abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64051533
Ajax heeft 17 tegentreffers, PSV ook, Twente 16 en AZ 11, de rest heeft meer. Als Ajax niet zo dramatisch slecht verloren had van Heerenveen had Ajax ook rond de 11-13 tegentreffers gehad. Ik heb alleen het idee dat het veel beter kan, meestal vallen er goals door klunzige acties, vooral afkomstig van Oleguer.
pi_64051561
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 09:40 schreef Nashje het volgende:
10 miljoen voor Elia ! Kut toch op Twente. Huntelaar was als topscorer 'maar' 9 mil.

Haal eens een verdediger gvd.
Nou ja, Twente heeft natuurlijk groot gelijk.
Het is hun belangrijkste speler momenteel en die laat je niet graag gaan in de winter.
Bovendien is er allemaal buitenlandse interesse, en die zijn vaak wel bereid dergelijke bedragen op tafel te gooien.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_64051589
quote:
Waarom zijn dit seizoen zoveel spelers die vorig jaar WEL goed speelden opeens zo zwak? Silva, vd Wiel (ok, niet het hele seizoen) Lindgren, Vermaelen.
Waar heb je het in hemelsnaam weer over. Van der Wiel heeft 90% van de wedstrijden gewoon sterk gespeeld. Toevallig heeft hij afgelopen twee wedstrijden minder gespeeld en is onmiddellijk zwak. Zoals je zei, vorig jaar is hij vrijwel niet in actie gekomen. Lindgren speelt niet minder en ook niet beter dan vorig jaar. Vermaelen vind ik persoonlijk beter spelen (ook vind ik hem geen uitmuntende speler).
pi_64051607
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:42 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Het is hun belangrijkste speler momenteel en die laat je niet graag gaan in de winter.
Bovendien is er allemaal buitenlandse interesse, en die zijn vaak wel bereid dergelijke bedragen op tafel te gooien.
Daarnaast weet Twente ook dat Ajax genoeg centjes heeft
pi_64051608
quote:

[..]

Ik geloof niet dat Arsenal 10 miljoen gaat geven voor hem. Daarnaast is het nog maar afwachten of die belangstelling ook werkelijk concreet is. Gewoon wachten tot volgend seizoen en dan kunnen ze de hoofdprijs niet meer vragen.
pi_64051638
quote:

[..]

Elia belangrijkste speler?
wat dacht je van dat centrale duo achterin?
  dinsdag 16 december 2008 @ 10:47:40 #157
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_64051663
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:43 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Waar heb je het in hemelsnaam weer over. Van der Wiel heeft 90% van de wedstrijden gewoon sterk gespeeld. Toevallig heeft hij afgelopen twee wedstrijden minder gespeeld en is onmiddellijk zwak. Zoals je zei, vorig jaar is hij vrijwel niet in actie gekomen. Lindgren speelt niet minder en ook niet beter dan vorig jaar. Vermaelen vind ik persoonlijk beter spelen (ook vind ik hem geen uitmuntende speler).
Vd Wiel is de minst opvallende van dit rijtje idd, daar heb je gelijk in, maar speelt op dit moment niet best.

Ik vind Lindgren absoluut veel minder dan vorig seizoen, ik kan me echt niet herinneren vorig jaar echt in negatieve zin over hem gesproken te hebben, dit seizoen komt zijn naam regelmatig voorbij tijdens de wedstrijden met iets als "Jezus, weer zo'n slappe pass rechtstreeks naar de tegenstander" oid.

Vermaelen speelt erg onzeker, heb je hem wel eens zien koppen dit seizoen? Die ballen gaan vrijwel altijd rechtomhoog ipv ver naar voren etc. beduidend minder dan vorig jaar.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_64051708
Hoe vet van Elia, straks met Aissati erbij wordt het aardig druk voorin qua goede spelers. Dan nog 1 goede verdediger! Maar wat zit iedereen te zeuren dat Ajax te veel betaald, ja en? al betalen ze 15 miljoen als Ajax maar de goede spelers heeft.

Is er een kans dat het dak morgen dicht zit ivm de kou? Nee he, dan maar een extra vest mee nemen
pi_64051718
Inderdaad, Lindgren heeft vorig jaar zoveel goede wedstrijden voor Ajax gespeeld.

Nu heb ik wel het gevoel dat hij wat beter in vorm komt maar tot nu toe vond ik hem vaak nog niet overtuigend spelen.
pi_64051739
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:46 schreef DJ_Ryow het volgende:

[..]

Elia belangrijkste speler?
wat dacht je van dat centrale duo achterin?
Nou ja, gevaarlijkste speler dan..
Al het gevaar voorin moet van hem ( en Perez) komen, want zo'n Kufo bijvoorbeeld heeft totaal geen actie in huis.

Maar goed, ik kan mij voorstellen dat Twente veel geld vraagt om clubs af te schrikken.
Bovendien weten ze (zoals Jasza al aangeeft) dat Ajax veel centen heeft, en wie weet komt er een buitenlandse club met veel geld..

Maar waar komt dat bedrag van 10 mil eigenlijk vandaan?
Of is dat gewoon uit de duim gezogen?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 16 december 2008 @ 10:52:00 #161
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_64051773
Wat iemand kost zal me worst wezen, als Ajax iemand nodig heeft moeten ze gewoon dokken, klaar.

Ik vraag me alleen af of Ajax wel eens kijkt of een speler in de groep past ipv gewoon de beste van club X te halen..
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_64052205
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Waarom zijn dit seizoen zoveel spelers die vorig jaar WEL goed speelden opeens zo zwak? Silva, vd Wiel (ok, niet het hele seizoen) Lindgren, Vermaelen.
Waarom ga jij een speler beoordelen die nooit speelt? Hoe kun en durf je Silva te beoordelen? Doe toch eens niet zo triest man. En Vermaelen speelde vorig jaar ook niet SUPER goed. Hij is nooit echt een topverdediger geweest.
pi_64052240
Ik zou eerder AZ leegkopen, is toch een grotere concurrent.
Schaars en de Zeeuw bitte.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  dinsdag 16 december 2008 @ 11:09:04 #164
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_64052243
Ze kunnen beter Douglas kopen, echt.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_64052280
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 11:09 schreef Damzkieee het volgende:
Ze kunnen beter Douglas kopen, echt.
Goh.
  dinsdag 16 december 2008 @ 11:10:58 #166
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_64052300
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:52 schreef HeatWave het volgende:
Wat iemand kost zal me worst wezen, als Ajax iemand nodig heeft moeten ze gewoon dokken, klaar.

Ik vraag me alleen af of Ajax wel eens kijkt of een speler in de groep past ipv gewoon de beste van club X te halen..
DAT DUS. En daar walg ik echt van. Ajax begint steeds meer te lijken op Real Madrid en Inter. Echt verschrikkelijk.
pi_64052357
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik vind Lindgren absoluut veel minder dan vorig seizoen, ik kan me echt niet herinneren vorig jaar echt in negatieve zin over hem gesproken te hebben, dit seizoen komt zijn naam regelmatig voorbij tijdens de wedstrijden met iets als "Jezus, weer zo'n slappe pass rechtstreeks naar de tegenstander" oid.
Ik heb Lindgren altijd een zeer beperkte speler gevonden en ben van mening dat hij enkel en alleen invaller zou moeten zijn. Die gast is niet agressief genoeg. Hij heeft zeker inzicht, maar vaak vind ik hem verdedigend zeer zwak. Met andere woorden: ik vind het geen meerwaarde voor het team.

Overigens vind ik de verdediging van het gehele team minimaal. Topteams beginnen al op het middenveld aan verdedigen, maken de ruimtes klein als de tegenstander de bal heeft, terwijl Ajax spelers vaak eerst tot aan de verdediging laat komen en dan pas ingrijpt. Dit resulteert in onnodig veel schiet en kopkansen. Gabri is daarin veel beter dan Lindgren.
  dinsdag 16 december 2008 @ 11:14:48 #168
185631 Guncta
En un momento dado
pi_64052406
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:49 schreef versteegrob het volgende:

Is er een kans dat het dak morgen dicht zit ivm de kou? Nee he, dan maar een extra vest mee nemen
Dacht meteen aan:

(2:25)
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_64052451
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 11:10 schreef pfaf het volgende:

[..]

DAT DUS. En daar walg ik echt van. Ajax begint steeds meer te lijken op Real Madrid en Inter. Echt verschrikkelijk.
Dat is niet iets van de laaste tijd imo, daar heeft Ajax al jaren last van.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_64052461
Ik ben van mening dat Lindgren geen aanvoerder had moeten worden. Denk dat dat wel de nodige druk op hem heeft uitgeoefend (en slecht heeft uitgepakt). Hij had niet eens een basisplaats op het begin, toen mocht ie meedoen en werd ie ineens aanvoerder .
pi_64052495
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 11:16 schreef Pritt het volgende:

[..]

Dat is niet iets van de laaste tijd imo, daar heeft Ajax al jaren last van.
Inderdaad..

Colin, Delorge, Urzaiz. Wij zijn net een Real .
pi_64052517
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:52 schreef HeatWave het volgende:
Ik ben van mening dat Ajax talent zelf moet scouten in Zuid-Amerika, Rusland, etc., in plaats van de miljoenen over de balk te gooien aan clubs als Groningen en Twente. Als ze dat doen, dan kunnen ze het grote geld besteden aan meer ervaren topspelers van andere clubs. Op die manier heb je een goede combinatie van jong goedkoop buitenlands talent, eigen instroming en topspelers.

Als ze Douglas en Sulejmani zelf hadden aangetrokken, dan hadden ze nu genoeg geld gehad om twee ervaren spelers uit het buitenland te laten komen.

Ik ben nog niet echt onder de indruk van het scoutingsbeleid van Ajax... misschien vergt het meer tijd, maar als er deze zomer geen goedkope talenten uit het buitenland komen, dan heeft ook Van Basten (en Blind) geen verandering gebracht.
  dinsdag 16 december 2008 @ 11:20:31 #173
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_64052597
WAAROM ELIA
Fuck zeg, het probleem zit in het tempo. Ajax hoort snel te spelen, jeugdspelers werden al aangeleerd de bal zo snel mogelijk rond te spelen. We hebben best kwaliteit, maar er moet gewoon meer tempo komen. Als er al een aankoop gedaan wordt moet het een verdediger zijn, want als er iemand geblesseerd is dan zijn we genaaid.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_64052637
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 11:18 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Als ze Douglas en Sulejmani zelf hadden aangetrokken, dan hadden ze nu genoeg geld gehad om twee ervaren spelers uit het buitenland te laten komen.
Dat vind ik altijd zo'n makkelijk gelul. Die jongens zouden bij ons waarschijnlijk veel minder hebben gespeeld, en sowieso is er veel meer druk bij Ajax dan bij een Heerenveen of Twente. Dat is gewoon niet te vergelijken.
pi_64052716
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 11:22 schreef Nashje het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd zo'n makkelijk gelul. Die jongens zouden bij ons waarschijnlijk veel minder hebben gespeeld, en sowieso is er veel meer druk bij Ajax dan bij een Heerenveen of Twente. Dat is gewoon niet te vergelijken.
En wat is een paar ton voor Ajax? Nu hebben ze meer dan 16 miljoen betaald voor Sulejmani en als ze Douglas willen halen kost dat weer miljoenen. En over druk... daar wennen ze wel aan, zo niet, dat zullen ze nooit slagen bij Ajax, onafhankelijk van de prijs. Daarnaast kunnen ze ook nog verhuurd worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')