Moehaha.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:07 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, de meisjesnaam staat al jaren vast miss_sly, daar gaat echt niks meer iets aan veranderen.
Ik vind Mischa erbij passen maar dan krijg je wel een beetje een Jut en Jul effect, vind ikquote:Op zaterdag 27 december 2008 12:41 schreef Brighteyes het volgende:
Ik wil toch eigenlijk wel een namenboek gaan bekijken, gewoon om te zien of de naam die we nu hebben echt wel de aller-aller leukste is.
Maar er zijn er zoooooooooooooooooooo veel.
Welke moet ik echt doorkijken en welke absoluut niet.
En... wat vinden jullie bij Sasha passen aan jongensnamen? Kom maar op!
Sasha en Indyquote:Op zaterdag 27 december 2008 19:48 schreef Brighteyes het volgende:
VIev, met Mischa is het idd wat jut en jul, en helemaal met mijn eigen naam ook nog eens.
En Boris... tsja, kon het maar. Vanuit mij kan het niet, vind ik persoonlik, omdat dat echt DE naam was voor mij en mijn ex. En F. zijn hond heette Boris en nog steeds heet elke blonde golden retriever voor hem Boris, dus dat gaat ook niet echt.
jammer, want ik vind het echt wel een hele leuke naam, en idd ook bij Sasha.
Verder heb ik bij de nu genoemde namen nog niet iets gezien dat de naam die we nu in gedachten hebben overtreft.![]()
Dat laatste natuurlijk. Maar ik zeg niks hoorquote:Op zaterdag 27 december 2008 19:45 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Que? Wat weet jij dat ik niet weet?
Of bedoel jij dat je hem weet?
Kloris?quote:Op zaterdag 27 december 2008 19:48 schreef Brighteyes het volgende:
VIev, met Mischa is het idd wat jut en jul, en helemaal met mijn eigen naam ook nog eens.
En Boris... tsja, kon het maar. Vanuit mij kan het niet, vind ik persoonlik, omdat dat echt DE naam was voor mij en mijn ex. En F. zijn hond heette Boris en nog steeds heet elke blonde golden retriever voor hem Boris, dus dat gaat ook niet echt.
jammer, want ik vind het echt wel een hele leuke naam, en idd ook bij Sasha.
Verder heb ik bij de nu genoemde namen nog niet iets gezien dat de naam die we nu in gedachten hebben overtreft.![]()
Olav is met een 'V'.quote:Op zaterdag 27 december 2008 17:33 schreef bixister het volgende:
en Olaf? of Bram?
Dat is Sasha zijn tweede naam (Alexander) .quote:Op zaterdag 27 december 2008 16:54 schreef _aurum_ het volgende:
Aleks, als in een vlottere afkorting van Aleksander
Da's op zuh Amerikanos, snap dat danquote:
Kijk ik niet naar.quote:Op zondag 28 december 2008 14:56 schreef Dakota het volgende:
Ja, toevallig wel
ken je de televisieserie Heroes niet?
Daarbij snap ik niet wat er raar is aan een i die je uitspreekt als ai.
Aangezien daar erg veel namen van zijn.
Hihihihi.quote:Op zondag 28 december 2008 15:01 schreef Dakota het volgende:
Zeg hou daar eens mee op..de tweede naam van mijn aankomende spruit heeft ook een ai- geschreven-als-i ja
*stampvoet*
Ik denk wel dat het mee zal vallen, de laatste naam is schots en spreek je ook op zijn ' engels' uit dus dan spreekt men de tweede hoogstwaarschijnlijk goed uit.quote:Op zondag 28 december 2008 15:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Hihihihi.
Laat je niet onzeker makenGelukkig is het de tweede naam, dat voorkomt veul verwarring
Een Schotse naam!quote:Op zondag 28 december 2008 15:09 schreef Dakota het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het mee zal vallen, de laatste naam is schots en spreek je ook op zijn ' engels' uit dus dan spreekt men de tweede hoogstwaarschijnlijk goed uit.
ja, 3 namen
En heeft dat een bepaalde reden (sorry, ik lees niet zo vaak in OUD dus ik krijg niet alles meequote:
ja maar THomas en Keetje is nou niet echt een combi waar je vrolijk van word, vind ik dan hequote:Op zondag 28 december 2008 16:53 schreef Webkim het volgende:
Ik begrijp nooit zo goed dat mensen de namen goed bij elkaar willen laten 'passen'.
Dat een Klaas en een Deviny niet zo goed samengaan snap ik nog wel, maar verder? Het zijn toch twee afzonderlijke mensen, geen zangduo ofzo.![]()
Uiteindelijk zou ik voor een evt. volgende gewoon een mooie eigen naam proberen te vinden en niet gaan zoeken naar een Thomas & ..........
Ik noem (en schrijf) de namen van mijn dochters nog wel eens in een adem, en het zou mij enorm ergeren als die namen niet bij elkaar zouden passen.quote:Op zondag 28 december 2008 16:53 schreef Webkim het volgende:
Ik begrijp nooit zo goed dat mensen de namen goed bij elkaar willen laten 'passen'.
Dat een Klaas en een Deviny niet zo goed samengaan snap ik nog wel, maar verder? Het zijn toch twee afzonderlijke mensen, geen zangduo ofzo.![]()
Uiteindelijk zou ik voor een evt. volgende gewoon een mooie eigen naam proberen te vinden en niet gaan zoeken naar een Thomas & ..........
Nee hoor we vonden de namen gewoon mooiquote:Op zondag 28 december 2008 16:38 schreef Greys het volgende:
[..]
En heeft dat een bepaalde reden (sorry, ik lees niet zo vaak in OUD dus ik krijg niet alles mee) of vonden jullie de namen gewoon mooi?
quote:Op zondag 28 december 2008 16:53 schreef Webkim het volgende:
Het zijn toch twee afzonderlijke mensen, geen zangduo ofzo.![]()
Ben het hier wel mee eens hoorquote:Op zondag 28 december 2008 16:53 schreef Webkim het volgende:
quote:Op zondag 28 december 2008 11:34 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dat is Sasha zijn tweede naam (Alexander) .
quote:Op maandag 29 december 2008 06:02 schreef Smeej het volgende:
Ik denk daar dus ook altijd over na, kindernamen...
Ik heb zelf een naam (Esmáy-Myrthè en dan nog Dinthe Isée er achteraan) waar je u tegen zegt en zo lang wil ik me kids niet aandoen.
maar affijn... mijn mama heet Jolanda en die van mn vriend Linda: Jolyn ( en dan uitgesproken als Djoolin, maar jolijn is ook leuk) en oma heet elly (oma heeft mij opgevoed) en mama linda: Ellyn ( spreek uit als ellin). iemand andere suggesties met die 3 namem om er wat leuks van te brouwelen?
Joëlle?quote:Op maandag 29 december 2008 06:02 schreef Smeej het volgende:
Ik denk daar dus ook altijd over na, kindernamen...
Ik heb zelf een naam (Esmáy-Myrthè en dan nog Dinthe Isée er achteraan) waar je u tegen zegt en zo lang wil ik me kids niet aandoen.
maar affijn... mijn mama heet Jolanda en die van mn vriend Linda: Jolyn ( en dan uitgesproken als Djoolin, maar jolijn is ook leuk) en oma heet elly (oma heeft mij opgevoed) en mama linda: Ellyn ( spreek uit als ellin). iemand andere suggesties met die 3 namem om er wat leuks van te brouwelen?
Jolijnquote:Op maandag 29 december 2008 11:08 schreef bixister het volgende:
Esmáy-Myrthè Dinthe Isée... smeej, wat erg...! met ook nog eens al die vreemde accenten. sorry, maar hoe hebben je ouders 't kunnen bedenken?
Jolijn vind ik heel leuk!
quote:Op maandag 29 december 2008 14:23 schreef Brighteyes het volgende:
Nope... het is het allemaal net niet geloof ik.
Voor mij hoort bij Sasha toch echt een .....![]()
quote:Op maandag 29 december 2008 14:29 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ja, het staat zo raar als ik zeg dat ik ze stom vind.![]()
![]()
ik zou dan voor je Ilja gaan, de Ylja doet me teveel aan de verying denken, zoals bij Youri, Yara, Yana etcquote:Op maandag 29 december 2008 14:32 schreef Guuzewuus het volgende:
Ik ken alleen een Ilja van 35 en een Ylja van 13. Hoezo hip.
ver-y-ingquote:Op maandag 29 december 2008 14:35 schreef bixister het volgende:
ik vind Ilja ook de mooiste spelwijze.
maar verying? wasdanou?
Ik moet dan denken aan de hond van mijn collega, die heet ook Jip....quote:Op maandag 29 december 2008 14:37 schreef Guuzewuus het volgende:
En mijn nichtje heet Jip, das pas hip
Nee, neiuw is het niet. Mijn nichtje is ook al 14 of 15quote:Op maandag 29 december 2008 14:55 schreef bixister het volgende:
ik vind jip wel leuk, vooral voor een meisje eigenlijk. (net als Jip Wijngaarden toch, die actrice - dus helemaal 'nieuw' is 't niet, guuzewuus).
Als wij ooit een kindje krijgen ga ik die ook vernoemen naar mijn overleden vaderquote:Op maandag 29 december 2008 15:06 schreef bixister het volgende:
ach, er zijn ook genoeg jongens met 'maria' als doopnaam.
wat is jullie meisjesnaam danquote:Op maandag 29 december 2008 15:47 schreef Jeetjejom het volgende:
Wat opvallend, dit is de allereerste keer dat ik onze meisjesnaam langs zie komen.... Nog nooit in een namenboek zien staan of waar dan ook en hier wordt ie gewoon tussen neus en lippen door even ertussen gegooid...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |