quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:43 schreef SHE het volgende:
Leuk zo'n lekker link(s)e OP, maar wederom is het een hoop geblaat zonder wol.
Vertel eens wat je dan met die idioten moet? Ze kunnen onmogelijk alleen gelaten worden, niet in de maatschappij en niet in een normale gesloten inrichting.
Serieus, wat moet je ermee?
Mijn eigen, uiterst fascistische oplossing daargelaten, ben ik toch benieuwd naar de creativiteit van dees of geen.
quote:Op zondag 14 december 2008 13:57 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Scheef? Het komt er gewoon op neer dat je met slim zijn, hard werken, een zuinge levenstijl en veel geluk een bevoorrechte, bijna onaantastbare positie kunt verkrijgen. Ben je soms jaloers?
Nu wat zwakbegaafden betreft, dat is een heel ander verhaal. Het heeft rationeel gezien geen enkele zin om in deze mensen te investeren, want dat geld ben je gewoon kwijt. Aan de andere kant: het zijn wel mensen en zij zijn van ons afhankelijk om voor hen te zorgen.
Ik vind het ook vreselijk om te zien dat deze mensen in celletjes worden weggestopt, maar weet jij een betere, betaalbare oplossing? En wat ben je bereid daar zelf in natura aan bij te dragen, bijvoorbeeld als vrijwilliger? Want een grote bek opzetten en geld overmaken kunnen we allemaal.
Ja precies. Daarbij doet Lemmeb er gewoon aan mee.quote:Op maandag 15 december 2008 12:50 schreef kriele het volgende:
[..]
Inhoudelijk ben ik het met je eens, maar ik denk dat het KK te doen is om dat harde uiterst rechtse geleuter hier. Raak je in de problemen? Kan je niet meekomen? Eigen schuld en je redt jezelf maar. Dat gelul.
Waar baseer je dat op?quote:Op maandag 15 december 2008 14:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja precies. Daarbij doet Lemmeb er gewoon aan mee.
24 bewoners met 3 a 4 man personeel valt echt absoluut niet mee op zo'n zware afdeling. Als ze daarop bezuinigen blijft er nog amper wat over.quote:Op maandag 15 december 2008 14:05 schreef Klopkoek het volgende:
Ik moet zeggen dat de aflevering anders was dan ik had verwacht. Dit waren de echt zware gevallen die men liet zien. Ik had verwacht en misschien ook wel gehoopt dat ook de lichtere gevallen aandacht zouden krijgen want ook die worden in cellen opgesloten omdat er wachtlijsten zijn, geen geld is, geen personeel enz.
Precies.quote:Op maandag 15 december 2008 19:42 schreef Picchia het volgende:
[..]
24 bewoners met 3 a 4 man personeel valt echt absoluut niet mee op zo'n zware afdeling. Als ze daarop bezuinigen blijft er nog amper wat over.
Bij minder gevaarlijke patienten die evenzeer afhankelijk zijn, zoals in de ouderenzorg, hebben veel mensen evenmin toegang tot fatsoenlijke begeleiding. Met zo weinig mensen betekent dat gewoon dat oudjes ook dagen lang niks kunnen doen behalve in 'de huiskamer' of op hun slaapkamer zitten.
Ze zijn dan echt afhankelijk van familie en vrijwilligers. Maar als iemand geen betrokken familie heeft met overdag tijd beschikbaar, dan is het pure ellende.
Denk je nu echt dat dit soort mensen kunnen ontwikkelen? Je mag blij zijn als ze één zichzelf niet verwonden en twee anderen niet verwonden.quote:Op dinsdag 16 december 2008 09:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Precies.
Je zag in die aflvering bij de zware gevallen dat opsluiten alleen maar contraproductief werkt. Sommigen zijn al 10 keer van instelling verhuisd zeiden ze. Dat is echt funest voor de ontwikkeling van mensen.
Dat gebeurt helaas ook bij jongeren die kleinere probleempjes hebben en waar nog wat van valt te maken. Treurig, zo wordt een compleet leven verpest.
Ach, vrijwel alle moordenaars, verkrachters, pedo's komen uit dit soort groepen. Moeten we die dan zomaar rond laten lopen?quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:05 schreef Klopkoek het volgende:
Ja, dat soort mensen kunnen zich ontwikkelen. Vaak is het een combinatie van omstandigheden dat het zo fout loopt, nooit één oorzaak.
Ik wil niet zeggen dat die zware gevallen in de Zembla uitzending het in zich hebben om topman te worden maar er valt zeker meer uit te halen.
Sure, in het leger, als frontsoldaat ofzo.quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:05 schreef Klopkoek het volgende:
Ja, dat soort mensen kunnen zich ontwikkelen. Vaak is het een combinatie van omstandigheden dat het zo fout loopt, nooit één oorzaak.
Ik wil niet zeggen dat die zware gevallen in de Zembla uitzending het in zich hebben om topman te worden maar er valt zeker meer uit te halen.
Kijk, ik snap best dat je dit wensbeeld hebt. Maar als we het hebben over iemand die enorm agressief is, dan is het verdomd lastig om zonder opsluiting te voorkomen dat die agressie derden gaat raken.quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:05 schreef Klopkoek het volgende:
Weet je wat immoreel is? De samenleving blootstellen aan dit soort gevaarlijke gekken! Het doel heiligt de middelen in dit geval.quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik weet dat FOK een rechts instituut is dus het zal toch geen zin hebben wat ik zeg.
Wat de precieze oplossing is weet ik ook niet. Maar het is immoreel om gasten die niks misdaan hebben in isoleercellen te stoppen zonder enige behandeling.
Het is lekker makkelijk om te stellen dat je niks met ze kunt beginnen.
Precies. Ik heb ook eens zo'n buurman gehad. Die stond op een goede morgen met een samurai-zwaard in te hakken op de voordeur van een andere buurman, zonder aanwijsbare reden.quote:Op woensdag 17 december 2008 20:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Weet je wat immoreel is? De samenleving blootstellen aan dit soort gevaarlijke gekken! Het doel heiligt de middelen in dit geval.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |