktower het volgende:
hmja, die quote van bartlet is toch wel wat anders ja. Femke zei dat Bartlet had gezegd: als je de feiten EN recht niet hebt, 'get the hell out of here' dan. maar dat zei jed dus niet

maar ik vergeef het haar!

Misschien dacht Femke wel dat als ze het zo zou zeggen, er mensen zouden zijn die seizoen 1 gaan kopen en net zo lang kijken tot die quote langskomt en als dat maar niet gebeurt, ze daardoor alle seizoenen gaan kijken.
West Wing-promotie gaat nou eenmaal boven dat politieke poppenkastgedoegebeuren, uh wacht....

Wat een prachtzinnen en woorden, maar het is dan ook al laat.....

(*dit gezegd hebbende waarschijnlijk nog tot 2 uur last heeft van insomnia.... * )
Er is leven na de lach.
  Admin vrijdag 6 februari 2009 @ 00:41:14 #258
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_65787591
Welbeschouwd is het toch tof als je als scenarioschrijver achter je computer zit, een zin bedenkt en die jaren later tegenkomt in de echte politiek in een of ander land.

Which reminds me: kennen jullie het West Wing Scenario in de Britse politiek?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 09:01:51 #259
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_65790021
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 00:41 schreef Breuls het volgende:
Welbeschouwd is het toch tof als je als scenarioschrijver achter je computer zit, een zin bedenkt en die jaren later tegenkomt in de echte politiek in een of ander land.

Nee, vertel
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_65794273
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 00:41 schreef Breuls het volgende:
Haha, ja . Goed verhaal is dat.
  Admin vrijdag 6 februari 2009 @ 11:36:49 #261
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_65794293
De aflevering A Good Day draaide voor een deel om Santos, die zich met een aantal partijgenoten verborg in een kamer van het congresgebouw om de Speaker te doen geloven dat ze allemaal de stad uit zijn. Die zou dan een stemronde houden over een stamcelwet, met het idee dat alleen de mensen met de juiste stem aanwezig zouden zijn. Toen hij die ronde hield kwamen ze echter allemaal tevoorschijn om te stemmen.

Dat scenario is in de UK uitgevoerd als het West Wing Plot:
quote:
The television series The West Wing about the life and times of a fictional US president was the inspiration for the "rebellion by stealth" that humbled Tony Blair and his Chief Whip, Hilary Armstrong.

Slumped in front of the television on Sunday night, one of the leaders of the revolt watched with growing interest as Democrats won a key vote on stem cell research by pretending not to be around.

The congressmen hid in an empty office and then triumphantly emerged in force when the vote was called by the unsuspecting Republican speaker.

"That's where the idea came from," the MP, who declined to be identified, told The Daily Telegraph. "We had no big press conferences, no events announcing the coming protest. It was directly inspired by the West Wing," he said.

...
Blair's whips fooled by West Wing plot
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 11:41:59 #262
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_65794471
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 16:46 schreef Litpho het volgende:

[..]

Margareth in de scene met Leo waar ze toegeeft dat ze de handtekening van de President kan .

Overall, maar ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat dat rond seizoen zeven (ivm campaign en verhaallijn) minder werd, is het toch echt Toby.
Zes en zeven vind ik daarom juist de betere seizoenen. De eerste 2 waren toch vooral binnenskamers.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_65803849
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:41 schreef Stefan het volgende:

[..]

Zes en zeven vind ik daarom juist de betere seizoenen. De eerste 2 waren toch vooral binnenskamers.
Ik zou echt niet weten wat ik de betere seizoenen vind, ik beschouw de serie in zijn geheel als briljant.

[ Bericht 5% gewijzigd door Magere_Gein op 06-02-2009 18:37:25 ]
Er is leven na de lach.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 20:40:17 #264
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_65812445
De hele serie is inderdaad briljant. Die actie met Blair trouwens ook
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_65812464
http://www.amazon.com/dp/B001B187BQ?tag=continguidetothe&camp=14573&creative=327641&linkCode=as1&creativeASIN=B001B187BQ&adid=1N1GC1MBYKBNRFT8MVXF&

Deze wil ik! Sports Night is echt het medicijn voor West Wing addicts. De eerste samenwerking tussen Aaron Sorkin en Thomas Schlamme. Alleen jammer dat Richard Schiff niet meespeelt . Hij zou fantastisch zijn in Sports Night.
  Admin vrijdag 6 februari 2009 @ 20:58:37 #266
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_65813140
Sports Night wil ik ook al heel lang, maar ik kan 'm nooit in regio 2 vinden..
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 21:46:04 #267
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_65835784
Ik heb die aflevering gevonden van The Sunday Night Project (s08e07) met Martin Sheen. My god wat verschrikkelijk vaag! Zit een hele leuke scene in waarin hij samen met zijn zoon Emilio doet alsof hij door zijn leeftijd een beetje de weg kwijt is en denkt dat ie nog steeds Bartlet is, maar dan dus echt. Een of andere kid wordt gevraagd als bodyguard, maar het is dus een grote verborgen camera grap. Best leuk. Afl is wel ergens op een torrent te vinden, maar nog niet op youtube geloof ik. Happy searching. Het is leuk genoeg.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 22:12:28 #268
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_65836325
Het is trouwens heel raar dat als je net een paar uitzendingen hebt zitten kijken en dan nu ineens bij the Negotiator John Spencer voorbij ziet komen!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 23:01:44 #269
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_65837411
ik kijk nu 4x2
  zondag 8 februari 2009 @ 02:14:27 #270
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_65841256
Maar weer bij 1 begonnen
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_65857552
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:41 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ik vind a) de binnenskamers afleveringen beter en b) alhoewel er veel goeds zit in seizoen zes en zeven kwam met name in zeven Toby (waar ik het over had) niet zo goed tot zijn recht.

Dit alles uiteraard naar mijn bescheiden mening.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 8 februari 2009 @ 20:04:24 #272
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_65859526
Ik ben het eens met je bescheiden mening, zeker wat betreft het te lage Toby gehalte in seizoen 7.
Ik vond het ook teveel Santos en Josh.
Had meer Bartlet gewild in laatste seizoen.
Maar ja, dat is MIJN bescheiden mening.
  maandag 9 februari 2009 @ 13:12:39 #273
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_65878308
Overigens zag ik pas van de week, toen ik nog eens de laatste episode keek dat Sorkin daar een cameo in heeft!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_65892221
Als je het hebt over binnenskamers en Toby, denk ik maar aan 1 ding: 17 People
quote:
Thanks for the nice words about 17 People, we're all pretty proud of that episode. It was born from a budget crunch. NBC and Warner Bros. give us a good budget to do the show, but even that, we can't live within our means and we'd put an awful lot of money into the season opener. So I was asked to write a show with no locations, no guest cast, no new sets and minimal extras. So I wrote a play. Ironically, given that, it was probably the most cinematic opening we've done so far. I thought Alex Graves did an amazing job, topping even his direction of In Excelcis Deo, The Midterms and Galileo (to say nothing of some of the best Sports Nights.) - Aaron Sorkin
pi_65892707
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:29 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Als je het hebt over binnenskamers en Toby, denk ik maar aan 1 ding: 17 People
[..]

Ainsley Hayes nowadays:

Ik vraag me af of ze nog steeds Republikein is...

[ Bericht 3% gewijzigd door Magere_Gein op 09-02-2009 22:41:55 ]
Er is leven na de lach.
  maandag 9 februari 2009 @ 20:58:07 #276
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_65893316
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:42 schreef Magere_Gein het volgende:

[..]

Ainsley Hayes heden ten dage
Ainsley
quote:
Bartlett: why were you in the closet
Ainsley: I had to pee
Bartlett: they wont let me smoke inside but you can pee in Leo's closet
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:23:16 #277
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_65912630
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 21:46 schreef darktower het volgende:
Ik heb die aflevering gevonden van The Sunday Night Project (s08e07) met Martin Sheen. My god wat verschrikkelijk vaag! Zit een hele leuke scene in waarin hij samen met zijn zoon Emilio doet alsof hij door zijn leeftijd een beetje de weg kwijt is en denkt dat ie nog steeds Bartlet is, maar dan dus echt. Een of andere kid wordt gevraagd als bodyguard, maar het is dus een grote verborgen camera grap. Best leuk. Afl is wel ergens op een torrent te vinden, maar nog niet op youtube geloof ik. Happy searching. Het is leuk genoeg.
Bedankt voor de tip. Heb de aflevering net gekeken en er zitten inderdaad wel grappige stukjes in. Ik vond het alleen wel een beetje jammer dat hoewel de halve aflevering uit vragen aan Martin ik niks nieuws gehoord heb.
Neil Degrasse Tyson
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:45:11 #278
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_65913362
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:42 schreef Magere_Gein het volgende:

[..]

Ainsley Hayes nowadays:

[ afbeelding ]

Ik vraag me af of ze nog steeds Republikein is...
Damn, ze is in elk geval wel een beetje geupbotoxed...
pi_65951323
Zojuist het 4e seizoen afgerond.. cliffhanger!
  woensdag 11 februari 2009 @ 18:48:44 #280
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_65958177
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:35 schreef rgras het volgende:
Zojuist het 4e seizoen afgerond.. cliffhanger!
Die was erg goed, daardoor heb ik tot een uurtje of 3 uur snachts door zitten kijken, terwijl dat niet echt de bedoeling was.

Ondertussen alles gezien, wat een briljante serie is het zeg. Probeer nu ook andere mensen met west wing aan te steken, merk steeds dat ik gesprekken begin met: Weet je wat een briljante serie is?
  woensdag 11 februari 2009 @ 23:24:27 #281
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_65969780
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:48 schreef Tweek het volgende:
Probeer nu ook andere mensen met west wing aan te steken, merk steeds dat ik gesprekken begin met: Weet je wat een briljante serie is?
Dat probeer ik dus ook maar zodra je dan begint over de Amerikaanse politiek denkt iedereen
Neil Degrasse Tyson
  donderdag 12 februari 2009 @ 08:37:15 #282
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_65974898
Nee joh, dan denkt iedereen: Obama! En dan zeg je dat Santos is gebaseerd op Obama en dan kijken ze wel hoor
  donderdag 19 februari 2009 @ 23:30:52 #283
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_66259853
omg! er is al een week niet in dit topic gepost!!
pi_66260158
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:30 schreef darktower het volgende:
omg! er is al een week niet in dit topic gepost!!
IEdereen heeft het te druk met WW kijken Ben jij al klaar? Of heb je teveel andere activiteiten die tussendoor komen?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 20 februari 2009 @ 00:04:46 #285
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_66261185
ik heb al in geejn tijden meer kunnen kijken
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:03:28 #286
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_66271814
Ik was vanmorgen heel laat op mijn werk omdat ik tijdens het ontbijt "even" "een stukje" van het einde van seizoen 6 ging kijken (voor de 5e keer).
  dinsdag 10 maart 2009 @ 16:00:06 #287
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_66899861
Martin Sheen heeft van de week in een interview (ben even bron kwijt) geroepen dat hij the West Wing heel erg mist. En dat hij niet kan geloven dat ze er tien jaar geleden mee begonnen.

Me neither!
  dinsdag 10 maart 2009 @ 16:01:16 #288
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_66899903
ik zat gisteren een film te kijken. Daarin werd Toby opgegeten door een dinosaurus
  dinsdag 10 maart 2009 @ 16:02:00 #289
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_66899927
welke was dat?
  dinsdag 10 maart 2009 @ 16:02:21 #290
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_66899940
Jurrasic Park III
  dinsdag 10 maart 2009 @ 16:09:10 #291
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_66900206
hihi
  dinsdag 10 maart 2009 @ 16:10:08 #292
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_66900246
Ik hoorde zijn stem maar herkende hem ook eerst niet
  dinsdag 10 maart 2009 @ 16:32:03 #293
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_66901178
en welke dinosaurus moeten we nu dus gaan boycotten? Zeker weer zo'n vermaledijde t-rex?
pi_66915768
Richard Schiff speelt in Jurassic Park 2, niet 3. En hij wordt volgens mij inderdaad opgegeten door een T-rex.. 2 eigenlijk. Arme Toby.....
pi_67100297
Op de vraag welke cast members iets meegenomen hebben van de set antwoordde Sorkin:

"I remembering you mentioning it before and I have always wondered what things actors might take from a movie set, props or otherwise."

Ken,

The framed "Bartlet for America" napkin is on the wall in Tommy's office. I was given the door to the communications offices and it's now my office door (the glass door to the Sports Night bullpen is now the door to a storage closet at my office) and I have John Spencer's chair.

Matthew Perry took Teddy Roosevelt's Nobel Prize, Allison has a goldfish bowl, Dule has a carving knife and Janel has video of Yo Yo Ma walking the set, pumping his fist in the air and shouting "Donna rules!" Martin has one of the pens that Mrs. Landingham kept in stock for him as well as a couple of cartons of letters from MS sufferers and their families.

I have a hunch there are pieces of wardrobe that never quite made it to a warehouse.

Aaron

----

Vooral die video van Yo Yo Ma is wel hilarisch .
  maandag 16 maart 2009 @ 15:01:09 #296
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_67102470
Ik wil die video zien...

Die Nobel Pize had ik denk ik ook meegenomen (als ik de kans zou krijgen zou ik Matthew Perry én de Nobel Prize meenemen trouwens... )
  maandag 16 maart 2009 @ 15:08:12 #297
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_67102721
Ik lees net dat Ron Silver is overleden op 62-jarige leeftijd aan slokdarmkanker.

pi_67102932
quote:
Op maandag 16 maart 2009 15:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik lees net dat Ron Silver is overleden op 62-jarige leeftijd aan slokdarmkanker.

[ afbeelding ]
Ja Staat ook al op IMDB.

Wat ik daar ook las:
"A lifelong Democrat of the Truman mold (his description), he broke with the Democratic Party over the War on Terrorism and spoke at the 2004 Republican National Convention in New York City. Has re-registered as an Independent."

Ik moest denken aan S7 van West Wing
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 16 maart 2009 @ 15:20:27 #299
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_67103123
Erg jammer. Ik vond hem als Bruno altijd wel erg leuk.
Neil Degrasse Tyson
  maandag 16 maart 2009 @ 17:01:08 #300
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_67106379
Jammer, maar ik weet nu wel waar ik hem van herkende; Timecop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')