abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64028465
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 18:43 schreef SHE het volgende:
Leuk zo'n lekker link(s)e OP, maar wederom is het een hoop geblaat zonder wol.

Vertel eens wat je dan met die idioten moet? Ze kunnen onmogelijk alleen gelaten worden, niet in de maatschappij en niet in een normale gesloten inrichting.
Serieus, wat moet je ermee?

Mijn eigen, uiterst fascistische oplossing daargelaten, ben ik toch benieuwd naar de creativiteit van dees of geen.

Dit is ook een hele moeilijke doelgroep. Ze hebben terecht weinig vrijheden, want ze zijn een gevaar voor zichzelf en een ander. Maar ietsje meer respect zou toch moeten kunnen?
Men zou eens wat regelgeving en bureaucratie los kunnen laten zodat er wat meer geld beschikbaar komt om hun verblijf nog -enigzins- een klein beetje menselijk te maken.
We kunnen iedereen die niet mee komt of economisch niet rendeerd wel gaan afschrijven, maar is dat een samenleving waarin we willen leven? Ach, laat ook maar.........
pi_64028605
quote:
Op zondag 14 december 2008 13:57 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Scheef? Het komt er gewoon op neer dat je met slim zijn, hard werken, een zuinge levenstijl en veel geluk een bevoorrechte, bijna onaantastbare positie kunt verkrijgen. Ben je soms jaloers?

Nu wat zwakbegaafden betreft, dat is een heel ander verhaal. Het heeft rationeel gezien geen enkele zin om in deze mensen te investeren, want dat geld ben je gewoon kwijt. Aan de andere kant: het zijn wel mensen en zij zijn van ons afhankelijk om voor hen te zorgen.

Ik vind het ook vreselijk om te zien dat deze mensen in celletjes worden weggestopt, maar weet jij een betere, betaalbare oplossing? En wat ben je bereid daar zelf in natura aan bij te dragen, bijvoorbeeld als vrijwilliger? Want een grote bek opzetten en geld overmaken kunnen we allemaal.

Inhoudelijk ben ik het met je eens, maar ik denk dat het KK te doen is om dat harde uiterst rechtse geleuter hier. Raak je in de problemen? Kan je niet meekomen? Eigen schuld en je redt jezelf maar. Dat gelul.
  maandag 15 december 2008 @ 13:14:30 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_64029200
Het lijkt me onoverkomelijk om mensen die gevaarlijk gestoord zijn niet vrij in onze samenleving te laten rondlopen. Aan Klopkoek idd graag een alternatieve methode om te zorgen dat er geen slachtoffers vallen door niet toerekenings vatbare verstandelijk gehandicapten die agressief en onvoorspelbaar gedrag vertonen.

Wel vind ik dat deze mensen goed behandeld moeten worden. Er even vanuit gaan dat ze geen misdaden hebben begaan moeten ze ook niet als misdadigers behandeld worden. Er moet imo dus wel worden gezorgd dat deze mensen binnen hun gevangenschap wel een beetje een prettig leven kunnen leiden. Als ze wel misdaden hebben begaan moet de rechter de verantwoordelijke ervoor aanpakken (wat wellicht de persoon zelf zou kunnen zijn maar vaak ook een andere verantwoordelijke is).
pi_64030456
Ik moet zeggen dat de aflevering anders was dan ik had verwacht. Dit waren de echt zware gevallen die men liet zien. Ik had verwacht en misschien ook wel gehoopt dat ook de lichtere gevallen aandacht zouden krijgen want ook die worden in cellen opgesloten omdat er wachtlijsten zijn, geen geld is, geen personeel enz.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_64030505
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:50 schreef kriele het volgende:

[..]

Inhoudelijk ben ik het met je eens, maar ik denk dat het KK te doen is om dat harde uiterst rechtse geleuter hier. Raak je in de problemen? Kan je niet meekomen? Eigen schuld en je redt jezelf maar. Dat gelul.
Ja precies. Daarbij doet Lemmeb er gewoon aan mee.

Ik reageerde op zijn debiele uitspraken met 'zullen we dan ook maar 800 bij de overheid aankloppende topmannen in een isoleercel opsluiten'? Met de hoop dat hij dan zou inzien wat voor rare criteria hij erop na houdt (namelijk: je kan niet voor jezelf zorgen ---> opsluiten maar).

Niet dus. In de plaats daarvan reageert hij met "zonder die topmannen hadden zij helemaal niets te vreten".
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 15 december 2008 @ 14:19:46 #56
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64030786
quote:
Op maandag 15 december 2008 14:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja precies. Daarbij doet Lemmeb er gewoon aan mee.
Waar baseer je dat op?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_64038448
quote:
Op maandag 15 december 2008 14:05 schreef Klopkoek het volgende:
Ik moet zeggen dat de aflevering anders was dan ik had verwacht. Dit waren de echt zware gevallen die men liet zien. Ik had verwacht en misschien ook wel gehoopt dat ook de lichtere gevallen aandacht zouden krijgen want ook die worden in cellen opgesloten omdat er wachtlijsten zijn, geen geld is, geen personeel enz.
24 bewoners met 3 a 4 man personeel valt echt absoluut niet mee op zo'n zware afdeling. Als ze daarop bezuinigen blijft er nog amper wat over.

Bij minder gevaarlijke patienten die evenzeer afhankelijk zijn, zoals in de ouderenzorg, hebben veel mensen evenmin toegang tot fatsoenlijke begeleiding. Met zo weinig mensen betekent dat gewoon dat oudjes ook dagen lang niks kunnen doen behalve in 'de huiskamer' of op hun slaapkamer zitten.

Ze zijn dan echt afhankelijk van familie en vrijwilligers. Maar als iemand geen betrokken familie heeft met overdag tijd beschikbaar, dan is het pure ellende.

[ Bericht 3% gewijzigd door Picchia op 15-12-2008 19:48:29 ]
pi_64049908
quote:
Op maandag 15 december 2008 19:42 schreef Picchia het volgende:

[..]

24 bewoners met 3 a 4 man personeel valt echt absoluut niet mee op zo'n zware afdeling. Als ze daarop bezuinigen blijft er nog amper wat over.

Bij minder gevaarlijke patienten die evenzeer afhankelijk zijn, zoals in de ouderenzorg, hebben veel mensen evenmin toegang tot fatsoenlijke begeleiding. Met zo weinig mensen betekent dat gewoon dat oudjes ook dagen lang niks kunnen doen behalve in 'de huiskamer' of op hun slaapkamer zitten.

Ze zijn dan echt afhankelijk van familie en vrijwilligers. Maar als iemand geen betrokken familie heeft met overdag tijd beschikbaar, dan is het pure ellende.
Precies.

Je zag in die aflvering bij de zware gevallen dat opsluiten alleen maar contraproductief werkt. Sommigen zijn al 10 keer van instelling verhuisd zeiden ze. Dat is echt funest voor de ontwikkeling van mensen.

Dat gebeurt helaas ook bij jongeren die kleinere probleempjes hebben en waar nog wat van valt te maken. Treurig, zo wordt een compleet leven verpest.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_64052858
Momenteel streeft men naar efficiënter beleid. Dat is een nobel streven. Maar dan verwacht ik wel dat hetzelfde bereikt kan worden (met minder middelen). Als de bezuinigingen direct ten koste gaan van de toegankelijkheid en kwaliteit van de zorg, zoals nu het geval is, dan zijn bezuinigingen in mijn ogen geen optie. Dan is het simpelweg afbraak van de zorg.

[ Bericht 65% gewijzigd door Picchia op 16-12-2008 11:47:26 ]
pi_64068078
tjah, die gevallen leveren de maatschappij vrijwel niets op, maar toch wordt er verschrikkelijk veel geld ingestopt, waardoor er minder geld overblijft voor iets gefortuneerdere gevallen die nog wel aan de samenleving kunnen bijdragen.

daarom zeg ik stop ze gewoon lekker weg, laat ze niet naar buiten, en een paar medewerkers om ze een keertje per dag met elkaar te laten spelen, en ze te voeren en enigszins verzorgen. dat is de basis (en goedkoopste) oplossing.

dan ga je natuurlijk zeggen, "maar wat als het je kind is" ... nou in dat geval, heb jij er behoefte aan om dat kind een enigszins fatsoenlijk leven te geven, en dan is het ook jouw verantwoordelijkheid om financiële ondersteuning aan dat kind te geven, o.a. bijdragen aan een betere opvang ... danwel het in huis nemen van dat kind, (maar als hij dan iemand agressief bejegent dan wordt hij in de cel gezet net als elk ander persoon).

dat hoeven niet alleen ouders te zijn, maar er kunnen dan een (aantal) maatschappelijke sponsoren vanuit de samenleving, ouders, familie, bekenden, wildvreemden die het zielig vinden, die de financiële behoeften voor de opvang gezamelijk op zich nemen ... vanuit uit de gedachte: is er draagvlak in de samenleving om jou een bestaan te geven, dan krijg je dat, is er geen draagvlak, dan niet.
pi_64068801
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 09:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Precies.

Je zag in die aflvering bij de zware gevallen dat opsluiten alleen maar contraproductief werkt. Sommigen zijn al 10 keer van instelling verhuisd zeiden ze. Dat is echt funest voor de ontwikkeling van mensen.

Dat gebeurt helaas ook bij jongeren die kleinere probleempjes hebben en waar nog wat van valt te maken. Treurig, zo wordt een compleet leven verpest.
Denk je nu echt dat dit soort mensen kunnen ontwikkelen? Je mag blij zijn als ze één zichzelf niet verwonden en twee anderen niet verwonden.
pi_64069159
Ja, dat soort mensen kunnen zich ontwikkelen. Vaak is het een combinatie van omstandigheden dat het zo fout loopt, nooit één oorzaak.

Ik wil niet zeggen dat die zware gevallen in de Zembla uitzending het in zich hebben om topman te worden maar er valt zeker meer uit te halen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_64069493
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:05 schreef Klopkoek het volgende:
Ja, dat soort mensen kunnen zich ontwikkelen. Vaak is het een combinatie van omstandigheden dat het zo fout loopt, nooit één oorzaak.

Ik wil niet zeggen dat die zware gevallen in de Zembla uitzending het in zich hebben om topman te worden maar er valt zeker meer uit te halen.
Ach, vrijwel alle moordenaars, verkrachters, pedo's komen uit dit soort groepen. Moeten we die dan zomaar rond laten lopen?
  woensdag 17 december 2008 @ 00:12:27 #64
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64076110
quote:

Sure, in het leger, als frontsoldaat ofzo.
pi_64078402
'Geen zelfbeheersing' betekent precies zoals het klinkt.

Maar ik ondersteun ze niet omdat ze (zelfstandig) in de samenleving zouden kunnen functioneren, maar juist omdat zij afhankelijk van ons zijn om uberhaubt een menswaardig leven te kunnen leiden.

[ Bericht 32% gewijzigd door Picchia op 17-12-2008 07:01:41 ]
pi_64078446
En de regering blijft maar bezuinigen op de gehandicaptenzorg.
Maar wel extra geld geven aan kansloze acties voor de Afrikaantjes
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_64079980
quote:
Kijk, ik snap best dat je dit wensbeeld hebt. Maar als we het hebben over iemand die enorm agressief is, dan is het verdomd lastig om zonder opsluiting te voorkomen dat die agressie derden gaat raken.

Aangezien mijn moeder als psychologe heeft gewerkt en mijn broer geestelijk gehandicapt is weet ik redelijk wat er speelt, ik heb door de jaren heen wel wat gezien zeg maar. Nou is mijn broer bijvoorbeeld niet agressief. Maar in zijn woongroep zitten wel medebewoners die agressief kunnen zijn. Het gevolg is wel dat mijn broer angstige momenten heeft mogen doormaken, omdat de begeleiders niet alles kunnen voorkomen. 1:1 is onvoldoende op het moment dat de stoppen doorslaan (en geld voor meer begeleiding is er budgettair iig daar niet). Om het echt onder controle te houden zijn op het moment supreme 4 volwassen mannen nodig... Zou je die er full-time bij willen houden, dag en nacht (want ook 's nachts kunnen de stoppen doorslaan)? Dat kost uitgaande van 4 volwassenen maar liefst 20 fulltimers... Zeg 1 mio op jaarbasis dus. Zelfs bij 1:1 (wat dus onvoldoende is, maar de grootste ellende kan voorkomen bij deze gevallen) hebben we het over 250.000 euro.

En dit zijn niet eens die enorm zware gevallen...

En deze gevallen moeten ook op zeker moment uit de groep geplaatst worden. Ontzettend vervelend voor die specifieke medebewoner, maar voor mijn broer is het dan een hele opluchting, net als voor de rest van de groep. Want dat mag je je ook wel beseffen, dat geweld een enorme impact heeft op de omgeving.

Ik kan dus niet anders concluderen dat opsluiten de minst kwade keuze is. Of je moet echt in durven zetten op 4 begeleiders. Maar dat kost zoveel geld... dat is niet uit te leggen. Het gaat nl. niet om maar 10 gevallen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_64099887
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 18:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik weet dat FOK een rechts instituut is dus het zal toch geen zin hebben wat ik zeg.

Wat de precieze oplossing is weet ik ook niet. Maar het is immoreel om gasten die niks misdaan hebben in isoleercellen te stoppen zonder enige behandeling.

Het is lekker makkelijk om te stellen dat je niks met ze kunt beginnen.
Weet je wat immoreel is? De samenleving blootstellen aan dit soort gevaarlijke gekken! Het doel heiligt de middelen in dit geval.
  woensdag 17 december 2008 @ 20:57:37 #69
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64100343
quote:
Op woensdag 17 december 2008 20:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

Weet je wat immoreel is? De samenleving blootstellen aan dit soort gevaarlijke gekken! Het doel heiligt de middelen in dit geval.
Precies. Ik heb ook eens zo'n buurman gehad. Die stond op een goede morgen met een samurai-zwaard in te hakken op de voordeur van een andere buurman, zonder aanwijsbare reden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')