oh jij wist dat al? Ben je astronoom die dit al eerder berekende?quote:Op maandag 15 december 2008 08:43 schreef Netsplitter het volgende:
Onder welke steen heb jij gelegen??
Excuse me.quote:Op maandag 15 december 2008 08:47 schreef koningdavid het volgende:
Astronoom: 'Jezus op 17 juni geboren'
Dat het op 17 Juni is geweest is wel nieuws, niet dat het niet op 25 December is geweest want dat weet praktisch iedereen die kan lezen al.quote:Op maandag 15 december 2008 08:45 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
oh jij wist dat al? Ben je astronoom die dit al eerder berekende?
* MarMar wist dit wel al jaren...quote:Op maandag 15 december 2008 08:45 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
oh jij wist dat al? Ben je astronoom die dit al eerder berekende?
dat hoef je mij niet te vertellen hoorquote:Op maandag 15 december 2008 08:52 schreef MarMar het volgende:
[..]
* MarMar wist dit wel al jaren...
Niet de exacte datum tho, wel dat het juni was.
Maar wat bazel je nu? Kerst zoals wij dat kennen is gewoon een heidens feest.
Ooit heeft de kerk besloten dat heidense feestje te willen verchristelijken en toen hebben ze bedacht dat ze de geboorte van Jezus daar dan maar aan gingen koppelen
Dat de herdertjes nog met de schapen in de wei stonden was al een behoorlijke clue dat het niet hartje winter was
die's oudquote:Op maandag 15 december 2008 09:05 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
maar goed dat ze Jezus niet hebben verdronken. Anders hadden we nu een aquarium boven de deur hangen...
Heerlijk die logicaquote:Op woensdag 17 december 2008 20:23 schreef ouderejongere het volgende:
1 Er wordt hier gesuggereerd dat de Ster van Bethlehem een samenstand is van de planeten Venus en Jupiter.
2 Dit is niet het geval.
3 In Mattheüs wordt duidelijk beschreven dat de ster opeens verscheen en ook opeens weer verdween.
4 Het moet wel een teken van God geweest zijn.
quote:Op woensdag 17 december 2008 20:23 schreef ouderejongere het volgende:
Er wordt hier gesuggereerd dat de Ster van Bethlehem een samenstand is van de planeten Venus en Jupiter. Dit is niet het geval. In Mattheüs wordt duidelijk beschreven dat de ster opeens verscheen en ook opeens weer verdween. Het moet wel een teken van God geweest zijn.
Mattheüs 2:7-10 NBG-vertalingquote:Op donderdag 18 december 2008 01:12 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Waar staat dat precies dan? Ik kan het niet vinden in Matteüs.
Daarbij, als het wel zo zou zijn, dan zou een conjugatie een mooie verklaring zijn, want die zijn ook van korte duur.
Waar verdwijnt-ie dan "opeens"?quote:Op donderdag 18 december 2008 20:06 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Mattheüs 2:7-10 NBG-vertaling
7 Toen riep Herodes de wijzen in het geheim en deed bij hen nauwkeurig navraag naar de tijd, dat de ster geschenen had.
8 En hij liet hen naar Betlehem gaan, en zeide: Gaat en doet nauwkeurig onderzoek naar dat kind; en zodra gij het vindt, bericht het mij, opdat ook ik hem hulde ga bewijzen.
9 Zij hoorden de koning aan en reisden weg; en zie, de ster, die zij hadden gezien in het Oosten, ging hun voor, totdat zij kwam en stond boven de plaats, waar het kind was.
10 Toen zij de ster zagen, verheugden zij zich met zeer grote vreugde.
Waar lees jij dat die ster in tweeën splitste (= einde vermeende conjuctie) ?quote:Op vrijdag 19 december 2008 00:03 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Waar verdwijnt-ie dan "opeens"?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |