abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 december 2008 @ 19:06:03 #281
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64184274
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als er geen behoefte aan zou zijn, dan zou het rookverbod er niet zijn gekomen.
Als er behoefte aan was geweest was het verbod niet nodig geweest.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 20 december 2008 @ 19:08:15 #282
pi_64184335
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Leer eens spellen.
Stop eens met zeuren
quote:
In de meeste gelegenheden houdt men zich keurig aan de regels. Die komen ook niet in het nieuws. Alleen de paar kroegen die zich niet aan de regels houden halen het nieuws.
En al die minderjarigen die volop zuipen en roken in keten.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_64184812
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Niet aan mij en mijn vrienden. Wie gaat dan die plek innemen, die predikende pruillipjes hier?
Het kroegbezoek was sowieso al een aflopende zaak.
pi_64184823
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als er behoefte aan was geweest was het verbod niet nodig geweest.
Zonder behoefte geen wet en de wet is er gekomen. Dus... 1 en 1 is 2.
pi_64184839
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Stop eens met zeuren
[..]

En al die minderjarigen die volop zuipen en roken in keten.
Al 100x is gezegd dat dat ook een aandachtspunt moet zijn. Staat verder los van het rookverbod natuurlijk.
  zaterdag 20 december 2008 @ 19:37:09 #286
pi_64185232
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Al 100x is gezegd dat dat ook een aandachtspunt moet zijn. Staat verder los van het rookverbod natuurlijk.
Helemaal niet
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zonder behoefte geen wet en de wet is er gekomen. Dus... 1 en 1 is 2.
Die behoefte is niet zo groot bij de mensen waar het om gaat: de mensen die regelmatig uitgaan.

Die behoefte word geveinsd door lobbygroepen en misbruikt door politici die stemmen willen van mensen die (bijna) nooit uitgaan. Hun (democratische ) mening is niet van belang aangezien ze nauwelijks in de horeca komen.

De mensen die er wel komen kiezen massaal voor rookhoreca, anders was het verbod niet nodig geweest.
pi_64185272
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Helemaal niet
[..]

Die behoefte is niet zo groot bij de mensen waar het om gaat: de mensen die regelmatig uitgaan.

Die behoefte word geveinsd door lobbygroepen en misbruikt door politici die stemmen willen van mensen die (bijna) nooit uitgaan. Hun (democratische ) mening is niet van belang aangezien ze nauwelijks in de horeca komen.

De mensen die er wel komen kiezen massaal voor rookhoreca, anders was het verbod niet nodig geweest.
Jawel, staat er wel los van.

Er is democratisch besloten tot een rookverbod en daar zul je het mee moeten doen. De behoefte is er gewoon.
pi_64185276
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:25 schreef boyv het volgende:

[..]

Roken verbieden jaagt rokers weg. Bovendien wordt er minder gerookt en dus ook minder tabakswaar verkocht.

Wat voor positiefs brengt het niet-roken financieel gezien dan met zich mee voor zo'n cafebaas?
Een rookvrije werkplek zodat je personeel je niet op dat gebied kan aan klagen als ze ziek worden. En kom niet met het domme "dat weet je als je in de horeca gaat werken" excuus.

De horeca doet dit echt niet omdat ze zo begaan zijn met het lot van hun rokende klanten. Ze willen een uitzonderingspostie omdat ze geen zin hebben om te investeren.

Maar als ze aan de andere kant achtergesteld worden staan ze het hardst te gillen om maatregelen vanuit de regering. Denk aan het hokken verbod wat ze er door willen drukken onder het mom van oneerlijke concurrentie.

Ze willen wel dat de gemeente controleert op hokken op iemand zijn prive terrein.
Ze zeggen dat er drank verkocht wordt wat niet waar is Of er word alcohol geschonken aan kinderen onder de 16 iets waar ze zelf ook weinig moeite mee hadden toen de controle nog niet zo streng was

Zielige lui zijn het het enige wat ze de laatste jaren goed hebben gedaan is klanten uitbuiten met slechte service en te dure drankjes en rokers met leugens voor hun karretje spannen.

Alleen al om het feit dat ze het hokkenverbod willen moeten ze al extra streng gecontroleerd worden. Maar als ze zelf aan regels moeten voldoen

waarvan ze wisten dat ze er aankwamen
waar ze ook genoeg tijd hebben gehad om zelf met een goede oplossing te komen.
waar de rest van ondernemend Nederland zich al jaren aanhoudt

Dan gaan ze het zielepietje lopen spelen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 20 december 2008 @ 19:51:57 #289
pi_64185630
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:38 schreef vipergts het volgende:

[..]

Een rookvrije werkplek zodat je personeel je niet op dat gebied kan aan klagen als ze ziek worden. En kom niet met het domme "dat weet je als je in de horeca gaat werken" excuus.
Als je bang bent voor water moet je geen badmeester worden. Veel horecamedewerkers roken met veel plezier een sigaretje onder het werk.
quote:
De horeca doet dit echt niet omdat ze zo begaan zijn met het lot van hun rokende klanten. Ze willen een uitzonderingspostie omdat ze geen zin hebben om te investeren.
Ze willen hun klanten een gastvrije omgeving bieden. En veel gasten willen aan de bar roken met de lekkere (rokende) barchick.
quote:
Maar als ze aan de andere kant achtergesteld worden staan ze het hardst te gillen om maatregelen vanuit de regering. Denk aan het hokken verbod wat ze er door willen drukken onder het mom van oneerlijke concurrentie.
Om indirect aan te geven dat het rookverbod hypocriet en niet te handhaven is. Maar dat snap je alleen als je hersenen hebt.
quote:
Ze willen wel dat de gemeente controleert op hokken op iemand zijn prive terrein.
Dat kan niet. Net zoals het rookverbod niet te handhaven is.
quote:
Ze zeggen dat er drank verkocht wordt wat niet waar is
Nee hoor. Ze zupen zich de tyfhus en regelen onderhands de financiën. Same shit different shape.
quote:
Of er word alcohol geschonken aan kinderen onder de 16 iets waar ze zelf ook weinig moeite mee hadden toen de controle nog niet zo streng was
Ook een verbod wat niet te handhaven is. Ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen, niet de horeca.
quote:
Zielige lui zijn het het enige wat ze de laatste jaren goed hebben gedaan is klanten uitbuiten met slechte service en te dure drankjes en rokers met leugens voor hun karretje spannen.
Als je toch niet naar de horeca wilt, waarom moet die dan rookvrij?
quote:
Alleen al om het feit dat ze het hokkenverbod willen moeten ze al extra streng gecontroleerd worden. Maar als ze zelf aan regels moeten voldoen
Jij kopmt niet veel in de horeca, wel? Alleen maar klagen en zeiken. Ik zie geen enkele reden voor een rookvrije horeca, je blijft toch wel zeiken.
quote:
waarvan ze wisten dat ze er aankwamen
waar ze ook genoeg tijd hebben gehad om zelf met een goede oplossing te komen.
De niet-rokers naar eigen niet-rook horeca, perfecte oplossing.
quote:
waar de rest van ondernemend Nederland zich al jaren aanhoudt
Nee hoor, ik zie vuilnismannen roken, wegwerker, en een hoop mensen zelfs binnen roken! Het rookverbod is een lege zak.
quote:
Dan gaan ze het zielepietje lopen spelen
De anti-rokers zijn de zielepieten. En zelfs met alle verboden die je kan bedenken zijn ze nog zielig.
pi_64185642
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 13:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan veranderen we dat. We schaffen het rookverbod af en maken aan aparte rook-horeca CAO.
Da's goed, doe maar. Succes.
quote:
Het is een gegeven dat levende wezens genotsmiddelen gebruiken.
Ja, en, dus?
Daar moet alles voor wijken ofzo?
Jij mag overal genieten waar je wilt, behalve waar anderen er last van hebben.
Wat er sinds 1 juli veranderd is, is dat het niet meer aan jou is om te beoordelen of anderen er last van hebben.
Dat oordeel is jou ontzegd. Ik kan me voorstellen dat dat heel zwaar valt, dat degenen die er last van hebben nu ineens samen hebben bepaald dat niet zij, maar jij zich moet schikken.
Weet je ook eens hoe het voelt als anderen bepalen waar jij wel of geen last van hebt.
quote:
Het is niet jouw hobby, nou en? Wil de halve wereld jouw hobby's verbieden omdat ze het er niet mee eens zijn?
Your freedom to swing your fist ends at the tip of my nose.
Ik heb dat altijd een mooi uitgangspunt gevonden. Jij mag alle hobbies uitoefenen, tot het punt waar een ander er last van krijgt.
Maar volgens jouw ideeën moet ik er maar voor zorgen dat mijn neus niet in de baan van jouw zwaaiende vuisten komt.
quote:
Gewoon lekker met z'n alle binnen roken. Niemand verbied niet-rook horeca, behalve al die niet-rokers die weigeren er naar toe te gaan.
? vage opmerking?
Alle horeca is nu niet-rook-horeca, en is inderdaad niet verboden. En ik ben er vandaag nog geweest. En de rokers gaan er óók heen. Geen probleem, iederen gelukkig en blij.
  zaterdag 20 december 2008 @ 20:00:54 #291
pi_64185929
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:38 schreef Halcon het volgende:
democratisch
Door heel Nederland zeker? Waarvan bijna niemand regelmatig in de kroeg komt zeker? Zullen we eens democratisch besluiten dat Joden niet meer mogen besnijden?
pi_64186016
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet aan mij en mijn vrienden. Wie gaat dan die plek innemen, die predikende pruillipjes hier?
Of rokers met een beetje ruggengraat?
Stoppen met roken is een kwestie van gewoon doen.

Naar de kroeg gaan 'om te roken' is natuurlijk de grootste bullcrap van de afgelopen tweehonderd jaar.
Ten eerste: Mag je thuis niet roken, moet je ervoor naar de kroeg?
En ten tweede: Hoe denk je dat de kroegbaas reageert als jij daar alleen maar zit te roken? Als je niet drinkt maar alleen maar rookt ben je echt niet zo welkom als je wel denkt.
Je fantaseert wel dat de kroegbaas jou graag wil hebben omdat je rookt. Maar in werkelijkheid maakt het hem niets maar dan ook niets uit of jij vandaag nog stop.
Wake up and smell the alcohol.
Jij bent alleen welkom zolang je drinkt.
  zaterdag 20 december 2008 @ 20:10:26 #293
pi_64186177
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:52 schreef mgerben het volgende:

[..]

Da's goed, doe maar. Succes.
[..]

Ja, en, dus?
Daar moet alles voor wijken ofzo?
Wat is dat nou voor onzinopmerking?
"- De wereld is rond.
- Nou en? Moet alles daarvoor wijken of zo?"
quote:
Your freedom to swing your fist ends at the tip of my nose.
Ik heb dat altijd een mooi uitgangspunt gevonden. Jij mag alle hobbies uitoefenen, tot het punt waar een ander er last van krijgt.
Ik wil me best beperken tot alleen-rook horeca. Mensen hoeven helemaal geen last van me te hebben. Maar ze kiezen niet voor die optie. Het gaat ze er om dat ze hun zin willen doordrijven. De mensen die "ergens geen last van willen hebben" willen zelf juist buitengewoon lastig zijn. Pure hypocrisie.
quote:
Maar volgens jouw ideeën moet ik er maar voor zorgen dat mijn neus niet in de baan van jouw zwaaiende vuisten komt.
Als je geen vuist wilt, moet je niet in de bolksring stappen.
quote:

? vage opmerking?
Alle horeca is nu niet-rook-horeca, en is inderdaad niet verboden. En ik ben er vandaag nog geweest. En de rokers gaan er óók heen. Geen probleem, iederen gelukkig en blij.
Ik kan gewoon binnen roken, idd. Ik ben blij en het rookverbod heeft gefaald.
pi_64187871
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 20:04 schreef mgerben het volgende:

Of rokers met een beetje ruggengraat?
Stoppen met roken is een kwestie van gewoon doen.
Je kunt het niet laten he? Je bent gewoon dwangmatig domineetje aan het spelen. Maar niet in de kroeg. Predikers komen namelijk zelden in de kroeg.
quote:
Naar de kroeg gaan 'om te roken' is natuurlijk de grootste bullcrap van de afgelopen tweehonderd jaar.
Ten eerste: Mag je thuis niet roken, moet je ervoor naar de kroeg?
Jawel hoor, ik mag zelfs onder het werk roken. Maar het meeste rook ik in de kroeg, ik ben namelijk een gezelschapsroker.
quote:
En ten tweede: Hoe denk je dat de kroegbaas reageert als jij daar alleen maar zit te roken? Als je niet drinkt maar alleen maar rookt ben je echt niet zo welkom als je wel denkt.
Klopt, maar ik vind de combinatie dan ook prima. Ik ben niet zo'n krenterige anti-roker die met veel pijn in het hart een tientje uit zijn portemonnee schudt omdat ze denken dat ze af en toe de kroeg in moeten ook al weten ze niet wat daar nou leuk aan is.
quote:
Je fantaseert wel dat de kroegbaas jou graag wil hebben omdat je rookt. Maar in werkelijkheid maakt het hem niets maar dan ook niets uit of jij vandaag nog stop.
Nee hoor, hij wil me hebben omdat ik geld uitgeef, ander mensen meeneem die geld uitgeven en goed ben voor de sfeer.
quote:
Wake up and smell the alcohol.
Jij bent alleen welkom zolang je drinkt.
Zover was ik ook al, en dat vormt dan ook geen enkel probleem. Het toeval wil dat veel mensen die welkom zijn omdat ze wel drinken ook graag daarbij roken of graag willen dat anderen daarbij kunnen roken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 20 december 2008 @ 21:13:19 #295
3542 Gia
User under construction
pi_64188120
Mag personeel in een restaurant eigenlijk wel tafeltjes afruimen in een rookruimte?
  zaterdag 20 december 2008 @ 21:16:17 #296
pi_64188225
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:13 schreef Gia het volgende:
Mag personeel in een restaurant eigenlijk wel tafeltjes afruimen in een rookruimte?
Ja, na sluitingstijd mag alles.

Daarom "sluiten" veel kroegen tegenwoordig ook vroeg
  zaterdag 20 december 2008 @ 21:18:01 #297
3542 Gia
User under construction
pi_64188275
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja, na sluitingstijd mag alles.
Ik heb het over tijdens openingstijd, in een restaurant.
Een deel van een restaurant is rokersruimte. De klanten moeten zelf bij een balie hun eten en drinken bestellen en afhalen, maar het personeel ruimt wel de tafeltjes af voor de volgende klanten.

Dat mag toch niet, wel?
  zaterdag 20 december 2008 @ 21:22:27 #298
pi_64188424
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb het over tijdens openingstijd, in een restaurant.
Een deel van een restaurant is rokersruimte. De klanten moeten zelf bij een balie hun eten en drinken bestellen en afhalen, maar het personeel ruimt wel de tafeltjes af voor de volgende klanten.

Dat mag toch niet, wel?
Ik denk dat er in de rokersruimte niet bediend word. gasten kunnen misschien een drankje halen, maar er zullen geen complete tafels af te ruimen zijn.

Maar ik heb er geen ervaring mee. Sinds het rookverbod kom ik niet in restaurants. Ik ken een paar plekken waar ik met uitgaan gewoon kan roken en de rest mag instorten.
  zaterdag 20 december 2008 @ 21:25:04 #299
3542 Gia
User under construction
pi_64188524
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik denk dat er in de rokersruimte niet bediend word. gasten kunnen misschien een drankje halen, maar er zullen geen complete tafels af te ruimen zijn.

Maar ik heb er geen ervaring mee. Sinds het rookverbod kom ik niet in restaurants. Ik ken een paar plekken waar ik met uitgaan gewoon kan roken en de rest mag instorten.
Jij denkt, ik heb het gezien.
Een restaurant waar mensen gewoon zelf hun eten kunnen gaan halen aan een balie, waar het personeel achter glas staat. De mensen kunnen gewoon aan hun tafeltje eten en drinken (en roken) en vervolgens af gaan rekenen. En als ze vervolgens hun afwas laten staan, ruimt het personeel de tafeltjes af voor de volgende gasten. Oftewel, slaat nergens op. Personeel heeft nog steeds geen rookvrije werkplek.
  zaterdag 20 december 2008 @ 21:39:34 #300
pi_64189093
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Jij denkt, ik heb het gezien.
Een restaurant waar mensen gewoon zelf hun eten kunnen gaan halen aan een balie, waar het personeel achter glas staat. De mensen kunnen gewoon aan hun tafeltje eten en drinken (en roken) en vervolgens af gaan rekenen. En als ze vervolgens hun afwas laten staan, ruimt het personeel de tafeltjes af voor de volgende gasten. Oftewel, slaat nergens op. Personeel heeft nog steeds geen rookvrije werkplek.
Heb je ze al aangegeven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')